Flunssaisena reenaus?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli mitä mieltä porukka on, kantsiiko flunssaisena reenata? Luin juuri uusimmasta Muscle&Fitness numerosta, että flunssaisena reenaus olisi, jopa hyväksi, eikä se pitkitä taudista parantumista. Itse en ole nuhaisena/huono-oloisena salilla viitsinyt vääntäytyä Eli kertokaapa mitä mieltä ootte?

Ps: en löytänyt haulla samanlaisia ketjuja

Hyvänä nyrkkisääntönä oon kuullu että jos kipu/oireet tuntuvat kaulasta alaspäin ei kannata salille lähteä. Lekuri sano aikanaan tätä kysyessäni että vaikka sinne salille menisi kun kuume on nousemassa, ei siitä olisi niinkään haittaa, vaan se nopeuttaisi vaan taudin alkamista...

Flunssassa en salille menis, jos on siis oikeesti kipeenä. Nyt talvella kun on nuhaa muutenkin koko ajan niin se ei reenailuja pahemmin estä. Turha sinne salille on mennä jos on voimatasot ihan pohjassa ja paska olo.

Eli mitä mieltä porukka on, kantsiiko flunssaisena reenata? Luin juuri uusimmasta Muscle&Fitness numerosta, että flunssaisena reenaus olisi, jopa hyväksi, eikä se pitkitä taudista parantumista. Itse en ole nuhaisena/huono-oloisena salilla viitsinyt vääntäytyä Eli kertokaapa mitä mieltä ootte?

Ps: en löytänyt haulla samanlaisia ketjuja

Pieni nuha ja köhä ei pahemmin haittaa, mutta jos sitten on kuumetta tai keuhkoihin sattuu ni ei varmaan kannata mennä. Moni vaan luulee olevansa kipeä kun on vähän nuhaa, vaikka syynä huonoon oloon voi olla vaikka liika kahvin juonti ja nestehukka.

Tästä tulikin mieleeni, että en ole ollut vuosikausiin kuumeessa, kovassa flunssassa, kurkku kipeänä, lihakset säryssä, imusolmukkeet pahasti turvonneina.. Viimeksi varmaankin peruskoulussa. Edes intissä en sairastellut.

Silti olen jatkuvassa köhässä, ja välillä tulee kuivaa yskää. Eli en ole joutunut olemaan koskaan pois töistä tai salilta kipeyden takia ja kunto ei laske, mutta silti aina vaan on sellaista pientä vittumaista. Valkosoluarvot (leukosyytit muistaakseni) ovat olleet jo monta vuotta alhaalla, ihan raja-arvolla, mutta muuta lääkärit eivät ole löytäneet.( En ole ton takia mennyt lääkäriin, se on tullut esille vain muista yhteyksistä).

Onko kellään ilmennyt vastaavaa?

Ite en kyllä lähtis edes pienessä flunssassa salille... jos nokka vähän vuotaa ni se ei vielä haittaa mut heti jos tulee kurkkukipua tai lihassärkyä ni jätän bodauksen suosiolla väliin. :)

Mulla oli intissä monesti flunssanen olo, johtuen siitä että olin kirjaimellisesti allerginen sille paikalle. (huonepöly ja home.)
Mittasin aina flunssasena ennen puntille menoa kuumeen, jos ei ollut menin vetämään.
Monesti kesken treenin kuitenkin alkoi tulla niin paska olo, ettei pystynyt/halunnut jatkaa ja takas kassulle mittaamaan kuumetta.
1-2 astetta oli yleensä kummasti ilmestynyt.

Entä jos kurkku on ärtynyt muttei olo ole vielä huono taikka yhtään väsynyt?

Voiko tyyliin vetää "alta pois" treenin, eli nopeesti ennenkuin tulee kipeeksi niin sitten ei kehitys kärsi, vai heikentääkö elimistön palautuminen treenistä flunssasta paranemisnopeutta?:rolleyes:

Sydänlihastulehdushan olis se suurin riski kun(jos) kipeenä treenaa, ja sen kanssa en ainakaan ala leikkimään.

Voiko tyyliin vetää "alta pois" treenin, eli nopeesti ennenkuin tulee kipeeksi niin sitten ei kehitys kärsi

Kurkkukipu on hyvin monella ihmisellä ensioire vilustumisesta ainakin näin flunssa aikana ja voi olla mahdollista että heräät
aamulla kuumeisena. Se on elimistön tapa puolustautua pöpöjä vastaan nostamalla kuume.

Eli olet jo vajonnut katabolian helvetillisiin syövereihin joten turha enää mennä salille muita tartuttamaan.
Näin nettidiagnoosin tein nyt tässä, mutta itsehän parhaiten sen tiedät mikä on olo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite yleensä menen jos olo on sellainen että tekee mieli lähteä. Paras mittari on kuitenkin kun tekee pari lämmittelyliikettä salilla. Siitä huomaan yleensä heti jos on sellainen kunto ettei kannata treenata. Jos tuntuma on täysin erilainen kuin terveenä, silloin tulee kyllä lähdettyä heti kotia. Toisaalta monesti olen lähtiessä epäillyt kuntoani, mutta treeni onkin ollut mitä parhain, eikä flunssasta ole ollut tietoakaan.

Kyllähän sen viimeistään siinä alkulämmittelyissä huomaa. Jos tuntuu, että pulssi nousee, kun katsookin salille päin, kannattanee jättää väliin. Siellä salilla on vaarana tartuttaa paljon muita ihmisiä, joten jo toisia huomioidakseni jättäisin väliin. Ja mielestäni, jos joskus tulee rötvätä, niin kipeänä. Kun ei voi täysillä treenata, voi sitten täysillä levätä ilman huonoa omaatuntoa.

Mä ainaki ymmärsin sen artikkelin niin että jos on se ns jälkinuha niin se ei haittaa jos sinne salille mnis tai pidennä tautia. Mulla ainaki näin talvisin on koko ajan nuha ja silti meen. Sillon jos on ollu kipee niin yleensä kyl odotan yhtä monta päivää flunssan jälkeen ku on ollu itse tautikin päällä. Tälläisen nyrkkisäännön on myös lääkäri mulle joskus sanonut.

Nyt on taas pelko persiissä...

Viime viikonloppuna iski flunssa, oireina kurkkukipua ja kevyttä lämpöä. Noh, keskiviikkona ei ollut enää lämpöä -> salille. Treenit kulki ihan hyvin, mitä nyt hiukan väsymystä oli havaittavissa. Tänään oli tarkoitus treenata, mutta tempauksen jälkeen iski kunnon väsymyskohtaus ja tuntuu että pumppu hakkaa koko ajan ylikierroksilla. Syke nousee todella herkästi eikä meinaa sit laskea. Juurikaan ei kipua rinnassa tunnu, mitä nyt hiukan epämiellyttävä tunne välillä (luulotautisuus?)

Sydänlihastulehdukseen viitteitä?

Itsellä tuli pieni ihmetys kun kyselin samana päivänä kun kyykkäsin 10x63 tiukkana sarjana että haittaako ennen kipeeksi tuloa treenaus.

Nyt n. viikon päästä siitä (tällä välillä siis oli kurkku kipeä, ja nenä täynnä räkää+tukossa) Tein uuden ennätyksen, sarjapainoja 10kg enemmin ja samat toistot :eek:

Eli ei ainakaan mulla näkynyt haittaavan, heti lämmitellessä tuntui ettei selässä ole edes painoja, ja paskasoftin laskurin mukaan kyykkymaksimi on noussut viikossa 87kg->100kg:D

Mulla on useesti tota samaa että kun nousee rappuset ylös niin yläkertaan päästessä sydän hakkaa tyyliin 50kertaa min mutta sairaan voimakkaasti niin että pää sykkii, varsinkin jos istuu kauan aikaa ja lähtee siitä liikkeelle.

Tarpeeksi lepoa niin kaikki paranee:whip:

Taisin selittää vähän huonosti :( Eli 1x10x63kg ennen kipeäksi tuloa, ja viikko kipeänä, sitten heti 1x10x73kg:)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom