Fight Festival 22

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikö se runsas parituntinen ole mihin perus katsoja jaksaa keskittyä. Aina alkaa valitus kun illat venyy. Harmillista sinänsä kun noinkin paljon laadukkaita matseja Maunu järkkää samaan iltaan ja jengi valittaa. Itse olen kyllä samanlainen kitisijä aina kun ottelut venyvät yli kolmen tunnin.

Harmillista Mikon tappio. Mikon ottelu on aina perustunut kovaan fysiikkaan ja nyt hän näytti kuvissa tosi heiveröiseltä entiseensä. Kyllä itse näkisin Mikon mielummin isommassa sarjassa. Hänen fysiikkansa riittää kyllä sinnekin.

Mun mielestä oli hyviä matseja suurelta osin. Olen siinä samaa mieltä et potkunyrkkeily ottelut yläpotkuilla vois jättää pois suosiolla, koska ovat aika tylsiä monta kertaa. Sen sijaan hyvätasoisia thaimatseja sais olla tulevaisuudessakin. Oli aikamoinen näytös toi Karttusen ottelu. Äijä hallitsi mielin määrin. Jotkut ei vaan ymmärrä lajista mitään..
Jos fightfestival ois täynnä pelkkiä vaparimatseja niin tylsää ois. Suomessa taso nyt ei kuitenkaan oo niin hyvä et jaksais kattoa pelkkiä vapareita vaikka 10 matsia..
Ilta venyi turhan pitkäksi joo. Pari matsia vähintään ois voinu jättää pois. Puhakan vaparimatsi oli yks parhaita viihdyttävyydeltään mitä oon koskaan nähny.

Tulipaha rahoille vastinetta ainakin pituuden puolesta. Eikö ison maailman nyrkkeilyilloissa väki valu areenalle vasta pääottelun lähestyessä, jos ei jaksa katsella ekoja matseja.

Matseja oli pari-kolme liikaa, mutta muuten oli onnistuneet kinkerit. Montaa matsia ei mennyt pisteille ja yksi todella pahan näköinen tyrmäyskin nähtiin. Jos puhutaan ottelumuotojen viihdyttävyydestä, niin ei paljon tylsempää ole kuin vapariottelu jossa nyhjätään 15 minuuttia matossa! FF tarjoaa kuitenkin kaikille jotakin ja ilmeisen hyvin se konsepti tuntuu yleisöä keräävän.

Jos puhutaan ottelumuotojen viihdyttävyydestä, niin ei paljon tylsempää ole kuin vapariottelu jossa nyhjätään 15 minuuttia matossa!

On. Potkunyrkkeily- ja thaikkumatsit, joissa mätkitään 30min ja koko ajan toinen pakittaa ja clinchaa ja toinen saa puolikkaita osumia vain sisään. Tosi jännääkin kun ekasta erästä lähtien on niin vitun selvää kumpi voittaa.

Aika turhaan turnausta pidennettiin thai-ottelijoiden elämääkin tylsemmillä seremonioilla. Siis nyt saa kaikki vetää herneet, mutta en turhempaa tiedä kuin suomalaisen thai-jätkän tanssit ennen matsia. Muutenkin ihan tarpeeksi pitkä, jotta viitsisi oikeasti katsella tyhjänpäiväistä pyörimistä kuin ne matsit nyt ei muutenkin olisi järisyttävän pitkäveteisiä.

Samoin 5x3min potkunyrkkeily on luvattoman tylsää tönimistä. Hakulisen matsi otti kaikkine katkoineen 30min.

Et ilmeisesti ymmärrä thainyrkkeilystä mitään jos väität, että Karttusen ja Pitkälän matsit oli tyhjänpäiväistä pyörimistä. Mä kyl näin hyviä väistöjä, oikea aikaisia potkuja vastaan ym. Karttusen matsissa oli vielä sallittu kyynärpäät, jolla Karttunen teki vielä tyylikkään lopetuksen. Karttusen etujalka oli melkoisen nopeassa kunnossa.

On. Potkunyrkkeily- ja thaikkumatsit, joissa mätkitään 30min ja koko ajan toinen pakittaa ja clinchaa ja toinen saa puolikkaita osumia vain sisään. Tosi jännääkin kun ekasta erästä lähtien on niin vitun selvää kumpi voittaa.

Oot oikeassa et Karttusen ja Pitkälän matseissa näki aika pian kumpi ottelun hoitaa, mutta ei se tee lajista tylsää eikä homma aina mee niin. Pitkälällä oli alla aika pitkä ottelutauko, joten ei varmasti voinu ottaa ihan huippujätkää vastaan.
Mä nautin illasta kaiken kaikkiaan paljon ja katselen mielellään thai ja -vaparimatseja. Potkunyrkkeilyn yläpotkumatsit vois kyllä mun mielestä jättää tulevaisuudessa pois.

Et ilmeisesti ymmärrä thainyrkkeilystä mitään jos väität, että Karttusen ja Pitkälän matsit oli tyhjänpäiväistä pyörimistä. Mä kyl näin hyviä väistöjä, oikea aikaisia potkuja vastaan ym. Karttusen matsissa oli vielä sallittu kyynärpäät, jolla Karttunen teki vielä tyylikkään lopetuksen. Karttusen etujalka oli melkoisen nopeassa kunnossa.
Tarkoitan edelleen sitä, jossa vain suomalaiset vetivät jotain 5min kestävää seremoniaa ennen matsia. Kuka voi puolustella sitä ja sen tarpeellisuutta? Muutenkin on pitkiä matseja, niin ei noita alkutansseja jaksa katsoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkoitan edelleen sitä, jossa vain suomalaiset vetivät jotain 5min kestävää seremoniaa ennen matsia. Kuka voi puolustella sitä ja sen tarpeellisuutta? Muutenkin on pitkiä matseja, niin ei noita alkutansseja jaksa katsoa.

Ok ymmärrän tavallaan. Kuuluu kuitenkin lajiin ja sillä voidaan jopa psyykata joskus vastustajia. Joillekin alkurituaalit on tärkeä osa valmistautumista.

Thainyrkkeilyn perinteisiin ja lajikulttuuriin kuuluu ottelijoiden Ram Muay-tanssi ennen ottelua. Vaikka tanssin tarkoitus on enemmän sodan valmistelurituaali, liittyy siihen myös tarkoitus kunnioittaa niin omaa valmentajaa ja taustajoukkojaan, myös vastustajaa ja hänen apureitaan.

Thaimaassa yleisö antaa aplodit tanssin esittäjälle ja he kunnioittavat ottelijoiden tanssisuoritusta/rituaaleja. Ihan vinkkinä, jos ei sitä jaksa katsella: käykää vaikka kahviossa tai tupakalla/vessassa sillä aikaa. Kuitenkin se tanssi on olennainen osa thainyrkkeilyä eikä sen poistaminen ole tietämättömän yleisön viihtyvyyden vuoksi perusteltua.

Lisäksi jos ei thai- tai potkunyrkkeilystä innostu, on pelkän vapaaottelun ystäville runsaasti muitakin otteluiltoja. Vaparin pystyottelu on kuitenkin ihan erilaista kuin thain tai potkunyrkkeilyn. "Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä".

Puhakalle 10 pojoo, todella hieno matsi.
Itsekin kyllä katson ennemmin thai-matseja, kuin noita housumatseja.
18-21 olis aika kiva kesto tapahtumalle.

Lisäksi jos ei thai- tai potkunyrkkeilystä innostu, on pelkän vapaaottelun ystäville runsaasti muitakin otteluiltoja. Vaparin pystyottelu on kuitenkin ihan erilaista kuin thain tai potkunyrkkeilyn. "Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä".

Näinhän se on.

Mulle ainakin oli viimeinen Fight Festival jos siellä vielä on noita 7 ja 5 eräisiä pystymatseja, joissa on vielä jotain elintärkeitä tansseja jotka toinen vain suorittaa. Lisäksi taisi olla niin, että viimeisessä thaimatsissa ottelijat lähinnä tepastelivat ympäri kehää "alkutanssina".

Jos nyt on pakko järjestää saman katon alla samaan aikaan tb/kb ja vaparitapahtuma, eikö voitaisi tehdä niin että esim. ensimmäinen puoliaika olisi vaparia ja toinen tb:tä. Tai toisinpäin. Näin ne joiden mielestä tb on tylsää voisivat katsoa vain vaparimatsit, eikä tarvitsisi kokoajan ravata paskalla ja röökillä.

OK annetaan vähän palautetta illasta.
-Ensimmäisenä tulee mieleen Valtonen vs. Zawada ottelu jossa käytännössä Valtonen makaa 8 min ottelusta Zawadan päällä tekemättä mitään. Ei oikeen käsitä miten joku voi voittaa 2 alasviennillä ottelun,jossa vastustaja on parempi pystyssä ja yrittää 2 kertaa lopetusta. Se matsi vedettiin kotiinpäin.
-Thai matsit olivat hyviä!
-Vapari matsit olivat ihan mukavaa katseltavaa,pois lukien Valtosen matsi.
-Salmon näytti olevan astetta kovempi mitä RUJO...ikävä kyllä.
-Sitten se mikä ärsytti eniten ja mistä toisetkin valitti. Eli eikö niitä A ja C katsomon edestä meneviä käytäviä voisi sulkea erän ajaksi??Vituttaa katsella ottelua,kun samalla porukkaa lappaa edestä ihan saatanasti ja samalla ihmettelee,että mitä tuolla kehässä tapahtuu. Se ei ole iso asia laittaa järkkärit käytävien päähän. Erätauolla ja matsien välissä ne saisivat olla auki,että porukka pääsee sieltä pois. Oletan kuitenkin lipun maksaneena henkilönä näkeväni koko ottelun ilman tuollaista häiriötä.
-Isoa plussaa Suvannon ala CroCop potkulle!!!

Kuitenkin se tanssi on olennainen osa thainyrkkeilyä eikä sen poistaminen ole tietämättömän yleisön viihtyvyyden vuoksi perusteltua.
Ei se nyt taida olla kovin olennainen ja tärkeä osa kun vastustajat eivät sitä tehneet. Yleisön viihtyvyys on AINOA jota pitää vaalia kun kyse on maksullisesta yleisötapahtumasta.

Ei se nyt taida olla kovin olennainen ja tärkeä osa kun vastustajat eivät sitä tehneet. Yleisön viihtyvyys on AINOA jota pitää vaalia kun kyse on maksullisesta yleisötapahtumasta.

Ei kaikki thaiottelijat tee Ram Muay-tanssia tietenkään. Vastustajat oli ilmeisesti enemmän kickboxing ottelijoita, joihin rituaali ei kuulu. Pitkälän vastustajasta näki jo ottelutyylistä ettei ole thaityylin ottelija. Olen samaa mieltä aiemmin kirjoittaneiden kanssa, että Ram Muay-tanssi voi olla kynnyskysymys yleisölle. Jos tanssi kiellettäisiin voitaisiin samalla lopettaa otteluiden järjestäminen tai ainakin varmaa olisi ettei kovia ottelijoita esim. thaimaasta nähtäisi.

Ei kaikki thaiottelijat tee Ram Muay-tanssia tietenkään. Vastustajat oli ilmeisesti enemmän kickboxing ottelijoita, joihin rituaali ei kuulu. Pitkälän vastustajasta näki jo ottelutyylistä ettei ole thaityylin ottelija. Olen samaa mieltä aiemmin kirjoittaneiden kanssa, että Ram Muay-tanssi voi olla kynnyskysymys yleisölle. Jos tanssi kiellettäisiin voitaisiin samalla lopettaa otteluiden järjestäminen tai ainakin varmaa olisi ettei kovia ottelijoita esim. thaimaasta nähtäisi.

Ei Buakawikaa tommosia tansseja tee. Jos se ei tee ni sit kaikki muut voi fuk of.

Se on urheilutapahtuma, ei viihdetapahtuma. Vois ajatella että tää tanssi on samassa roolissa kuin kansallislaulut jääkiekko-otteluissa.

Ja Buakaw tekee Ram Muayn thainyrkkeilymatseissa, olen livenä nähnyt ja se oli upea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom