Eemeli sanoi:
Sellainen kysymys vielä tuosta teestä, että onko se yhtä tehokasta jos antaa teen jäähtyä, eli ensin sekoittaa teen kiuhuvaan veteen ja sitten antaa sen jäähtyä vaikka jääkaappi viileäksi ?
Itse olen ainakin uuttanut vahvaa vihreää teetä ja laittanut jääkaappiin. Sieltä sitten aina ottanut, laimentanut vedellä ja mikrossa lämmittänyt. En mene takuuseen, ovatko kaikki tärkeät aineet tallella tämän jälkeen mutta ainakin helppoa ja kätevää. Kyllä vihreää teetä purosteinakin vissiin saa mutta hinta on jo sitten järkyttävä.
Mielenkiintoinen threadi kaiken kaikkiaan. Muutama lisäkikka jotka itse olen havainnut toimivaksi:
Noihin termogeenisiin ruoka-aineisiin lisäisin kanelin. Kaneli-kaakao(sokeriton)-maito-kahvi pistää hien virtaamaan. Lisäksi kaurapuuron saa maistumaan korvapuustilta kun syö Benevivan, hermesetaksen ja kanelin kanssa.
Itse kannatan ehdottomasti aerobista läpi vuoden, mielestäni aamuaerobiset tyhjällä vatsalla voisi säästää varsinaiseen dieettiin. Tosin jos koko ajan on ns. kaikki konstit käytössä, ei ole mitään kikkoja takataskussa esim. kisadieettiä ajatellen. Mutta sehän ei ole ongelma jos ei aio kilpailla. Itselläni tulee työn puolesta kovatehoista aerobista 10 h viikossa, lisäksi esim. sauvakävely, rullaluistelu, juoksu... sään, mielialan ja ajan mukaan. Tyhjällä vatsalla ja treenin jälkeen tehtävät aerobiset jätän mahdolliselle kisadieetille.
Lisäksi rasvan laatu: mahdollisimman paljon omega-3:sta suhteessa omega-6:siin.
Iltahiilarit: myös normaalilla, hiilareita 40-50% sisältävällä ruokavaliolla kannataa ehkä se illan viimeinen ateria pitää hiilarittomana - ellei se satu olemaan treenin jälkeinen ateria. Itselläni se on tonnikalaa, kaalia/salaattia, öljyä ja etikkaa kastikkeena sekä oliiveja. Lisäksi maitokaakao (Van Houten kaakao ja hermesetas). Menee ihan pasmat sekaisin jos en tätä iltapalaa saa!
Hiilarien jaksotuksesta: olen kokeillut eri syklejä, mutta päätynyt siihen että oma kroppa osaa säädellä ravinnon määrää ainakin jossain määrin. Tympeää, jos hiilaripäivänä ei haluta hiilareita ja taas dieettipäivinä päin vastoin. Seuraan tarkasti mitä syön ja kyllähän se syklisyys sieltä tulee ihan luonnostaan. Ja aika jämptisti ovat viikon keskiarvokalorit ja makrot samoja viikosta toiseen vaikka välillä tulee 1700 kaloria ja välillä 2700 kaloria per päivä.
Pitää kuunnella omaa kroppaa ja jos nyt haluttaa vaikka maksamakkaraa ja kananmunia niin se on merkki jostain tarpeesta ja niitä sitten syödään. (HUOM Eri asia jos on karkinhimo, sitä täytyy sitten vähän muuta kautta lähteä selvittämään, saako hiilareita liian vähän ruoasta tms.) Monesti tulee valkosipulinhimo ennen flunssaa tms.
Tässä näitä minun ajatuksiani sitten... Toivottavasti on jollekin jotain iloa näistäkin höpinöistä