Fobiathread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
MAP sanoi:
-

Tuo Ringsiden öinen peilipelko oli mielenkiintoinen? WTF?

Yöllä kun käyn kusella, niin

a) en uskalla pestä käsiä, koska siinä on se peili
b) juoksen eteisen suuren peilin ohitse

Mulla on sellainen täysin irrationaalinen pelko, että jos katon sinne, niin siellä on joku muu kuin minä. Loogista ja järkevää, eikö vain?

17 vuotiaana olin laivalla menossa reilille. Kansipaikoille kun mentiin, niin sieltä takarivistä mulkkasi mustalainen. Tyhmä kun olin, niin vastasin sen katseeseen. Viisi tuntia myöhemmin se pysäytti mut portaissa ja huusi hullun kiilto silmissä "mitä saatanaa sä tuijotat, mitä saatanaa sä tuijotat!". Sitä oli vaivannut se siitä asti, ja oli kävellyt ristiin rastiin laivaa mua ettimässä. Onneksi siinä oli mimmi vieressä, niin sain feidattua sen kaappaamalla mimmin kainaloon ja tokaisemalla hymy naamalla "en mä sua mitään kato, mähän oon vaan menossa tyttöystävän kanssa reilaamaan" Absurdia tuo mannemeininki. Ja huom: se todellakin mulkkas pitkään, ennen kun mä vastasin sen katseeseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitääkö fobia ymmärtää sillälailla ylikorostuneena pelkona sillä niitä ei oikein kunnolla ole mutta esim. mökillä/metsällä ollessa tulee seurailtua ympäristöä karhujen varalta aika hyvin. On näet pari kertaa törmätty ja joka kerta on ollut aika jännittävä.
Mielestäni aika monea edellämainittua juttua hieman voin aristella/varoa mutta mitään paniikkia ei juuri tule. Mielestäni jotain loukkaantumisia jne. tuleekin terveellä tavalla varoa.

Noista mustalaisista en voi sanoa muuta kuin että lapsena hieman aristelin niitä mutta kun sitten aloin ukkipuoleni kautta niitä hieman tuntea ja samoin kun työni puolesta tunnen "Kuopion heimon" päämiehet niin eipä ole ongelmia, päinvastoin suurin osa mustalaisista hieman arkailee minua sillä tietävät minun kontaktit.

ringside sanoi:
Yöllä kun käyn kusella, niin

a) en uskalla pestä käsiä, koska siinä on se peili
b) juoksen eteisen suuren peilin ohitse

Mulla on sellainen täysin irrationaalinen pelko, että jos katon sinne, niin siellä on joku muu kuin minä. Loogista ja järkevää, eikö vain?

Mullakin oli nuorempana samankaltainen kammo. Eräs kaverini kertoi tarinan kaveristaan, joka oli seonnut spiritismin peluun jälkeen. Hän oli kysynyt minkä näköinen tämä henki on, joka siellä toisessa päässä oli. No, vastausta ei ollut tullut. Pelin jälkeen tämä nuorimies oli mennyt kuselle ja käsiä pestessään oli katsonut peiliin. Peilissä oli tuijottanut takaisin punaihoinen ja limainen piru punaisilla silmillään. Jumalauta vieläkin tulee kylmänväreet kun ajattelee omalle kohdalle. Nuoria kun oltiin ja minut kun on siunattu melkoisella mielikuvituksella, niin peiliin ei yöllä tai pimeään aikaan tullut katsottua ainakaan pariin vuoteen. Onneksi tämmöiset unohtuu ja ei tarvi loppu elämää pelätä visukintun tuimaa tuijotusta. Mukava muistella näitä nuoruuden urbaaneja legendoja..

Hämähäkkejä ja ahtaita paikkoja ja varsinkin näitä kahta yhtäaikaa. Joskus nuorena kontattiin kaverin kanssa (kuivassa) viemäriputkessa ja siellä tuli vastaan joku hämppärilauma -> paniikki -> trauma.

1. Kaiken maailman ötökät ja mönkiäiset
2. Helvetin ahtaat paikat
3. Peilit yöllä(mielenkiintoista, että jollain oli tää sama)
4. Jossain määrin korkeat paikat

Bad Karma sanoi:
Nimittäin teinifobia. Iso lauma teinejä jossakin saa olon ahdistuneeksi.
Et ole yksin. Tulee hirveä ahdistus nähdä ainakin humalaisia teinejä, varsinkin tyttöjä. Istutaan kadulla liian tiukat housut jalassa ja meikit valuu naamalla. En nyt tosin niitä pelkää. Ainoa kunnon fobia on siitä, että vaimolle sattuisi jotain ja se, että yöllä herätessäni sänkyni vieressä seisoo joku hullu.

hiiri_loukussa1.jpg

Siinä. Kuva on googletuksen tulos, ei mistään omista kokoelmista :)

Jotain ihan kammottavaa tommonen vapaana vaikkapa mökin sisätiloissa.... hyrrrrrr
/me värisee inhosta ja kauhusta

Luonnossa ja häkissä noi siimahännät on ihan jees, mutta ei muualla. Liskot, hämikset ja käärmeet ei aiheuta mitään semmosta kylmä hiki&lamaannus reaktiota. Joku noissa hiirissä vaan on niin kauheeta ja ällöttävää.

ringside sanoi:

QUOTE]

Ok. Rankkaa...

Mitäs jos et peilissä näekkään mitään ja samalla joku/jokin koskettaa olkapäähän? :evil:

Sori. :)

- Hammaslääkäri (hyi helvetti) :eek:
- ahtaan ja korkeanpaikan kammo :jahas:
- oksennus :urjo:

Tässä parhaita paloja mun fobioista sekalaisessa järjestyksessä:

* Korkeat paikat.
* Tukehtumisen pelko.
* Se, jos joudun olemaan yksin jossakin pimeällä (nukuin pienempänä joskus meidän entisen talomme vintillä ja talo narisi ikävänkuuloisesti välillä).
* Terävät esineet, piikkejä ei lasketa.. Näihin lukeutuvat myös työkoneet, joissa on pyörivä terä. Sirkkeli.. Hrrr..
* Yleisten paikkojen kammo iskee välillä, ei huvittaisi lähteä kotoa mihinkään :rolleyes:
* Ampiaiset, olen vähän allerginen.
* Ukonilmalla laitteiden irroittaminen pistorasioista on aina yhtä jännää.

Jointti sanoi:
- Hukkuminen.
- Kuoleminen hapen puutteeseen.

Sama. Tosin joidenkin tutkimuksien mukaan tämä ei olekaan niin paha. Lopussa tuleekin joku euforinen tila, eikä hirveä tuska.

taisto sanoi:
"Uin-alasti-jarvessa-hauki-puraisee-peniksesta"-fobia.

Tää on kyllä paha. En tajua miten mullakin on jotain tollasta. Missään etelämerillä en uskaltais uida mistään hinnasta, siis sellasia paikkoja jossa on haita.

Mitäs muuta...

-Isot hämähäkit ja käärmeet. Toisaalta fobiaa ole, kun ei niihin täällä juuri törmää.

-Peilit/heijastavat ikkunat on yöllä ikäviä. Varsinkin noita piru kurkistaa peilistä juttujen lukemisen jälkeen. Henkimaailma on aina mielenkiintoinen ja pelottava.

Unohtu edellisestä listasta:
-Syvä vesi, koska siellä voi olla vaikka mitä.
-Piikittäminen inhottaa, varsinkin jos katsoo kun se piikki työnnetään omaan ihoon.
edit:
-Viellä yleisten paikkojen kammo. Varsinkin, jos itse on jossain aukion keskellä ja reunoilla on ihmisiä, tuntuu kuin kaikki katselisivat

Tässä joitakin omia
-pimeät paikat jossa joudun olemaan yksinään.
-sokeutuminen sillä silmäthän ne on kaikkein tärkeimmät.. voisin elää ilman käsiä ja jalkoja ennemmin kuin sokeana.
-ampiaiset ja käärmeet.. johtuu erittäin pahasta allergiastani.
-uiminen jossakin tuntemattomassa paikassa
-HIV/AIDS.. tässä asiassa olen aivan hysteerinen.
-kuolema.. viimeaikoina pelottanut aika pahasti kun on nähnyt ja ymmärtänyt mitä ympärillä tapahtuu joka päivä ja mikä on lopullinen paikka mihin päätyy.
-putoaminen.. nään usein painajaisia tästä.. siis hyi helvetti.

tossahan noita.. eipä kyllä oo missään erityisessä järjestyksessä. :)

MAP sanoi:
ringside sanoi:

QUOTE]

Ok. Rankkaa...

Mitäs jos et peilissä näekkään mitään ja samalla joku/jokin koskettaa olkapäähän? :evil:

Sori. :)
Mulla on fobia sulkemattomia quote-tageja kohtaan.

Lool, näin pienenä Tappajahain ja sit seuraavalla viikolla Kanarialle. Uin about 50 m päässä olevalle poijulle ja sydän hakkasi 200, kun odotin koko ajan sen ison evän näkymistä ;-))

Pari viikkoa sitten ajelin kehä 1 about 100 km/h ja satuin katsomaan reidelleni, jossa tepasteli noin 17 kg ampiainen. Hiljensin auton tien laitaan, ylös autosta ja luunapilla ampparille lähtö reideltä. Tossa olis moni saanut hepulin....

Wintikka sanoi:
Lool, näin pienenä Tappajahain ja sit seuraavalla viikolla Kanarialle. Uin about 50 m päässä olevalle poijulle ja sydän hakkasi 200, kun odotin koko ajan sen ison evän näkymistä ;-))

Pari viikkoa sitten ajelin kehä 1 about 100 km/h ja satuin katsomaan reidelleni, jossa tepasteli noin 17 kg ampiainen. Hiljensin auton tien laitaan, ylös autosta ja luunapilla ampparille lähtö reideltä. Tossa olis moni saanut hepulin....

17 kiloinen ampiainen?
Huh?
Jos tossa oli joku vitsi tai jotain muuta, niin sori en ymmärtäny.

Mulla ei mitään fobiaa ole, mutta kuutama asia hirvittää kyllä.

- Syvässä vedessä oleminen hirvittää minuakin, kun on jotenkin sellainen tunne, että syvyyksissä joku vaanii.
- Joskus yöllä pimeässä, esim. kotona hippaillessa tulee sellanen olo, että joku hirvitys on takana ja on pakko kiiruhtaa.
- Täyden ilmapallon puhkaiseminen kaktukseen on niin ylivoimanen temppu, että en ole saanut sitä tähän ikään mennessä tehtyä. Normaaliako.. heh!
- Isot hämähäkit & muut rumat, isot hyönteiset puistattavat tai itseasiassa ajatus niiden mahdollisesta läheisyydestä. Voin kyllä katsella niitä tosi läheltäkin, mutta en voisi koskea esim. lintuhämähäkkiin tai mennä siten lähellä, että hämis voi tarttua minuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom