Fillareista

Yhden kokonaisen pyörän ja pari sekalaista osasatsia tilanneena uskallan kyllä suositella Chainreactionia. Kokonaisen pyörän rahti oli muistaakseni rapiat 30 €. Toimituksen taitaa hoitaa UPS haluamaasi osoitteeseen. (esim. kotiin tai töihin) Oma GT matkusti suomeen vajaan pari viikkoa tilauksesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarttisin hieman apua polkupyörän valinnassa.

• 95% matkoista on 0-10km pituisia,
  • Mielellään 1, 3 tai 7 vaihdetta
  • Ajoasento mielellään pystyssä
  • Kestävä
  • Hinta EHDOTON max.600€
  • Tyylikkyys plussaa

Tällä hetkellä vakuuttavin vaihtoehto on ollut Helkama Jääkäri, joka irtoaa juuri tuohon maksimihintaan. http://www.helkamavelox.fi/index.ph...tId=HMJ3NHR&10012_IPG:42_t=viewPublicProduct&
Samaisella polkupyörällä on poljettu Australiankin halki, joten ei se täysin paska voi olla. :)

Olen jotenkin elätellyt toiveita, että saisin uuden, nuo kriteerit täyttävän pyörän 400 eurolla, mutta ei ainakaan netissä tutkiessa ole tullut mitään vastaan. Kesportissa oli joku 1-vaihteinen Nopsa alennettuna 300 eurolla, mutta Nopsien laadusta on ilmeisesti oltu montaa mieltä.

Kenelläkään hyviä ideoita? Helkamalla näyttäis olevan muitakin hintakriteerit täyttäviä, mutta Jääkäri.. :kuola:

Kannattaako tuosta pyörästä maksaa 600 euroa, vai saako samaa laatua mahdollisesti halvemmallakin?

Kyl toi jääkäri varmaan ihan järki-peli on. Emännäl on Aino ja pirun hyvin kulkee kolmivaihteisella. Kannattaa vähän tinkiä kaupassa ja näin syksyllä voi jo saada ihan mukavan alennuksen.

Onkos ylipäätään olemassa 28" maastorenkaita? Mulla on Tunturit hybridi ja tekis mieli hommata siihen vähän leveämmät renkaat mutta ei tuntuu olevan hankala löytää mitään normi hybridikumeja karkeampia ja leveämpiä.

esim cyklocrossi renkaissa on kuviota ja leveyttä yli normi hyrbiidikumin.
jos oikeasti maastokumin haluaa niin niitäkin on. silloin vain puhutaan 29" maastokumista, koko on tasan sama kuin 28" maantiekumissa. mars kauppaan kyselemään!

Kävin tossa fillareita kattelemassa muutamassa kaupassa ja tollanen crescent tuntu ihan mukavalta ajaa vaikkei ihan täysin sopivissa säädöissä ollutkaan. Mutta, mitä on pyöristä tietävät mieltä tommosesta?

http://crescent.fi/polkupyorat/sport/5052

Vaihteet taitaa olla ihan jees kamaa (Tiagra), mutta miten ton hintasissa noi hydrauliset levyjarrut kestää? Myyjä ainakin väitti että on helppohoitoiset ym... Toinen vaihtoehto olis sitte toi Crescent sport 304 joka on vähän halvempi.

e: vanha pyörä oli Crescentin halvin hybridi mitä kaupassa pari vuotta sitten oli ja pärjäsin sillä hyvin, mutta nyt vois vähän paremman hankkia.

Minkä verran pitää pistää hilloa pöytään, että saa edes jonkunlaisen maastopyörän? Pyörä tulisi nyt syksyllä kaupunkiajoon, mutta kesällä olisi tarkoitus päästellä noita vanhoja metsäautoteitä. Saako ~500e lähellekkään semmosta pyörää mitä kehtaisi edes ostaa?

Minkä verran pitää pistää hilloa pöytään, että saa edes jonkunlaisen maastopyörän? Pyörä tulisi nyt syksyllä kaupunkiajoon, mutta kesällä olisi tarkoitus päästellä noita vanhoja metsäautoteitä. Saako ~500e lähellekkään semmosta pyörää mitä kehtaisi edes ostaa?
Lähtisin kyllä kattomaan etujousitetuista maastofillareista jotain vähintään 800-1000e hintaluokan menopeliä. Jos haluat fillarin joka kestää maastoajoa niin ota joltain suurelta valmistajalta jolla on hyvin käsiteltyjä alumiinirunkoja. Kunnon keula jollain öljy- tai ilmavaimennuksella, ei mitään elastomeerikeppejä ja sitten vähintään Shimano Deore tason osasarja. Hydrauliset levyjarrut. Tietenkin jotkut kevyet kiekotkin olisi kivat, koska pyörivistä massoista viilaamalla saa fillarin tuntumaan pienimmällä vaivalla kevyemmältä. Kaikkea ei kuitenkaan tohonkaan hintaluokkaan voi muuta kun toivoa, mutta siitä on hyvä lähteä. Näin syksyllä kannattaa tietenkin katsella alennuksia, voit hyvinkin saada tollasen vähän reilu 800e arvosen mankelin lähemmäs tota 500e hintaa.

Juuri noiden alennuksien perässä olen juossutkin :) Fillari-lehden foorumia olen myös tässä selannut. Osaatko jotain malleja tai edes merkkiä nimetä?

Juuri noiden alennuksien perässä olen juossutkin :) Fillari-lehden foorumia olen myös tässä selannut. Osaatko jotain malleja tai edes merkkiä nimetä?

Selaa sieltä sitä myyntipalstaa myös, 500 €:lla voi saada todella hyvän käytetyn laatupalikoista kasatun pyörän.

No mun pari viimisintä maastofillaria on ollut Kona -merkkisiä mikä on mun mielestä ihan OK merkki ainakin hinta-laatu-suhteeltaan vaikka esim. Fillari-lehden hifistelijät sanoisivat mitä. Konalta sopiva malli voisi olla Caldera, mikä lienee OVH jotain tonnin pintaan. Muita hyviä merkkejä on esim. Scott, Cannondale, Specialized, Gary Fisher ja Trek.

Yhtenä tsekkaamisen arvoisena mallina vois olla esim. Trek 6300 Disc. Jotkut karsastaa Trekkiä liian massamerkkinä, mutta kyseisessä pyörässä on asiallinen runko ja aika toimivaa peruspalikkaa kiinni. Keulana öljyvaimennettu Dart 3, joista n-määrässä viallinen vaimennuspatruuna (vaihtuu takuuseen).

Tästä mallista on kokemusta, ei käyttäjänä tosin vaan myyjänä :)

Konalla on myös erinäisiä jäykkäperäisiä maastureita joita kannattaa tutkailla. Kannattanee käydä paikallisissa putiikeissa testilenkillä ja tinkaamassa.

No mun pari viimisintä maastofillaria on ollut Kona -merkkisiä mikä on mun mielestä ihan OK merkki ainakin hinta-laatu-suhteeltaan vaikka esim. Fillari-lehden hifistelijät sanoisivat mitä. Konalta sopiva malli voisi olla Caldera, mikä lienee OVH jotain tonnin pintaan. Muita hyviä merkkejä on esim. Scott, Cannondale, Specialized, Gary Fisher ja Trek.

Taitaa noista saada myös Scott ja Cannondale ko. palstalla tylyn tuomion?

Samoja osiahan niissä on, rungoissa tuskin suuria eroja. Ainakaan tuossa hintaluokassa ei liene merkitystä. Voisi olla ihan viisasta ostaa joku nimettömämpään runkoon laatuosilla kasattu setti.

Taitaa noista saada myös Scott ja Cannondale ko. palstalla tylyn tuomion?
Kuinka niin? Scotilla ainakin on yksi kevyimmistä sarjatuotannossa olevista jäykkäperäsistä rungoista ja se on ainakin todellisten grammanviilaajien suosiossa. Cannondale taas on mun mielestä ainakin aina ollut todella arvostettu merkki. Onhan se hieman hintavakin, mutta niillä on ainakin ihan USA:ssa tehtyjä runkoja eikä mitään Taiwanista tulevaa settiä ja Cännärin omat keulat, Fatty ja Lefty on tietääkseni todettu todella toimiviksi ratkaisuiksi.

Kuinka niin? Scotilla ainakin on yksi kevyimmistä sarjatuotannossa olevista jäykkäperäsistä rungoista ja se on ainakin todellisten grammanviilaajien suosiossa. Cannondale taas on mun mielestä ainakin aina ollut todella arvostettu merkki. Onhan se hieman hintavakin, mutta niillä on ainakin ihan USA:ssa tehtyjä runkoja eikä mitään Taiwanista tulevaa settiä ja Cännärin omat keulat, Fatty ja Lefty on tietääkseni todettu todella toimiviksi ratkaisuiksi.

Saatan väärin muistella. En ole asiaa vähään aikaan seurannut. Tuo Cannondale kyllä oli parin fillareilla hifistelevän työkaverin hampaissa muutama vuosi sitten, en sen tarkemmin syytä kuitenkaan tiedä.

Noh, edelleen olen sitä mieltä, että merkkirungosta ei kannata turhaan maksaa. Ja tuohon grammanviilaukseen ei tässä hintaluokassa ole mitään edellytyksiä.

Saatan väärin muistella. En ole asiaa vähään aikaan seurannut. Tuo Cannondale kyllä oli parin fillareilla hifistelevän työkaverin hampaissa muutama vuosi sitten, en sen tarkemmin syytä kuitenkaan tiedä.

Noh, edelleen olen sitä mieltä, että merkkirungosta ei kannata turhaan maksaa. Ja tuohon grammanviilaukseen ei tässä hintaluokassa ole mitään edellytyksiä.
Joo aikalailla samaa putkea ne on kaikilla merkeillä tossa hintauokassa. Cannondalellakin taitaa olla vasta tosta kalliimmat oikeesti USA:ssa tehtyjä ja ne halvemmat on sitten Made in Taiwan. Konallakin saa Eastonin Ultralite putkea vasta Kula-sarjan malleissa.

jos totta puhutaan niin mun mielestä ei kannata edes vilkasta noita intersportin paska cresenttejä sun muita jos ajaa päivässä sen yli 20km. itse suosittelen cannondalea pyörämerkkinä, jotkut rungot tehty käsin usassa ja elinikäinen takuu, vanteetkin hieman vankempaa tekoa.

Keväällä tuli hommattua tällainen:

http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/ATTENTION_id_21022_.htm

Hintaa tuli hieman reilu 600€ kun saksasta tilasin. Ei pahaa sanottavaa muutakuin keulan osalta, maastoreissuilla sen tuntuma on vähän kehno, mutta menettelee. Joustaa kyllä, mutta vaimennukset heikonlaiset.

Tarkempaa speksiä osista löytyy tuon linkin takaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom