Forkkujen treenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
piti tarttua tilaisuuteen ja puostata ensimmäinen juttu tähän osioon
Ainii, pitää keksiä kysymyskin... ööö... Kuinka usein treenaatte kyynärvarsia vai treenaatteko ollenkaan? ja jos ja kun ja kuinka mitä missä milloin hä?

Viimeksi muokattu:
Alan treenaamaan kyynärvarsia kun vasemman käden rasitusvamma on 100% parantunut. Niitähän treenataan ihan jonkun tason reunalla rannetta vääntäessä (ei kannata 100% maximilla!) :o

Selän/haukkarien jälkeen tulee tehtyä rannerullauksia ja roikuttua pyyheliinassa. Nyt kaveri väsäs sellasen jännän kapulan salille missä roikkuu naru, jolla voi sit hinata painoja ylös ranteita kääntelemällä.
Tuntuu olevan aika tärkeätä treenata ranteita tai ainakin unohtaa vetoremmit/rannesiteet suurimmalta osin. Itseäni alkoi aikanaan vituttamaan, kun meinasi kyynärvarret hajota ennen kuin sai hauis tai selkätreenin tehtyä. Nyt tulee tod harvoin käytettyä siteitä tai remmejä ja vielä extra treeniä päälle, niin pysyy rautakin käsissä. Vielä kun yrittäis tehdä tuota maastavetoa myötäotteella, mutta yli 130 raudat ei kyllä pysy käsissä koko sarjaa myötäotteella :-(

No nythän selkisi! Olen aina miettinyt, mitä tarkoitusta salillani pyörivä naru-kapula-levypaino -viritys palvelee. Vaihtoehtoina olen pyöritellyt moukarinheittäjien lajiharjoittelua, hauistreenin apuvälinettä tai jotain keskiaikaista kidutusvälinettä. Tietenkään en ole tohtinut kysyä keneltäkään, mutta näyttäväthän asiat selviävän myös ilman aktiivista selvittämistä :)

...toi kapula+naru+kiekko on hyvä yhdistelmä, satuin joksus lukeen et se kuuluu painonnostajien lähes jokapäiväiseen reeniin ni päätinpä kokeilla. Polte minkä sillä saa on aivan uskomaton (ainakin minulla). :)

jpm: se on (versiosta riippuen) harjanvartta hiukan paksumpi, n.30 cm pitkä kapula jonka keskelle on kiinnitetty naru. Toisesta päästä löytyy levypaino. Vehjettä käytetään siten, että kädet suorana rullataan kapulaa siten että naru kiertyy sen ympärille. Kun levy on tarpeeksi ylhäällä, lasketaan se alas taas rullaamalla.

Polttelee mukavasti.

Täytyypi myöntää että en oo juurikaan kyynervarsia tullu treenailleex. Kun mulla ainakin ne on ihan kivassa kuosissa eikä kauheesti oo vielä missään puristusvoima loppunu. Joskus tullee aina kotona käsipainoilla tehtyä.

Kateeks käy! Itse treenaan perus työntävät - jalat - vetävät -ohjelmalla ja ei puhettakaan, että pystyisin treenaan selkä-habatreenin jälkeen kyynärvarret... Itse asiassa hauistreenistä ei oikeastaan tule edes mitään ku selän jälkeen on kyynärvarret niin pumpissa ja kivikovat, että ihan sattuu!!! Loppuu aina "varsista" potku ennemmin kuin habasta. Vaikka käytän aina selkäliikkeissä viimeisissä sarjoissa remmejä. Olen yrittänyt ilman remmejä myös, jotta olemattomat puristusvoimani kasvaisivat, mutta silloin jäi selkäsarjat aina puolitiehen! Vit**aa! Apuja minullekin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sama tilanne oli minullakin, mutta rohkeasti vaan päätin jättää vetoremmit/siteet käyttämättä ja lisäsin kyynärvarsitreeniä. Osittain tähän auttoi kaverin vittuillu tyttömäisistä näppivoimista taijotainsellaista... Rohkeasti vuaan. Ei ne voimat viikossa tai kahdessa parane, mutta pari kuukautta tekee jo ihmeitä. Kuten kaikessa treenissä.

Tuli vaan mieleen, että jos näppivoimat tuntuu olevan neititasolla, niin menee pari kertaa viikossa muutaman kuukauden ajan roikkumaan seinäkiipeilyseinälle.. kyllä alkaa näppivoimat ja kyynärvarret kehittyä!

Omakohtaista kokemusta on kaverin (50kg :D) kautta, sen kädenpuristus on sormet-katki-poikki -luokkaa.

Mä koitin jo 3 kuukautta treenata ilman mitään apuvälineitä--> Seuraus: ylikunto tai vastaava, siis kyynärvarsissa. Enkä edes treenannut niitä pelkästään paljoa (joka toinen selkätreeni). Kaiken lisäks niihin on tullut joku ihme rasitusvamma... Aivan niin kuin penikkatauti, mutta kyynärvarsissa. Olen yrittänyt vaihtaa habaliikkeitä ja tuntuu, että on yksinkertaisesti pakko jättää hauiskäännöt tangolla tekemättä... Eikä ole merkitystä, onko mutkatanko vai suora... Muissa liikkeissä ei tosin tunnu kipua...

Originally posted by Andy
Kaiken lisäks niihin on tullut joku ihme rasitusvamma... Aivan niin kuin penikkatauti, mutta kyynärvarsissa.

Onko se kipu ranteiden tuntumassa? Rannekanava-, lihaskalvo- tai jännetuppitulehdus? Oletko kokeillut treenauksen vähentämistä viikoksi (sille viikolle tulehduskipulääkekuuri: 1 tabl. 3 x pvä)?

Mitä tarkoitat "treenauksen vähentämisellä viikoksi" ? Ai että yhtenä viikkona treenaisin vähemmän kyynärvarsia? En treenaa tällä hetkellä erikseen kyynärvarsia ollenkaan, vain se rasitus joka tulee selkähaba-liikkeistä.

Kipu ei ole ollenkaan ranteissa, vaan kyynärluussa, siellä alapuolella luuta. Juuri niin kuin penikkatauti jaloissa, eli aivan kuin joku "kalvo" tai vastaava olisi kiinnittynyt luuhun ja tulehtunut...

Originally posted by Andy
Mitä tarkoitat "treenauksen vähentämisellä viikoksi" ?

Sitä tarkoitin, että vähentäisi kyynärvarren lihaksiston rasituksen minimiin, eli treenitauko..? Lääkärillä käynti voisi olla paikallaan.

Jeeeps... Kuten Kerpele jo asiasta mainitti, pyyhe vaan rekin yli ja eiku siitä roikkuen leukoja nostelemaan. Alussa oli semmoisia "Shiddu, sormet napsahtaa irti"-tuntemuksia, mutta kyllä ne siitä hävis....tuntemukset siis... ;)

Kannattaa kokeilla samaa lääkettä kun normaali jalkapenikoihin eli venyttely + hieronta pitäs auttaa, varsinkin hieronta vielä saunassa...se autto mun koipiin.

Originally posted by Jesuiitta
Kannattaa kokeilla samaa lääkettä kun normaali jalkapenikoihin eli venyttely + hieronta pitäs auttaa, varsinkin hieronta vielä saunassa...se autto mun koipiin.

Kerros jotain hyviä venyttelytipsejä noille jalkapenikoille. On meinaan pienoinen ongelma... Itse oon venyttänyt niitä istumalla säärien päällä, mutta oikein mitään muuta kunnollista en oo keksiny.

Penikkatautiin toimii ainaski mulla tämä 110%varmasti. Sauna 110 Celsiusta, ämpäri täynnä kylmää vettä jääpalojen kera. Löylyä heitetään niin maan perkeleesti ja jalat kohti kattoa. Sitten kun Saatana laskeutuu alemmaksi lauteilla niin kaadetaan kylmävesi ämpäristä säärille. Toistetaan pariin otteeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom