Fiksu nelijakoinen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä käyn 3-4 kertaa viikossa ja hyvin kerkee kiusaan lihaksia sen 45min/kerta niin, että kehitystä tulee.
Mun mielestä vaan on turha hinkata niitä lihaksia niin kauaa salilla, kun siellä se lihas ei kasva.

Kuten sanoin, niin kukin tavallaan. Mulla on oikeastaan aina treenit kestänyt, enkä ole siitä sen isompaa stressiä ottanut. Ruokavalio ja lepo on kuitenkin oikealla tolalla, koska on tässä vuosien mittaan jotakin kehitystä kuitenkin tullut. Tästä treenien kestosta on oma ketjukin jossain ja sieltä muistan, että porukka viihtyy salilla melko vaihtelevia aikoja.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuten sanoin, niin kukin tavallaan. Mulla on oikeastaan aina treenit kestänyt, enkä ole siitä sen isompaa stressiä ottanut. Ruokavalio ja lepo on kuitenkin oikealla tolalla, koska on tässä vuosien mittaan jotakin kehitystä kuitenkin tullut. Tästä treenien kestosta on oma ketjukin jossain ja sieltä muistan, että porukka viihtyy salilla melko vaihtelevia aikoja.

Joskus joutuu jo venaamaan sen puoli tuntia että vapautuu edes se pääliikkeen teko paikka... Kyllähän siinä treeni venyy. Ja monet vetävät vartin lämmittelytkin.

Joskus joutuu jo venaamaan sen puoli tuntia että vapautuu edes se pääliikkeen teko paikka... Kyllähän siinä treeni venyy. Ja monet vetävät vartin lämmittelytkin.

Ja lepoajat sarjojen välissä vaihtelevat. Itse odotan lähes aina, että hengitys tasaantuu. Meneehän siinä joka kerta 2-3 minuuttia ainakin raskaissa liikkeissä. Eli melkoisen suhteellinen käsite toi treenin kesto. Jos vuorosarjoja tekee ja palautukset minuutin luokkaa, niin toki treenin saa puserrettua nopeammin.

Mulla menee 42min. Miks siä pitää hinkata 45min? Vittu mikä kysymys.
Vittu mikä vastaus!

Ihmettelen vaan, mikä siellä salilla viehättää (muut pojat?).
Tehkää tehokkaasti, niin jää aikaa levolle ja syömiselle -> kehittyy

2-jakosella vedelty nyt 3-4kk ja tuntuu, että tulokset jumittaa, (uskosin levon/ravinnon olevan kunnossa) ja pientä kyllästystäkin on. Ajattelin ottaa seuraavaks kokeiluun ton powerin fiksun nelijakosen suoraan ekalta sivulta, mutta pari kysymystä tullu mieleen. Eli tuossa on * merkattu liikkeet = Joka sarjaan painoja vähemmän ja toistoja enemmän, mutta miten nuo (ei tähdellä olevat). Eli esim Vinopenkki 3x10, pyritään siis tekemään juuri 10,10,10? Eli vaikka ekassa sarjassa menisi enemmän, ne jätetään varastoon, jotta jaksetaan seuraavissaki sarjoissa tehdä 10 toistoa?
Voiko mitenkään järkevästi muuttaa treeni1,2,3,4, eli treenattavien lihasten paikkoja? Treenipäivät kuitenkin ma,ti,to,pe, mutta maanantaisin saattaa välillä olla rankan viikonlopun jälkeen mehut vielä pahasti hukassa, niin tekisi mielummin jonkin muun treenin, kun tuon "Treeni 1. Rinta, Hauis, Epäkkäät, (selkä, sivuolkapäät)". Jos siis tämän saa toteutettua järkevästi.
Onko vatsoja järkevää vetää 3x viikkoon, esim ma,ke,pe. Eli keskiviikkosin himassa esim voimapyörällä. Vai tärkeämpää pyhittää tuo keskiviikko totaaliselle levolle.
Toimiiks tää ohjelma hyvin dietillä? Tarkotus olis taas joskus tulevaisuudes kuitenki kiristellä, niin onko tämä huono ohjelma sillon, kun mennään miinuksilla?

Olis mahtavaa jos joku voisi vastailla/neuvoa tätä mitä aiemmin kysyin. Eli ainaki toi eka kysymys olis tärkee, että ei lähde väärin tekemään sarjoja, mitä ei oo tähdellä merkattu. Myös toi dietti piakkoin edessä eli, jos kokemuksia niin kertokaa toimiiko (yleisesti), joku muu jakonen paremmin, kun tämä ohjelma?

Ei noi toistomäärät ole kiveen hakattuja eikä saakkaan olla. 4-jakoisessa on elinehtona se, että treenataan oikeasti kovaa, eli vedä ainakin liikkeiden viimeiset sarjat verta pierren niin monta kuin menee.

Zone-sarja -42%
Nyt kaipaisin vähän APUA, että mikä mättää.. Siirryin siis tossa 5-viikkoa sitten ensimmäistä kertaa kokeilemaan 4-jakoista ohjelmaa, koska kaipasin isompaa panostusta lähinnä olkapäihin ja käsiin. Alku oli lupaava, tuntuma oli hyvä, painot nousivat ensimmäisten viikkojen aikana yhdellä sarjapainolla ylöspäin, mutta sitten tössäsi. Nyt lähti kolmas viikko tänään, kun painot junnaavat paikallaan tai joutuu tiputtamaan yhdellä sarjapainolla alas. Hullua tässä on kuitenkin se, että paino nousee, joten ruokailut ovat kunnossa, hiilaritankkaukset ovat päivää/ paria ennen treeniä kokeiltu, lepoa tulee n.+8h yössä. Lisäksi treenit olen kokeillut jakaa MA-TI, TO-PE sijasta MA-KE-PE-LA, jolloin tulisi lepopäivä aina väliin. Mutta silti painot junnaavat samoissa ja nousujohteisuus siirtynyt laskujohteisuuteen.

Laitan tähän nyt vielä jokaisesta lihasryhmästä sen ns. pääliikkeen, johon muutosta odottaisin parempaan päin, mutta kuten näette..

2-treeni viikko

Penkki 102,5kg x7
Vipe 2x12 31
Pystyp 2x8 26 per käsi

Leuat 2x10-12 5kg lisäpainolla
Polviealtaveto 2x8 130kg

Kyykky 2x10 120

5-treenivko

penkki x5 102,5
vipe x12x8 29

pystyp 2x8 23.5

Leuat x12x8 ilman painoa
polviealtaveto 2x8 140

Kyykky 2x10 125

Tossa nyt oli vähän suuntaa-antavaa tietoa pääliikkeistä, johon parannusta odotan, mutta ei näytä millään tulevan. Nyt kaipaisin viisaampaa ääntä, koska kyllähän tämä miestä syö ja omat keinot alkavat olla vähissä..

ps. kevyt viikko on myös viikko sitten pidetty..

Pari kuukautta olen nyt treenannut powerhousun alotuspostin mukaisella ohjelmalla, jota olen tosin hieman muuttanut:

Lauantaina
Rinta, hauis, epäkkäät, (selkä, olkapäät)

Penkki 5x5 ohjelman mukaan
Vinopenkki tangolla / kp 3x8-12
Ristikkäistalja 3x8-12
Hauiskääntö suoralla tangolla 3x8-12
Scott hauiskääntö taljassa 2x-8-12
Hammerkäännöt kässäreillä 3x8-15
(Viparit sivulle 2x15)
(Viparit taakse 2x15)
Olankohautus 4x8-15, eli joka sarjaan vähemmän painoa ja toistoja lisää
(Ylätalja 2x15)
Kiertäjäkalvosimille pumppailua pikkupuntilla 2x20

Sunnuntaina
Etureidet, pohkeet, (takareidet), vatsat

Etukyykky 5x5
Jalkaprässi 3x8-12
Reidenojennus 4x8-15, joka sarjaan vähemmän painoa ja lisää toistoja
Pohkeet 4x8-15, sama homma
(Reidenkoukistus 3x15)
Voimapyörää 3-4xmax
Istumaannousuja 3x15
Jalannostoja penkillä 3x20
Vinoille rutistuksia 3x20

Tiistaina
Olkapäät, ojentajat, (rinta)

Nopeuspenkki 8x3x60%
Kapea penkki 3x8
Pystypunnerrus tangolla / kp 3x8-12
Viparit sivulle taljassa yhdellä kädellä 4x8-15, joka sarjaan vähemmän painoja ja enemmän toistoja
Viparit taakse taljassa yhdellä kädellä, sama homma
Ranskalainen punnerrus mutkatangolla 3x8-12
Pushdown taljassa 3x8-12
(Ristikkäistalja 2x15)
Kiertäjäkalvosimille pumppailua pikku puntilla 3x20

Torstaina
Selkä, takareidet, (vatsat)

Mave
Leuanveto 3xmax
Ylätalja 3x8-12
Kapea ylätalja 3x8-12
Alatalja 3x8-12
Kulmasoutu tangolla 4x8-12
SJMV 4x8-12 (vuorottelen viikoittain tätä ja normimavea)
Reiden koukistus 4x8-15, joka sarjaan vähemmän painoa ja lisää toistoja
Pohkeet 4x8-15, sama homma
(Istumaannousuja/jalannostoja 3x15)

Eli otin selän pois olkapää ja ojentajatreenistä, koska vie tuhottomana poweria kun pitäs selän jälkeen alkaan niitä tekeen, ja iskin selän tohon takareisien kaveriksi. Kysyn sellasta kun ikinä ei oikein jaksaisi jostain kumman syystä olkapää ojentajareenin jälkeen keskiviikkona mennä reenaamaan selkää, johtuu kai kun takaolkapäät ottavat edellisenä päivänä osumaa ja ottavat myös selkäreenissä, eli olen monesti nyt käynyt tolleen. Joten onko tolla jotain merkitystä, etten käy salilla REENI REENI LEPO REENI REENI, vaan REENI REENI LEPO REENI LEPO REENI, joskus olen kokeillut 1on 1off, 2on 1off systeemiä, mutta ei ole mun juttu kun joka viikko on eri salipäivät ja sen takia olen valinnut noi kiinteät reenipäivät.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Treeni 1.
Rinta, Hauis, Epäkkäät, (selkä, sivuolkapäät)

Penkki 4x8
Ristikkäistalja 3x15
Hauiskääntö 3x8
Vinopenkki 3x10
Hauiskääntö taljassa 3x12
Olankohautus 4x8-15*
(Ylätalja) 2x15
(Vipunostot sivulle) 2x15

Treeni 2.
Etureidet, Pohkeet, Vatsat (takareidet)

Etukyykky 3x12
Hack-kyykky 3x10
Reiden ojennus 4x8-15*
Pohkeet (joku liike vaan) 4x8-15*
(Reiden koukistus) 2x15

Treeni 3.
Selkä, Olkapäät, Ojentajat (rinta)

Kulmasoutu 4x10
Leveä ylätalja 3x12-15
Alatalja 3x8-15
Kulmasoutu käsipainolla 2x10-12
Pystypunnerrus 3x8
Vipunostot sivulle 4x8-15*
Ranskalainen punnerrus 2x8
Ojentajat taljassa 3x12
(Ristikkäistalja / Pec-Deck) 2x15
(Hauis kulmatanko 2x15)

Treeni 4.
Takareidet, Pohkeet, Vatsat (etureidet)

Kyykky 3x8-12
SJMV 3x8-10
Reiden koukistus 4x8-15*
Pohkeet (joku liike) 4x8-15*
(Reiden ojennus) 2x15

Mitäs ootte tuollaisesta mieltä? Ei paljoa muutettu tuota alkuperäistä fiksua nelijakoista, mutta vähän jotain. Jos vaikka ensiviikolla lähtis testiin..

Treeni 1.
Rinta, Hauis, Epäkkäät, (selkä, sivuolkapäät)

Penkki 2x6
Vinopenkki 3x10
Ristikkäistalja / Pec-Deck 3x12
Scott-hauiskääntö 2x8
Hauiskääntö taljassa 3x12
Olankohautus 4x8-15*
(Ylätalja) 2x15
(Vipunostot sivulle) 2x15

Treeni 2.
Etureidet, Pohkeet, Vatsat (takareidet)

Kyykky 2x8
Prässi / Hack 2x10
Reiden ojennus 4x8-15*
Pohkeet (joku liike vaan) 4x8-15*
(Reiden koukistus) 2x15

Treeni 3.
Selkä, Olkapäät, Ojentajat (rinta)

Leveä ylätalja / Leuanveto 2x8-10
Kapea ylätalja / leuanveto 2x8-10
Alatalja / Kulmasoutu 2x8-10
Kulmasoutu käsipainolla 2x10-12
Pullover taljassa 1x15
Pystypunnerrus 2x8
Vipunostot sivulle 4x8-15*
Ransakalainen punnerrus 2x8
Ojentajat taljassa 3x12
(Ristikkäistalja / Pec-Deck) 2x15

Treeni 4.
Takareidet, Pohkeet, Vatsat (etureidet)

SJMV 3x8-10
Reiden koukistus 4x8-15*
Pohkeet (joku liike) 4x8-15*
(Reiden ojennus) 2x15

* = Joka sarjaan painoja vähemmän ja toistoja enemmän
jos salilla ei ole mahdollisuutta pecdeciin tai ristikkäistaljaan niin millä vois korvata? Vai voiko vaan jättää pois ja lisätä vaikka vinopenkkiin sarjoja?

Hei mites 4 jakoisen pystyisi rakennettua, jos treenipäivät olisi ti, ke , pe ja la ja haluaisi jalkapäivän nimenomaan lauantaille, koska itse saan parhaiten jalkatreenistä irti juuri lauantaina hyvien yöunien jne. levon jälkeen.. tässä on vaan se ongelma jos haluaa treenata koko kropan kerran viikkoon, niin tulee ongelmia noiden muiden lihasryhmien palautumisen kanssa jos esim rintapäivän jälkeen pitäisi hypätä heti seuraavanapäivänä selkäpäivän kimppuun esim. ja kannattaako tämmösessä sitten jättää maastaveto kokonaan selkäpäivältä pois ja tehdä sitä sitten kerran tai pari kuukaudessa kyykyn tai sjmv n tilalla? Haluaisin kiireesti apuja kun ens viikolla pitäisi aloittaa uusi ohjelma..

Hei mites 4 jakoisen pystyisi rakennettua, jos treenipäivät olisi ti, ke , pe ja la ja haluaisi jalkapäivän nimenomaan lauantaille, koska itse saan parhaiten jalkatreenistä irti juuri lauantaina hyvien yöunien jne. levon jälkeen.. tässä on vaan se ongelma jos haluaa treenata koko kropan kerran viikkoon, niin tulee ongelmia noiden muiden lihasryhmien palautumisen kanssa jos esim rintapäivän jälkeen pitäisi hypätä heti seuraavanapäivänä selkäpäivän kimppuun esim. ja kannattaako tämmösessä sitten jättää maastaveto kokonaan selkäpäivältä pois ja tehdä sitä sitten kerran tai pari kuukaudessa kyykyn tai sjmv n tilalla? Haluaisin kiireesti apuja kun ens viikolla pitäisi aloittaa uusi ohjelma..

Ei tossa mitään ongelmaa tule.

ma
ti - Selkä: Ylätalja/leuanvedot levee myötäote, kulmasoutu tangolla, alatalja. Vatsat: voimapyörä + rutistukset.
ke - Rinta: Vinopenkki tangolla/kp, penkkipunnerrus tangolla/kp, ristitalja maaten. Epäkkäät: kohautuksia tangolla/kp.
to
pe - Jalat: Kyykky, HACK-kyykky, sjmv, ojennukset + koukistukset. Pohkeet: HACKissa isoilla painoilla lyhyttä sarjaa (2-5), pohkeet istualteen (sarjat 10-15).
la - Olkapäät: takaolkapääsoutu KP, pystypunnerrus KP, vipunostot sivuille. Kädet: ojentajat KP ranskalaiset makuultaan + hammerit KP, ojentajapunnerrukset ylätaljassa + keskitetty hauiskääntö laitteessa tai penkillä/istualteen.
su

^ Kiitos hyvältä näyttää, mutta voiskos vielä jalka ja olkaapää päivän paikkoja vaihtaa keskenään, että saisin sen jalkapäivän lauantaille :D Ja tosiaan missä välissä teen mavea vai teenkö? Oon jalkapäivänä tehnyt yleensä kyykyn jälkeen sjmv tä 2 sarjaa kunnon romuilla..

^ Kiitos hyvältä näyttää, mutta voiskos vielä jalka ja olkaapää päivän paikkoja vaihtaa keskenään, että saisin sen jalkapäivän lauantaille :D Ja tosiaan missä välissä teen mavea vai teenkö? Oon jalkapäivänä tehnyt yleensä kyykyn jälkeen sjmv tä 2 sarjaa kunnon romuilla..

No tee vaikka sjmv:n tilalla mavea. Joo ihan hyvin voi vaihtaa noiden paikkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom