Forkut kasvuun?!

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nojaa itellä kasvavat ihan hyvin ilman, että treenaisin niitä suoraan. Saavat ns. välillistä rasitusta. Jos käytät vetoremmejä selkätreeneissä, niin lopeta niiden käyttö.

Sä käytät liian kevyitä painoja selkäliikkeissä jos sulla ei forkut saa "välillistä rasitusta" kun käytät remmejä.. :jahas:

selkäliike ilman remmejä=forkut kipeiksi
selkäliike+remmit=isot painot, selkä JA forkut kipeiksi

Sä käytät liian kevyitä painoja selkäliikkeissä jos sulla ei forkut saa "välillistä rasitusta" kun käytät remmejä.. :jahas:

Tai sitten sinä et osaa käyttää remmejä.

Mutta, aiheeseen liittyen niille ketkä ymmärtää englantia: Rope revolution

Silloin kun ranteita erikseen treenasin, niin käytin 1 1/2" putken pätkää rannerullauksissa. Tungin sen levypainon läpi ja tein rullauksia esim. polvien päällä.

Edit: niin no voisin tietysti hieman perustella että miksi. Ideaa kyllä käsitellään myös tuossa artikkelissa, mutta kun teette kulmasoutua, mavea tai mitä tahansa liikettä, joka rasittaa aina vaihtelevissa määrin ranteita, on tanko miltei aina saman paksuinen. Tuo putken pätkä kun on huomattavasti paksumpi kuin perus Kp:n kahva tai levytanko, niin ranteet saa hieman erilaista ärsykettä.

Zone-sarja -42%

jos niitä remmejä osaa käyttää niin siitä tangosta tarvii puristaa paljon paskaakaan, tuskin ne forkut sillon kipeät on.

ei niille tartte erikseen mitään liikkeitä, kun ne saa tarpeeksi epäsuoraa rasitusta muusta treenistä. joskus harvoin tulee hauiksen jälkeen tehtyä muutama sarja hammereita 10kg käsipainoilla ja hyvin on kasvaneet muun kropan mukana.

jos niitä remmejä osaa käyttää niin siitä tangosta tarvii puristaa paljon paskaakaan, tuskin ne forkut sillon kipeät on.

:offtopic:
Minähän puristan, en ole luottanut enää remmeihin sen jälkeen kun vetoremmi katkesi toisesta kädestä kesken sarjan.. parisataa kiloa vain toisen käden varassa voipi tuhota selän.

Eli itse puristan aina kun käytän remmejä, siinä menee forkut tukkoon ja saa puristusvoimaa siinä sivussa.
Varsinaisia forkkuliikkeitä ei sitten tarvitse kuin pari perusliikettä.

ps.:wanha:

lontoon kielellä laite on wrist roller ja suomeksi luultavasti rannerulla? voimaharjoittelu.net myy ko. härveliä

Hmm....pitääsköhän tuohon uhrata reppanan muutama euro...lieneekö sen väärti?

Jos sulla on ohjelmassa 'kohautukset', niin tee niitä käsipainoilla. Itelläni ainaki tuntuu järkyttävä pumppi aina forkuissa kohautuksien jälkee.

ja asiaan: oon alkanu tekemään forkuille oman päivän (ei siis samana päivänä kun selkä) ihan z tangolla kovaa ote toisinpäin ja tämän jälkee vielä isot raudat rannemoukkuun niin kyllä on kasvanut. varsinkin toi rannemoukku tekee aivan tajuttoman pumpin ( kovimman ikinä)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Forkut kasvuun..

Helvetillinen liike... pystyy raiskaamaan forkkunsa todella pahaan kuntoon, ei välttämättä mikaan paras massa liike jos vetelee monta samalla putkee ????

Kieltämättä.. :) Rullasin parit kerrat omalla vastaavalla kötystyksellä, ja kyynärvarret oli sen jälkeen aivan "tyhmän" näköiset, kun olivat niin pumppaantuneet.. :)

Olen kekannu uuden liikkeen itelle forkuille:

Eli mennään ristikkäistaljaan ja otetaan sellanen salipenkki ja istutaan penkin päähän ja laitetaan sellanen mukava tanko siihen ja ranteet penkille, ja siinä rullataan sormenpäihin asti ja ylös, ja niin että jännitys pysyy päällä kokoajan, eli se talja tavallaan vetää takasinpäin.

100% tehokkaampi kuin tanko IMO.

Siltikin noissa kyynärvarsissa on mulla työsarkaa vaikka ois mitä liikkeitä, päästäs nyt ees 30 senttiin.

itse oon aikoinaan noita rullauksia ja maastavetoja tehnyt. Ei kasvanu forku ei.

Kolme vuotta sitten tein vuoden verran muuraushommia, ja kavin pari kertaa viikossa nyrkkeilyharjoituksissa. Siella hypittiin pajon narua, missa oli lisapainoja. Kekeilkaapa vaikka puutarhaletkua, mutta varokaa tenniskyynarpaata !!

Mun mielesta forkut ei kauheemmin kasva esim maastavedossa, voimaa niin kylla tulee.
Parhaiten taittaa toimia tollanen kaikenlainen kaantely missa kaytetaan ranteita, painot paa-asiassa pienia.

Minkäslaisia tuloksia porukat on täällä saanut PowerBallin kestävyys pyörityksestä?

onko hyvä tulos 90sek. testistä 16300 RPM ? ei kyllä metallipallolla jaksa mitenkään pyörittää edes lähelle tuota.

Tennistä pelatessa huomaa kyllä kuinka surkeena noi omat ranteet on. Muljahtaa välillä ikävästi kun koittaa kovia syöttöjä palautella. Eli naru-keppi-jumppaa vaan..?

Onko Kukaan kokeillu skotis mutkatangol myötäootteel vetää? Itel pelaa sen verta hyvin et pitääpi vähentää sitä ettei haukat jaa forkkujen varjoon.

Rannekääntöjä myötä ja vastaotteella reiluilla painoilla esim penkkipunnerruspenkin nokassa. Muuta ei tarvii.

Forkut ainaki jonkun verran kasvanu hammerkääntöjen avulla.

Eli siis silleen, että hammeria ei nosteta suoraan eteen vaan tähdätään aina ikään kuin vastakkaiseen olkapäähän. Pystyy käyttämään aika hurjiakin painoja.
Riippuu tietysti voimatasoista. Itse olen tehnyt sarjoja 35kg:n käsipainoilla (ei hurja paino).

Näin (kuva Mikko Hämäläisen haastattelusta http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=49956 ):

6.jpg

Itselläni on ollut ihan säälittävän narut forkut. Nykyään ollaan jo hieman paremmalla tolalla. Olen treenannut forkkuja rannekäänöillä, sekä myötä- että vastaotteella, n.15-20 toiston sarjoja. Ainakin jotain kehitystä on tapahtunut. Kyllä nämä mun forkut on edelleen aika ohuet, mutta suhteessa hauikseen on tullut kehitystä.

Tietysti voisi kokeilla ton rannekäännön sijaan joskus jotain muutakin.

Itse en ole varmaan koko tänä vuonna treenannut enää forkkuja suoraan. Kun treenaa 1-2 jakoisilla ohjelmilla, saa forkut jossain muodossa kyytiä käytännössä koko ajan, eikä ne ainakaan mulla ole kehityksestä jälkeen jääneet mitenkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom