Fitnesmurot, Elovena kauramurot, lastenmurot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
58
Yritän tässä saada ruokailua kuntoon, ja löytää elintarvikkeita josta saa protskua ja hiilareita.

Uskomatonta kuinka vaikeata on keksiä syötävää, kun yrittää pitää kalorit kurissa, ja syödä 7 kertaa päivässä. Ja viellä laihtuakkin pitäisi :)
Töissä luulevat varmaan hulluksi, kun sanon että laihdutan, ja syön 2-3 tunnin välein :D

Jotenkin alkaa epäilyttämään kuitenkin nämä muropaketit. Nistähän saa hiilareita mukavasti, mutta onkohan ne kaikki vaan sokeria ja valkosta jauhoa, ja imeytyy nopeasti tai jotain sellaista ?

Kaupasta haettiin kotiin lapsille vetos suklaamuroja, sekä mulle ja vaimolle Eloveena kauramuroja ja jotain Fitnes muroja.

Eloveena siis on tehty mm. täysjyvä kaurasta, ja muut kaksi on täys jyvä vehnää. Kumma juttu, lasten SUKLAA muroissa on VÄHEMMÄN sokeria ja kcal verrattuna ns. fittnes muroihin. Taidan olla markkinamiesten uhri :david:
Hiilareista on suuri osa sokereita.

Olisikohan parempi jättää muropaketit sinne kaupan hyllylle, vai onko se hyvä hiilarin lähde aamu- ja välipaloilla ?

Varmaan on parempiakin tapoja saada ne hiilarit ?

Kyllä murot aamulla on vallan passeleita, välipalalla en niitä vetäisi. Mimmosista hiilarimääristä nyt puhutaan mitä sun pitäis saada? Täysjyväriisi, kaurapasta, Real leipä, siinä jokusia pirun hyviä hiilari lähteitä ja esim. yhdestä siivusta Realia saat ~13grammaa hiilaria ja noitahan on helppo päivän mittaan heitellä huiviin useita. Lounaalla 100grammaa täysjyväriisiä ja hiilaria tulee 71grammaa. Maidosta tulee hiilaria mukavasti, ei sitä niin vaikea ole saada jos ei puhuta jostain reilusta 500grammasta hiilaria.

Hiilariahan on lapsellisen helppo saada. Vaikeampi on löytää noita tärkeimpiä, eli proteiinia ja hyvää rasvaa. Hiilareita et laihduttaessa edes paljon tarvi, itse syön niitä lähinnä aamulla (puuro, real) ja sitten treenin jälkeen (palkkari, peruna, täysriisi, bataatti, pavut), muutoin hiilareita tulee vegeistä, pähkinöistä, maitotuotteista.
Murot on yleensä enemmän tai vähemmän scheissea: sokeria järkyttävästi, kaiken maailman tyhjiä riisipuffeja, suolaa.

Belmondo sanoi:
Hiilariahan on lapsellisen helppo saada. Vaikeampi on löytää noita tärkeimpiä, eli proteiinia ja hyvää rasvaa..
En voisi olla enempää eri mieltä:jahas: Proteiinia tulee puolivahingossa reilu 400grammaa/päivä, mutta reilua 500grammaa hiilaria on jo helvetin paljon vaikeampi saada jos pyrkii syömään pääosin hitaampia hiilareita.
Ja myöskin tossa olen täysin eri mieltä, että proteiini ja hyvä rasva olisi jollain tavalla tärkeämpiä kun hiilihydraatti..........
No, kukin tavallaan :piis:

Juu, kyllähän niitä hiilareita saa helposti, ei siinä mitään. Mutta kun haluaa just sellasia hyviä hiilareita. Muutenhan sitä voisi syödä vaikka sokeria tai karkkeja :hyper:

En tosiaan tiedä mikä on hyvä ja mikä huono hiilari tosin, siksi minä nyt tässä vähän kyselen näistä muroista.

Jotenkin ei tunnu ihan järkeen käyvältä että lasten suklaa murot olisi erinomainen hiilari lähde. (hmm. miks ihemeesä mä muuten syötän nittä mun lapsille?)

Toinen nami ja vähäkalorinen hiilari lähde jota aamusin käytän rahkan kanssa on erillaiset marja keitot.

Marja keitossa on 9 kcal ja 2,3 hiilaria / 100g. Nami nami, mutta miten niin hyvää muka ei lihota. :jahas:

Puuroa kun joskus vuosia sitten kokeillin, mulle aina tuli HIRVEÄ nälkä noin puolen - tunnin päästä. Mutta täytyy kokeilla sitä puuro vaihtoehtoa taas.

Leipä tuntuu lihottavan meikäläistä helposti, vaikka onkin hyvä hiilari lähde. Hieman kaasu ongelmia tulee myös siitä ruisleivästä :nolo:

Mutta onko se nyt niin että hitaat hiilarit = hyvä hiilari ?
Mistä löytyy hyvä lista hitaista hiilareista? Mistä hitaan hiilarin tunnistaa, kun itse on näköjään vähän hidas. :wanha:

Itse ostelen Finaxin valmistamaa mysliä jossa on 2g sokeria/100g. Se on sininen noin 750 gramman paperin pussi. On tosi hyvää.

Sokeria vähän, koska siinä ei ole MITÄÄN hedelmiä, rusinoita tms.

JoAT sanoi:
Itse ostelen Finaxin valmistamaa mysliä jossa on 2g sokeria/100g. Se on sininen noin 750 gramman paperin pussi. On tosi hyvää.

Sokeria vähän, koska siinä ei ole MITÄÄN hedelmiä, rusinoita tms.
Toi Finaxin mysli on hyvää, mutta sitäkin on aika montaa sorttia, ei pelkästään sinistä pussukkaa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tylerd sanoi:
Toi Finaxin mysli on hyvää, mutta sitäkin on aika montaa sorttia, ei pelkästään sinistä pussukkaa :D
Totta turiset. Itse syön tuota, koska siinä on paljon kuituja, tosi vähän sitä s**tanan sokeria ja ei mitään rusinoita pilaamassa hyvää mysliä. :) Muita en ole maistanu. Varmaan aivan yhtä hyviä, tosin enemmän sokeria sisältäviä.

yykaakoo sanoi:
En tosiaan tiedä mikä on hyvä ja mikä huono hiilari tosin, siksi minä nyt tässä vähän kyselen näistä muroista.

Mitä enemmän asiaan perehtyy, sitä epäselvemmäksi tuo asia tulee. :)

Kannattaa syödä sellaisia hiilarin lähteitä, jotka pitävät nälän kurissa ja maistuvat hyvälle.

JoAT sanoi:
Totta turiset. Itse syön tuota, koska siinä on paljon kuituja, tosi vähän sitä s**tanan sokeria ja ei mitään rusinoita pilaamassa hyvää mysliä. :) Muita en ole maistanu. Varmaan aivan yhtä hyviä, tosin enemmän sokeria sisältäviä.
Juu ei niissä muissa Finaxeissa ole ihan niin hyvät ravintoarvot mitä tossa sun mainitsemassa pussukassa, mutta pirun hyviä on koko sarja :kuola: Ja mitä moneen muuhun mysliin olen verrannut niin toi on niitä harvoja missä ei ole sitä sokeria paljoa

murot voi heittää v*****n.... kaurapuuroo sillä sun mehukeitolla ja mieluiten sellaista käsittelemätöntä jossa keittoaika 10min

Ei tuota kauralimaa syö erkkikään :david:
Meikäläisellä menee Nalle 4-viljan puuro ja siihen sekaan Sun hedelmämysli.
Sen kun keittää niin hyvää on mansikkakeiton kanssa :kuola:

Tuskinpa erimerkkisillä kaurahiutaleilla on juuri muuta eroa keskenään kuin hinta. Jos haluaa lisää kuitua, kannattaa ostaa erikseen vehnä- tai ruisleseitä.

Alkuperäiselle: älkää hyvät ihmiset ostako lapsille suklaamuroja! Lapsuusiässä luodaan pohja myöhempien vuosien ruokailu- ja makutottumuksille, joten puuroa vaan niiden muksujenkin lautaselle.

nimim. puurolla kasvanut (eikä edes kovin pahoja traumoja tullut :D)

peijuuni sanoi:
murot voi heittää v*****n.... kaurapuuroo sillä sun mehukeitolla ja mieluiten sellaista käsittelemätöntä jossa keittoaika 10min

Mitä eroa on peruskaurahiutaleilla ja pikahiutaleilla? Ite just opettelin syömään mikropuuroa kun aina edellisillä yrityksillä sain puurosta jotain oksennuksen makuista mössöä. Kaurahiutaleet ja maito mikroon, 2min ja ei muuta ku naamaan, helppoa ja hyvää!

mxm sanoi:
Mitä eroa on peruskaurahiutaleilla ja pikahiutaleilla? Ite just opettelin syömään mikropuuroa kun aina edellisillä yrityksillä sain puurosta jotain oksennuksen makuista mössöä. Kaurahiutaleet ja maito mikroon, 2min ja ei muuta ku naamaan, helppoa ja hyvää!

Pikahiutaleet ovat esikypsennettyjä ja kalliimpia. Eipä kai niillä muuten mitään eroa ole, ravintoarvot ainakin ihan samat.

Back
Ylös Bottom