Farmarit vertailuun

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Kakliu sanoi:
Mutta jokainenhan ostaa sen auton mistä ite tykkää, makuasioista on joskus paha kiistellä. :david:

Höhö, mielenkiintoinen näkemys asiaan. Mulla se on mennyt niin, että ostaa sen auton johon on varaa. :lol2:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
uga sanoi:
Höhö, mielenkiintoinen näkemys asiaan. Mulla se on mennyt niin, että ostaa sen auton johon on varaa. :lol2:

Onhan se kyllä noinkin :rolleyes:
Toisaalta ainakin minä sijotan rahaa mieluummin johonkin järkevämpäänkin kuin autoon vaikka sitä rahaa liiaksi olisikin :jahas:
 
Mä oon kanssa ihmetellyt et mikä jengillä on Opeleita vastaan. No onhan noissa vanhemmissa Opeleissa prkleesti ruoste ongelmia yms. Mut en kyllä ite oo ostamassa yli viis vuotta vanhaa autoo.

MItellä on aika paljon kokemusta 2.0 -98 farkku vectrasta, ajettu jotain 110 tkm, automaatti laatikko. Oli kyllä todella vakaa auto ajaa ja kiihtykin todella mukavasti.

Olen kyllä vankasti ajatellut nyt auton ostoa ja ajatellut ostaa sen V40, mutta jos kohdalle sattuu tuollainen hyväkuntoinen 2.0 farkku vectra, niin en kyllä tiedä kumpaan kallistuisin.

Mitä mieltä ootte, kannattaako olla manuaali vai automaatti. Vaikka automaatti kuluttaakin hiukan enemmän, niin olen itse ainakin ajattellut ostaa automaatti vaihteisen. Kaupunki ajossahan se on aivan ehdoton.

Ois kiva kuulla kokemuksia automaatin hyvistä ja huonoista puolista.
 
Andree.....jokos on auto ostettu...ja mihin kallistuit?
 
Keke K. sanoi:
Mitä mieltä ootte, kannattaako olla manuaali vai automaatti. Vaikka automaatti kuluttaakin hiukan enemmän, niin olen itse ainakin ajattellut ostaa automaatti vaihteisen. Kaupunki ajossahan se on aivan ehdoton.

Ois kiva kuulla kokemuksia automaatin hyvistä ja huonoista puolista.

Miten niin aivan ehdoton? Taitaa olla taas makuasia, mut itse en automaattia laittais....manuaali minulle. :)

Mutta, kuten jo useaan kertaan todettu, makuasia, kummallakin pääsee! :kippis1:
 
raksit ooppelit ja foortit pois suosiolla ja käännyt audin puoleen. A4 1.8 turbo quattro. vikaa et löydä muualta kuin penkin ja ratin välistä. :) moottori on pirun kestävä, kuluttaa sopivasti, tosin etuvetosena vieläkin vähemmän ja tarvittaessa myös virityspotentiaalia löytyy. ulkonäkö ylivoimainen muihin verrattuna ja audin neliveto on paras...

niin.. 2.5 dieselquattroa EI saa rekisteröityä pakettiautoksi joten veroja et voi sillä kiertää mikäli saksalaista meinaat. etuvetoisella kylläkin onnistuu. quattrossa ei riitä kantavuus tuohon.

mk3 farkkugolfeissa ollut ruostevikoja aika paljon. ooppelissa kaikki vialla, foortissakin vain etu- ja takarekisterikilven välinen kohta vialla. :lol1:
 
nevahood sanoi:
raksit ooppelit ja foortit pois suosiolla ja käännyt audin puoleen. A4 1.8 turbo quattro. vikaa et löydä muualta kuin penkin ja ratin välistä. :) moottori on pirun kestävä, kuluttaa sopivasti, tosin etuvetosena vieläkin vähemmän ja tarvittaessa myös virityspotentiaalia löytyy. ulkonäkö ylivoimainen muihin verrattuna ja audin neliveto on paras...

:
Kaverilla meni just jokin aika sitten mylly paskaksi audi a4 T vm-2001, onneksi meni autoliikkeen piikkiin ettei ite tarvinnu maksaa.

Samaa mieltä opelien ja vooortien kans, ÄLÄ OSTA vaikka suht edullisia ovatkin.
 
neutraali sanoi:
Samaa mieltä opelien ja vooortien kans, ÄLÄ OSTA vaikka suht edullisia ovatkin.


Eläs nyt neutraali....foordeista escortti ja focus on paskoja.(mulla escort tdi) mutta kyllä se mondeo on ihan hyvä bilikka




Edit: ja ooppelin voi nyt jättää täysin omaan koloonsa...en vertaisi vectraa ja mondeota....siis tuota vanhempaa koppaa..näistä uusien tekniikasta jne..en tiijä mitään.
 
laitetaampa esimerkkinä naapurin opelikset vuosilta 90 - 00. kolmesta ooppelista jakohihna poikki ja uutta moottoria tilalle. on meinaan valmis paketti kun hihna katkeaa. kaikki oikein merkkihuollettuja ja hyvin pidettyjä. huonoa tuuria tai ei, mutta minun mielestäni muoviosat eivät kuulu jakopäähän. volvossa taisi olla niin että venttiilit eivät pääse jakopäävauriossakaan kolistelemaan mäntien kanssa.

ja perustelempa tuon nelivedonkin. opelit, golf (ei passat) yms käyttävät jakovaihteistoa. moottori on siis poikittain edessä ja jakovaihteistolla käännetään veto takapyörille. tämä ei kestä sitten millään. audissa (ja subarussa) moottori on pitkittäin joten veto otetaan eteen ja taakse samalla systeemillä. tämä taasen kestää tehoakin..

e. jokos foorti on siirtynyt ohc-moottoreihin? muistaakseni muutama vuosi sitten ka:ta myytiin "ohv"-tekniikalla (työntötankomoottori). meinasin tukehtua nauruun.. kannen yläpuoliset venttiilit kun tahtoo olla ei-niin-uusi keksintö.
 
meillä on -97 opel vectra farkku eikä siinä oo minkäänlaista ruosteongelmaa ollu ikinä. Ja mukava on ollut ajaa sillä :)
 
Tiedz sanoi:
Eläs nyt neutraali....foordeista escortti ja focus on paskoja.(mulla escort tdi) mutta kyllä se mondeo on ihan hyvä bilikka
No mondeo menee just ja just :D
 
nevahood sanoi:
jokos foorti on siirtynyt ohc-moottoreihin? muistaakseni muutama vuosi sitten ka:ta myytiin "ohv"-tekniikalla (työntötankomoottori). meinasin tukehtua nauruun.. kannen yläpuoliset venttiilit kun tahtoo olla ei-niin-uusi keksintö.
Niin, eihän se kaakaan sentään mikään sivuventtiilikone ole. Kannen yläpuoliset nokka-akselit on kyllä viime vuosikymmeninä yleistyneet merkittävästi. :D
 
D.Yates sanoi:
Niin, eihän se kaakaan sentään mikään sivuventtiilikone ole. Kannen yläpuoliset nokka-akselit on kyllä viime vuosikymmeninä yleistyneet merkittävästi. :D

Totta, joskin lievästi saivartelua. Ehkä voidaan kuitenkin sanoa että tönärikoneen käyttö on vähän outoa näinä päivinä. Tiesin että Fabiasta oli vielä hiljattain tarjolla tönärimalli, muista en tiennyt.

Toisaalta samapa tuo, ei mulla ole varaa siihen tönäri-Fabiaankaan. Pistää pientä DI:tä vähän sapettamaan kun fyffet ei riitä kuin viisitoistavuotiaaseen, aivan paskaan Peugeottiin. Kyllä kannatti opiskella. Ja on se niin hienoa kun duunit on Helsingin keskustassa, on halpaa tää työmatkailu ja asuminen. :curs: Somalit ajaa vastaan uudemmilla autoilla. :curs: En oo rasisti, en.
 
uga sanoi:
Toisaalta samapa tuo, ei mulla ole varaa siihen tönäri-Fabiaankaan. Pistää pientä DI:tä vähän sapettamaan kun fyffet ei riitä kuin viisitoistavuotiaaseen, aivan paskaan Peugeottiin. Kyllä kannatti opiskella.
Noh noh. Mulla on 14-vuotias nissani tällä hetkellä ajokiellossa kun ei mennyt katsastuksesta läpi :). Loistava auto muuten.

Tekisinkö jotain hienommalla pirssillä?
En.

Sitä kyllä ihmettelen miten täällä parikymppiset jannut suunnittelee uusien bemarien ja audien ostamista.
 
D.Yates sanoi:
Noh noh. Mulla on 14-vuotias nissani tällä hetkellä ajokiellossa kun ei mennyt katsastuksesta läpi :). Loistava auto muuten.

Tekisinkö jotain hienommalla pirssillä?
En.

Sitä kyllä ihmettelen miten täällä parikymppiset jannut suunnittelee uusien bemarien ja audien ostamista.

Minä ymmärrän, jotkut asiat on vaan kivoja priimoina, tavallisena voidaan sitten pitää jotain muuta. Pakata voidaan kumpaa tahansa.

Joihinkin asioihin on kiva panostaa. Riippuu ihan henkilökohtaisista arvoista.
 
nevahood sanoi:
e. jokos foorti on siirtynyt ohc-moottoreihin? muistaakseni muutama vuosi sitten ka:ta myytiin "ohv"-tekniikalla (työntötankomoottori). meinasin tukehtua nauruun.. kannen yläpuoliset venttiilit kun tahtoo olla ei-niin-uusi keksintö.

Aika hyvin taitaa esim. Dodge Viper kulkea, vaikka ei kannen yläpuolella nokka-akseleita pyörikään. Ohv-tekniikassa ei ole mitään ihmeempiä ongelmia tuommoisessa peruskäytössä varsinkaan. Vielä jos Ohv-moottorissa ohjataan nokka-akselia hammasratasvälityksellä, ei käy ainakaan niinkuin ooppeleissa, että nokkaremmi paukkuu silloin tällöin.
 
Meillä on Ford Mondeo TDI Ghia. Se kovemmalla koneella. Hyvin suoritus kykyinen / 100tuhatta kohta ajettu ( ostettu uutena), eikä yhtä saatanan vikaa oo ollu. Todella tyytyväisiä ollaan oltu autoon. Suosittelen!
 
charter sanoi:
Riippuu ihan henkilökohtaisista arvoista.

Luulenpa että kokeiltuasi yksityisillä markkinoilla (tai omistusasunnossa) asumista Helsingissä muutaman vuoden - siis omilla rahoillasi eikä isin - alat olla sitä mieltä ettei se pelkästään riipu omista arvoistasi. :D

Sitten kun parkkipaikkaa ei löydykään sen koommin kämpän läheltä kuin työpaikaltakaan, voi olla että jopa muutat niitä henkilökohtaisesti arvojasi. :hyper:

Nimim. kadun varteen ei oo kiva pysäköidä.
 
nevahood sanoi:
raksit ooppelit ja foortit pois suosiolla ja käännyt audin puoleen. A4 1.8 turbo quattro. vikaa et löydä muualta kuin penkin ja ratin välistä. :) moottori on pirun kestävä, kuluttaa sopivasti, tosin etuvetosena vieläkin vähemmän ja tarvittaessa myös virityspotentiaalia löytyy. ulkonäkö ylivoimainen muihin verrattuna ja audin neliveto on paras...

niin.. 2.5 dieselquattroa EI saa rekisteröityä pakettiautoksi joten veroja et voi sillä kiertää mikäli saksalaista meinaat. etuvetoisella kylläkin onnistuu. quattrossa ei riitä kantavuus tuohon.

mk3 farkkugolfeissa ollut ruostevikoja aika paljon. ooppelissa kaikki vialla, foortissakin vain etu- ja takarekisterikilven välinen kohta vialla. :lol1:

Liekkö nuo Auditkaan niin mahtavia autoja loppuviimein.. Audin neliveto on kyllä tekniikaltaan ilmeisesti varsin kestävä. IMHO, ei se a4:nen niin hieno ole.
Eikös ne Saksan maalla jonkun autolehden toimesta noita "tehokkaita" nelivetoja testaillut ja Volvon s60:nen voiton vei saksalaisilta - tai niin ne ainakin yritti mulle Volvon mainoksessa kehua :)
Lisättäköön etten ole juurikaan merkkiuskollinen, ehkä hieman Volvoihin tykästynyt.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom