Farmarit vertailuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
training_day sanoi:
Mulla on itselläni ollut farmari Mondeo, vuosimallia -99. Auto oli 2,5 V6 Ghia. Muuten mukava auto, mutta aika paljon oli pikkuvikoja...

Tällä hetkellä on 2000 mallinen C200 CDI Mersu, farmari ja automaattivaihteilla ja pakko on sanoa, että on tuohon Mondeoon verrattuna kuin eri planeetalta. Siis positiivisessa mielessä. En tähän hätään keksi mitään pahaa sanottavaa :) No, vakiona ehkä hiukan tehoton, mutta...

Musta aika huono alkaa vertailemaan mondeota ja c-luokan mersua..ne on eri planeetalta myös hinnaltaan. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keke K. sanoi:
Paljon tossa 1.8 koneessa on tehoja? Olen itekkin ajatellut ostaa V40:sen (2.0 todnäk.), mietinnyt oon vaan sitä, että riittääkö tila. Pitäis mahtua just lastenrattaat ja 3 henkisen perheen tavarat, käyn aika paljon tuolla itäsuomessa päin joten kyllä sitä tilaa saisi olla.

Miten on takapenkki? Ite oon 182 ja omaan aika pitkät jalat. Ois kiva pystyy istuu takapenkillä että ei ois polvet suussa? Tosin en mä kyl paljoo siel takapenkillä istus :D

Jos en väärin muista niin 118hp. Ihan kohtuu hyvin liikkuu, mutta alavääntöä saisi olla vähän enemmän. Jonkun verran saa ohittaessa pienempää vaihtaa. Varmaan kakslitraisessa sekin on jo vähän parempi.

Ei se mikään tilaihme ole. Toki sinne taakse korkeussuunnassa kamaa mahtuu, mutta lattia-alaa ei ihan mahdottomasti ole. Loppujen lopuksi aika pieni farkuksi. Mut eihän se mikään tavara-auto olekkaan... Melkein joku "koiraverkko" on must, jos pitempiä matkoja kuljettaa tavaraa. Ihan turvallisuussyistäkin jo.

Takapenkki on ihan ok. Sanoisinko, että normaalitasoa. Tosin en ole paljon takapenkillä matkustellut. Muksut siellä lähinnä istuu.

Viimeksi muokattu:
Mulla on ollu ford mondeo farkku uudesta lähtien(1999) ja viat mitä on ollut :
1.vasen takaiskari päästi kaasut pihalle
2.,polttimoita palanut 6kpl
3.jarru hihnat jääty kiinni .
Kaverit kyllä sano että ford on kuin kasapanos ,kun yksipaikka hajoaa hajoaa muutkin.Tiedä häntä mutta hyvin on pelittänyt jo 180tkm.

tys0n sanoi:
Mulla on ollu ford mondeo farkku uudesta lähtien(1999) ja viat mitä on ollut :
1.vasen takaiskari päästi kaasut pihalle
2.,polttimoita palanut 6kpl
3.jarru hihnat jääty kiinni .
Kaverit kyllä sano että ford on kuin kasapanos ,kun yksipaikka hajoaa hajoaa muutkin.Tiedä häntä mutta hyvin on pelittänyt jo 180tkm.

Melko perusvikoja ollut näköjään...ei mitään isompaa...ja eiköhän tuo nyt kerro kuitenkin autosta jos on 5.vuotta vanha ja ajettu sen 180tkm ja vain nuo viat.

Kävin tänään lähinnä huvin vuoksi ja tekemisen puutteessa koeajamassa Volvo V40 -99, 1.9TDI(Rellun kone)Autosta ei todellakaan jääny YHTÄÄN positiivista asiaa mieleen...Veikkaan että vm.74 Valmet on tasasempi ajaa ja nopeempi kiihtymään... :lol2:
Sitten kävin ajamassa -99 2.0 TDI Vectran. Auto oli ehkä noin potenssiin sata kertaa parempi ajaa. Tosin en oikein jaksa uskoa Opelin vehkeisiin...
Opelissa ei ollut juuri muuta vikaa kuin kovat penkit, ja se, että se on Opel...

Tiedz sanoi:
Musta aika huono alkaa vertailemaan mondeota ja c-luokan mersua..ne on eri planeetalta myös hinnaltaan. :rolleyes:

Totta, mutta pakko verrata niitä, joista itsellä on enemmän kokemusta.

Andree sanoi:
Kävin tänään lähinnä huvin vuoksi ja tekemisen puutteessa koeajamassa Volvo V40 -99, 1.9TDI(Rellun kone)Autosta ei todellakaan jääny YHTÄÄN positiivista asiaa mieleen...Veikkaan että vm.74 Valmet on tasasempi ajaa ja nopeempi kiihtymään... :lol2:
Sitten kävin ajamassa -99 2.0 TDI Vectran. Auto oli ehkä noin potenssiin sata kertaa parempi ajaa. Tosin en oikein jaksa uskoa Opelin vehkeisiin...
Opelissa ei ollut juuri muuta vikaa kuin kovat penkit, ja se, että se on Opel...

Dieselistä en osaa sanoa. Mutta ei mulla ainakaan ajo-ominaisuuksissa mitään valittamista ole. En tiedä miten paljon on viidessä vuodessa muuttunut, mutta ei vetele ja menee motarilla cruisella yhdellä sormella oikein kivasti.

Ja kyllä mä sanon, että Opeliin en noilta nahkapenkeiltä ikinä siirry.

Keke K. sanoi:
Paljon tossa 1.8 koneessa on tehoja? Olen itekkin ajatellut ostaa V40:sen (2.0 todnäk.), mietinnyt oon vaan sitä, että riittääkö tila. Pitäis mahtua just lastenrattaat ja 3 henkisen perheen tavarat, käyn aika paljon tuolla itäsuomessa päin joten kyllä sitä tilaa saisi olla.

Miten on takapenkki? Ite oon 182 ja omaan aika pitkät jalat. Ois kiva pystyy istuu takapenkillä että ei ois polvet suussa? Tosin en mä kyl paljoo siel takapenkillä istus :D
Minä en noista tehoista tiedä, mutta meillä on 2.0T, ja kiihtyy mun tarpeisiin kiitettävästi, ja sillä pääsee ihan tarpeeks lujaa :) Hyvä varustelutaso, ja järkihintainen auto. Eikä ole mitään moitittavaa ajo-ominaisuuksissa. En tiedä millä karvalakkimalli-mopedilla Andree on koeajonsa suorittanut, mutta omat käyttökokemukset on hyvinkin erilaiset.

Meillä on kanssa kolmihenkinen perhe, ja tila on riittänyt, vaikka mukana on ollut mm. tilaa vievät yhdistelmävaunut, matkasänky yms, ja yleensäkin tavaraa suht paljon mukana. Liikoja tiloja ei ole, myönnetään, mutta just riittävästi. Ja kyllä tuonne toinenkin mukelo tavaroineen just ja just mahtuisi. Takapenkkien jalkatilat eivät ole mitkään ruhtinaalliset, mutta kuten itse totesitkin, niin todennäköisesti siellä harvemmin istut.

Replay sanoi:
Volkkarilla on tullut nyt muutama vuosi ajeltua, tarkemmin sanoen nyt on alla eka farmari, -02 Golf SDI. Eihän tuo mikään hirveä tykki ole, mutta sitäkin halvempi käyttää. Kiisseliä menee kesällä reilustikin alle 5 l/ 100 km ja talvella vähän yli. Tuohon kun vielä laittaa tuon mukavan pitkän huoltovälin niin ei paljon lompakkoa kuluta.
mul on skoda fabia combi 1.9 sdi 2001, taitaa olla kokolailla sama biili tekniikalta ja sisustalta. 80km/h kun ajelee niin syö päälle kolmea litraa satasella neljän paikkeilla. ei vois olla parempi valinta reissuhommin :rock:

edit: rekisteröin pakuksi

vilma-liina sanoi:
Minä en noista tehoista tiedä, mutta meillä on 2.0T, ja kiihtyy mun tarpeisiin kiitettävästi, ja sillä pääsee ihan tarpeeks lujaa :)

Kai tolla turbolla nyt ehtii... *kade*

;)

Opel on Saksan Mosse

Andree sanoi:
Sitten kävin ajamassa -99 2.0 TDI Vectran. Auto oli ehkä noin potenssiin sata kertaa parempi ajaa. Tosin en oikein jaksa uskoa Opelin vehkeisiin... Opelissa ei ollut juuri muuta vikaa kuin kovat penkit, ja se, että se on Opel...

Itsellä oli Opeleista samanlaisia tuntemuksia, Opel kun ON tehnyt susia autoja, mutta sitten kohdalle sattui sopivan hintainen ja hyväkuntoinen -01 DTI Astra. Oma kantani on että jos auto on käyttötarkoitukseensa sopiva ja kunnossa kaikin puolin niin silloin sen voi ostaa. Uudemmista autoista historian voi tarkastaa melko hyvin jos se on huollattettu maahantuojan valtuuttamassa huollossa. Auton viat ja tiedot huolloista tallennetaan huoltojen yhteydessä maahantuojan tietokantaan. Jos autossa on vikana vain sen merkki, niin silloin on asenteiden tarkastuksen aika. Toisaalta merkki-imagokin on sinällään peruste ostolle, ei siinä mitään.

Aiemmassa keskustelussa on mukavaa jutustelua... niinkuin yleensäkin tunteikkaassa auto -aiheessa pitääkin olla, kehutaan omaa ja haukutaan toista. Tuo viimeinen lainaus sinulta itseltäsi kiteyttää melkeinpä koko asian ytimen.

Tiedz sanoi:
Yhden hyvän neuvon annan...ruksi se opeli sieltä heti pois. :rolleyes:

tys0n sanoi:

Andree sanoi:
Sulla kun ei ole Fordista muuta sanottavaa kuin, että vikaa ja vikaa, niin kerro mulle mikä on auto missä ei ole vikoja?

vilma-liina sanoi:
En tiedä millä karvalakkimalli-mopedilla Andree on koeajonsa suorittanut, mutta omat käyttökokemukset on hyvinkin erilaiset.

Tuota, tuo sun kommenttis liittyy varmaan Volvoon eikä Mondeoon...

BadHair sanoi:
Ja kyllä mä sanon, että Opeliin en noilta nahkapenkeiltä ikinä siirry.

Nämä tällaiset kommentit ovat joskus ihan vaan muodostettu mutupohjalta, ilman minkäänlaista faktatietoa (en nyt tarkoita sinua henk.koht.). Yleensä jollakin kaverilla on joskus ollut joku Ascona tms. ja se on ollut huono ja sitä myötä kaikki Oppelit ovat huonoja ja sit sitä taas siirretään eteenpäin jne. Itselläni ei tällä hetkellä ole autoa mutta vanhemmilla on ollut toista kymmentä Vectraa ilman mitään suurempaa ongelmaa ja kaveri on seurannut tätä aivan vierestä mutta silti tälle kaverille on iskostunut jostain kumman syystä päähän, että Opelit ovat huonoja. Itsellä ei ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa Opeleista ja mitä tulee näihin uusiin Vectroihin niin kyllä ovat hyviä ajettavia ja isoja autoja. Eli pointtini on tämä: että turhaan ei kannata dissata Opelia vaan sillä perusteella mitä on ehkä kuullut joltain kaverin kaverilta. Autovalinnassahan yleensä painaa ennakkoluulot aika paljon, eri asia onko järkevää antaa erilaisten tuntemusten ratkaista järkevää päätöstä.

Edit: Ja mitä itse olen kokeillut noita yllä mainittuja nahkapenkkejä, tais olla vuosimalli -98 2.0T ja vertasin kyseistä autoa vm. -98 2.0 Vectraan. Niin kyllä yleisen tuntuman, mikä kokeilusta jäi, perusteella kallistusin Opelin puoleen. Vaikkakin siinä ei ollut nahkapenkkejä.

WTA sanoi:
Nämä tällaiset kommentit ovat joskus ihan vaan muodostettu mutupohjalta, ilman minkäänlaista faktatietoa (en nyt tarkoita sinua henk.koht.). Yleensä jollakin kaverilla on....

Osittain ihan totta puhut. Minulla on siinä suhteessa kiva asema, että olen päässyt kokeilemaan useita eri merkkejä/malleja vuosien aikana ja sen perusteella olen päätökset tehnyt. Kyllä esim. Opelilla varmasti on hyviä autoja. Tulipahan vaan kärjistettyä vähän liikaa... Ehkä Andreen kommentin takia.

Tätä nykyistä päätöstä tehdessäni ajoin Mondeon, Lagunan, Meganen, Vectran ja V40:sen. Päädyin Volvoon. Sain hyvän tarjouksen+paremman varustetason kuin muissa. Ja ehkä siinä kuitenkin painoi vähän se, että se on Volvo. Vaikka se "pikku-Volvo" onkin.

Heh.

Threadin nimestä luulin että täällä vertaillaan farmarihousuja :D Että niin mielenkiintosta asiaa tällä kertaa ;)

WTA sanoi:
Nämä tällaiset kommentit ovat joskus ihan vaan muodostettu mutupohjalta, ilman minkäänlaista faktatietoa (en nyt tarkoita sinua henk.koht.). Yleensä jollakin kaverilla on joskus ollut joku Ascona tms. ja se on ollut huono ja sitä myötä kaikki Oppelit ovat huonoja ja sit sitä taas siirretään eteenpäin jne. Itselläni ei tällä hetkellä ole autoa mutta vanhemmilla on ollut toista kymmentä Vectraa ilman mitään suurempaa ongelmaa ja kaveri on seurannut tätä aivan vierestä mutta silti tälle kaverille on iskostunut jostain kumman syystä päähän, että Opelit ovat huonoja. Itsellä ei ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa Opeleista ja mitä tulee näihin uusiin Vectroihin niin kyllä ovat hyviä ajettavia ja isoja autoja. Eli pointtini on tämä: että turhaan ei kannata dissata Opelia vaan sillä perusteella mitä on ehkä kuullut joltain kaverin kaverilta. Autovalinnassahan yleensä painaa ennakkoluulot aika paljon, eri asia onko järkevää antaa erilaisten tuntemusten ratkaista järkevää päätöstä.

Edit: Ja mitä itse olen kokeillut noita yllä mainittuja nahkapenkkejä, tais olla vuosimalli -98 2.0T ja vertasin kyseistä autoa vm. -98 2.0 Vectraan. Niin kyllä yleisen tuntuman, mikä kokeilusta jäi, perusteella kallistusin Opelin puoleen. Vaikkakin siinä ei ollut nahkapenkkejä.

Valitettavasti autoissa on isoja eroja laadun(kin) suhteen ja niistä eroista löytyy faktaa. Sori, en ehdi (eli jaksa..) etsiä niitä nyt mutta esim. Saksalainen ADAC ja TUV ovat keränneet pitkältä ajalta tietoa autoista. Opeleissa on ollut paljon vikoja. Fordeissa on ollut paljon, samoin kaikissa Ranskalaisissa ja Italialaisissa. Jenkkienkin laatu on ollut hiukan häilyvää.
Selkeästi vähävikaisimpia olivat japsit kokonaisuudessaan ja sakuista porkke ja isot Mersut.
Mun omia kuulopuheita autoalan ammattilaisilta kuultuna on että Opel on aika synkkä, Foordi myös, Audeissa on yllättävän paljon vikoja, kaikki Ranskalaiset ja Italialaiset merkit omaavat pikkuvikoja paljon, esim. ajonestolaitteen omia aikojaan kytkeytymisiä, tai oikeastaan ei lähde pois päältä. Sähköt on tehty parempiin olosuhteisiin, eikä kaikkea mekaniikkaakaan ole suolakylpyihin ajateltu, esim. joissain Relluissa takajarrujen paineensäätö jumahtaa täysin.
Ai niin, Enkutkin on laadultaan arveluttavia, joskin pakkaa sekottaa se että monet "ei enkut" rakennuttaa autojaan siellä mutta siitäkin on tehty laaja tutkimus joka meni näin: Japanissa valmistettu Honda Civic ja Englannissa valmistettu vastaava. Otettiin useamman vuoden ajalta kaikki data mitä saatiin korjaamoilta ja käyttäjiltä ja lopputulokseksi tuli että Englannissa valmistetut Civicit olivat huonompilaatuisia kuin Japaniassa tehdyt.
Erikoista muuten että muistaakseni just ADACin tilastoissa näkyi tila-autot erityisen huonoina esimerkkeinä melkein kaikilla merkeillä.. liekö ollut kiire saada malli markkinoille ja suunnittelu ja testaus jäänyt kesken?

beebbeeb sanoi:
Opeleissa on ollut paljon vikoja. Fordeissa on ollut paljon, samoin kaikissa Ranskalaisissa ja Italialaisissa. Jenkkienkin laatu on ollut hiukan häilyvää.

Mun omia kuulopuheita autoalan ammattilaisilta kuultuna on että Opel on aika synkkä, Foordi myös, Audeissa on yllättävän paljon vikoja, kaikki Ranskalaiset ja Italialaiset merkit omaavat pikkuvikoja paljon

Summa summarum: Melkein kaikissa autoissa on vikoja. Ei yllätys sinänsä.

WTA sanoi:
Summa summarum: Melkein kaikissa autoissa on vikoja. Ei yllätys sinänsä.

Lue uudestaan. Melkein kaikki mikä tulee Japanista, kestää. Lisäisin paskojen eurooppalaisten listaan Volvon. Paljon pikkuvikoja ja Bilia antaa sikahintaista valohoitohuoltoa. Omaa kokemusta ja TM:n tutkimaa tietoa.

Niin eihän se v40:nen mikään suuri farkku ole, ulkomitathan on samat(?) kuin s40:sessä. Omat tavarat siihen on ainakin saanu loistavasti mahtumaan ja kyllä siellä takapenkilläkin mahtuu olemaan, sen verran tullut kokeiltua vaikka 190cm pituutta onkin. En kyllä isompaa autoa kaipaisikaan.
Omassa on 2 litran kone ja ainakin minulle on kulkupuoli riittänyt vallan mainiosti. Mukava cruisella huristella eikä tuon spörtswagonin ajo-ominaisuuksissa nyt pahemmin ole valittamista vaikka monenlaisilla autoilla on tullut ajeltua.
Mutta jokainenhan ostaa sen auton mistä ite tykkää, makuasioista on joskus paha kiistellä. :david:

uga sanoi:
Lue uudestaan. Melkein kaikki mikä tulee Japanista, kestää. Lisäisin paskojen eurooppalaisten listaan Volvon. Paljon pikkuvikoja ja Bilia antaa sikahintaista valohoitohuoltoa. Omaa kokemusta ja TM:n tutkimaa tietoa.

Onko sitä Volvoa pakko huollattaa juuri Bilia:lla? Valtuutetussa merkkihuollossa hinnat tippuu reilusti ja saa muutakin kuin mainitsemaasi "valohoitohuoltoa" :whip:
Mielestäni noissa Volvoissa on saa ihan hyvän vastineen rahoilleen. Lisättäköön, ettei minulla ole mitään esim. Ooppelia/Fordia vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom