Farmarit vertailuun

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä helvetin lakia rikkoo jos lisää löylyjä autoon? Ilmeisesti lastuttaminen on sallittua, ja katin poisto ei tuo noin paljon tehoja lisää...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos dieseli pitäisi olla niin kallistuisin selkeästi volkkarin passatin dieseliin..tosi hyviä ja vääntöäkin aika kivasti. Bensakoneissa selkeästi mondeon 2.0 litranen olisi mun valinta.Golffi on hiton hyvä auto, mutta kyllä se kone on selkeesti laiskempi kuin foortin kakkonen.(bensa)Ja onhan nuo eri kokoluokankin bilikoita.
 
ehdottomasti diesel koneen kannalla noilla kilometreillä.. ja silloin volkkari/audi/seat/skoda, mukavia luotettavia vääntökoneita..
Aikoinaan oli Golf II diesel ja nykyään v****aa kyllä tankata bensaa, varsinkin näillä hinnoilla (vaikkakin kiisselin litrahinta on myös noussut aivan liian korkeaksi nykyään).
 
Lastuttaminen ON laitonta - turbolla varustetun auton ohjelmaan kajoaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon !!!

Toisaalta kukaan ei sitä missää koskaa tule tietämään, että siitä vaan, onhan noita tehty TODELLA paljon.
 
Kakliu sanoi:
Vähän ohi mutta farkuista kuitenkin, oon ollu tyytyväinen kyllä tuohon Volvon v40:seen minkä ostin viime vuonna, ei mitään vikoja ole näkynyt.
Minä liityn kanssa (entisenä Volvo-vihaajana) vuoden kokemuksella Volvo V40:sen ylistysketjuun, vaikka threadi aloittaja ei tästä autosta kai ollut kiinnostunut.
 
wab sanoi:
ehdottomasti diesel koneen kannalla noilla kilometreillä.. ja silloin volkkari/audi/seat/skoda, mukavia luotettavia vääntökoneita..
Aikoinaan oli Golf II diesel ja nykyään v****aa kyllä tankata bensaa, varsinkin näillä hinnoilla (vaikkakin kiisselin litrahinta on myös noussut aivan liian korkeaksi nykyään).

Minä en muuta vaihtoehtoa dieselin lisäksi näe, jos kilometrejä tulee yli 20t vuoteen. Nykyiset tdi:t liikuttaa autoa sen verran jouhevasti että kyllä niillä kerkiää. Lastuttaminenkaan ei maksa kuin n. 500 euroa ja saa helposti rutkasti paukkuja lisää esim. 90hp -> 120hp ja vääntö kasvaa suhteessa jopa vieläkin enemmän. Passat olis mun valinta farmareista. -97 vuonnahan tuli se "uusi malli" eli siitä vuoden kahta nuorempi kannattaa hankkia välttyäkseen lasten taudeilta.
 
Jos et meinaa sitä mondeota ottaa, niin osta nyt hyvä mies ainakin ennemmin se skoda kuin volkkari. Saat saman auton edullisemmin ja halvemmilla varaosilla,huolloilla ym.

Volvoista en farkuista kelputtas kun 850 tai v70, tuo v40 tuntui muutaman tuhannen ajokilometrin perstuntumalla aika ankealta, eikä tilatkaan ole valtavat.

Tuosta vectrasta vielä vähän juttua. Kaveri oli vaihtamassa autoliikkeellä 97-1.8 vectraa uudempaan omegaan. No käytiin omega koeajamassa ja sit kaveri rupes kyselemään paljoko hyvittää vecusta. Myyjä sano suoraan, että se pitää käyttää autotohtorin testissä, koska noissa vectroissa on ollu varsinaisia "pommeja". Tuon lauseen jälkeen päätin, etten koske ikinä oppeliin jos siihen ei edes omat myyjät luota pätkän vertaa.
 
Tape sanoi:
Lastuttaminen ON laitonta - turbolla varustetun auton ohjelmaan kajoaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon !!!

Toisaalta kukaan ei sitä missää koskaa tule tietämään, että siitä vaan, onhan noita tehty TODELLA paljon.
Näitä sitten tehdään myös ihan autoliikkeitten toimesta joihinkin autoihin. Eikä se minun käsittääkseni mitään laitonta ole, takuu vaan raukeaa. Mutta pistäpä linkkiä asiaan niin myönnän kyllä auliisti olevani väärässä jos asianlaita on näin.
 
dmv sanoi:
Volvoista en farkuista kelputtas kun 850 tai v70, tuo v40 tuntui muutaman tuhannen ajokilometrin perstuntumalla aika ankealta, eikä tilatkaan ole valtavat.

Noissa V70 Volvoissa on vaan sen huono puoli että niistä saa maksaa aika kovasta, jos haluaa vähän ajetun. Kestäviä pelejähän ne on ja 2,5td joka siellä konepellin alla mouruaa hieman eri tavalla kuin noi 1,9td on ihan eri luokan kone kuin noin 1,9:t, mutta täytyy muistaa että V70:n on kuin laiva noihin 1,9 paatteihin verrattuna.

Lastuttaminen ON laitonta - turbolla varustetun auton ohjelmaan kajoaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon !!!

Toisaalta kukaan ei sitä missää koskaa tule tietämään, että siitä vaan, onhan noita tehty TODELLA paljon

Ei toi kyllä laitonta ole, mutta moottori viat ei mene takuuseen, jos sitä on lastutettu. Mutta keskustelun allahan oli tietääkseni vuoden -00 ja sitä muutaman vuoden vanhemmat auto, joissa ei takuuta enää ole.
 
V70 joutuu kyllä pulittamaan vielä aika suolaisen hinnan, varsinkin dieselistä. 850 2,5td:t taas tuppaa olemaan tolkuttomasti ajettuja. Semmosen jos löytäs sopivan matalilla kilometreillä niin suosittelen ehdottomasti. Se kyllä jo hyppää sitten ihan eri kokoluokkaankin kuin mistä tässä puhutaan, itse en vaan ole hirveän mieltynyt ns.keskivertofarkun tiloihin.
 
Mulla Mondeo farkku 2,5 litran V6 koneella, en ole pettynyt. Kummasti kyseinen auto ärsyttää kanssa-autoilijoita täysin mustilla takalaseilla, muijakin valitti että koko ajan joku tahtoisi ottaa kisaa liikennevaloista. Koneen koko ei näy ulospäin, kuin pienellä etuvilkun vieressä V6.Yksi tilavimmista ja kantavimmista farmareista. Toi volvon v40 farkku taitaa olla luokkansa pienin farkku, kerran ahtauduin s40 takapenkille ja tosi ahdasta oli.
 
Diesel-Mondeo farkkuna ja sitten rekisteröit sen pakettiautoksi. Ei tarvitse käsittääkseni muuttaa mitään.
 
Ei noita paljon enää kannata muutella pakettiautoiksi.Tulee lakimuutos ensivuonna.Kaikki mitä on tehty vuodesta 98 tähän päivää saakka niin muutos tulee.Takapenkit eivät saa olla pehmeät!
 
Menee nyt kyllä vähän :offtopic: mutta menkööt...
Oiskohan mun mitään järkeä ottaa leasing autoa, jos kilometrejä tulee samalla tavalla kuin nyt? Eli reilu kolmekymppiä vuoteen...
Koska eikös sopimuksen tehnyt firma maksa huollot ja korjaukset, vai miten se menee?Vai joutuuko huollot pulittamaan itse?
Auto olis sitten todella halpa lunastaa neljän vuoden kuluttua, jos ihan oikein olen ymmärtänyt :joulu3:
 
Ei ole lastuttaminen laitonta, jos käytät auton muutoskatsastuksessa. Jos et, niin sitten on. Korostan kuitenkin edelleen, että kukaan ei sitä lastutusta koskaan tiedä.

Jos autoliikkeet lastuttaa (esim Seat maahantuoja, on ne myös muutoskatsastettuja).

En saanut finlexiä pelittämään, joten eipä faktaa vielä.
 
vilma-liina sanoi:
Minä liityn kanssa (entisenä Volvo-vihaajana) vuoden kokemuksella Volvo V40:sen ylistysketjuun, vaikka threadi aloittaja ei tästä autosta kai ollut kiinnostunut.

Minä myös... Tosin en ole ikinä Volvo-vihaaja ollut. V40 vm. -04, 12tkm eikä ainakaan vielä mitään ongelmia (niinkuin ei tietysti pitäisikään). Kaksi huonoa puolta; kohtuullisen kova rengasmelu (vrt. esim 70-sarja) ja aika pieni tavaratila. Ei oikein mikään tavarankuljetusauto. Lastenrattaat+nelihenkisen perheen "romut" kuitenkin menee. 1,8 bensakoneella, ei mikään raketti, mutta ihan hyvin pysyy vauhdissa mukana.

-edit-
Taitaa muuten olla vm -03, mutta rekisteröity -04. No jokatapauksessa viimeisin "facelift" ennenkuin vaihtui V50:ksi.
 
Mulla on itselläni ollut farmari Mondeo, vuosimallia -99. Auto oli 2,5 V6 Ghia. Muuten mukava auto, mutta aika paljon oli pikkuvikoja...

Tällä hetkellä on 2000 mallinen C200 CDI Mersu, farmari ja automaattivaihteilla ja pakko on sanoa, että on tuohon Mondeoon verrattuna kuin eri planeetalta. Siis positiivisessa mielessä. En tähän hätään keksi mitään pahaa sanottavaa :) No, vakiona ehkä hiukan tehoton, mutta...
 
BadHair sanoi:
-edit-
Taitaa muuten olla vm -03, mutta rekisteröity -04. No jokatapauksessa viimeisin "facelift" ennenkuin vaihtui V50:ksi.

:offtopic: ja ketään ei kiinnosta, mutta silti...
Jäi niin vaivaamaan tuo ylläoleva, että piti ihan tarkastaa. Kyllä se kottero -04 vuosimallia on. :zzzz:
 
BadHair sanoi:
Minä myös... Tosin en ole ikinä Volvo-vihaaja ollut. V40 vm. -04, 12tkm eikä ainakaan vielä mitään ongelmia (niinkuin ei tietysti pitäisikään). Kaksi huonoa puolta; kohtuullisen kova rengasmelu (vrt. esim 70-sarja) ja aika pieni tavaratila. Ei oikein mikään tavarankuljetusauto. Lastenrattaat+nelihenkisen perheen "romut" kuitenkin menee. 1,8 bensakoneella, ei mikään raketti, mutta ihan hyvin pysyy vauhdissa mukana.

-edit-
Taitaa muuten olla vm -03, mutta rekisteröity -04. No jokatapauksessa viimeisin "facelift" ennenkuin vaihtui V50:ksi.

Paljon tossa 1.8 koneessa on tehoja? Olen itekkin ajatellut ostaa V40:sen (2.0 todnäk.), mietinnyt oon vaan sitä, että riittääkö tila. Pitäis mahtua just lastenrattaat ja 3 henkisen perheen tavarat, käyn aika paljon tuolla itäsuomessa päin joten kyllä sitä tilaa saisi olla.

Miten on takapenkki? Ite oon 182 ja omaan aika pitkät jalat. Ois kiva pystyy istuu takapenkillä että ei ois polvet suussa? Tosin en mä kyl paljoo siel takapenkillä istus :D
 
Volkkarilla on tullut nyt muutama vuosi ajeltua, tarkemmin sanoen nyt on alla eka farmari, -02 Golf SDI. Eihän tuo mikään hirveä tykki ole, mutta sitäkin halvempi käyttää. Kiisseliä menee kesällä reilustikin alle 5 l/ 100 km ja talvella vähän yli. Tuohon kun vielä laittaa tuon mukavan pitkän huoltovälin niin ei paljon lompakkoa kuluta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom