Finreactorin ylläpitäjille syytteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu
Näinhän se on juridisesti, mut yksinkertaisesti imo warettamine on ok vaikka miten paljon kun on kyse sellasesta mitä et muutenkaan ostaisi, varsinkin jos et siinä samalla sitä kovin paljoa levitä.

Voin ainakin sanoa sen että oma elämä on ollu paljo antosampaa kun on voinu tehä koneella semmosta mihin muuten ei olis ollu varaa, kuunnella semmosta musaa mitä en edes olis löytänyt kotikylän kaupasta saati sit katella leffoja/tv-sarjoja mitkä ei täällä ole edes levityksessä. Jos se on sitä ahneutta niin so be it. Ehkäpä 'isona' on sitten oikeesti varaa ostaa enemmän, kuluttaa enemmän.
Jep, olen itsekin ahne ja waretan silloin tällöin, mutta mun mielestä sen kuuluu olla tuomittava teko. Rikon lakia tietoisesti, mutta niin teen myös kun ajan autolla ylinopeutta. Mä en tuomitse ketään warettajaa, tuomitsen vain sen näkökulman että se on ihan ok käyttää toisen omaisuutta(vaikkakin siitä ei suurta haittaa olisi kenellekään). Jos joskus minut tuomitaan waretuksesta/ylinopeudesta niin sittenpähän maksan sakkoni mukisematta, tietoinen riski on aina tietoinen riski.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
miksi ihmeessä kukaan warettaisikaan ilman oikeaa halua saada se waretuksen kohteena oleva tuote haltuunsa? Waretuksen ilosta? Ja miksei periaatteessa näinkin voisi tehdä, ajatellaan että Haukifile on lomalla vähän ryypyn päällä, eikä ole juurikaan tekemistä. Haukifile ei varsinaisesti ole kiinnostunut maksamaan lipusta, vaan päättää ajella liputta paikasta A paikkaan B dokailemaan ihan muuten vaan. Miten ihmeessä se ammattikäyttö liittyy mihinkään. Samalla tavalla siitä tuotteesta kuuluisi maksaa vaikka sen ostaisi hyllyynsä pölyttymään.

niin, viidennen kerran että ware liikkuu ja sitä otetaan vaikkei sitä tarvitsisikaan, ja siis todellakin kun nyt kerran otit puheeksi niin sellasia kavereita tunnen paljon jotka warettaa vaan warettamisen ilosta, todellakin, että on sitä kaikkee sälää itellä mahd paljon vaikkei siihen edes koskisi mitenkään, toimiihan noi groupitkin sillä periaatteella että kuka ekana saa julkastua jotain ja miten paljon jne.

Ja tästä typerästä vertauksesta en jaksais jauhaa mutta kerran nyt et siis näemmä ymmärtänyt mitä ajoin takaa niin kerran vielä: kun sä ilmaseks meet sillä junalla niin sä viet jonkun maksavan asiakkaan paikan, mut jos sä waretat fotarin niin edelleenkin ne maksavat asiakkaat saa sen.

Sinänsä kyllä ilmanen joukkoliikenne kaikille hei! :lol2:

niin, viidennen kerran että ware liikkuu ja sitä otetaan vaikkei sitä tarvitsisikaan, ja siis todellakin kun nyt kerran otit puheeksi niin sellasia kavereita tunnen paljon jotka warettaa vaan warettamisen ilosta, todellakin, että on sitä kaikkee sälää itellä mahd paljon vaikkei siihen edes koskisi mitenkään, toimiihan noi groupitkin sillä periaatteella että kuka ekana saa julkastua jotain ja miten paljon jne.

Ja tästä typerästä vertauksesta en jaksais jauhaa mutta kerran nyt et siis näemmä ymmärtänyt mitä ajoin takaa niin kerran vielä: kun sä ilmaseks meet sillä junalla niin sä viet jonkun maksavan asiakkaan paikan, mut jos sä waretat fotarin niin edelleenkin ne maksavat asiakkaat saa sen.
entäs jos juna on vain puoliksi täynnä, enhän mä silloin vie yhdenkään maksavan asiakkaan paikkaa?

Ja toi on jo aika nörttiä touhua jos warettaa vaan warettamisen ilosta. No, kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää. Mutta siinäkin tapauksessa sitä Warea nyt tarvitaan sitten ilmeisesti sen nettiegon pönkittämiseen tai jotain, kukaan, huom. KUKAAN ihminen ei toimi niin epärationaalisesti että warettaisi ihan muuten vaan, tai tekisi mitään muutakaan muuten vaan. Kyllä siellä taustalla on aina joku tarve jota tyydytetään.

entäs jos juna on vain puoliksi täynnä, enhän mä silloin vie yhdenkään maksavan asiakkaan paikkaa?

ja entäs jos meetkin vessaan koko matkaksi, tai katolle (jos ei sähköjuna)

Ja toi on jo aika nörttiä touhua jos warettaa vaan warettamisen ilosta. No, kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää. Mutta siinäkin tapauksessa sitä Warea nyt tarvitaan sitten ilmeisesti sen nettiegon pönkittämiseen tai jotain, kukaan, huom. KUKAAN ihminen ei toimi niin epärationaalisesti että warettaisi ihan muuten vaan, tai tekisi mitään muutakaan muuten vaan. Kyllä siellä taustalla on aina joku tarve jota tyydytetään.

Näinhän se on, lisäksi ehkä tarve olla warea ikäänkuin varalla. Mut sun näkökulma tuli nyt selväksi ja samoin mun.

ja entäs jos meetkin vessaan koko matkaksi, tai katolle (jos ei sähköjuna)

Näinhän se on, lisäksi ehkä tarve olla warea ikäänkuin varalla. Mut sun näkökulma tuli nyt selväksi ja samoin mun.
niin tai roikun ulkoseinällä koko matkan ajan.

jeah, olemme päässeet lopputulokseen, hyvä me!:thumbs:

jossain vaiheessa joku puhui että yhteyksien nopeudet vaan kasvaa.
taitaa olla suomessa vielä pientä, SUURIMMASSA osassa on yhteydet 512-2048, ½megasta 2:een. mitäs kun olis jokaisella 100megan uppi ja download kaista, sitten se ongelma vasta alkaisikin, kun muutamassa minutissa olis elokuvat ym koneella.

Jep, olen itsekin ahne ja waretan silloin tällöin, mutta mun mielestä sen kuuluu olla tuomittava teko. Rikon lakia tietoisesti, mutta niin teen myös kun ajan autolla ylinopeutta. Mä en tuomitse ketään warettajaa, tuomitsen vain sen näkökulman että se on ihan ok käyttää toisen omaisuutta(vaikkakin siitä ei suurta haittaa olisi kenellekään). Jos joskus minut tuomitaan waretuksesta/ylinopeudesta niin sittenpähän maksan sakkoni mukisematta, tietoinen riski on aina tietoinen riski.

En mä ole ketään roviolle viemässä enkä ketään tuomitsemassa kun en itse wareta, mutta tässä viestissä oli aikalailla sanottu se asia mitä mieltä itse myös olen.

Aamen.:worship:

Tätä yritin itsekin sanoa aikaisemmin:
En siis tarkoita, että olisin mitenkään katkera tai vihainen ylläpitäjille. Pidän heitä kuitenkin tyhminä ja joskus tyhmyydestä joutuu maksamaan. Itse ottivat riskin ja joutuvat nyt ehkä vastuuseen teoistaan.

Tarkoitan sitä, että väärintehneitä saa kritisoida siitä huolimatta, että itse on myös tehnyt väärin. Jos ei saisi niin eihän kukaan voisi valittaa kenestäkään. Kaikki ovat tehneet syntiä ja väärin elämässään. Kiviä en heittele, mutta sanaisen arkkuni avaan ja mielestäni minulla on siihen oikeus. Kaikkia saa kritisoida. Ja kuten sanoin: "Vaikka kritiikkini olisikin jonkun mielestä tekopyhältä henkilöltä peräisin on se silti aiheellista tässä tapauksessa". Vai voiko sanoa, ettäivät ylläpitäjät tehneet väärin?

Ja siis juuri sitä, että jos ottaa tietoisen riskin, niin asioiden mennessä vitu**leen teoistaan joutuu vastaamaan - tai toivottavasti joutuu.

Leffojen ja musiikin waretus ei sen kummempaa kuin kirjojen lainaaminen kirjastosta... kummastakaan ei tekijä saa rahaa kun noin teen. Moniko kirjailija on konkurssissa kirjastojen takia? ;)

Leffojen ja musiikin waretus ei sen kummempaa kuin kirjojen lainaaminen kirjastosta... kummastakaan ei tekijä saa rahaa kun noin teen. Moniko kirjailija on konkurssissa kirjastojen takia? ;)

Itse asiassa kirjailija saa korvauksia kirjastossa olevista kirjoista.

Ja kuka määrittelee sitten mikä on paska levy ja mikä ei? Toisen korvaan ne voivat kuulostaa hyviltä. Kaikkine prosesseineen uskoisin, että kun kyse on liiketoiminnasta, niin levyjen hinnat ovat juuri niin alhaalla kuin vain voivat olla.

Pakko puuttua vielä tähän offtopikkiin:

Minä taas uskon, että koska kyse on liiketoiminnasta, levyjen hinnoittelu perustuu osakkeenomistajien voiton maksointiin. Kukaan liiketoiminnan harjoittaja ei halua minimoida omia tulojaan.

Pakko puuttua vielä tähän offtopikkiin:

Minä taas uskon, että koska kyse on liiketoiminnasta, levyjen hinnoittelu perustuu osakkeenomistajien voiton maksointiin. Kukaan liiketoiminnan harjoittaja ei halua minimoida omia tulojaan.

Varmaan tarkoitettiin sitä, että kauppojen välillä olevasta kilpailusta johtuen hinnat alhaalla, jotta levy ostettaisiin omasta kaupasta? Kauppoihin myyty kovalla hinnalla, mutta kaupat myy eteenpäin pienellä korolla. Eivät siis laita älyttömiä summia ostohinnan päälle, koska silloin levy ostettaisiin muualta.

En ole varma, mutta kävisi järkeen...

Edit. Eli sen verran kilpailutettu bisnes toi levyjen myynti, että "levyjen hinnat ovat juuri niin alhaalla kuin vain voivat olla" = niin korkealla kuin voivat olla. Koska myydään sillä lailla, että voittoa saadaan, mutta itseltä ostetaan. Kun kaikki pyrkivät tähän hinnat menevät pieniksi. Hinnat eivät paljon heittele levykauppojen kesken, sillä hinta on tarkka.

Sitten taas levy-yhtiöt (vai mitkä nyt sitten aluksi levyn tekevät ja myyvät eteenpäin) eivät ole kilpailutettuja suoraan, sillä ovat ainoita sillä "portaalla" (ainut jolla levy on). He varmaan määrittelevät levyn hinnan laadun, muiden artistien levyjen hintojen ja muiden vastaavaavien asioiden perusteella. Heillä ei kuitenkaan ole suoraa kilpailiaa, joka tarjoaisi samaa levyä kaupoille halvemmalla hinnalla.

Voi olla ihan pöty puhetta, mutta kunhan vain tuli mieleen...

Varmaan tarkoitettiin sitä, että kauppojen välillä olevasta kilpailusta johtuen hinnat alhaalla, jotta levy ostettaisiin omasta kaupasta? Kauppoihin myyty kovalla hinnalla, mutta kaupat myy eteenpäin pienellä korolla. Eivät siis laita älyttömiä summia ostohinnan päälle, koska silloin levy ostettaisiin muualta.

Tämä on kyllä aivan totta. Eli jos levy-yhtiöt olisivat vähemmän ahneita, olisi myös tuotteiden hinnat markkinaketjun loppupäässä siedettäviä ja sitä kautta myös levymyynti kasvaisi. Kaikki voittaisivat

Tämä on kyllä aivan totta. Eli jos levy-yhtiöt olisivat vähemmän ahneita, olisi myös tuotteiden hinnat markkinaketjun loppupäässä siedettäviä ja sitä kautta myös levymyynti kasvaisi. Kaikki voittaisivat

Mua kiinnostaisi oikeasti tietää miten tuo levymyynnistä saatu tulo jakautuu, te varmaan voitte kertoa mulle kun kerran näytte tietävän paremmin?

Hesarissa taisi olla pari kk sitten äänitteen hinnan muodostumisesta kaavio... muistaakohan joku asiasta jotain paremmin kuin minä? Yllättävän monesta eri asiasta se hinta vaan loppuen lopuksi tuli sitten...

Mua kiinnostaisi oikeasti tietää miten tuo levymyynnistä saatu tulo jakautuu, te varmaan voitte kertoa mulle kun kerran näytte tietävän paremmin?

Jos mä olin "yksi joka näyttää tietävän paremmin", niin kuten sanoin mietteeni oli täyttä mutuilua. Se kuitenkin on mielestani selvä ettei levykaupassa levyjen hintaan ole paljon lisätty, sillä myynnissä on niin kova kilpailu. Näin ollen hirveän paljon ylimääräistä ei voi pyytää, sillä joku tarjoaa silloin halvemmalla ja silloin asiakkaat ostavat sieltä... :piis:

Itse asiassa kirjailija saa korvauksia kirjastossa olevista kirjoista.

No vitsi, mokomat kapitalisti siat :eek: ;)

No, yritin ainakin :D

Edit: Nyt kun luin tuosta niin eipä ole männävuosina ulkomaille maksettu penniäkään, ja suomalaisillekin ns. apurahoina menny tuo, eli köyhemmille kirjailijoille...

Mä olen ainakin warettamalla löytänyt esimerkiksi mielenkiintosia uusia bändejä, joiden levyn olen sit oikeestikin ostanut, ilman waretusta ei olis mitään mahollisuuksia sillä tavalla tutustua.
Aikaisemmin tuo toimi perusteluna, mutta esim. http://www.allmusic.com/ saitilla voi kuunnella kappaleista pätkiä melkein levystä kuin levystä, saa suosituksia jne. Laillisesti. Hesarin NYT-liitteen levyarvosteluissa voi usein kuunnella koko levyn striimattuna jne. jne.

Back
Ylös Bottom