Formula1 - 2014

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moelane
  • Aloitettu Aloitettu
No mitenköhän menis ku moottorienkehitys piti jäädyttää säännöis muistaaksee helmikuus?? Saiskohan kaikki kehitellä kesää asti tai sit Renaultille joku erikoisvapaus niinku mersu esim. testas viime kaudel renkaita..
 
Jos Mersun ja Ferrarin kone tuottaa n. 600hp +ERS 33 sekunnin ajan +160hp tekee yhteensä 760hp/33sek. Renaultin koneesta jos ei saa käyttöön kuin 75%, tarkoittaa sitä että ei mitään mahollisuutta kilpailla pisteistäkää jos autossa on 150hp vähemmän kuin muilla ja RB :llä ei toimi edes tuo ERS joka tarkoittaisi pahimmassa tapauksessa -300hp vähemmän. Mikäli siis nämä Autosportin tiedot pitää paikkaansa. :wtf:
 
Vaikka formuloista pidän, ja maksan MAX:ista osittain niiden takia, niin ohan tää sääntö/moottori/yms pelleily aika kamalaa touhua.
 
Vaikka formuloista pidän, ja maksan MAX:ista osittain niiden takia, niin ohan tää sääntö/moottori/yms pelleily aika kamalaa touhua.

Jep! Tuo sääntökikkailu menee vähä överiks, ku kaikki on kiellettyä, paitsi sääntöjen noudattaminen.

Vähä voisivat antaa löysää, varsinkin ku täysin uudet pelit ja kaikki tällä kaudella.
 
Niin, ja kyllähän F1 autoissa turboon siirtyminen pelastaa maailman. Kyllähän noi aika monta prossaa maailman autoista kattaa, ja helposti sen auton suhailu ympäri rataa on se isoin gas guzzler tossa maailmaan kiertävässä orkesterissa.

Joo, esimerkki and all that mut...
 
Vaikka formuloista pidän, ja maksan MAX:ista osittain niiden takia, niin ohan tää sääntö/moottori/yms pelleily aika kamalaa touhua.
Ilmeisesti tänä vuonna on autoja vaikeampi ajaa limitillä (vähemmän aerodynaamista pitoa ja koneessa huomattavan paljon enemmän vääntöä), niin kerrankin on menty säännöissä oikeaan suuntaan, mikäli nyt Rellu saa koneensa jotenkuten reilaan.
 
Niin, ja kyllähän F1 autoissa turboon siirtyminen pelastaa maailman. Kyllähän noi aika monta prossaa maailman autoista kattaa, ja helposti sen auton suhailu ympäri rataa on se isoin gas guzzler tossa maailmaan kiertävässä orkesterissa.

Joo, esimerkki and all that mut...

Nuo formulathan syö todella paljon bensaa. Kuten Bernie sanoi niin jos halutaan säästää bensaa nii mersu voisi vähentää muutaman niistä 23 :sta kuorma-autosta millä ne siirtyy kisa paikoille. Mulle on kyllä henkilökohtaisesti ihan sama syökö ne autot kisassa 100kg vai 160kg bensaa kunhan radalla on tapahtumia ja kovaa kilvan ajoa.
 
Nuo formulathan syö todella paljon bensaa. Kuten Bernie sanoi niin jos halutaan säästää bensaa nii mersu voisi vähentää muutaman niistä 23 :sta kuorma-autosta millä ne siirtyy kisa paikoille. Mulle on kyllä henkilökohtaisesti ihan sama syökö ne autot kisassa 100kg vai 160kg bensaa kunhan radalla on tapahtumia ja kovaa kilvan ajoa.
Eiköhän tässä takana ole kuitenkin halu saada F1-teknologiasta uudelleenkäytettävää muihin kilpa-autoluokkiin ja noista energian talteenoton innovaatioista myös käytettäviä katuautopuolelle. Missään henkilöautoissa ei voi kohta enää olla V8 vaparikoneita, joten tällä muutoksella Rellu, Inifiniti, Mersu ja Ferrari voivat jatkaa autojensa mainostusta "F1 teknologialla". Saatiinhan tällä muutoksella myös houkuteltua Honda takaisin. Cosworth on myös tehnyt 2014 sääntöihin sopivan koneen.
 
Testit jatkuu taas huomenna. Jokohan Renault on saanu moottorinsa siihen kuntoon että sillä voi ajaa päivässä enemmän kuin 10 kierrosta? :D
 
Toivottavasti useampi talli saa kilpailukykyisen auton, eikä esim Ferrarista tuu redbullin kaltaista. Mut veikkaisin et turboautot sopii Kimille.

Mtv Totali olis tilattu jo. Josko kortti tulis tällä viikolla.
 
Tänään red bullilla ja vettelillä näyttää menevän paremmin, ainakin kierroksia tullut eikä ole tällähetkellä kuin 2.8sek kärjestä. Ei mikään suuri juttu, ekat testit kuitenkin heille, niin tuskin vetävät vielä täysillä tehoilla
 
Ainoan tähän asti suht OK toimineen Rellu-tiimi Caterhamin Kobayashi raportoi, että Ferrarin ja Mersun koneilla mennään Bahrainissa suorilla 20-30km/h kovempaa kuin Rellun koneilla. Iso osa ongelmaa on, että Renault ei ikinä toteuttanut omaa KERSiä, vaan se oli asiakastallien tehtävä. Nyt ERS:iä ei pysty tekemään kuin moottorivalmistaja, ja Rellulta puuttuu tekniikasta monta vuotta ratakokemusta, mitä Ferrarille ja Mersulle on kertynyt. Voi olla pitkä 2014 edessä neljällä tallilla. Vituttais, jos olisi maksanut tallipaikasta ison tukun rahaa vaikka Caterhamille, niinkuin esim. Marcus Ericsson teki.
 
Tokihan tietty carterham on aerodynaamisesti sieltä parhaimmasta päästä ja viime kaudellahan voimaa ja nopeutta riitti haastamaan :O
Sen ollut keskiviikkoon asti nopein Renault talli. Yleensä ruputalleilla on ollut kovat huippunopeudet, koska downforcea on vähemmän.
 
Turhaa me täällä itketään että formulat on pilattu. Ne pilattiin jo kaudelle -69, kun sponsorisopimukset tuli mukaan, jonka jälkeen kuskit alkoivat saamaan palkkaa, eikä öljyt ja renkaat olleet enää ilmaisia :lol2:
 
Ainakin itse odotan kautta suurella mielenkiinnolla. Huonompi luotettavuus ja isommat nopeuserot autojen välillä luonevat mielenkiintoisempia kilpailuita ja autojen huonompi aerodynaaminen pito etenkin mutkista ulos tultaessa nostaa kuskin merkitystä.
 
Back
Ylös Bottom