Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Luin jostakin että tuossa voi rakentaa taloja, ja jopa ihan kylää minne muuttaa ihmisiä (ja muita örkkejä?) asumaan, eli ootko sit sen kylän pomo? jos näin, niin voiko tuossa valloittaa muita kyliä/kapunkeja ja ruveta Lord of the Wasteksi ja rautaisella otteella pitää kyliä hallinnassa ja terrorisoida muita jotka eivät ole vielä kääntyneet tarjoamasi "suojelun" alle?

Juuri Witcher 3:n läpivetäneenä Fallout 4 näyttää ja tuntuu hieman vajaalta. Tosin olen todella alkuvaiheessa, mutta pari asiaa nyppii.
1. Keskustelut. Jotenkin toteutettu todella kökösti.
2. Aktiivisen tehtävän näkyminen hudissa jolllain tavalla olisi mukavaa. Nyt joutuu aina menemään quest logiin että näkee että mitä on lupaunut tekemään.

Toi rakentelu on kyllä ihan perseestä...

... kun ei tule mitään muuta tehtyä. Nimimerkillä tänään 5 tuntia vaan rakennellu aitoja ja jotain epämääräsiä rakennelmia. :D Mitähän tässä kannattaisi lähteä tekemään... En ole tehnyt kuin yhden "päätehtävän" vasta ja tapoin ne Raiderit sieltä tehdasalueelta.

Itse en ole pelannut edes koko peliä vielä mutta olen lukenut että sieltä voidaan viedä tavaroita ja tehdä hyökkäyksiä sinne. En sitten tiedä voidaanko rakenentamalla estää näitä.

No niin tänään aloiteltu ja hyvältähän tämä tuntuu. Pc:llä äänet eivät aluksi toimineet mutta korjaantui asentamalla dx uusiksi. Minulla on aina näiden Bethesdan pelejen kanssa ollut sama ongelma eli peli tulee se 100h pelattua mutta ikinä en sitten jaksa pelata näitä läpi.

Edit: Ja ainiin. Mistään en löydä kauppiaita jolta saisi stimpackeja ja näköjään tässä tuo radiation korvaa healthin joten pitäisi löytää molempia. RadAway ja stimmejä.

Viimeksi muokattu:
Rakennuksista löytyy aika paljon stimejä first aid packeista ja raidereilta tippuu alussa myös. Ite saa tehtyä kun käyttää 2 blood packia, steeliä ja sitte oliko anticept (saa jostain pesuainepurkeista yms).

Vähän kaksijakoiset fiilikset. Grafiikat on mun silmille ihan buenot enkä ymmärrä miksi jotkut hifistelijät jaksaa niistä valittaa. Myöskään nykimistä ei mun silmät huomaa ja taloihin mennessä tuleva latausruutukin on ihan se ja sama vaikka witcherissä parempaan tottuikin. Myös maailma ja aseet nappaa jopa enemmän kun Witcherin miekan heiluttelu ja keskiaika.

Mikä sitten mättää on se elävän maailman hengen puute. Siinä missä Witcherissä oli osa maailmaa, ihmiset oli persoonallisia on Fallout aivan helvetin sieluton. Dialogi valinnat ja ääninäyttely on hikiseen välttävää. Minkäänlaista emotionaalista kokemusta tästä on turha hakea. Siinä missä Cirin kohtaaminen Witcherissä tai vaikka karanteeni part2 MGS:ssä oli helvetin hienoja elokuvallisia kohtauksia on fallout aika tyhjän tuntuinen. Jotenkin se alku kohtaus jäädytyksessäkin oli aika huonosti toteutettu. Toki nää on kaikki sellasia asioita joita osasi Falloutilta odottaa, ja se tärkein ominaisuus oli nimenomaan se avoimen maailman tutkiminen, mutta kyllä Witcherin ja miksei tunteellisen joskin täysin erilaisen pelin Last of usin jälkeen odotin tarinalta ja ainakin dialogilta enemmän.

Jää vuodenpeli vertailussa reilusti Witcherin ja jopa MGS:n taakse, mutta kyllähän tätä toki mielellään tutkiskelee. Kai sitä oli kovan pelivuoden jälkeen odotukset liian korkealla.

Olisi kiva jos mukana olisi nälkä,jano ja uni. Pitäisi oikeasti selviytyä. Romun kerääminenkin on liian helppoa. Nappia painamalla voit tuhota talon vierestäsi. Minä mielelläni laittaisin jonkun ystävistäni louhimaan materiaaleja samalla kun seikkailen maastossa.

Tämä peli taitaa viedä vähän enemmän aikaa kuin edelliset, vaikka niihinkin tuli tunteja upotettua melkoiset määrät.
Pari tehtävää vasta tehtynä, suurin osa ajasta on mennyt scräppäämiseen, loottaamiseen ja craftaamiseen :D Pakko tosin jossain vaiheessa tehdä muutakin, että saa noita craftausperkkejä auki ;)

Ainakin melkein...nyt on about 6 tuntia pelattu ja lähes pelkästään noita sivutehtäviä tullut tehtyä. Loistava peli kyllä!

Pitihän tuo peli käydä eilen hakemassa ps4:lle vaikken ole sarjan aiempia pelejä pelannut. About tunti peliä vasta takana ja onhan tuo kyllä hieno :) En vain oikein päässyt tuon pip-boyn jäljille, että mitä sillä nyt voi oikeastaan tehdä :D Tietääpähän ainakin miten tulevana viikonloppuna aikansa viettää :)

Back
Ylös Bottom