- Liittynyt
- 22.1.2008
- Viestejä
- 6 441
Ainut hyvä puoli mitä tältä kaudelta sopii odottaa. Toivottavasti näemme taas moottoririkkoja ja muita tekniikan aiheuttamia keskeytyksiä. Liian monta vuotta ollut liian tasaista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Autosportissa on kiinnostava ketju tämän vuoden kisastrategioista:
- bensaa voi säästää joko kisan alussa, koko matkan, tai vasta lopussa; näistä luultavasti paras vaihtoehto on säästää alkuvaiheessa enemmän - jos kisaan mahtuu ajelua turva-auton takana, niin lopun voi päästää täysillä
- DRS:ään voi käyttää bensan säästöön - jos voitosta ajaa kaksi autoa, kannattaa olla se jälkimmäinen ja säästää suorilla DRS:n avulla bensaa johtoauton takana ihan viime kierroksille asti, vaikka pääsisikin ohi aikaisemmin
- tästä erikoistapauksena on kierroksella ohitettavat - voi olla hyvä idea olla ohittamatta jos ei tarvitse ja käyttää hitaampaa autoa tuulenhalkojana - mitenköhän reagoidaan jos ei johtoauto halua ohittaa autoa, jolle näytetään sinisiä?
- jarrujärjestestelmissä on isoja eroja autojen välillä, joten ohittaminen jarrutuksissa tulee olemaan todella helppoa alkukaudesta
Tänä vuonna tuo rengaskulu ei välttämättä olee niin iso rangaistus kuin aiemmin, koska renkaat ovat kovemmat ja mutkanopeudet ovat pudonneet. Autot ovat silti kierrosajoissa lähes yhtä nopeita, sillä suorilla mennään paljon viimevuotista lujempaa silloin kun ei tarvitse säästää bensaa.Kun ajat toisen perässä niin silloin downforce vähenee ja renkaat kuluu paljo enemmän. Voit säästää bensassa mutta renkaiden kulutus kasvaa. Tilanne +-0
Autosport spekuloi tänään, että jos Mersut on ylivoimaisia, niin Rosbergin kannattaa suosiolla hävitä aika-ajo Hamiltonille, säästää bensaa juurikin tuolla yllämainitulla DRS-kikalla ajamalla Hamiltonin perässä melkein loppuun asti, ja kaasutella sitten täydellä teholla ohi ja karkuun lopussa.Eiköhän noi tallien inssit laske noita tilanteita niin paljon, että tietävät kannattaako tehdä ja jos kannattaa niin missä tilanteessa. Paha sanoa täältä kotisohvalta, kun ei tiedä kaikkia faktoja mikä vaikuttaa mihinkin ja mikä on auton sen hektinen kunto jne.