Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, eihän tuo mahdotonta ole. Vähintään yhdestä pääsee ohi per kierros kun sitä isoa katsomoa kiertää suorat kahta puolta, jommalla kummalla potku riittää imusta rinnalle. Siellä pääsee heikompikin kuski ohittamaan. Kimi toki muuallakin :)

Siinä pitäisi ekalla kiekalla mennä monesta ohi, muuten kärki karkaa aika kauas. Etenkin Massa. Keskivaiheen aloituksessa on myös riskinä kolarisumaan ajautuminen.
 
Viime perjantaina ilmestyneessä Urheilulehdessä erittäin osuva, mutta oiva Janne Eerikäisen kirjoitus suomalaisista formuloiden keskellä; F1 - lisenssi junttiuteen.
 
Jos lajin seuraajista puhutaan, eikä itse kuskeista, niin eikös jääkiekkoa ole aivan yhtä lailla tai jopa enemmän "lisenssi junttiuteen".

Koton tai Hartwall areenalla röhnötetään kalja kädessä ja huudetaan.
 
Eikös tämä Janne Eerikäinen ole tennis-teroja?
 
Näin kirjoittaa Eerikäinen vastineessaan palautteeseen:

"Hyvät herrat, nyt liikutaan sellaisessa tekstityypissä ja kirjoittamisen muodossa tuossa kolumnissani, etten itse lähde määrittelemään mitään. Kaikki on siellä sanoissa, niiden välissä ja niiden sanojen ja välien tulkinnoissa."
 
Näin kirjoittaa Eerikäinen vastineessaan palautteeseen:

"Hyvät herrat, nyt liikutaan sellaisessa tekstityypissä ja kirjoittamisen muodossa tuossa kolumnissani, etten itse lähde määrittelemään mitään. Kaikki on siellä sanoissa, niiden välissä ja niiden sanojen ja välien tulkinnoissa."

Tuon perusteella aika turha äijä.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo, eihän tuo mahdotonta ole. Vähintään yhdestä pääsee ohi per kierros kun sitä isoa katsomoa kiertää suorat kahta puolta, jommalla kummalla potku riittää imusta rinnalle. Siellä pääsee heikompikin kuski ohittamaan. Kimi toki muuallakin :)
Toivottavasti olen väärässä, mutta rinnalle ja jarruissa ohi voi olla aika lailla vaikeampaa tänä vuonna kun koneissa on rajoittimet. Kun kaikki koneet kiertää 19,000 rpm niin pitkällä suoralla ei ole eroa kuin aerodynamiikassa ja edellisen mutkan ulostulonopeudessa (joka on aika lailla sama jos tulevat sieltä peräkkäin). Imussa pääsee lujempaa, mutta kun tulee rinnalle niin aika nopeasti menevät molemmat koslat samaa vauhtia.
 
Vormulat testaa Sepangissa, radalla jolla kisataan seuraavaksi. Enteitä kisan marssijärjestyksestä?

1. Räikkönen Ferrari 1.35,268 61
2. Wurz Williams 1.35,702 114
3. Coulthard Red Bull 1.35,712 87
4. R.Schumacher Toyota 1.35,751 81
5. Kubica BMW-Sauber 1.35,887 111
6. Hamilton McLaren 1.36,115 69
7. Sato Super Aguri 1.36,306 63
8. Barrichello Honda 1.36,563 36
9. Kovalainen Renault 1.36,578 86
10. Button Honda 1.36,617 24
11. Davidson Super Aguri 1.37,876 39
12. Speed Toro Rosso 1.37,910 36
13. Liuzzi Toro Rosso 1.37,971 32

Edit: ..ja kun muistetaan että Räkä parantaa kisaviikonloppuna vauhtia reippaasti niin muille saattaa tulla kiire..
 
Vormulat testaa Sepangissa, radalla jolla kisataan seuraavaksi. Enteitä kisan marssijärjestyksestä?...

Missäs massa majailee?


Sitten tällästä: Ferrari joutunee uusimaan pohjansa.

FIA:n tekninen delegaatti Charlie Whiting ei tutkimuksissaan löytänyt Ferrarin ja BMW:n autoista laittomuuksia, mutta tuoreimpien tietojen mukaan näyttää siltä, että FIA määrännee Ferrarin ja BMW:n uusimaan autojensa pohjat, jotta niiden sääntöjenmukaisuudesta saataisiin varmuus. McLaren teki Ferrarin ja BMW:n autoista protestin epäiltyään autojen aerodynaamisten pohjaosien venyvän suurissa nopeuksissa yli sallittujen rajojen. Auton ollessa pysähdyksissä sääntörikkomus ei kuitenkaan ilmene. FIA haluaa ehdottoman varmuuden, että autot ovat sääntöjenmukaisia, joten ensi viikon torstaina Ferrari ja BMW joutuvat esittämään Malesian kilpailun tuomaristolle autojen pohjiin tehdyt tarvittavat muutokset.

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=104196
 
Toivottavasti olen väärässä, mutta rinnalle ja jarruissa ohi voi olla aika lailla vaikeampaa tänä vuonna kun koneissa on rajoittimet. Kun kaikki koneet kiertää 19,000 rpm niin pitkällä suoralla ei ole eroa kuin aerodynamiikassa ja edellisen mutkan ulostulonopeudessa (joka on aika lailla sama jos tulevat sieltä peräkkäin). Imussa pääsee lujempaa, mutta kun tulee rinnalle niin aika nopeasti menevät molemmat koslat samaa vauhtia.

Unohdinkin tuon ihan kokonaan.

Toivottavasti laittavat kimille aavistuksen pidemmän välityksen, ja riittäähän se rinnalle pääseminenkin noissa kyseisissä mutkissa. Mutta tosiaan, mitään heittämällä ei ohi mennä se on totta.

Varsinkin se suorien välissä oleva u-käännös on onneksi niin leveä että siinä pääsee sisälinjan peittävästäkin hyvin ohi kun ottaa itse ulkolinjan, tekee tiukemman käännöksen ja pääsee kiihdyttämään aiemmin. Eiköhän tässä nähdä todella hienoja ohituksia :)

Kysymys kuuluu, mitä tapahtuu kun ohitettava on hamilton ja hamiltonin luureissa puhuu dennis :evil:
 
Massa ajaa huomenna.

Harmi toi pohjalevy juttu. Toivottavasti eivät joudu muuttamaan pohjalevyn muotoa, vaan vain jäykistämään sen niin, että ei taivu.
 
Unofficial Thursday times from Sepang:
1. Lewis Hamilton, McLaren, 1:35.918
2. Mark Webber, Red Bull, 1:36.138
3. Ralf Schumacher, Toyota, 1:36.700
4. Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso, 1:36.712
5. Felipe Massa, Ferrari, 1:36.947
6. Nico Rosberg, Williams, 1:37.070
7. Jenson Button, Honda, 1:37.472
8. Anthony Davidson, Super Aguri, 1:37.606
9. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:38.551
10. Heikki Kovalainen, Renault, 1:39.654
 
Unofficial Thursday times from Sepang:
1. Lewis Hamilton, McLaren, 1:35.918
2. Mark Webber, Red Bull, 1:36.138
3. Ralf Schumacher, Toyota, 1:36.700
4. Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso, 1:36.712
5. Felipe Massa, Ferrari, 1:36.947
6. Nico Rosberg, Williams, 1:37.070
7. Jenson Button, Honda, 1:37.472
8. Anthony Davidson, Super Aguri, 1:37.606
9. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:38.551
10. Heikki Kovalainen, Renault, 1:39.654

Mitä järkeä on postailla noita tuloksia? Noillahan voi pyyhkiä persettä kun aletaan oikeita aika-ajoja ajamaan.
Toro Rosson auto 0,2 sekkaa nopeampi kuin Ferrari :rolleyes:
 
Toro Rosson auto 0,2 sekkaa nopeampi kuin Ferrari :rolleyes:
Taisi Rossot ajella pelkillä höyryillä kun Massa taas tankki täynnä pakilla ja kolmella renkaalla. Toivottavasti Massallakin nyt vehkeet kestävät, että tosiaan nähdään se ero Räikköseen kisatilanteessa :whip:
 
Mitä järkeä on postailla noita tuloksia? Noillahan voi pyyhkiä persettä kun aletaan oikeita aika-ajoja ajamaan.
Toro Rosson auto 0,2 sekkaa nopeampi kuin Ferrari :rolleyes:

Eli siis kisaviikonloppujen välillä on aivan turha postailla tänne yhtään mitään? Ollaan vaan hiljaa ja odotetaan ensi viikon lauantaita. En tajua, miksi noita ei kannata postata, kun ei täällä oikeen muuta voi postata, kuin noita, turhia spekulaatioita tai jotain kuskien/tallien fanitus/dissaus juttuja.

Yhtä lailla kaikilla ennustuksilla ja spekulaatioilla, mitä täällä on, voi pyyhkiä persettään.
 
Odotetaan ensiviikon lauantaita, kyllä. Hitto, varmaan 10 vuoteen jaksanut formulat kiinnostaa tippaakaan ja räikkösen ferraritouhuistakin sain selville vasta kun piti lukea kaverille puhelimessa australian tulokset, ja nyt sitten ei malttaisi millään odottaa kisoihin pääsemistä :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom