Forkkujen treenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by leif perkelsson
Penikkatautiin toimii ainaski mulla tämä 110%varmasti. Sauna 110 Celsiusta, ämpäri täynnä kylmää vettä jääpalojen kera. Löylyä heitetään niin maan perkeleesti ja jalat kohti kattoa. Sitten kun Saatana laskeutuu alemmaksi lauteilla niin kaadetaan kylmävesi ämpäristä säärille. Toistetaan pariin otteeseen.

no sä ooot kylllä hylly :D :D :eek:

Originally posted by leif perkelsson
Penikkatautiin toimii ainaski mulla tämä 110%varmasti. Sauna 110 Celsiusta, ämpäri täynnä kylmää vettä jääpalojen kera. Löylyä heitetään niin maan perkeleesti ja jalat kohti kattoa. Sitten kun Saatana laskeutuu alemmaksi lauteilla niin kaadetaan kylmävesi ämpäristä säärille. Toistetaan pariin otteeseen.

Mulle toimi taas tämä: mangutaan yksityislääkäriltä leikkausta 3 kk ja lopulta käydään leikkauksessa. Toivutaan 3 kk minkä jälkeen mennään suoraan juoksemaan ja saadaan rasitusvamma molempaan polveen ja toiset 3 kk jalkarasituskieltoa. No, ainakin Kela maksoi operaatiot eikä ole penikat vihoitellut enää.

Onkos penikkatautisilla muuten suositella mitä lääkettä pitäisi lääkärisedältä kinuta? Aamun sprinteissä kinttu ärtyi nyt jo niin, että nöyrryin ja tilasin ajan oikein koulutetulle ammattilaiselle :rolleyes: , kun ei tästä omasta puoskaroinnista tunnu apua olevan..

Originally posted by PMLats
naru-kapula-levypaino -viritys

Nostinpa sitten vielä tämänkin threadin ylös, kun piti päästä retostelemaan, että koin valaistuksen. Tai no ainakin jonkinlainen pieni välähdys, joka auttoi itellä kyynärvarsien treenausta.

Eli, mulla on tuo naru-kapula-kiekko -yhdistelmä ollut pitkän aikaa, mutta enpä ole varmaan pariin vuoteen forkkuja kunnolla treenannut. Syynä on ollut yksinomaan laiskuus. Tarkemmin sanottuna en ole jaksanut säätää sitä kiekkoa sinne narun päähän aina, jos sen on joutunut ottamaan pois jotain muuta liikettä varten. Ja rannerullauksista ei ole ranteet oikein koskaan tykänneet.

Nyt, kun olen huomannut, etten voi kesällä olla aivan paita pois-kunnossa, tulin siihen tulokseen, että treenaamalla forkut kuntoon on mahdollista näyttää edes hiukan lihasta, eikä tarvi edes alkaa repimään paitaa pois. Ajattelin siis treenata forkut kuntoon, kun monien paikkojen kanssa on hiukan ollut ongelmaa tässä, enkä oikein saa kaikkia paikkoja "kovaan" kuntoon kesäksi.

Itse asia ei ole kummoinen, aivan yksinkertainen homma, jota vaan en ollut aiemmin tajunnut. Laiskuuttani en ole pitkään aikaan kapulasysteemillä treenannut, mutta nyt tuli muutos siihen. Kun laitoin narun toisen pään kiinni taljaan, sain käsittämättömän yksinkertaisesti homman toimimaan. Nopea kytkeä, nopea ottaa pois. Siinä vai sitten istutaan lattialla, tai ollaan polvillaan, kädet ylöspäin ja rullataan kapulaa edestakaisin. Itse vaikutus on täysin sama, kuin vanhassakin kapula-naru-systeemissä, mutta painojen säätely vain on helpompaa ja nopeampaa... :)

Näin käy, kun on liikaa aikaa... :lol2:

No, jos edes forkut olis kesällä kovassa kunnossa...

Kyynärvarsia pari kertaa viikos vähän koska sattuu..rannepyörää/rannekääntöjä.mitä vain,uupumiseen asti 2-3 sarjaa. Ja isot on =) Rannepyörä tai mikä lie on tosi hyvä!

Onkos kukaan kokeillu miten puristus voima on kehittynyt ajan myötä?

Voi ehkä kuullostaa vähän hölmöltä mutta menkööt. Itse aina välillä kokeilen ja on kaverin kanssa verattukin normaali henkilö vaalla kuinka paljon on sormien puristus voima....
Molemmilla käsillä vaasta kiinni ja sitten puristaa täysillä.

Pari vuotta sitten vaalla testatessa oli tulos jotain 75kg luokaa mutta nykyään menee neula jonnekin 100-105kg paikkeille eli voi päätellä että on tullut aika paljon lisää puristus voimaa.

Tälläisiä ideoita tulee kun on vähän liian vilkas mielikuvitus.:rolleyes:

Pitipä tuota heti kokeilla, mutta tulos oli vaivainen 86kg... :(

Mitäs ku jotkut sanoo että käyttäkää helvetissä niitä siteitä ja toiset että ei jos meinaa että forkut kasvaa/vahvistuu...???Ite oon reenannu forkkuja ku apina mutta ne on kun nukella...vitun nuken kädet!Pumppi tulee mutta katoaa aivan helvetin nopeesti...

Wilu sanoi:
piti tarttua tilaisuuteen ja puostata ensimmäinen juttu tähän osioon
Ainii, pitää keksiä kysymyskin... ööö... Kuinka usein treenaatte kyynärvarsia vai treenaatteko ollenkaan? ja jos ja kun ja kuinka mitä missä milloin hä?

Teen maastavetoa.

No niin itsekin tässä olen intounut treenamaan ranteita ja tuli vain semmoinen kysymys mieleen että riittääkö ranteille yksi ns. masterliike :) vai pitääkö/kannattaako ranteiden tasapuolisen kehittymisen kannalta treenata ranteen ojennus ja koukistuslihasta eri liikkeillä?

Jos näin niin sitten rannerullaus tangolla ja tuo jo mainittu narukapulasysteemi voisi olla aika hyvät liikkeet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä koitin jo 3 kuukautta treenata ilman mitään apuvälineitä--> Seuraus: ylikunto tai vastaava, siis kyynärvarsissa. Enkä edes treenannut niitä pelkästään paljoa (joka toinen selkätreeni). Kaiken lisäks niihin on tullut joku ihme rasitusvamma... Aivan niin kuin penikkatauti, mutta kyynärvarsissa. Olen yrittänyt vaihtaa habaliikkeitä ja tuntuu, että on yksinkertaisesti pakko jättää hauiskäännöt tangolla tekemättä... Eikä ole merkitystä, onko mutkatanko vai suora... Muissa liikkeissä ei tosin tunnu kipua...
Sama. Joskus olleen todella kipeät. Nytten olen taas sellasissa hommissa, missä joutuu laittamaan kädet likoon monta kertaa työvuoron aikana + siihen salitreenit päälle! Ei ainakaan vielä ole tulleet kipeäksi. Käytännössä vedän forkut ja habat joka päivä todella jumiin ja useaan kertaan..

Lisää:evil:

edit: Oho! Vastasimpas ainakin vanhaan postiin?!

Suositut

Back
Ylös Bottom