Formula1 - 2014

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moelane
  • Aloitettu Aloitettu
Rellun koneet ei vissiin toimi kun kahen päivän aikana renaultin koneet kiertäny radan 38 kertaa kun taas pelkästään nico mersulla ajanu jo 60 kierrosta tänään
 
miettikää nyt kun noi menee tuonne iso veden taakse autourheilun mekkaan ja autot näyttää kyrviltä ja nokka-apinoilta, vittu noille nauraa siellä kaikki :D moottorista sen verran että itse tykkään tuosta murina äänestä todella paljon
 
-ihan sopivan pitunen toi maxin "kooste"
-noi samat musiikit maxin lähetyksissä on sairaita, saa mutea koko ajan noita lähetyksiä
-skysportsin lähetykset edelleen parhaita, vaikka Ted Kravitz on todella raskas kaveri
-autosportin testiliveteksti paras
-autojen äänet kuulostavat koko ajan paremmalta, varsinkin kiihdytyksissä
-kierrosajat luultavasti samoissa ellei nopeampia kun uskaltaa ottaa kaikki irti
-Kimin testi meni hyvin, tuskin esimerkiksi Alonsolla menee noin ongelmitta
-tulee huikee kausi, jee!
 
Joko päättyy RB :n aika kausi? Tänää ja eilen jäänyt auto radan varteen kun puhaltanut savut ulos. Tänään ekalla kierroksella jo
 
Rellun koneella olevilla on isoja ongelmia. Ite uskon, että tänä vuonna voittaa mestaruuden joku muu kun vetteli ja rellun koneella kisaava tiimi ei voita valmistajien mestaruutta. Luulenpa, että ekassa kisassa voitto on jo itsessään se, että pelit kestää maaliin asti.

E: Ja tässä hyvissä ajoin ennen kauden alkua heitän, että kuljettajien mestaruuden vie joku näistä: Räikkönen, hamilton, alonso, button.
 
Jep, mielenkiintoiseksi kausi menee. Melkein veikkaisin että merkkimestaruus jaetaan ferrarin ja mersun välillä. En usko että mäkkärin keltanokka pärjää niin hyvin, että pystyy buttonia auttamaan riittävästi mestaruuteen. Williams on kanssa ihan mielenkiintoinen mestaruuteen ei ehkä riitä vauhti, mutta veikkaisin että sopivasti sekoittavat pakkaa. Loppukaudesta Red Bull voi olla kova, ja vettel voi ehkä viedä kuskimestaruuden, jos kaikki lopulta loksahtaa paikoilleen. Merkkimestaruuteen noilta en usko
 
Mersun koneet taitaa olla tällä hetkellä "parhaat" eli luotettavimmat. Mclaren on alottanut auton kehittämisen ensimmäisenä viime vuonna niin se paketti voi olla todella kova.
 
Renaultin moottoreissa ongelma on uudessa ERS-järjestelmässä, eli jarruenergian ja pakokaasun lämpöenergian jalosteminen tehoksi ei oikein tunnu toimivan ilman oikosulkuja. Pitää kuitenkin muistaa, että vasta ensimmäiset treenit ja yli kuusi viikkoa kauden alkuun, että paljon ehditään vielä korjaamaan ja testaamaan.

Toki tuossa hävitään ajokilometreissä muille ja sitä myötä yllätyksiä auton käyttäytymisessä eri tilanteissa yms. voi tulla muita enemmän kun kausi alkaa.
 
Ja uskosin kun seuraavat testit on helmikuun lopulla että silloin aletaan repimään autosta irti kaikki ja siellä nähään kenellä oikeasti on ongelmia autossa.
 
Renaultin moottoreissa ongelma on uudessa ERS-järjestelmässä, eli jarruenergian ja pakokaasun lämpöenergian jalosteminen tehoksi ei oikein tunnu toimivan ilman oikosulkuja. Pitää kuitenkin muistaa, että vasta ensimmäiset treenit ja yli kuusi viikkoa kauden alkuun, että paljon ehditään vielä korjaamaan ja testaamaan.

Toki tuossa hävitään ajokilometreissä muille ja sitä myötä yllätyksiä auton käyttäytymisessä eri tilanteissa yms. voi tulla muita enemmän kun kausi alkaa.

Täytyy sanoa että en tiedä formuloista mitään, mutta tämä kuulostaa kyllä hyvin epätodennäköiseltä.
 
skysportsilta saa hyvää teknistä tietoa ja haastatteluja, toimii suurin osa nyt videoista suoraan omalla ip:llä, suosittelen hotspot shieldiä kun kausi alkaa niin näkee videot valitsemalla united kingdom ohjelmasta ip:ksi.

[video]http://www1.skysports.com/watch/video/sports/f1/9140723/1st-test-jerez-day-2-ted%27s-notebook[/video]
 
Ihan totta se on. Sitä on julmetun vaikea selittää ilman kymmenen sivun selonantoa, mutta yritän.

Viime kaudella lisätehoa toi KERS (Kinetic Energy Recovery System) joka keräsi pelkkää jarruenergiaa. Tällä kaudella se on ERS (Energy Recovery System), joka kerää jarrunenergiaa ja myös muuttaa pakokaasun lämpöenergiaa sähköenergiaksi.

MGU-K (Motor Generator Unit Kinetic) on jarrutuksessa vapautuvaa energiaa sähköksi muuttava komponentti. Energian se saa joko akusta, MGU-H:sta tai molemmista.

MGU-H (Motor Generator Unit Heat) puolestaan muuttaa pakokaasujen lämpöä sähköksi siirtäen sen joko MGU-K:hon tai varastoiden sen akkuun.


Saitteko tästä nyt mitään selkoa?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuon video perusteella MGU-H kerää lähinnä pakokaasun mekaanisen energian joka muuttunut turbon turbiiniin/kompressorin (turhaksi) liike-energiaksi, kun noustaan pois kaasulta eikä ahtamista enää tarvita. Koska ilmeisesti sähkömoottori/generaattori on kiinni turbon akselissa. Pakokaasu on kuumaa joo, mutta en nyt vieläkään ymmärrä miten tämä systeemi varsinaisesti muuttaisi lämpöenergiaa sähköksi.
 
Tuon video perusteella MGU-H kerää lähinnä pakokaasun mekaanisen energian joka muuttunut turbon turbiiniin/kompressorin (turhaksi) liike-energiaksi, kun noustaan pois kaasulta eikä ahtamista enää tarvita. Koska ilmeisesti sähkömoottori/generaattori on kiinni turbon akselissa. Pakokaasu on kuumaa joo, mutta en nyt vieläkään ymmärrä miten tämä systeemi varsinaisesti muuttaisi lämpöenergiaa sähköksi.

Tarkemmin selitettynä tuo MGU-H on kytketty turbon kanssa samaan akseliin ja kun turboahtimen turbiini muuttaa pakokaasujen lämpöenergiaa liike-energiaksi paine-eron johdosta syntyvän kaasujen virtausnopeuden avulla ja pyörittää akselia mihin on kytketty myös MGU-H joka taasen tuottaa sähköä lisätehoksi. Eli MGU-H tuottaa sähköä alun perin lämpöenergiasta.

Renault_44300_global_en.jpg%3Fc%3Da262
 
Tarkemmin selitettynä tuo MGU-H on kytketty turbon kanssa samaan akseliin ja kun turboahtimen turbiini muuttaa pakokaasujen lämpöenergiaa liike-energiaksi paine-eron johdosta syntyvän kaasujen virtausnopeuden avulla ja pyörittää akselia mihin on kytketty myös MGU-H joka taasen tuottaa sähköä lisätehoksi. Eli MGU-H tuottaa sähköä alun perin lämpöenergiasta.

Ööh... Eiköhän se turbo nyt kumminkin hyödynnä sitä painetta mikä purkautuu, pyörittäen pakosiipiä. Korjatkaa toki jos olen väärässä
 
[Image];4467486 sanoi:
Ööh... Eiköhän se turbo nyt kumminkin hyödynnä sitä painetta mikä purkautuu, pyörittäen pakosiipiä. Korjatkaa toki jos olen väärässä

Niin en minäkään tuota saa päässäni niin pyöriteltyä että turbo spoolaisi lämpöenergiasta. Virtaushan sen turbiinin saa pyörimään, oletettavasti ihan yhtä kovasti oli se pakokaasu sitten kylmää tahi kuumaa?
 
Back
Ylös Bottom