- Ikä
- 52
Aikaisemmin tuli harrastettua enemmänkin waretusta. Pääasiassa musiikkia, mutta myös jokunen leffa ja bodivideoita. Nyt haen vain niitä musiikkicd:tä, jotka todella kiinnostaa ja jotka olen ajatellut hankkia. Viime vuosina vain musiikkitarjonta on kasvanut niin suureksi, ettei kaikkia haluamiaan voi millään hankkia aitona, eikä varsinkaan kuuntelematta levyä etukäteen. Mulle cd:n hintaraja on siinä 18 euron paikkeilla, sen enempää en maksa, oli levy miten hyvä tahansa, odotan mieluummin muutaman kuukauden ja ostan sitten alennuksesta. Omalta osaltani voin sanoa, että vaikka olenkin warettanut suht paljon, niin silti suuret yhtiöt eivät ole menettäneet penniäkään takiani. Kaikki hyvät levyt ja leffat olen edelleenkin hankkinut aitona. Voisi sanoa, että on käynyt jopa päinvastoin, kun vastaan on tullut ennen tuntematon bändi, jonka levyjä olen sitten ostanut myöhemmin.
Ilmainen vihje: Yleensähän promolevyt tulevat jakoon ensimmäisinä, monta kuukauttakin ennen julkaisupäivää. No, jos promot olisivat vain osittaisia, eli jokaisesta biisistä olisi suunnilleen puolet ja loppu feidattu pois, niin varmaan siitä saisi jo käsityksen, onko levy hyvä vai huono. Tällaisia promoja saisi sitten ladata vapaasti levy-yhtiön sivuilta. Olisiko hyvä ajatus? Nykyään aika monessa promossa on puheet mukana, mutta taitavat crackkerit osaavat kyllä ne päälle ympätyt puheet häivyttää...
Ilmainen vihje: Yleensähän promolevyt tulevat jakoon ensimmäisinä, monta kuukauttakin ennen julkaisupäivää. No, jos promot olisivat vain osittaisia, eli jokaisesta biisistä olisi suunnilleen puolet ja loppu feidattu pois, niin varmaan siitä saisi jo käsityksen, onko levy hyvä vai huono. Tällaisia promoja saisi sitten ladata vapaasti levy-yhtiön sivuilta. Olisiko hyvä ajatus? Nykyään aika monessa promossa on puheet mukana, mutta taitavat crackkerit osaavat kyllä ne päälle ympätyt puheet häivyttää...