Firefox 1.0

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuota olis kyllä tarkoitus testata. Mutta mitäs bonusta siinä oikeastaan on verrattuna internet exploreriin, muuta kuin että pääsee näille anti-microsoft-sivuillekin? Ja haittaako vaikka IE jää taustalle vielä, vai onko MSoft kehittänyt jotain omia blokkisysteemejään vieraita selaimia vastaan? :rolleyes:

dink sanoi:
Tuota olis kyllä tarkoitus testata. Mutta mitäs bonusta siinä oikeastaan on verrattuna internet exploreriin, muuta kuin että pääsee näille anti-microsoft-sivuillekin? Ja haittaako vaikka IE jää taustalle vielä, vai onko MSoft kehittänyt jotain omia blokkisysteemejään vieraita selaimia vastaan? :rolleyes:

Tulikettu on nopeampi, tietoturvallisempi ja vapaan lähdekoodin tavaraa (=selainlaajennuksia kehitetään jatkuvasti lisää). Itse vaihdoin noin vuosi sitten eikä paluuta ole mistään hinnasta. Toki Operakin tms. ovat IE:tä parempia vaihtoehtoja.

Niin, ja kyllä se Tulikettu toimii Windowsissa loistavasti IE:n läsnäolosta huolimatta.

Itsekin piti tämä therad tänne jo aloittaa aikoja sitten. Nyt kaikki kiltisi käyttämään tätä tai jotain muuta toimivaa EI Microsoftin valmistamaa selainta. Tämä selainhan pitäisi noudattaa kaikkia standardeja, mutta tietenkään kaikki nettisivut eivät ole niiden standardien mukaan tehty joten kaikki sivut eivät tällä toimi. IE:llä toimivat, koska se päästää kaiken paskan läpi niin hyvässä kun pahassa...yleensä pahassa mielessä

Suositeltavia extensioineita tähän 1.0 versioon. Toki jokaisella on omat suosikkinsa. https://update.mozilla.org/

- Mouse gestures (ohjaa hiirelläsi surffailua, paluuta ei ole kun tätä oppii käyttämään)
- IE view (jotkut molopää nettisivut eivät toimi kun IE selaimella, tämä plugin avaan ko. sivun IE:llä
- FireFTP (ilmainen ftp-client integroituna nettiselaimeen, tällä siirtyy tiedostot sinne ja tänne FTP-palvelimilta)

Mikekin voi testata Pakkotoiston sivujen toimivuuden myös Firefoxilla IE:n lisäksi :)

ps. hyvin on toiminut kyllä Firefoxilla Pakkotoisto

me :haart: tulikettu
Mulla on ollut niin paljon huonoja kokemuksia IE:n kanssa, että firefox tuntuu taivaalliselta sen kökön jälkeen.

Ovat jotkut valitelleet, että tuo 1.0 Firefox kaatuessaan
hukkaa käyttäjäprofiilin. Kannattaa siis ottaa varmuudeksi
kopio, jos on isot kasat bookmarksseja joita ei halua hukata.

Muuten selain on :thumbs:

Pistin heti testiin!

Galileo sanoi:
Ovat jotkut valitelleet, että tuo 1.0 Firefox kaatuessaan
hukkaa käyttäjäprofiilin. Kannattaa siis ottaa varmuudeksi
kopio, jos on isot kasat bookmarksseja joita ei halua hukata.
Itse asiassa jos kyse on samasta, mikä minulle kävi muutaman kerran 1.0 preview -version kanssa, profiilin tiedot eivät huku, vaan käyttäjä poistaa ne itse hätäillessään kaatumisen jälkeen.
Jos selain kaatuu, ja sen jälkeen käynnistettäessä Firefox pakottaa vaihtamaan profiilia (koska default on jo käytössä), ei kannata poistaa defaulttia siitä firefoxin valikosta, vaan silloin täytyy sulkea task managerilla kaatumisen jälkeen auki jäänyt firefox.exe prosessi, ja käynnistää selain uudelleen. 1.0 julkaisuversio ei ole tosin kaatunut kertaakaan :haart:

Samalla kun tuolla Mozillalla vierailee, kannattaa vaihtaa Outlook Express Mozilla Thunderbirdiin.

Tulipahan itsekin päivitettyä, mulla on ollut jo kaksi aiempaa Firefoxin versiota ja mitään ongelmia ei ole ollut. IE:tä en käytä enää mihinkään muuhun kuin muutamaan työpaikan intranetsivustoon, jotka eivät tue mitään muuta selainta.
Yksi huomattava ero IE:n ja Firefoxin välillä on se, että kun aikaisemmin (IE:tä käyttäessä) löytyi esim. spywarea koneelta n. 100kpl / scan, niin nykyään ei tahdo löytyä lainkaan, eli pieni ero on... :)
Yksi extension jota ehdottomasti suosittelen firefoxiin on Adblock. Onpahan meinaa mukava surffailla, kun saa blokattua kaikki mainokset, joita ei halua katsoa. Sitten kun vielä käyttää sitä niin, että blokkaa ne tyyliin adserver.* eli tuolla tähdellä korvaa ne alati vaihtuvat osoitteet, niin hyvä tulee :)

Arvid sanoi:
Samalla kun tuolla Mozillalla vierailee, kannattaa vaihtaa Outlook Express Mozilla Thunderbirdiin.
Thunderbird on ihan kätevä mailiclientti, mutta sotki kertaalleen mun postit ihan käsittämättömäksi mylläkäksi. Siirryin tämän jälkeen TB:stä takaisin Netscape mailiin.

Töissä tulee tätä käytettyä, aivan loistava. Käytössä olevat extensionit:
- Adblock: poistaa mainoksia
- Weatherfox: säätiedot selaimen menupalkkiin
- All-in-One Gestures : vain rocket navigation käyttössä (oikea nappi pohjassa + painaa vasenta => back, toisinpäin => forward)
- Quicknote: saa nopeasti talteen tavaraa sivuilta
- Disable Targets For Downloads : Ei avaa turhia ikkunoita kun lataat esim. zip tiedoston.

Pikaisen käyttötestin perusteella kyllä siirryin minäkin Firefoxin käyttäjäksi samantien. Varsinkin toi että saa monta sivua eri välilehdille on tosi näppärä ominaisuus. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!

Rakastuin itsekkin tähän ohjelmaan heti... Olen seuraillut spywaren määrää pitkään ja firefoxin myötä spywaren tulo loppui kun seinään :kippis1:

Kävin asentamassa porukoiden koneelle firefoxin kanssa. Hemmetti pelottaa jos tuttavat siirtyy kokonaan tähän ja ei pääse enään antamaan IT-tukee :hyper:

Vinkki: Jos optionssin alta ei löydy tarpeeksi säädettävää, niin kirjoittakaas osoitekenttään about:config

KYLLÄ. Mozilla tuotteet on ollu käytössä jo kolmisen vuotta. En voi muutakun suositella.

Lisää hyviä extensiooneja:

-Session Saver

Tämä muistaa kaikki aukaistut "täbit" kun sammutat Mozin. Kun aukaiset mozillan uudelleen, niin surffaus jatkuu siitä mihin edellisellä kerralla jäit. Ei tarvi hakea niitä lempparisivuja esille uudelleen ja uudelleen.

löytyy täältä:

http://www.pikey.me.uk/mozilla/

-Tiny URL creator

Kutistaa pitkät linkkihässäkät

Huippu selain ja toimii lähes joka alustalla . :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom