Fillareista

Täältä löytyy Klein Attitude. Itse tosin ajan pääosin vaativassa maastossa.
Metsäautoteille arvelisin pelkän etujousituksen riittävän, itse ostaisin sellaiseen käyttöön juuri edellä mainitun Kona Calderan. Kohtuuhintainen peli ja suht hyvät osat, ainakin keula näyttäisi olevan ihan kelvollinen. Kauppa-veljiltä näyttäisi irtoavan moinen 850 eurolla.

Cannondale tekee hyviä pyöriä, mutta ainakin Suomessa hinnoissa on ilmaa reilusti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin tossa fillareita kattelemassa muutamassa kaupassa ja tollanen crescent tuntu ihan mukavalta ajaa vaikkei ihan täysin sopivissa säädöissä ollutkaan. Mutta, mitä on pyöristä tietävät mieltä tommosesta?

http://crescent.fi/polkupyorat/sport/5052

Vaihteet taitaa olla ihan jees kamaa (Tiagra), mutta miten ton hintasissa noi hydrauliset levyjarrut kestää? Myyjä ainakin väitti että on helppohoitoiset ym... Toinen vaihtoehto olis sitte toi Crescent sport 304 joka on vähän halvempi.

e: vanha pyörä oli Crescentin halvin hybridi mitä kaupassa pari vuotta sitten oli ja pärjäsin sillä hyvin, mutta nyt vois vähän paremman hankkia.

Itse hommasin juur tuollaisen keksinnön pöllityn konan tilalle, ihan hyvältä tuntuu. Ainakin asfaltilla menee kevyemmin kuin maasturi.

Mutta, mutta... Maasturia alkoi heti tekemään mieli. Siis hybridin lisäksi :jahas: Nyt olisi kiikarissa Jamis Dakar XAM 1.0. Kaiketi hyvää palikkaa kiinni, viisaat miehet sanoivat vain että runko on Jamiksen huono puoli?? Heittäkääpäs hyviä silmään osuneita tarjouksia täysjoustoista, pauttiarallaa puolitoista tonttua olis maksimi..
 
Itse hommasin juur tuollaisen keksinnön pöllityn konan tilalle, ihan hyvältä tuntuu. Ainakin asfaltilla menee kevyemmin kuin maasturi.

Mutta, mutta... Maasturia alkoi heti tekemään mieli. Siis hybridin lisäksi :jahas: Nyt olisi kiikarissa Jamis Dakar XAM 1.0. Kaiketi hyvää palikkaa kiinni, viisaat miehet sanoivat vain että runko on Jamiksen huono puoli?? Heittäkääpäs hyviä silmään osuneita tarjouksia täysjoustoista, pauttiarallaa puolitoista tonttua olis maksimi..
http://www.tekniikanmaailma.fi/kaks...u-1600-1800-euron-taysjousitetut-maastopyorat

Siinä joitakin pyöriä tuohon hintaluokkaan. Giant Trance 2 voitti tuon testin (hinta 1690e). Fillarissakin on Giantia kehuttu. Giant olisi mun seuraava valinta.

http://www.tredz.co.uk/.Giant-Trance-2-Mountain-Bike-2008.5-Full-Suspension-MTB_15427.htm
 
Metsäautoteille arvelisin pelkän etujousituksen riittävän, itse ostaisin sellaiseen käyttöön juuri edellä mainitun Kona Calderan. Kohtuuhintainen peli ja suht hyvät osat, ainakin keula näyttäisi olevan ihan kelvollinen. Kauppa-veljiltä näyttäisi irtoavan moinen 850 eurolla.

Mulla on just tollanen ollu pari vuotta ja uskallan varauksetta suositella. Hintaisekseen hyvä.

Yksi ärsyttävä vika siinä on. Takajarru rahisee pyörän kierrosten mukaan. Heti kun pikkasen hipaisee jarrukahvaa, ääni loppuu. Harmittaa lähinnä siksi että kun käytin sitä huollossa, se maksoi ihan saatanasti mutta ne teki pelkkää valohoitoa eikä se auttanut mitään. Palat vaihtoivat vaikka tiesin niiden olevan kunnossa. Todennäköisesti levy on kiero tai jotain.

Jos joku tietää mistä vika voisi johtua niin ehdotuksia otetaan vastaan.

Tää vikahan ei toki pyörästä huonoa tee...
 
Mulla on just tollanen ollu pari vuotta ja uskallan varauksetta suositella. Hintaisekseen hyvä.

Yksi ärsyttävä vika siinä on. Takajarru rahisee pyörän kierrosten mukaan. Heti kun pikkasen hipaisee jarrukahvaa, ääni loppuu. Harmittaa lähinnä siksi että kun käytin sitä huollossa, se maksoi ihan saatanasti mutta ne teki pelkkää valohoitoa eikä se auttanut mitään. Palat vaihtoivat vaikka tiesin niiden olevan kunnossa. Todennäköisesti levy on kiero tai jotain.

Jos joku tietää mistä vika voisi johtua niin ehdotuksia otetaan vastaan.

Tää vikahan ei toki pyörästä huonoa tee...
Käännä se fillari ylösalaisin ja pyöräytä takapyörä pyörimään. Tiiraile sinne levyjarrun palojen väliin missä se levy pyörii. Katot meneekö se tasaesti vai kenties pitkin toista palaa välillä. Jos näin on niin levy on hieman killissä. Tarkasta myös, että palat on keskitetty oikein ja kaikki ruuvit tarpeeksi kireällä.
 
Yksi ärsyttävä vika siinä on. Takajarru rahisee pyörän kierrosten mukaan. Heti kun pikkasen hipaisee jarrukahvaa, ääni loppuu. Harmittaa lähinnä siksi että kun käytin sitä huollossa, se maksoi ihan saatanasti mutta ne teki pelkkää valohoitoa eikä se auttanut mitään. Palat vaihtoivat vaikka tiesin niiden olevan kunnossa. Todennäköisesti levy on kiero tai jotain.

Jos joku tietää mistä vika voisi johtua niin ehdotuksia otetaan vastaan.

Siis siinä on levyjarrut? Jos rasahtaa joka kierroksellä jossain kohtaa niin levy on kiero. Jos on vannejarrut niin vanne on kiero.

Ensimmäiseen auttaa suoristaminen. (Jos et osaa, älä yritä. Jos haluavat liikkeessä vaihtaa levyn, vaihda liikettä) Tämä siis jos on vain kiero. Jos on terävästi taittunut niin uusiksi menee. Jälkimmäiseen auttaa rihtaus.(Jos et osaa, älä yritä.)
 
Yksi ärsyttävä vika siinä on. Takajarru rahisee pyörän kierrosten mukaan. Heti kun pikkasen hipaisee jarrukahvaa, ääni loppuu.

Veikkaisin myös että levy on kiero. Huollossa suoristavat sen, ei pitäisi tulla kalliiksi, ehkä 10 e kustantaa. Sinuna veisin sen takaisin sinne, missä huollatit ja vaatisin että korjaavat samaan hintaan, varsinkin jos mainitsit ongelmasta viedessäsi fillarin huoltoon.

Harvemmin palvelua saa vaatimatta.
 
Yksi ärsyttävä vika siinä on. Takajarru rahisee pyörän kierrosten mukaan. Heti kun pikkasen hipaisee jarrukahvaa, ääni loppuu.

Veikkaisin myös että levy on kiero. Huollossa suoristavat sen, ei pitäisi tulla kalliiksi, ehkä 10 e kustantaa. Sinuna veisin sen takaisin sinne, missä huollatit ja vaatisin että korjaavat samaan hintaan, varsinkin jos mainitsit ongelmasta viedessäsi fillarin huoltoon.
Harvemmin palvelua saa vaatimatta.

Kieron levyn suoristaa kohtuu helposti itse, tussilla tms. heitto selville ja kevyttä vääntöä ihan käsin. 10-20e saa jo noita halvimpia levyjä, joten ihan kymppiä ei kannata suoristamisesta maksaa, käytännössä 2-3min homma tehdä itte.
Kannattaa myös tarkistaa, että levy on jotakuinkin keskellä suhteessa jarrupaloihin (levy tietty pitää olla suora ennen tätä). Ainakin vanhemmissa hayesin jarruissa pystyy levyn keskittämään helposti irrottamalla satulan ja pitämällä ihan käsin keskellä ja sen jälkeen kiristelee pultit.
Ja tosiaan helpointa on vaatia huollon tehnyttä liikettä säätämään se jarru. Pitäs olla ihan peruskauraa palojen vaihdon jälkeen.

Täältä löytyy Klein Attitude. Itse tosin ajan pääosin vaativassa maastossa.

Minkälaisessa maastossa ajelet? Äkkisiltään kuvittelisin Attituden sopivan lähinnä mäkisiin maastoihin, ei välttämättä kunnon kivikoihin ja ilmajuuripolkuihin. Muutaman kerran oon (liian isoa) Attitudea kokeillu, hieno peli kyllä. Maalaushan noissa on ollu aina legendaarisen hyvä ja ihan normi punainenkin on aika pirun nätti :worship:

nätti tyttö sanoi:
Cannondale tekee hyviä pyöriä, mutta ainakin Suomessa hinnoissa on ilmaa reilusti.
Cannondaleissa ei hinta-laatusuhde ainakaan kalliimmissa pyörissä ole kovin hyvä, halvemmissa kyllä ihan ok. Rungot on hyviä, myös ne taiwanin/kiinan valmisteet.
 
Minkälaisessa maastossa ajelet?

Kaikkialla, mielestäni Attitude pelittää myöskin kivikossa ja kunnon juurikossa, tietenkin jäykkäperäisellä fillarilla tuntuma on kovempi mutta mielestäni tämä on lähinnä kuskista ja omista taidoista kiinni. Itse en pidä täysjoustoista ja se onkin yksi syy siihen että päädyin Attitudeen.

Oma fillarini on musta, kameleonttimaalilla.

Kleinin fillarithan ovat maastopyörien aatelia :D
 
Kaikkialla, mielestäni Attitude pelittää myöskin kivikossa ja kunnon juurikossa, tietenkin jäykkäperäisellä fillarilla tuntuma on kovempi mutta mielestäni tämä on lähinnä kuskista ja omista taidoista kiinni. Itse en pidä täysjoustoista ja se onkin yksi syy siihen että päädyin Attitudeen.

Oma fillarini on musta, kameleonttimaalilla.

Kleinin fillarithan ovat maastopyörien aatelia :D

Kuskistahan se on kiinni, silti mietin, että oisko nuuksiossakin päässy kovempaa täysjoustolla kuin tolla jäykkäperällä. Muutaman kilon painoero tasottuu kummasti kun ajaa vaikeessa maastossa väsyneenä. Jäykkäperässä taas parasta on tietynlainen jämäkkyys ja ketteryys (ja paino :D).

Kai siinä Kleinissä on Thomsonin satulatolppa? :D
 
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, ellei sitten aja tosissaan kisaa.

Itse ostin Fillari-lehden myynti-ilmoituksesta 400 eurolla kilpakäytössä olleen Corratecin jäykkäperä maasturin, johon omistaja oli vaihtanut käytännössä kaikki osat. Voimansiirto Deorea, jarrut mekaaniset Tektron levyt, Psylo keula, jne.. Onhan siinä maalipinnassa naarmuja, mutta ei ne alumiinissa mitään haittaa.

Polkupyörätukku on pariin kertaan kesän aikana mainostellut vaihtotarjouksena Inseran maastopyörää (en nyt muista mallia) XT voimansiirrolla ja Avid Juicy nestelevyillä hintaan 495,- (vaihdossa pitää viedä joku rakkine). Jos se Inseran runko epäilyttää, niin alle kahdellasadalla saa vaikka Pyörähuollosta No Saint rungon siihen tilalle ja vieläkin ollaan reilusti alle tälläkin sivulla suositellun hintatason.
 
Maastoon hyvä fillari, hintahaarukka 750-400 euroa. Muutamia malleja kattellu, mut ei iskeny silmään mitään erityistä. Käytettykin sopii. Marinilla muutamia hyvänolosia.? ehdotuksia.
 
http://www.tekniikanmaailma.fi/kaks...u-1600-1800-euron-taysjousitetut-maastopyorat

Siinä joitakin pyöriä tuohon hintaluokkaan. Giant Trance 2 voitti tuon testin (hinta 1690e). Fillarissakin on Giantia kehuttu. Giant olisi mun seuraava valinta.

http://www.tredz.co.uk/.Giant-Trance-2-Mountain-Bike-2008.5-Full-Suspension-MTB_15427.htm

Voin suositella! Itsellä on juuri kyseinen pyörä. Hienosti menee kaiken laisilla poluilla, hiekkateillä ja kyllä sillä asfaltillakin menee, mutta alkuperäisillä renkailla rullaavuus ei ihan parasta ole, mutta vaihtamallahan tuostakin pääsee. Ja maastoonhan tuo onkin tarkoitettu jossa on kyllä kotonaan.
 
Itse hommasin juur tuollaisen keksinnön pöllityn konan tilalle, ihan hyvältä tuntuu. Ainakin asfaltilla menee kevyemmin kuin maasturi.

Mutta, mutta... Maasturia alkoi heti tekemään mieli. Siis hybridin lisäksi :jahas: Nyt olisi kiikarissa Jamis Dakar XAM 1.0. Kaiketi hyvää palikkaa kiinni, viisaat miehet sanoivat vain että runko on Jamiksen huono puoli?? Heittäkääpäs hyviä silmään osuneita tarjouksia täysjoustoista, pauttiarallaa puolitoista tonttua olis maksimi..

Pitkään selasin kaikenmaailman foorumeja ja kuuntelin toinen toistaan viisaampien miesten vinkkejä pyörän hankinnasta. Loppujen lopuksi ostaa täräytin nahkahousujen maasta tällaisen keksinnön : Klik On ainakin speksien mukaan ihan laatukilkettä kiinni, enkä ainakaan minä löytänyt tuohon hintaan vastaavalla tekniikalla olevaa uutta mistään muualta. Rungot tulevat kaiketi samalta hihnalta kuin Cuben rungot.
Nyt sitten vaan odotellaan Itellamiestä kiihkeästi.
 
Olen tilaamassa Kona Calderaa, mutta arveluttaa tuo runkokoko. Onko missään taulukkoa josta voisi katsoa? EI ole Konan jälleenmyyjää täällä niin pakko tilata netin kautta. Olen 178cm/86kg
 
Pitkään selasin kaikenmaailman foorumeja ja kuuntelin toinen toistaan viisaampien miesten vinkkejä pyörän hankinnasta. Loppujen lopuksi ostaa täräytin nahkahousujen maasta tällaisen keksinnön : Klik On ainakin speksien mukaan ihan laatukilkettä kiinni, enkä ainakaan minä löytänyt tuohon hintaan vastaavalla tekniikalla olevaa uutta mistään muualta. Rungot tulevat kaiketi samalta hihnalta kuin Cuben rungot.
Nyt sitten vaan odotellaan Itellamiestä kiihkeästi.

Kiitos linkistä, taitaa itsellänikin mennä seuraavan palkan jälkeen joku hardtail-Radon tilaukseen. :)
 
Olen tilaamassa Kona Calderaa, mutta arveluttaa tuo runkokoko. Onko missään taulukkoa josta voisi katsoa? EI ole Konan jälleenmyyjää täällä niin pakko tilata netin kautta. Olen 178cm/86kg
Mun edellinen Kona Kula oli 18" rungolla ja oon sua 5cm lyhyempi. Sama runkokoko menee varmaan sullakin jos ajelet enempi maastossa.
Kiitos linkistä, taitaa itsellänikin mennä seuraavan palkan jälkeen joku hardtail-Radon tilaukseen. :)
Itse olen kanssa harkinnut Radonilta seuraavaksi mankeliksi tällaista:

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Radon-ZR-Race-10-0_id_26461_.htm

Siinä olis jo valmiina aika maukas paketti. Ainoo vaan, että noissa tulee kaikissa mukana vaan jotkut perus avopolkimet joten toi kaipaa kuumeisesti titaani eggbeatereita. :kuola:

Toi vissiin kuitenkin lienee vielä tämän vuoden malli mitä ei ole enää saatavilla, joten joutuu ens kesään odottelemaan jos sen 2009 mallin sitten ostais kun tulee kaupan.
 
Olen tilaamassa Kona Calderaa, mutta arveluttaa tuo runkokoko. Onko missään taulukkoa josta voisi katsoa? EI ole Konan jälleenmyyjää täällä niin pakko tilata netin kautta. Olen 178cm/86kg

Meinasitko 16" vai 18"? 20" on varmasti sulle liian iso, kun itellä on pituutta 187 ja 20" rungolla ottaa säkit kiinni runkoon jos on jalat maassa.
 
Olen tilaamassa Kona Calderaa, mutta arveluttaa tuo runkokoko. Onko missään taulukkoa josta voisi katsoa? EI ole Konan jälleenmyyjää täällä niin pakko tilata netin kautta. Olen 178cm/86kg

Kävin Kauppa veljillä kokeilemassa 18" ja 20" Calderaa. Itse pidin enemmän 18 tuumaisesta, varsinkin jos meinaa kantoja kierrellä enemmän voi vähän pienempi runko sopia paremmin, on ns. tilaa liikkua pyörän päällä enemmän. Itse 180cm/92kg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom