Kuinka paljon lähtötaso vaikuttaa tuohon ''kireänä'' pysymiseen? Itse olen tässä vuoden päivät koittanut keräillä massaa, noin 5-6kg on tullut, 49kg oli lähtö, nyt 55.5kg. Mittaa on 173cm ja ikää 19v (no kohta 20v). Ongelmana on itsellä kuitenkin ollut, että joulukuusta asti on pysynyt paino about samana, välillä laskenut 1.5kg ja sitten saanut nostettua takaisin. Itsellä on taustalla syömishäiriötä, joten vähän on välillä vaikeaa saada itsensä syömään tarpeeksi, olen koittanut saada massaa maltisilla plussilla, noin 200kcal, mutta ilmeisesti ei ole onnistunut, läskiä kun en hirveästi haluaisi... N. 2500-2600kcal tulee treenipäivisin, ja tällä hetkellä salilla treenejä 4-kertaa viikossa (2-jakoinen Työnt./vet. jako), sitten kendoa tulee 2 kertaa viikkoon (n. 1.5h per treeni), joskus vielä maastopyöräilyä jos on aikaa.
Mietin vain, että tuleekohan läskiä aivan kauheasti, jos yritän ottaa jatkossa plussaa vähän isommalla haarukalla, ja kaloreita vähän rennommin, kun ei tahdo paino nousta? Olisiko 2700kcal esim kamalan suuri määrä mun kokoiselle ihmiselle? Sitten, kun killun tuolla alipainon rajalla, niin tuleeko massa helpommin lihaksena, vrt. pitempää treenanneeseen ja 20-30kg painavampaan henkilöön, sinällään, kun kys.henkilö olisi ''lähempänä maksimi lihasmassaansa'' (tyhmä sana, mutta jos selventäisi mitä haen takaa..).
Sekava teksti ehkä, mutta toivottavasti joku saa selvää edes. Kiitoksia jo etukäteen jos joku viitsii vähän nyyppää avittaa urille takaisin. Rupeaa motivaatio hieman jo laskemaan, kun 10kk junnannut tulokset...
Tökkäillään varovasti ylös...