Fitnesmurot, Elovena kauramurot, lastenmurot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mäkin oon ihmetelly noita muroja ja niiden ravinto sisältöä. Niissähän on kaikis pirusti sokeria, ainaski niissä merkeissä mitä olen tutkinu. Oline sitte fitnes muroja tai lasten suklaanaksuja.
Aamu palaksi mä oon vetäny maitorahka purkin, johonka olen heittänyt joukkoon pari desiä nallen kuntokauraa. Ja jos oikeen nopea aamu on ollut niin rahka on korvattu desillä heraa, ei kestä kauaa valmistus, eikä nauttiminen.

Lainaus...
Puuroa kun joskus vuosia sitten kokeillin, mulle aina tuli HIRVEÄ nälkä noin puolen - tunnin päästä. Mutta täytyy kokeilla sitä puuro vaihtoehtoa taas.

Kokeileppas sekoittaa protskujauhetta puuron sekaan...
tulee "täyttävämpi satsi" :rolleyes:

Muroissa ja monissa mysleissäkin on tosiaan suolaa ja sokeria ihan turhaan. Parasta mysliä tulee kun ostaa paria erilaista hiutaletta, auringonkukansiemeniä, ruusunmarjajauhetta yms. ja sekottaa ite - tietääpähän ainakin mitä siinä on... Mutta puuro on kyllä paras aamuruoka. Mä keitän välillä ison kattilallisen ruispuuroa, siis jauhoista hitaasti hauduttamalla. Tulee tosi hyvää ja ei tarvi sitten aamulla miettiä mitä söis tai käyttää aikaa keittelyyn. Rahka ja muut vermeet vaan sekaan. Parempaa kuin hiutalepuuro mun mielestä.

Kertokaapas minkä kanssa te vedätte yleensä myslinne?
Minä olen aamuisin nakannut niitä jugurtin sekaan, mutta muita ideoita minulla ei sitten olekkaan. Alkaa siihen settiin olla hieman kyllästynyt, eikä jugurtti nyt muutenkaan ole mikään paras vaihtoehto...

setae sanoi:
Jos pelkkä natriumin (Na) määrä ilmoitetaan, käsittääkseni ruokasuolan (NaCl) määrä saadaan silloin kertomalla natriumin määrällä kloorin (Cl) atomimassan (35,45g/mol) ja natriumin atomimassan (31,99g/mol) osamäärä ja lisäämällä tähän vielä natriumin määrä.

m(suola) = m(kloori) + m(natrium)
m(suola) = m(natrium)*(M(kloori, 35.45g/mol)/M(natrium 31.99g/mol) +1)

Jos tuohon nyt sijoittaa natriumin massaksi ykkösen, antaa kaava vastaukseksi 2,108; eli ruokasuolan (NaCl) määrä on siis yli kaksinkertainen natriumin määrään nähden.

Toisaalta, olen juuri herännyt eikä kemia koskaan ollut parhaita aineitani, joten voin olla hyvin pahasti hakoteillä :D

Interesting. Mjoo, mä muistaakseni oon sen lukenu jostain kukkahattutätien valistuskirjasta joten kerrottakoon se nyt jatkossa ainakin kahdella. :)

Hiape sanoi:
Kertokaapas minkä kanssa te vedätte yleensä myslinne?
Minä olen aamuisin nakannut niitä jugurtin sekaan, mutta muita ideoita minulla ei sitten olekkaan. Alkaa siihen settiin olla hieman kyllästynyt, eikä jugurtti nyt muutenkaan ole mikään paras vaihtoehto...

Aamupalalla mysli, rahka, Valio-rasvaton jug, marjoja kippoon ja naamaan.

kko sanoi:
Muroissa ja monissa mysleissäkin on tosiaan suolaa ja sokeria ihan turhaan.

Söisin ennemmin puuta kuin maustamatonta mysliä. Suola ja sokeri eivät todellakaan ole turhia kenellekään, ainakaan niille keiden makuaistia ei krooninen ehrmannin rahkan ja rypsiöljyn syönti ole turruttanut.

"Hivenen" offtopic, mutta RAIDissa oli "Neiti Hakalan" virkahuoneen hyllyllä paketti "Fitness" muroja :D

Voi hyvä tavaton, mitä tilannekomiikkaa :worship:

Koittakaahan jo lähes legendaarista Zillan hc-aamupalaa. Ruishiutaleita, rasvatonta maitoa ja makeutusainetta sekasin kippoon ja juomalla naamaan. Tämän toimenpiteen jälkeen samaan kippoon puolikiloa rahkaa, vettä ja funlightiä sekaisin ja sekin juomalla naamariin. Toimitukseen kuluu aikaa n. 2 minuuttia... Toimii! :) :hyper:

Quadzilla sanoi:
Ruishiutaleita, rasvatonta maitoa ja makeutusainetta sekasin kippoon ja juomalla naamaan. Tämän toimenpiteen jälkeen samaan kippoon puolikiloa rahkaa, vettä ja funlightiä sekaisin ja sekin juomalla naamariin.
ihan normaali aamupalahan toi on. Enpä antais millekään zillalle tosta rispektiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hullu inkkari sanoi:
ihan normaali aamupalahan toi on. Enpä antais millekään zillalle tosta rispektiä.
Eipä sitä rispectiä miltään internethahmoilta tarvitakaan. Kerroin vain oman aamupalani, minkä olen kohdallani huomannut hyväksi. Löysää vähän inkkaripäähinettä ja tule polttelemaan rauhanpiippua... :)

Heikki722 sanoi:
:offtopic: Eilen (tai toissapäivänä) oli Hesarissa juttu sokerin syöttämisestä lapsille. Jos odottava äiti syö paljon sokeria, tottuu lapsi jo sikiövaiheessa sokerin saantiin ja riippuvuus alkaa kehittyä. Sama riippuvuus kehittyy nopeasti myös syntymän jälkeen. Sokeririippuvuus aiheuttaa ylienergisyyttä ja känkkäränkkäpäiviä lapsille. Sokeririippuvuus altistaa lasta myös tulevina vuosina myös muille riippuvuuksille. Tutkimuksessa on todettu, että nuorista huumeidenkäyttäjistä tilastollisesti merkittävä osa on / ovat olleet myös sokeririippuvaisia.

Eli opettakaa hyvät ihmiset lapsenne järkeville ruokatottumuksille, ja pitäkää kiinni karkkipäivistä. Helpotatte omaa elämäänne.

Heikki on yhtä radikaalilla linjalla sokeria vastaan mitä minä. :D Huomaa hyvin miten sokeri limppari vaikuttaa ~2vuotiaaseen poikaan.

maximillian sanoi:
Heikki on yhtä radikaalilla linjalla sokeria vastaan mitä minä. :D Huomaa hyvin miten sokeri limppari vaikuttaa ~2vuotiaaseen poikaan.
Sama linja täälläkin päin. On täysin huolimatonta syöttää lapsille jotain sokerimuroja. Siinä on vanhemmilla täysi vastuu. Muutenkin yleisimmät lapsille suunnatut tuotteet sisältävät yleensä sokeria, jolla tuotetta saadaan myytyä lisää, kun lapsi tykkää. Törkeää propagandaa!:curs:

Kaikki kun on teilannut murot liian sokerisiksi niin on niitä myös vähäsokerisia/sokerittomia murojakin. Itse vedän Urtekramin C-flakes muroja, ravintosisältö / 100g:

Energiaa 382 kcal
Proteiinia 8,3 g
Hiilareita 82,3g , josta sokeria 0,0g
Rasvaa 1,5g
Kuituja 3g
Natrium 0,9g

Weetabixia tulee aamulla ja joskus välipalaksikin syötyä. Aamulla menee 2*37.5g, maitoa ja marjoja. Eikä mitkään kauheen pahat ravintoarvot:

Per 100g
Energy 1427kJ/336kcal
Protein 11.8g
Carbohydrate 68.0g
(of which sugars) (4.7g)
Fat 1.9g
(of which saturates) (0.6g)
Fibre 10.1g
(soluble) (2.6g)
(insoluble) (7.5g)
Sodium 0.27g
Salt Equivalent 0.68g

Täällä kun on puhuttu näistä puuroista niin mitäs jos vetää aamiaiseks mehukeittoa ja 3dl kaurahiutaleita sinne sekaan...?
Siis voiko esim. eloveenan kaurahiutaleet aiheuttaa raakana jotain sulamis ongelmia tai vastaavaa...:nolo:
Aamulla pitää vain saada jotain helppoa ravintoa ja nopeasti ja yleensä se on sitten leipää mut kun sitä tulee syötyä muutenkin niin ajattelin tuollaista tsydeemiä...:)

kaiveli82 sanoi:
Täällä kun on puhuttu näistä puuroista niin mitäs jos vetää aamiaiseks mehukeittoa ja 3dl kaurahiutaleita sinne sekaan...?
Siis voiko esim. eloveenan kaurahiutaleet aiheuttaa raakana jotain sulamis ongelmia tai vastaavaa...:nolo:
Aamulla pitää vain saada jotain helppoa ravintoa ja nopeasti ja yleensä se on sitten leipää mut kun sitä tulee syötyä muutenkin niin ajattelin tuollaista tsydeemiä...:)
Kyllä noita hiutaleita voi raakana vetää ihan huoletta. Itselläni ei ole sulamisessa tai muussakaan tullut mitään ongelmia. Kannattaa sitten lisätä sinne sekaan vielä jotain proteiinipitoista esim. rahkaa tai proteiinijauhetta.

kaiveli82 sanoi:
Täällä

Ei siitä mitää sulamis ongelmii tuu. Ite vetäsen hiutaleiden päälle maitoon tehdyn proteiinidrinkin joskus, ja makosaa on. Kantsii vaan ottaa kunnon hiutaileita, ei mitää pikapika-hiutaleita, ne menee mössöksi.

Back
Ylös Bottom