Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Renaultin moottoreissa ongelma on uudessa ERS-järjestelmässä, eli jarruenergian ja pakokaasun lämpöenergian jalosteminen tehoksi ei oikein tunnu toimivan ilman oikosulkuja. Pitää kuitenkin muistaa, että vasta ensimmäiset treenit ja yli kuusi viikkoa kauden alkuun, että paljon ehditään vielä korjaamaan ja testaamaan.
Toki tuossa hävitään ajokilometreissä muille ja sitä myötä yllätyksiä auton käyttäytymisessä eri tilanteissa yms. voi tulla muita enemmän kun kausi alkaa.
Tuon video perusteella MGU-H kerää lähinnä pakokaasun mekaanisen energian joka muuttunut turbon turbiiniin/kompressorin (turhaksi) liike-energiaksi, kun noustaan pois kaasulta eikä ahtamista enää tarvita. Koska ilmeisesti sähkömoottori/generaattori on kiinni turbon akselissa. Pakokaasu on kuumaa joo, mutta en nyt vieläkään ymmärrä miten tämä systeemi varsinaisesti muuttaisi lämpöenergiaa sähköksi.
Tarkemmin selitettynä tuo MGU-H on kytketty turbon kanssa samaan akseliin ja kun turboahtimen turbiini muuttaa pakokaasujen lämpöenergiaa liike-energiaksi paine-eron johdosta syntyvän kaasujen virtausnopeuden avulla ja pyörittää akselia mihin on kytketty myös MGU-H joka taasen tuottaa sähköä lisätehoksi. Eli MGU-H tuottaa sähköä alun perin lämpöenergiasta.
[Image];4467486 sanoi:Ööh... Eiköhän se turbo nyt kumminkin hyödynnä sitä painetta mikä purkautuu, pyörittäen pakosiipiä. Korjatkaa toki jos olen väärässä