Flunssan aikana kevyttä treenaamista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ant
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

ant

Eli, sairastuin nyt pari päivää sitten flunssaan, onneksi ehdin jo treenaamaan kädet, rinnan ja vatsat oikein kunnolla, pari enkkaakin tuli siellä, sitten huomasin jalkapäivänä, että minulla on angiinan oireita joten siitä jalkapäivästä tuli todella kevyt (tämä on siis lauantai), ja eilen sunnuntaina olisi pitänyt olla selkä ja vatsat mutta skippasin, koska tunsin kuolevani jo pelkästään seisomisesta.

Nyt on maanantai ja virallinen lepopäiväkin sattui mukavasti, olo on jo huomattavasti parempi, ei huimaa, ei säre päätä enkä ole niin tukossa, paitsi että sitä tumman vihreetä mössöä tulee, jos niitä keuhkoja rupee yskimällä raapimaan.
:zzzz:
Eli, mitä mieltä, jos treenaisin 5x10 penkki, 5x10 käsipainot ja 5x10 ristikkäistalja, sitten olkapäitä, 5x10 tangolla molemmin käsin niskan taa olkapääliikettä, 5x10 käsipainoilla ja 5x10 olkapäälaitteessa, sitten vatsoja, 5x30 vatsanrutistuspenkissä 5x30 ja alavatsoja 5x30.

Ei mitään kovinkaan loppuun asti, kunhan pitää lihakset aktiivisena. Ja voiko sitä lihasmassaa kuitenkin pitää yllä sillä normaalilla kreatiinin ja proteiinin käytöllä, kreatiinia aamulla ja illalla, ja proteiini juomia aamulla ja snäkkeinä muutenkin.

Ärsyttää kun tämä on ensimmäinen kerta vähän yli 2 vuoteen kun sairastun, ja ilmakin on suhkot lämmintä vielä :wall:

Kyllä mä odottaisin ensin että paranee. Ja siinä odotellessa käyttäisin kreatiinia ja lisäproteiineja entisillä annostuksilla. Siis jos mulla iskisi flunssa, niin mä toimisin noin. Mut itsehän sä parhaiten tunnet kehosi.
Ei se lihas niin nopeasti katoa, vaik malttais olla salilta pois kun on kipeenä. Ja palautuminenkin vaikeutuu koska nyt sun keho taistelee niitä flunssapöpöjä vastaan.

Ei mitään treeniä flunssan aikana, saattaa sydänliha tulehtua. Itse menen salille vasta kun tunnen oloni TÄYSIN terveeksi (ehkä jopa muutama täysin tervettä päivää). Eikä ne lihakset siitä mihinkään katoa. Sekin 50g mikä EHKÄ lähtee, tulee lihasmuistin takia sekunnissa takaisin.
Tärkeää on tietty syödä kipeänäkin paljon, parantuu nopeammin taudista eikä häivy ne lihakset.

Ei kannata leikkiä, koska se että olet viikon pois salilta voi jopa auttaa. Reilusti vaan lepäilet ja sitten kun oot taas terve niin :whip:

Kiitos neuvoista, joo olen kuullut tuosta sydämmen lihaksen tulehtumisesta. Mutta kun niin tekis mieli mennä vääntämään, kun pelkää, että menee ihan hösseliksi.

No, mutta onhan niitä pro äijii, jotka on virunu sairaalassa 4kk ja kuitenkin päässyt takaisin huippuun.

Anyway, tänks :P

Viimeksi muokattu:
Viikko taukoa ja ei mitään paskalla käyntiä kovempaa harjoitetta. Sellainen puolvarma-terve-olo meiningeistäkin voi helposti saada saman tai toisen pöpön uudestaan ja yleensä kovempana jolloin saatat olla kuukauden paskana. :hyper:

Tästä sai vähän sellasen käsityksen, että on 2 vuotta jo tullut treenailtua ilman ihmeempiä taukoja. Jos näin on niin viikon tauko tekee todennäköisesti vaan hyvää. Eli pidä sitä treenitaukoa ja hoida itsesi kuntoon. Itellä oli kesäloman alussa kurkunpään tulehdus ja pitihän sitä ekana oireettomana päivänä mennä vähän tekemään "kevyesti". No treeni kulki mukavasti ja täysillä mentiin ja eiköhän ollut kurkku kipeänä taas seuraavana aamuna ja treenitaukoa tuli muutama ylimääräinen päivä ihan vaan omasta tyhmyydestä. Ne lihakset ei todellakaan viikossa häviä minnekkän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom