Formula1 - 2014

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moelane
  • Aloitettu Aloitettu
Tähän mennessä jokaisen julkastun auton keula aivan hirviönperseen näköinen. Jospa sauberilla ois joku vähä nätimpi ratkaisu :D
 
Ei sieltä yhtään kaunotarta löydy ainakaan vielä alkukaudesta. Viimesissä kisoissa saattaa näkyä jo siedettävän näköisie keularatkaisuja. Ferrarilla tähän menessä hienoin.
 
1389971836.jpg

Sauber will unveil its 2014 Formula 1 car online during the weekend prior to the first winter test at Jerez.

The Swiss team has announced that it will reveal images of the C33 via its media website on the afternoon of Sunday January 26, before the car makes its track debut at Jerez two days later.

Sauber becomes the third of the 11 F1 teams to decide to hold an online launch ahead of testing.

McLaren and Ferrari have already announced their intention to do likewise on the two days prior to Sauber's unveiling.

Mercedes, Red Bull and Caterham will all wait for roll-outs at Jerez on the morning of the opening test on January 28.

Sauber retains Esteban Gutierrez and Ferrari power for 2014, but Adrian Sutil comes in to replace Nico Hulkenberg in the driver roster in a straight swap with Force India.

The team was initially slated to run Sergey Sirotkin - a protege of its new Russian partners - in a 2014 race seat, but has instead given him a reserve role while he continues racing in Formula Renault 3.5.
 
Tähän mennessä jokaisen julkastun auton keula aivan hirviönperseen näköinen. Jospa sauberilla ois joku vähä nätimpi ratkaisu :D
Williamsin keula ei näytä ollenkaan pahalta ainakaan omaan silmään:
2014_williams.webp

Ferrarin keula voi taas mun puolesta näyttää ihan miltä tahansa, kunhan auto on vikkelä. Asiantuntija-analyyseissä on arveltu, että Ferrarin ratkaisu on näitä sormikeuloja kevyempi. Samaten on arveltu, että rakenne voisi mahdollistaa isomman määrän ilmaa diffuusorille. Ensi viikolla jo saa tästäkin jotain osviittaa.
 
Olikohan FIA :lla mielessä tuommoiset keulat kun päättivät näistä uusista säännöistä? Vai olettikohan ne että kaikki tekee niinkuin Ferrari? :D
 
Toivottavasti seuraavalle kaudelle tulee joku sääntö, että auton pitää myös näyttää hyvältä, eikä nähtäs enää tollasia hirveitä keuloja.

Oli ne joskus hienoja pelejä!

kimiraikkonen_mclarenmercedes_suzuka_2005_(08)_1024.jpg
kimiraikkonen_mclaren-mercedes_barcelona_2006_1024.jpg
 
haluaisin samoja mömmöjä kuin autojen tai oikeammin keulien suunnittelijat, meinaan täytyy olla kovat pöhinät että tollasta paskaa edes kehtaa näyttää maksajalle
 
Redbullilla varmaan siedettävin ratkaisu tähän mennessä, mutta ei tuo mersun keulakaan paha ole!

E: Kyllä se mersu sittenkin on parhaan näkönen tähän mennessä!
1802855-max994x592.jpg

1802779-max994x592.jpg


E2: ja mitä helvettiä tämäkin nyt on, että jokaisesta testipäivästä näytetään maxilla vaan 10 minuutin kooste joskus yöllä?
 
Jep, tää on just tätä, kun ei saa testata. Mikä helvetin idea siinä on, että on testauskielto? Okei se toimii silloin kun autot ei paljon muutu, mutta jos vedetään ihan uudet systeemit ja sitten kelataan että kaikki toimii testaamatta, kuin junan vessa? Jos noi on muutenkin jo käytännössä tietokoneita moottorin päällä, niin montako IT-järjestelmää on nähty toimivan heti täysin, ja nyt pitäis olettaa että ilman testaamatta.

Jos tuosta testaamiskiellosta halutaan niin hanakasti pitää kiinni että saadaan kustannuksia alas, niin miksi ne ei voi säätää että testaus kielletty, mutta perjantaina saa ajaa koko päivän, eikä mitään tunnin setti siellä tunnin täällä. Kalusto on jo paikalla
 
^^ Tai sitten Gp-viikonlopun yhteydessä kisan jälkeisenä maanantaina tallit saisivat ajattaa yhtä autoa. Tämä vaikka että 3 tai 4 kertaa kauden aikana saisi jäädä testaamaan. Mutta juuri tuo oletus että autot toimii heti, on väärä. Viime vuonna kun autot ei muuttunut muuten kuin uusien siipien myötä, ekana testipäivänä ajettiin noin 640 kierrosta. Tähän mennessä kun ekaa testipäivää ajettu kohta 5 tuntia, on kierroksia kohta kasassa yhteensä 30.

E. Viime vuoden testien ekan päivän nopein aika oli 1.18.xxx
 
Back
Ylös Bottom