Originally posted by PMLats
naru-kapula-levypaino -viritys
Nostinpa sitten vielä tämänkin threadin ylös, kun piti päästä retostelemaan, että koin valaistuksen. Tai no ainakin jonkinlainen pieni välähdys, joka auttoi itellä kyynärvarsien treenausta.
Eli, mulla on tuo naru-kapula-kiekko -yhdistelmä ollut pitkän aikaa, mutta enpä ole varmaan pariin vuoteen forkkuja kunnolla treenannut. Syynä on ollut yksinomaan laiskuus. Tarkemmin sanottuna en ole jaksanut säätää sitä kiekkoa sinne narun päähän aina, jos sen on joutunut ottamaan pois jotain muuta liikettä varten. Ja rannerullauksista ei ole ranteet oikein koskaan tykänneet.
Nyt, kun olen huomannut, etten voi kesällä olla aivan paita pois-kunnossa, tulin siihen tulokseen, että treenaamalla forkut kuntoon on mahdollista näyttää edes hiukan lihasta, eikä tarvi edes alkaa repimään paitaa pois. Ajattelin siis treenata forkut kuntoon, kun monien paikkojen kanssa on hiukan ollut ongelmaa tässä, enkä oikein saa kaikkia paikkoja "kovaan" kuntoon kesäksi.
Itse asia ei ole kummoinen, aivan yksinkertainen homma, jota vaan en ollut aiemmin tajunnut. Laiskuuttani en ole pitkään aikaan kapulasysteemillä treenannut, mutta nyt tuli muutos siihen. Kun laitoin narun toisen pään kiinni taljaan, sain käsittämättömän yksinkertaisesti homman toimimaan. Nopea kytkeä, nopea ottaa pois. Siinä vai sitten istutaan lattialla, tai ollaan polvillaan, kädet ylöspäin ja rullataan kapulaa edestakaisin. Itse vaikutus on täysin sama, kuin vanhassakin kapula-naru-systeemissä, mutta painojen säätely vain on helpompaa ja nopeampaa...
Näin käy, kun on liikaa aikaa... :lol2:
No, jos edes forkut olis kesällä kovassa kunnossa...