GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mites kun oon nyt 4 kk reenaillu 3-jakoisella ja alkaa tuntumaa että mennää perse eellä puuhun! olisko vaa pitänyt aloittaa 2 jakoisella ohjelmalla kun olen vasta aloittelija? vai voiko suoraan vaa ryhtyä tekemään 3 jakoisella ohjelmalla vaikka ollaan näi alussa..?

Alotin tossa elokuun alussa käymää salilla ja tähä päivää asti on käyty tolla 3 jakosella jota timba tossa ekassa viestissä esittelee.

Eli siis pitäis saada murkinat kohillee eli kannattaako näin alussa lähtee bulkkaamaa ja mite usei kannattaa vaihdella bulkin ja dieetin välillä?

Ja paljo mulle ois hyvä bulkki kalorit päivällä jos oon 71,5kg ja 180cm pitkä?

Mites kun oon nyt 4 kk reenaillu 3-jakoisella ja alkaa tuntumaa että mennää perse eellä puuhun! olisko vaa pitänyt aloittaa 2 jakoisella ohjelmalla kun olen vasta aloittelija? vai voiko suoraan vaa ryhtyä tekemään 3 jakoisella ohjelmalla vaikka ollaan näi alussa..?

Mikset alota 1 jakosella? :rolleyes:

- - - Updated - - -

Alotin tossa elokuun alussa käymää salilla ja tähä päivää asti on käyty tolla 3 jakosella jota timba tossa ekassa viestissä esittelee.

Eli siis pitäis saada murkinat kohillee eli kannattaako näin alussa lähtee bulkkaamaa ja mite usei kannattaa vaihdella bulkin ja dieetin välillä?

Ja paljo mulle ois hyvä bulkki kalorit päivällä jos oon 71,5kg ja 180cm pitkä?

Oma mielipide on että kun alottelee on 1 jakonen paras valinta mutta kaikille sopii eri asiat... Ja jos haluut saada massaa niin bulkkaa ja silloin kun haluut rasvat alat mee dietille ei se sen kummempaa ole milloin pitäisi tehdä mitäkin.

No kalorit voit ite laskea sun kulutuksesta että menee tarpeeksi plussille mutta veikkaisin siinä 3000-4000 näin karkeasti :D

"Oma mielipide on että kun alottelee on 1 jakonen paras valinta mutta kaikille sopii eri asiat... Ja jos haluut saada massaa niin bulkkaa ja silloin kun haluut rasvat alat mee dietille ei se sen kummempaa ole milloin pitäisi tehdä mitäkin.

No kalorit voit ite laskea sun kulutuksesta että menee tarpeeksi plussille mutta veikkaisin siinä 3000-4000 näin karkeasti"

Ainiin ja unohtui sanoa että oon pudattanu painoo tässä pari kuukautta eli tosta lokakuun alusta tähän päivään asti n. 12kg ja vielä näyttäs olevan vähä läsää. Et varmaan jatkan tätä dieettiä viel vähän aikaa, ja varmaan vois nostaa vähän tota proteiinin syöntiä.

Ja onks tuo 3 jakone hyvä dieetillä, Tarkoitan nyt tällä että miten on muilla toiminu.

Ja onks tuo 3 jakone hyvä dieetillä, Tarkoitan nyt tällä että miten on muilla toiminu.

Riippuu monta treeniä sulle tulee viikkoon. Esim jos 5 tai jopa 6 treeniä viikkoon, niin se on ihan passeli, mut muuten lähtisin dietille kyllä pienempi jakoisella ohjelmalla keskittyen perus massaliikkeisiin(Mave,Kyykky,Penkki..)

Riippuu monta treeniä sulle tulee viikkoon. Esim jos 5 tai jopa 6 treeniä viikkoon, niin se on ihan passeli, mut muuten lähtisin dietille kyllä pienempi jakoisella ohjelmalla keskittyen perus massaliikkeisiin(Mave,Kyykky,Penkki..)

No siis 3 kertaa viikossa käyn salilla ja mavee ja penkkiä tullu harrastettua mut kyykkyä en oo viel jaksanu harrastaa. Eli siis kannattaako kaikki "pikkuliikkeet" eli siis tarkoitan tällä niitä liikkeitä jotka käy pienempiin lihaksiin esim. hauis ja ojentajat ottaa pois dieetillä ja keskittyä vaan massaliikkeisiin?

No siis 3 kertaa viikossa käyn salilla ja mavee ja penkkiä tullu harrastettua mut kyykkyä en oo viel jaksanu harrastaa. Eli siis kannattaako kaikki "pikkuliikkeet" eli siis tarkoitan tällä niitä liikkeitä jotka käy pienempiin lihaksiin esim. hauis ja ojentajat ottaa pois dieetillä ja keskittyä vaan massaliikkeisiin?
Ei niitä kokonaan kannata jättää pois, mutta minun mielestäni on järkevämpää, että useammin viikossa tulee näitä isoja liikkeitä ja sitten treenin loppuun tekee vaikka pari sarjaa hauis esimerkiksi. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kannattaa treenata pienempi jakoisella ohjelmalla, jos treeni kertoja on vain 3 viikossa.

Dietillä palautuminen on huonompaa, joten itse ainakin vetäisin juuri isompijakoisella dietiin, jotta lihaksilla olisi enemmän aikaa palautua.

- - - Updated - - -

monta kertaa viikossa porukka treenaa 3 jakoisella ohjelmalla?

3-6 kertaa viikossa sopii 3-jakoiseen hyvin.

Dietillä palautuminen on huonompaa, joten itse ainakin vetäisin juuri isompijakoisella dietiin, jotta lihaksilla olisi enemmän aikaa palautua.
Näinhän se on, mutta toisaalta taas isot liikkeet kuluttavat enemmän energiaa, mikä on tärkeää jos ei viitsi paljoa aerobista tehdä. Lisäksi on tärkeää yrittää pitää sarjapainot nimenomaan isoissa liikkeissä. Näin minulla ainakin toiminut hyvin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Näinhän se on, mutta toisaalta taas isot liikkeet kuluttavat enemmän energiaa, mikä on tärkeää jos ei viitsi paljoa aerobista tehdä. Lisäksi on tärkeää yrittää pitää sarjapainot nimenomaan isoissa liikkeissä. Näin minulla ainakin toiminut hyvin.

Joo noinhan se tietty on myös, että kannattaa niitä tuloksia yrittää mahdollisimman paljon pitää ja tuohon auttaa se, että harjoittaa niitä liikkeitä suht paljon. Jos palautuminen ei kärsi niin silloin 3 kertaa 1-jakoinen on kyllä parempi kuin 3 treeniä 3-jakoista/viikko.

3-6 kertaa viikossa sopii 3-jakoiseen hyvin.[/QUOTE]

eli tyyllii vaikka näin:
ma: jalat
ke: rinta,olkapäät,ojentajat
pe:selkä ja hauikset
su: alkais kierto alusta eli jalat
ma:rinta,olkapäät,ojentaja
ke:selkä ja hauikset
pe: jalat
jne…

mutta onko optimaalinen lihaskasvun kannalta? siis jos massaa haetaan.

3-6 kertaa viikossa sopii 3-jakoiseen hyvin.

eli tyyllii vaikka näin:
ma: jalat
ke: rinta,olkapäät,ojentajat
pe:selkä ja hauikset
su: alkais kierto alusta eli jalat
ma:rinta,olkapäät,ojentaja
ke:selkä ja hauikset
pe: jalat
jne…

mutta onko optimaalinen lihaskasvun kannalta? siis jos massaa haetaan.

Jos olisi yksi optimaalinen keino niin ei kai sitten muilla tavoin treenattaisikaan ;) Ja juu tuo kierto toimii ja on aika perus kierto.

ja tosta edellisestä vielä et jotkut sanoo et alussa on tärkeää ettei vaihtele esim. treenikiertoa/treenejä viikottain, se hankaloittaa oman kehon oppimista?

ja tosta edellisestä vielä et jotkut sanoo et alussa on tärkeää ettei vaihtele esim. treenikiertoa/treenejä viikottain, se hankaloittaa oman kehon oppimista?

Olettaen sinulla on siis hauikset selkäpäivänä joten kokeile laittaa ojentajat selkäpäivälle ja hauikset rinta päivälle?

Mites saisko noi ojentajat jollekkin muulle päivälle laitettua ku ei jaksa rinnan ja olkapäitten jälkee vääntää enää ojentajia..

Siinähän niitä ojentajia jo rinnan kanssa treenataan eli se että rintatreeni niitä väsyttää, ei pitäisi kyllä olla ongelmaa. Enemmän ongemia haet, mikäli teet ojentajia joka päivä (suoraan tai epäsuorasti) ja ne eivät ehdi missään välissä palautumaan. Jos taas tavoitteenasi oli nostella yhtä isoja painoja ojentajilla, kuin ilman rintatreeniä ennen ojentajia, niin tällöin tavoiteasettelusi (massan hakeminen) oli alunperinkin aivan väärä eli halusitkin vain nostella mahdollisimman isoja painoja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom