Finnair lakossa

Hei mikä helvetin hyvinvointivaltio se sellanen on, jossa duunari tienaa 7 euroo/tunti. Ihan vaan tiedoksi sullekin, että sillä palkalla ei elä tässä vitun suomenmaassa. Ja ainoa keino millä niitä oloja voidaan parantaa on työtaistelut. Jos tämän seurauksena työpaikat katoaa suomesta niin kadotkoon.

Mikä estää duunaria opiskelemasta parempaa ammattia ilmaseks? Ja Suomessa on kai aika hyvät tuet, jos ei omat tulot riitä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin, jos joku teollisuus ei kannata niin että työntekijälle voidaan maksaa palkkaa jolla tulee toimeen niin voi voi. Sellasta se on, aina ei voi voittaa. Kannattaa myös muistaa että työnantajien etujärjestöt eivät ole mitään totuuden torvia vaan valehtelevat suut ja silmät täyteen muokatakseen yleistä mielipidettä heidän tahtomaansa suuntaan. Tällä palstalla näkee kuinka helvetin hyvin nuo valheet ovat uponneet kun tulevat kokoomusnuoret lukevat elinkeinoelämänkeskusliiton, kauppalehden ja taloussanomien juttuja kuin raamattua.
Onneksi tavallinen veronmaksaja ei ole niin tyhmä kuin kokoomuslaiset ja työnantajajärjestöt toivovat ja niimpä hyvinvointiyhteiskunta lakko oikeuksineen tulee säilymään populistisesta pelottelusta huolimatta.

Nii, vähä maailma ois parempi, jos kokoomusta ei ois.
 
Mikä estää duunaria opiskelemasta parempaa ammattia ilmaseks? Ja Suomessa on kai aika hyvät tuet, jos ei omat tulot riitä.

No kukas sitte tekee ne duunarin hommat. :wall:
 
Säälittävintä koko hommassa on se, että valtio ratkaisee "työvoimapulan" niin että työntekijät otetaan ulkomailta. Eli suomeksi sanottuna ****** ja **********. Näin kilpailukyky säilyy kun ei palkkakustannuksia juuri ole ja oikeat suomalaiset joutuvat kärsimään työttömyydestä, kun eivät viitsi lähteä orjatyöhön. Voi vittu sanon minä. Kyllä on suomessaa isänmaallisia päättäjiä/johtajia.:curs:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kuljetusala sanoi:
Näin, jos joku teollisuus ei kannata niin että työntekijälle voidaan maksaa palkkaa jolla tulee toimeen niin voi voi. Sellasta se on, aina ei voi voittaa.
Nimenomaan. Tästähän juuri on kysymys. Tai siis nimenomaan EI ole kysymys teollisuuden kannattavuudesta, vaan siitä että jos sille kommunistille ei voida maksaa sitä palkkaa mitä se omassa mikämikä-maassaan kuvittelee työstään ansaitsevan, niin se on voi voi. Lentoyhtiöthän ei oo menossa mihinkään. Tekijöitä kyllä riittää.

Ironistahan tässä on, että tukeakseen veljiensä työtaistelua, kaikkien punasien on nyt nimenomaan alettava suosimaan Finnairin lentoja. Vaikka sitten kalliimmilla hinnoilla, jotta veljet saa voita leivän päälle. Ja voi pitää työpaikkansa...Antaa kapitalistien lentää niillä halpalentoyhtiöillä. Tässäkin yhteydessä köyhälle siis ei oo varaa ostaa halpaa...:D
 
Eikä tarvitse siis mennä muualle päin maailmoo vaan tuo 30% ero on suomalaisten lentoyhtiöiden välillä. Kyllähän se varmasti kannustaa palkkaamaan lisää työvoimaa kun alkupalkkaa pitää maksaa melkein kolmannes enemmän kuin kilpailijoiden :jahas:

Hyvin on menny täydestä Finnairin propaganda ihmisiin!

Mielestäni Finnair, jonka päästrategia on aasian liikenne ei paini samassa sarjassa Blue1:n tai AirFinlandin kanssa, joita yhtiö nimittää kilpailijoikseen.

Lisäksi näillä "kilpailijoilla" on omat lisäpöytäkirjansa yleissitovan tessin päällä. Ei siellä makseta pelkästään yleissitovan tessin mukaista palkkaa. Esim Blue1:lla saa jokaisesta noususta lisän, jota ei Finskillä saa.
 
Näin, jos joku teollisuus ei kannata niin että työntekijälle voidaan maksaa palkkaa jolla tulee toimeen niin voi voi. Sellasta se on, aina ei voi voittaa.
Kumpikohan tässä häviää enemmän: työnantaja, joka siirtää savupiippunsa tupruttamaan keskelle kiinalaista riisipeltoa vai suomalainen työntekijä, joka jää ilman työtä? Mutta sellasta se on, ei aina voi voittaa. Ja saahan työtön aina työmarkkinatukea samalla tavoin kuin sähköä tulee töpselistä.

Kannattaa myös muistaa että työnantajien etujärjestöt eivät ole mitään totuuden torvia vaan valehtelevat suut ja silmät täyteen muokatakseen yleistä mielipidettä heidän tahtomaansa suuntaan.
SAK ja muut työntekijöiden etujärjestöt sen sijaan ovat tunnettuja objektiivisesta ja faktoihin perustuvasta tiedotuksestaan. Eikö tuo luokkataisteluhengen lietsominen ala käymään jo hiukan vanhaksi?

Tällä palstalla näkee kuinka helvetin hyvin nuo valheet ovat uponneet kun tulevat kokoomusnuoret lukevat elinkeinoelämänkeskusliiton, kauppalehden ja taloussanomien juttuja kuin raamattua.
Haluaisitko eritellä hiukan näitä fasististen riistokapitalistien levittämiä valheita?

Vastakkainasettelun aika ei ole ohi! Pidä linjat. Tapa. Toivon mukaan jatkat mahdollisimman pitkään tuota mouhottamistasi. Hitaimmatkin tajuavat jossain vaiheessa, kuinka naurettavaa se on ja ennen kaikkea kuinka vähän se edesauttaa yhteiskuntamme ongelmien ratkaisemisessa.
 
"Finnair yrittää lopettaa matkustamohenkilökuntansa lakon uudella tarjouksella. Lentoyhtiö tarjoutuu palkkaamaan kaikki nyt määräaikaisessa suhteessa olevaa 188 lentoemäntää ja stuerttia vakinaiseen työsuhteeseen samoilla ehdoilla kuin Finnairin vakinaiset työntekijät."

Tämän 188 määräaikaisen lisäksi on reservissä 130 määräaikaista jotka lempattiin elokuun lopussa pihalle.

Lisäksi kun Finnair on hehkuttanut että kuinka nyt ovat palkkaamassa 500 uutta lentoemäntää ja stuerttia, unohtivat siinä mainita että oikeestaan niistä reilu 300 (188+130) meillä onkin jo ollut töissä. Katkaistaan vaan työsuhteet ja otetaan ne sitten takas niinku uusina.
 
SAK ja muut työntekijöiden etujärjestöt sen sijaan ovat tunnettuja objektiivisesta ja faktoihin perustuvasta tiedotuksestaan. Eikö tuo luokkataisteluhengen lietsominen ala käymään jo hiukan vanhaksi?

Vain taistelemalla voidaan parantaa työntekijän asemaa. Työnantaja pyrkii jokatapauksessa ainoastaan voiton maksimointiin riippumatta siitä, kuinka hyvin yrityksellä menee. Nämä voitot taas revitään aina työntekijän selkänahasta.
 
"Finnair yrittää lopettaa matkustamohenkilökuntansa lakon uudella tarjouksella. Lentoyhtiö tarjoutuu palkkaamaan kaikki nyt määräaikaisessa suhteessa olevaa 188 lentoemäntää ja stuerttia vakinaiseen työsuhteeseen samoilla ehdoilla kuin Finnairin vakinaiset työntekijät."

Tämän 188 määräaikaisen lisäksi on reservissä 130 määräaikaista jotka lempattiin elokuun lopussa pihalle.

Lisäksi kun Finnair on hehkuttanut että kuinka nyt ovat palkkaamassa 500 uutta lentoemäntää ja stuerttia, unohtivat siinä mainita että oikeestaan niistä reilu 300 (188+130) meillä onkin jo ollut töissä. Katkaistaan vaan työsuhteet ja otetaan ne sitten takas niinku uusina.


Loistava postaus^^.. Hiukan voisitte "kokoomuslaiset" nyt puollustaa työnantajaa. Eikö tuo jos joku ole pykälillä kikkailua?
 
Enempiä puuttumatta finnairin lakkoon, niin kuitenkin lakkoilu on työntekijän oikeus. Lakkoon ei mennä turhaan, vaan aiheesta. Työnantajapuoli kun nykypäivänä saneeraa ja heikentää työntekijän asemaa. Työnantajapuolen tämän päivän uusi tyhmyys on sanelupolitiikka.
Ei muuta kuin lakkoon vaan!!! Hyvä lentoemät!!
 
Vain taistelemalla voidaan parantaa työntekijän asemaa. Työnantaja pyrkii jokatapauksessa ainoastaan voiton maksimointiin riippumatta siitä, kuinka hyvin yrityksellä menee. Nämä voitot taas revitään aina työntekijän selkänahasta.
Itselläni näyttäisi olevan edessä paradigman muutos. Kiitos, että perustelit kantasi hyvin; minäkin näin nyt valon. Tähän asti olen luullut, että voin parantaa asemaani työtekijänä tekemällä hommani hyvin. Käyn heti taisteluun: kusen johtajien kahvipannuun, tuhoan yrityksen tuotantokäytössä olevat tietokannat ja räin päivät kattoon. Eivätpähän paskiaiset enää maksimoi voittojaan repimällä minun selkänahkaani.

Olin tosiaan elänyt siinä harhaluulossa, että työntekijän ja työnantajan suhde olisi symbioottinen. Tarkoitan tällä, että molemmat tarvitsevat toisiaan ja ovat ainakin jossain määrin riippuvaisia toisistaan.
 
helmuska sanoi:
Wendy sanoi:
Eikä tarvitse siis mennä muualle päin maailmoo vaan tuo 30% ero on suomalaisten lentoyhtiöiden välillä. Kyllähän se varmasti kannustaa palkkaamaan lisää työvoimaa kun alkupalkkaa pitää maksaa melkein kolmannes enemmän kuin kilpailijoiden. :jahas:
Hyvin on menny täydestä Finnairin propaganda ihmisiin!

Mielestäni Finnair, jonka päästrategia on aasian liikenne ei paini samassa sarjassa Blue1:n tai AirFinlandin kanssa, joita yhtiö nimittää kilpailijoikseen.

Lisäksi näillä "kilpailijoilla" on omat lisäpöytäkirjansa yleissitovan tessin päällä. Ei siellä makseta pelkästään yleissitovan tessin mukaista palkkaa. Esim Blue1:lla saa jokaisesta noususta lisän, jota ei Finskillä saa.

Tähän keskusteluun, nopeesti ryanairin sivuilta staff costs / total operation costs = n. 0,14

lähde: http://www.ryanair.com/site/about/invest/docs/2005/050830annualreport.pdf (sivu 8)

Finnairilta henkilöstökulut / toiminnan kulut = n. 0,27

lähteet:
http://annual2005.finnairgroup.com/tilinpaatos/tilinpaatos_11.html
http://annual2005.finnairgroup.com/tilinpaatos/tilinpaatos_6_7.html
 
Hmm... aivan kuin olisin nähnyt nämä samat keskustelut aikaisemminkin. Luulisin että tämä etenee näin:

Ensin tapellaan vähän siitä, että miten jotkut ovat kamalia kapitalisti riistäjiä ja toiset vitun kommareita. Tästä siirrytään mutkan kautta siihen kuinka ulkomaalaissyntyiset ihmiset suostuvat tekemään työtä halvemmalla kuin syntyperäiset suomalaiset, näin pöllien suomalaisten työt vaikkeivat ne suomalaisille kelvanneetkaan. Tässä vaiheessa joku huomauttaa, että ne ulkkarit kusettavat sossusta rahaa tehden samalla pimeitä töitä. Sitten palataan taas aiheeseen liian matalista palkoista yleisellä tasolla ja lakkoilusta. Joku huomauttaa, että ne matalatkin palkat ovat suurempia, kuin mihin opiskelijalla on mahdollisuus ja opintotukia pitäisi korottaa. Sitten haukutaan taas vähän aikaa kommareita ja kapitalisteja. Joku muistaa myös mainita kansalaispalkan kannattavuuden ja sen kuinka perseestä prekaarit ovat. Sitten seuraa välillä lisää juttua siitä kuinka mulatit hakkasivat naapurin.

Tätä jatketaan satakunta sivua, kunnes joku lukitsee tredin. Välissä tietysti mainitaan vielä ihmisoikeuksista, homoista, eriarvoisuudesta ja muutamia muita juttuja. Lopulta keskustelu ei kuitenkaan pääty mihinkään ja kaikkia jää vituttamaan kuinka seuraavalla postillaan olisi saanut näpäytettyä toista puolta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom