Flunssa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jees. Mulla on ollu flunssa jo yli viikon ja nyt ei enää jaksanu pitää reeni taukoa.. joten menin salille. Perskules ku tuntu raudat painavilta! Esim penkissäkin sai pitää yli 10 kiloa vähemmän painoja..

Mitenhän kauan kestää että voimat palautuu normaalille tasolle flunssan jälkeen?

Kannattais antaa flunssan parantua kunnolla. Nuoriakin tyyppejä on kuollu (ihan munkin lähipiiristä), kun ei oo flunssaa jakseltu parannella. Eiköhän ne voimat palaudu melko nopeaa.

Pomme sanoi:
Kannattais antaa flunssan parantua kunnolla. Nuoriakin tyyppejä on kuollu (ihan munkin lähipiiristä), kun ei oo flunssaa jakseltu parannella. Eiköhän ne voimat palaudu melko nopeaa.

Joo kyllä mä sen tiedän. Ei mulla enää oo sellasta flunssaa ku alussa oli, enää vähän nenä vuotaa.. Sais kyllä pitää vieläkin varmaan taukoa, mutta ku ei millään malta.
Mä tein kyllä reenit nyt alussa ihan kevyesti.

Mistähän se johtuu, että se on melkeen aina niin kun alkaa mennä hyvin, niin sitten tulee joku flunssa? etc..

TukkaBodari sanoi:
Mistähän se johtuu, että se on melkeen aina niin kun alkaa mennä hyvin, niin sitten tulee joku flunssa? etc..

Itselläni ei ole flunssaa ollut vuosiin, joten uskaltaudun antamaan seuraavan neuvon: kevennä hetkeksi treenejä ennenkuin alkaa pukkaamaan flunssaa tms. ylirasitusoiretta, ts. vaikka tuntuisikin siltä että olet voimaa uhkuva kaurapuurojättiläinen jota mikään ei voi lannistaa niin pidä silti se kevyempi viikko vähintään kerran kahdessa kuukaudessa. Ruokavalio vaikuttaa myös paljon, kannattaa syödä vitamiini- ja mineraalirikasta ruokaa tai sopivasti lisäravinteita.

Gradient sanoi:
Itselläni ei ole flunssaa ollut vuosiin, joten uskaltaudun antamaan seuraavan neuvon: kevennä hetkeksi treenejä ennenkuin alkaa pukkaamaan flunssaa tms. ylirasitusoiretta, ts. vaikka tuntuisikin siltä että olet voimaa uhkuva kaurapuurojättiläinen jota mikään ei voi lannistaa niin pidä silti se kevyempi viikko vähintään kerran kahdessa kuukaudessa. Ruokavalio vaikuttaa myös paljon, syö ainakin vitamiini- ja mineraalirikkasta ruokaa/lisäravinteita.

Ei tää kumminkaan varmaan mitään ylikuntoa oo, akalta varmaan vaan tarttunu kun silläkin oli flunssa.
Mutta tuo on silti hyvä ohje että pitää välillä kevyempiä reenejä, ja niin olen yrittänytkin tehdä.

Ravintoasiat mulla pitäis olla suht kunnossa. Paitsi viime viikon aikana ei kyllä jaksanu/huvittanu kyllä syödä yhtään kun oli tuo flunssa.

Ite pistin treenit jäihin heti ku oireet ilmaantu... Tosin nyt on niin kiire kevät, että saapa nähdä ehdinkö kovin vakavasti jumppaamaan ennen kuin kesällä.

Mutta silloin pitää treenissäkin laittaa jarrut päälle jos ei kroppa toimi.. Pieni tauko tekee todennäköisesti vain hyvää ja sen jälkeen kulkee entistäkin kovempaa...

Itselläni kroppa protestoi flunssan ja hieman myös vatsaoireiden kautta ja kyllähän toi nyt tuntuu myös ärsyyntyneisyytenäkin toi kiire...

Nyt laitoin kovan treenin tauolle ja jumppaan marttakerhotyyliin, että pysyy hieman yllä tämän hetkinen olotila...

Ehdin kasvamaan sitten myöhemminkin. :kippis1:

Mulla iski tuossa viikko takaperin flunssan pariksi päiväksi, pieniä ylikunnon oireita oli taustalla ja luulen että se vaikutti asiaan, normaalisti kun ei oo pahemmin tullut edes sairasteltua. Taukoa en kauheesti malttanut pitää tuon parin päivän lisäksi vaikka suotavaa se kyllä olisi ollut. Ensimmäinen treeni tuntu todella tuskaselta, hikeä puski kokoajan ja mikään ei kulkenu, mutta seuraava treeni olikin jo huomattavasti parempi, että kyllä ne voimat sieltä nopeaan palautuu siitä ei kannata huolehtia.

TukkaBodari sanoi:

Mulla oli ennen täsmälleeen sama homma. Mulla tuo johtu siitä että, kun treeni kulki niin sitä tuli vedettyä liian kovaa ja liian paljon. Kokeile keventää treeniä. :thumbs:

Mulla tää homma menee silleen että heti kun ekat flunssan oireet on näköpiirissä niin pitää vetää treenii naama kierossa.
Maanantaina jätin treenin väliin kun oli vähän tukkonen olo, nyt sit ollaan kipeenä...ei ois taaskaan pitänyt skipata reenei...

Kannattas kyl huilii kunnolla, niin ei iske jälkitaudit ym. Itse aloittelin sunnuntaina kevyttä viikkoa ja tuntui tosi tukkoiselle. Syykin kyllä löytyi, sillä maanantaina nousi jo kuume ja nyt ollaankin sairaslomalla muutama päivä:( Viikonloppuna olisi taas tarkoitus koittaa tuota treenaamista (kevyesti tietysti), sillä kuume on jo kaikonnut ja olokin on suht normaali.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli 3 viikkoo sitte viikon flunssa, no sitte luulin parantuvani jo ja menin noin viikon päästä salille ja flunssa iski sit taas. Nyt olin joku 1½-2 viikkoa pois salilta ja tälllä viikolla taas aloin käymään. Nenä vähän vuotaa ja on pikkasen tukkonen, mutta ei kai se haittaa? Ei oo ainakaan flunssanen olo pahemmin. Ja ei kai se millään voi kolmatta kertaa iskee peräkkäin??? Oon yrittäny tehdä "kevyesti" mutta eihän se perkele millään onnistu ;)

jees, mulla oli 2vko flunssa, kurkkukipee ja söin peniciliinikuurin, noh hetiku oli 2vko menny niin menin vetää salil koko kropan, kysyn vaan että oliko paikat kipeenä seuraavana päivänä :)

TukkaBodari sanoi:
Jees. Mulla on ollu flunssa jo yli viikon ja nyt ei enää jaksanu pitää reeni taukoa.. joten menin salille. Perskules ku tuntu raudat painavilta! Esim penkissäkin sai pitää yli 10 kiloa vähemmän painoja..

Mitenhän kauan kestää että voimat palautuu normaalille tasolle flunssan jälkeen?

Ei kai tavallisen flunssan jälkeen voimien palautuminen vie niin hirveän pitkää aikaa. Sanoisin että jos antaa itsensä parantua kunnolla, niin viikko-kaksi.
Jos taas ei malta sairastaa ja onnistuu saamaan poskiontelo-, keuhkoputken tai muun tulehduksen joka pitää hoitaa lääkekuurilla, niin siihen kuluu aikaa.

Tämän talven kokemuksien perusteella sanoisin että mikään ei vie voimia niin tehokkaasti kuin ärhäkkä vatsatauti kuumeen kera. Itku meinasi päästä kun meni taudin jälkeen ensimmäisen kerran salille...

TukkaBodari sanoi:

Sama homma mulla, voimat meni flunssan myötä! Pikkuhiljaa tosiaan alkanu voimat palailee. :)

JustinCre sanoi:
Sama homma mulla, voimat meni flunssan myötä! Pikkuhiljaa tosiaan alkanu voimat palailee. :)

Mä en ainakaan itse huomannut voimien katoamista vaikka melkein 3 viikkoa olin yhteensä pois kuukauden sisällä. Päinvastoin, treenit potki aika hyvin. Räkä lentää ja rauta nousee.

Samat täällä; 2viikkoa taukoa.50% painoilla tein kaikki lihasryhmät pari sarjaa.
Olo oli vähän outo, kun hikoilikin sisäänpäin.
Sydänlihaksen tulehdus on se vaarallisin asia eli vain täysin terveenä ja kuumeettomana salille(siis ei saa olla ees nuhaa).
Kovat jätkät lähtee salilta pois jos treeni ei kulje(kyllä kroppa neuvoo).

Koko tämä viikko poissa salilta, kun maanantaina iski sellainen pahaolo jotta pois tieltä. Ihan päässä huippasi. Kuumetta ei kuitenkaan ollut kun mittasin. Tiistaina mieletön kurkkukipu, keskiviikkona nenä vuoti. Nyt alkaa helpottaa, en niiskuta enää paljoakaan. Mutta vasta ensi maanantaina uskallan mennä salille. Ovat varmaan voimat hävinneet, kun lomamatkan takia olin viimeksi salilla karkauspäivänä eli kaksi viikkoa tulee taukoa. Eilen tosin hinkkasin kotona vähän voimapyörää ennen saunaa.

Täällä oli myös viikon flunssa, pahinta oli helvetinmoinen kurkkukipu joka kesti pari päivää. Flunssan jälkeen kannattaa vetää pari kevyempää treeniä ja kuulostella vähän sitä omaa kroppaa että onko jälkitauteja tulossa tai onko flunssa vielä päällä, ainakin itselläni tämä sääntö on aina toiminut ja en ole tullut uudelleen kipeäksi.. Lisäksi yleensä flunssan jälkeen tuntuu että treeni kulkee paremmin kuin ennen flunssaa. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom