Formula1 - 2014

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moelane
  • Aloitettu Aloitettu
Jostain osiosta se pitää foorumeille kirjoittelu aloittaa, joten miksi ei vaikkapa täältä.

Itse seuraan formuloita ja brasilian kisa oli kyllä mukavaa katsottavaa. Enemmän kyllä alkoi naamapalmua puskemaan kisan loppua kohti edetessä williamsin touhuja seuratessa, ja ei se Räikkösenkään viimeinen pysähdys nyt ihan nappiin mennyt.

Hyvin se Hamilton sai kuitenkin Rosbergiä kiinni, vaikka jonkun mutkan pitkäksi vetikin. Kimiltä myös hieno suoritus taistella siellä radalla kuluneilla renkailla. Pääsi kuitenkin ihan maukkaille pisteillekin. Toisaalta nyt kun näitä ensikauden tallipaikkoja on spekuloitu ja hieman varmisteltukin, omiin korviin heti kantautui huutoja, että yllätys yllätys kun Räikkösellä alkoi sujumaan nyt kun hänen autoon panostetaan Alonson sijaan jne. Tiedä sitten onko tuommoisella huutelulla jotain perää, vai sattuiko nyt vain sillä tavalla, että Kimille osui ihan maukas kisa.

Abu Dhabista tulee varmasti mielenkiintoinen kisa jo pelkästään nuiden tuplapisteiden takia. Melkoista spekulaatiota luvassa pisteiden valossa siis!

Ensikautta toki jo myös innolla odotetaan. Sinne oli ilmeisesti eksynyt mukaan yksi rata lisää. Toki mukava myös nähdä miten tallien voimasuhteet muuttuu. Kuskit vaihtelee paikkoja... tämän vuoden "huonot" kuljettajat parempien autojen rateissa... uusia nuoria lupauksia... hondan moottori mclarenilla ja sen mahdollinen muokkaus kun muut eivät saa omillensa mitään tehdä... mahdollisesti jopa kolme kuljettajaa per talli/osa talleista?... toki sitten nämä heikommin menestyvien tallien talousongelmat. Mukava laji kyseessä joka tapauksessa, mutta en oikein tykkää jos yksi kuljettaja tai talli dominoi koko kautta. Seurattua kuitenkin tulee!

Päätöskisassa siis kaikki pisteille ajaneet saavat tuplapisteet, ei pelkästään voittaja? Tällöinhän tuo ei olisikaan niin perseestä kuin aikaisemmin ajattelin..

Päätöskisassa siis kaikki pisteille ajaneet saavat tuplapisteet, ei pelkästään voittaja? Tällöinhän tuo ei olisikaan niin perseestä kuin aikaisemmin ajattelin..

Jeps, kaikille luvassa tuplapojot. Hamilton - Rosberg akselilla tarkoittaa sitä, että Rosbergin voittaessa Hamiltonin on pakko sijoittua toiseksi, jotta Hamiltonin nimiin menee mestaruus. Kolmas sija ei riitä. Toisaalta jos sattuisi jotain käsittämätöntä ja joku muu voittaisi Rosbergin tullessa toiseksi, mutta Hamilton olisi vielä huonommilla sijoilla, tällöin Hamiltonille riittää sija 5. mestaruuteen.

Nikolla siis kovat paineet, mutta pienikin moka Hamiltonilta niin voi livetä sekin voitto käsistä. Mikäli Hamilton joutuu keskeyttämään niin Rosbergille kelpaa top 5 -sijoitus.

Toki tää on tälläin mielekkäämpää katsottavaa loppuu asti, toisin kuin Vettelin ajamisten seuraaminen viime kaudella. Vielä kun tallien erot ois pienemmät niin vois olla monta kuskia taistelemassa mestaruudesta.

MTV tekstissä on otsikko "Massa ei lupaa auttaa Rosbergia" ja sivulla Massa kertoo että hän ei aio auttaa Rosbergia mestaruustaistossa. Mitä mä olen nyt missannut, kun miksi Massan ylipäätään pitäisi auttaa Rosbergia???

Löyhästi kai Hamiltonin mestaruuden takia.
Massa voitti silloin kauden viimeisen kisan ( 2008 brazilia ? )
ja oli maaliin tullessaan mestari. Yhä samalla kierroksella ollut Hamilton ohitti
Timo Glockin viimeisessä mutkassa, nousi kai 5. , sijalle ja samalla sen kauden mestariksi.

Löyhästi kai Hamiltonin mestaruuden takia.
Massa voitti silloin kauden viimeisen kisan ( 2008 brazilia ? )
ja oli maaliin tullessaan mestari. Yhä samalla kierroksella ollut Hamilton ohitti
Timo Glockin viimeisessä mutkassa, nousi kai 5. , sijalle ja samalla sen kauden mestariksi.

Makes sense ainoana keksittävissä olevana syynä. Muistan ton hyvin.

Mutta toi koko itse jutun logiikka "koska Hamilton voitti mestaruuden nenäni edestä viimeisessä mutkassa KUUSI vuotta sitten olen edelleen katkera (oliko edes silloinkaan oikeesti?) ja teen kaikkeni jotta Hamilton ei voittaisi mestaruutta tänä vuonna kun ajan ihan eri tallissa, olen ajanut jo monta vuotta, ja pisteissä olen sijalla kahdeksan" on ihan ilmasta revittyä hiekkalaatikko-ajattelua...

MTV tekstissä on otsikko "Massa ei lupaa auttaa Rosbergia" ja sivulla Massa kertoo että hän ei aio auttaa Rosbergia mestaruustaistossa. Mitä mä olen nyt missannut, kun miksi Massan ylipäätään pitäisi auttaa Rosbergia???

Varmaan kysytty, että autatko Rosbergia mestaruudessa. Vastaus en, ja lööpit laulaa ettei auta. Eikä varmaan auta Hamiltoniakaan.

Kai ne nyt meinaa että Massa ois ainoa kuka voi kiilata Mercedesten väliin, jolloin Nicon voittaessa ja Hamiltonin jäädessä kolmanneksi Nicosta tulisi mestari. Kyllä mä edelleen uskon että Bottas on brassia nopeampi, vaikka toi yksi kisa meni nyt miten meni. Williams on varmasti taas vahvoilla Yas Marinan radalla useiden suorien vuoksi, mutta eihän se tule riittämään Mersujen haastamiseen ilman että heille tulisi autoihin ongelmia..

Toivottavasti tämä toteutuu.. Hajuttomat ja mauttomat, ainoastaan yksi kausi enää...?

Ecclestone: 1000 hevosvoiman vapaasti hengittävät moottorit formula ykkösiin

Bernie Ecclestone toivoo turbomoottoreiden korvaamista jälleen vapaasti hengittävillä formula ykkösissä ensi kauden jälkeen. Ecclestone kertoi lehdistölle, että hän kannattaisi jopa V10-mallisia moottoreita eikä usko muutoksesta syntyvän suuria kuluja.

– Olen ehdottanut aiemmin ja ehdotan nytkin, että palaamme vapaasti hengittäviin moottoreihin, joissa on hiukan hybridiosia. Valmistajien on kutsuttava niitä Ferrari-hybridiksi tai McLaren-hybridksi tai Williams-hybridiksi, jotta viesti menee läpi, Ecclestone sanoi Forbesin mukaan.

– Kenelle tahansa, joka tällä hetkellä rakentaa moottoreita, olisi unelma rakentaa vapaasti hengittävä moottori, joka kehittää noin 1000 hevosvoimaa. Sitä uskon meidän tahtovan.

Miljardööri ei pidä todennäköisenä, että nykyisen teknisen aikakauden alkua dominoinut Mercedes jättäisi sarjan, mikäli tekniikka muuttuisi.

– Uskon, että he tekevät niin joka tapauksessa milloin ikinä heille parhaiten sopii, koska me olemme nähneet aiemminkin valmistajien toimivan niin.

– Olisin kuitenkin yllättynyt, mikäli he lähtisivät, Ecclestone vakuutti.

Asiaa. Toivotaan että tapahtuu.
Onhan se nyt ihan pelleilyä että muutaman kymmenen auton kohdalla haetaan jotain economy kulutusta... joo, usein tekniikka tuolla kehittää tekniikkaa kuluttaja-autoille, mutta josko pidettäisiin se ihan kilpa-ajamisena...

Back
Ylös Bottom