Forkut kasvuun?!

Eli ei noi kyynärvarret oikeen lähe kasvamaan, kyllä mä saan ne kipeeks ja tuntuu et tulee hittiä, mutta ympärys on melkein sama kuin alussa:wall:
Miten niihin sais sitä kokoa, mitkä on parhaat liikkeet? Koska hanska alkaa olla ihan mukava omasta mielestä, mutta näyttää naurettavalta kun forkut on niin tikut:(
Olen kyllä rannerullauksia tehnyt ja hammeriakin lähes ekoista reeneistä saakka, mutta kasvua ei vaan tule:curs:

Nojaa itellä kasvavat ihan hyvin ilman, että treenaisin niitä suoraan. Saavat ns. välillistä rasitusta. Jos käytät vetoremmejä selkätreeneissä, niin lopeta niiden käyttö.

Aika yksilöllistähän tämäkin on, mutta itse suosittelen maastavetoa (pitkiä sarjoja) ilman remmejä. Forkuille voi tehdä lisäksi esim. rannekääntöjä ja gripperin käpistelyjä, mutta ne olen pitänyt apuliikkeinä.

Löysin juuri tälläisen ihme kapistuksen netistä (huomenna menen varmaan ostamaan, maksaa europehouse kaupassa 20€, että ei tule konkurssi vaikka laite ei ihan odotuksia täyttäisikään):

www.powerball.fi

Jonkun sortin gyroskooppi on tuolla pallon sisällä ja kun sitä pyörittelee kädessä niin se jotenkin panee vastaan. Ei tarvita siis mitään paristoja. Tuota voi käyttää ranteiden treenaamiseen. Tulee käsittääkseni hyvin erilaista treeniä kuin rannekäännöillä tms.

Ja muutenkin varmaan monipuolinen ranteiden treenaaminen olisi hyvä. Juurikin noita että mavea & leukoja & shruggeja paksuilla tangoilla & todellakin ilman remmejä. Myös leukojen veto pyyhkeestä roikkuen on rankkaa ranteille. Koska nuo edellä mainitut jutut ottaa lähes poikkeuksetta niihin lihaksiin jotka puristaa sormet yhteen, on lihastasapainon (-> suuremmat ranteet/voimat) kannalta tärkeää treenata myös sormien avaamista. Eli jotain kuminauhaa sormien ympärille & pöytää vasten nostelee sormilla ilmaan jotain painoja.

Näyttää kyllä uskomattoman spedeltä kapistukselta mut kerrohan sitten, miten toimii!

Janne22 sanoi:
Jos käytät vetoremmejä selkätreeneissä, niin lopeta niiden käyttö.
älä ainakaan tästä neuvosta ota mallia, jos et ole voimanostaja. selkäreenissä reenataan selkää, ei puristus voimaa eikä forkkuja:). sitä mieltä ite oon. forkkuja voi reenailla vaikka miten, roikkumista tangosta ilman remmejä ja eri otteilla, roikkumisia erilaisista listoista ja sitten tietenkin ne perinteiset tangon rullaukset sormenpäistä kämmeniin asti jne..... mielikuvitus on rajana.

jeap.. toi powerball on aika tehoton kapistus itseltäni tuollainen löytyy kun sisko hommasi "Linnunluiden" vahvistukseen :D eli aika turhaa ei siitä pahemmin saa vastusta toki onhan noita erikokoisia mitkä vastaa eripainoja mutta tuo omani on vissiin 17kg tjt niin ei tuolla mitään aikaiseksi saa :o

Tämä siis ihan oman kokemuksen pohjalta :)

Itse kanssa tota Powerballia kokeilleena voin sanoa että tuskin hirveetä rääkkiä saa forkuille aikaseks tolla kapistuksella. Kaikki muut paikat tulikin sitten kiitettävän kipeiksi tota veivatessa. Nimim. olkapää kipeä seuraavat 2 viikkoa. :/

Taidatte olla varsin huonoja vääntämään powerballilla, jos ei forkut ota osumaa ! :) Itsellä toimii tosi hyvin ja tulee sillä muutakin kipeeksi, kuin vaan forkut, kun muutamaan otteeseen vääntää ihan tappiin (lue: niin, että ei perkele jaksa puristaa).

Itsellä on tämmöinen PowerBall 250Hz Pro Blue -pallo, jonka hommasin, että saa korjailtua vasemman käden rannetta (meni kaksi luuta irti poikki). Ihan mukavasti on autellut, vaikken hirveästi ole vääntänytkään.

Allekirjoittanut suosittelee, vänkä vempain.

Muuten reenistä: Teetkö Z-tangolla hauiskääntöä ? Se toimii hyvin forkuille, kun reenaat hauista. Maastavetoa normaaliotteella tehneenä voin todeta, että se tuntuu mukavalle kahdentoista sarjoina :-] (ei siis vastaotteella)

neutraali sanoi:
älä ainakaan tästä neuvosta ota mallia, jos et ole voimanostaja. selkäreenissä reenataan selkää, ei puristus voimaa eikä forkkuja:).

Totta. Aivan eri tuntuma selkäliikkeissä remmejen kanssa kuin ilman.
Itse en tosin mavessa käytä remmejä, mankku riittää.

No jos ei muuta niin tuleepa ostettua hauska lelu. Tulee varmaan pyöriteltyä tuota palloa kesällä intissä enemmän kuin tarpeeksi :D. Saas nähdä vaan mitä joulukuussa tähystelty olkapää tykkää. Ehkä ei alkuun uskalla vasurilla täysiä pyörittää...

:lol2: http://www.powerballs.com/scoreboard.php

Tuota kun katsoo 1. sijan videon niin aika rankkaahan tuo näyttäisi olevan. Toisaalta eipä noiden ennätystentekijöiden ranteet miltään uskomattomilta näytä... Mutta onko vahva ranteisilla välttämättä isot ranteet? Kiipeilijöillähän on kova grippi mutta ihan narut ranteet? Toisaalta taas bodareilla kauheat hypertrofia nakkimakkarapaketti ranteet mutta ei välttämättä voimaa?

Ei hitto, tuossahan näyttää koko ukko lähtevän lentoon! :eek:

Aiheeseen liittyen, hauiskääntö mutkatangolla (myötäote) ja hammer-käännöt ovat toimineet itselle. Tosin treenaan forkkuja aika harvoin.

Itellä kanssa tuntunut ettei forkut ota kasvaakseen mutta niihin ei auta kun armoton treeni, monta kertaa viikkoon täytyy tehdä. Itse käytän käsipainoja ja tankoa niille, sekä toisella salilla on kotitekoinen yksinkertanen "laite" puukeppi about 40cm pitkä, sen keskeltä lähtee naru minkä päässä koukku, koukkuun paino ja rupeet punomaan käsillä narua siihen kepin ympärille, ensin ylös ja sitten hiljaa alas, taukoa välissä ja taas uudelleen, en tiedä tajusitteko minkälaisesta on kyse :hyper: mutta tuolla saa aivan järkyttävän pumpin forkkuihin ja menee kipeeksi! Nyt kaikki askartelemaan ja forkut kasvuun! :thumbs:

PikkuT sanoi:
Aika yksilöllistähän tämäkin on, mutta itse suosittelen maastavetoa (pitkiä sarjoja) ilman remmejä.

Tuohon kun vielä lisää pienikitkaisen tangon, niin hyvin toimii

Tuol puukeppinarupainorullaushässäkäl saa kyl kunnon pumpin forkkuihin...väsäsin just yks päivä...sil on ain helppo koton sillo tällö rullailla...

Ottakaa paperi käteen ja puristakaa nyrkkiin se ja lisätkää papereita niin pitkään, että ette saa enään sitä nyrkkiin.

Tämän powerball Akis Kritsinelisin New World Record on kyllä niin naurettavan näköistä että huh huh :lol2: Veikkaan että ei tollasessa kyydissä forkut ota kovinkaan paljon osumaa.

paskamaha2k sanoi:
Itellä kanssa tuntunut ettei forkut ota kasvaakseen mutta niihin ei auta kun armoton treeni, monta kertaa viikkoon täytyy tehdä. Itse käytän käsipainoja ja tankoa niille, sekä toisella salilla on kotitekoinen yksinkertanen "laite" puukeppi about 40cm pitkä, sen keskeltä lähtee naru minkä päässä koukku, koukkuun paino ja rupeet punomaan käsillä narua siihen kepin ympärille, ensin ylös ja sitten hiljaa alas, taukoa välissä ja taas uudelleen, en tiedä tajusitteko minkälaisesta on kyse :hyper: mutta tuolla saa aivan järkyttävän pumpin forkkuihin ja menee kipeeksi! Nyt kaikki askartelemaan ja forkut kasvuun! :thumbs:
Helvetillinen liike... pystyy raiskaamaan forkkunsa todella pahaan kuntoon, ei välttämättä mikaan paras massa liike jos vetelee monta samalla putkee ????

Back
Ylös Bottom