Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Milloinkohan aletaan saamaan modeja? Perkele kyllä se lähtee gtx 970 tilaukseen niin saa pelata näteimmillä asetuksilla. Eikö tuota fps "lukitusta" oikeesti saa millään pois? :o

Milloinkohan aletaan saamaan modeja? Perkele kyllä se lähtee gtx 970 tilaukseen niin saa pelata näteimmillä asetuksilla. Eikö tuota fps "lukitusta" oikeesti saa millään pois? :eek:
Ei saa ei. 60fps. Eikä tuollaista kyllä varmaan modatakkaan pois koska se on vähän isompi juttu jos pelilogiikka on sidottu framerateen.

Tosin yksi "ongelma" edelleen on se, että peli on yllättävän raskas.
Uusi GPU vieläkin hankkimatta, ja väliaikaisena korttina toimiva GTX 670 pyörii aika heikosti peli vaikka reso vain 1080p. Muu kone kuitenkin överirautaa, et ihan GPU hommia toi. Uusimmat ajurit asennettu, missä oli Fallout 4 kamaa mukana.
Pitäisi varmaan vaan tiputella graffaa vielä enemmän. AA otin jo pois, ja AF vain 4x.
Koita laittaa Shadow distance mediumille ja god rays kokonaan pois päältä. Ne syövät kuulemma aivan järkyttävästi tehoa, huomasin saman jutun omalla koneella. AA ja AF ei nyt varsinaisesti hirveästi tehoa vie, mutta itse otin kyllä AA:n pois ihan vaan sen takia että se sumentaa kuvaa.

Ei saa ei. 60fps. Eikä tuollaista kyllä varmaan modatakkaan pois koska se on vähän isompi juttu jos pelilogiikka on sidottu framerateen.
Sen saa tosiaan pois, mutta silloin sekoaa peliengine.
Itse otin nyt pois (kahta eri reittiä, koska yksi ei koske kaikkia näkymiä), ja rajoitin FPS:n Rivatunerilla.
Rajoitettu FPS on parempi kuin vsync, siksi tein siis tämän. Eli FPS lukittu 59, vain 1fps alle mitä vsync veivaisi. Vsync vain tekee sen että pidättää framei jos menee yli, a.k.a. input lagia tulee.

Koita laittaa Shadow distance mediumille ja god rays kokonaan pois päältä. Ne syövät kuulemma aivan järkyttävästi tehoa, huomasin saman jutun omalla koneella. AA ja AF ei nyt varsinaisesti hirveästi tehoa vie, mutta itse otin kyllä AA:n pois ihan vaan sen takia että se sumentaa kuvaa.
Joo, laitoin shadow quality sekä distance medium. Godrays on low.
Nyt alkaa pysymään siinä 59fps tuntumassa.

AA otan kans itse pois kun en halua juuri sitä sumennusta.

Seuraava asia liittyneen ilmeisesti tuohon fps droppiin?

90% ajasta peli toimii moiteetta, mutta esim kiikaritähtäintä käyttäessä meno tuntuu suht takkuisalta ja nykivältä.

Muuten on kyllä pirun mielenkiintoinen ja mukava peli - eilen meni kevyet 10h tuosta vaan :nolo:

Näinhän tuo menee :D
cad-20151116-a1e63_zps0rqmpxny.png~original

Kannattaa muistaa nukkua aina kun mahdollista. Lähes jokaisessa talossa tulee joku patja vastaan ja vaikka talossa olisi vihollisia kesken tehtävän niin yleinsä pystyy ottamaan torkut jossei ne viholliset ole ihan vieressä. Säästyy stimpakkeja ja tulee samalla se autosave herättyä. Pakko tossa on muutenkin tallettaa melko tiheään kun noita miinoja ja pommeja tulee melko usein vastaan ja henki lähtee kerralla.

Joo, eilen kuolin ylipäätään räjähteisiin monta kertaa.
Miinoja, sekä sitten jostain random suunnasta kranaatti kupoliin.
Alussa en tosiaan tajunnut usein tallentaa, mutta nyt quicksave vois varmaan bindaa W näppäimeen.

Ihan hyvältä peliltä vaikuttaa. Stimpakit koko ajan lopussa ja hahmonluonti varmaan meni persiilleen, mutta ei jaksa luoda uutta.

Tota rakentelu ja workshop hommaa en ole kokeillut, enkä tajuakkaan. Mutta pitänee katsoa tuo opetusvideo edelliseltä sivulta.

Ilmeisesti sillä saa myös ruokaa viljeltyä? Kun tää army base main questissä, missä oli raput täynnä synthejä imaisi tehokkaasti kaikki stimpakit. Täytyi lähteä pois...

Viimeksi muokattu:
Muista että Steamissä voi palauttaa pelin jos pelaamatta alle 2h, ja aika kulunut ostosta alle 14vrk.
Toi sys req työkalu on näyttänyt ihan väärin jo monelle.
Tosin toi 840M on aika heikko, et ei se mahdotonta ole ettei pyöri. Ainakaan 1080p.

Kyllähän se tälläkin pyörii ihan ok, en tuolla 1080p ole toki edes kokeillut, ja turhat herkut grafiikoista karsittu pois.

Sovittaisko niin, että peliketjuja ei jatkossa spämmittäsi tukkoon pc-pelaajien koneiden konffauksilla? Koneiden virittämiselle voi avata oman ketjun ja kysellä siellä sitten pelikohtaisesti graffajutuista.

On muuten kestävä paimenkoira, ite kuolee tosta vain, mutta koira senkun porskuttaa.

Voi vehje. Kaivoin omat pallitkin, että saan siihen beaconiin crystallia, sitten duunasin sen saatanan majakan toisessa paikassa, mutta enhän mä sen kanssa päässyt fast travellaan sinne mestoille mihin se piti laittaa. Luulin, että se jää inventaarioon, mut vitut, se katosi. Nyt oon taas vajaa crystalleista.

Voi vehje. Kaivoin omat pallitkin, että saan siihen beaconiin crystallia, sitten duunasin sen saatanan majakan toisessa paikassa, mutta enhän mä sen kanssa päässyt fast travellaan sinne mestoille mihin se piti laittaa. Luulin, että se jää inventaarioon, mut vitut, se katosi. Nyt oon taas vajaa crystalleista.
Pitää järkätä "suplly line" mestojen välille että on samat itemit eri paikoissa käytössä. Pitää antaa jollekkin asukkaalle tehtäväks rampata eri settlementtien väliä.

View: https://youtu.be/dxGwuL0E6w8?t=36s
tuossa selitetty paremmin.

Hehe, tajusin itse vasta äsken (15h pelattu) että noita perkkejä ei tarvi avata järjestyksessä ylhäältä alas. :D Siis että aina vaatis laittaa yhden pongon vähintään ylempänä olevaan. :D :D
Noh, hyvää tässä on se, että jollain ilveellä en vielä ehtinyt pistää kuvittelemiini "pakollisiin" jotta pääsen alempana olevaan.

Ei sentään niin paha moka (tosin vielä en ehtinyt mokaa) kuin joku muu teki, luuli että se base SPECIAL attributen pitää olla tapissa että voi avata edes ekan perkin sen alla. :D Ukko ihan screenshotin näytti missä ei yhtään perkkiä auki, mutta melkein kaikki statsit tapissa. Haha. :D

Semmonen vinkki kaikille jotka pelaa STR painotteisella buildilla, että menkää Museum of Witchcraftiin HETI kun saatte sinne questin (muistaakseni Diamond Citystä). Spoilaamatta enempää, tehkää vaan se questi heti, eikä esimerkiksi kolmen levelin päästä.

(Ja vastaus on Fragmentation Mine)

Mä oon läiskinyt kaikki abilityt luck-palkkiin. Lisää mielenkiintoo peliin, kun ei tiedä liipasinta painaessaan, että lähteekö sieltä kuti vai tekeekö koira kärrynpyörän. En tiedä kyllä oikeesti miks laitoin ne sinne, ei tässä oo mitään järkee enää :D

Hehe, tajusin itse vasta äsken (15h pelattu) että noita perkkejä ei tarvi avata järjestyksessä ylhäältä alas. :D Siis että aina vaatis laittaa yhden pongon vähintään ylempänä olevaan. :D :D
Noh, hyvää tässä on se, että jollain ilveellä en vielä ehtinyt pistää kuvittelemiini "pakollisiin" jotta pääsen alempana olevaan.

Ei sentään niin paha moka (tosin vielä en ehtinyt mokaa) kuin joku muu teki, luuli että se base SPECIAL attributen pitää olla tapissa että voi avata edes ekan perkin sen alla. :D Ukko ihan screenshotin näytti missä ei yhtään perkkiä auki, mutta melkein kaikki statsit tapissa. Haha. :D

Jos oikein ymmärsin niin ite olin tekemässä just tuota samaa mokaa mitä kerrot tuossa yllä. Ite hakannu peliä viime torstaista saakka ja vasta eilen tajusin että niitä perkkejä voi sijoittaa sinne alaspäinkin kartalla :( Oon tähän saakka lisänny kaikki vaan niihin ylimpinä oleviin.. noo onneks ei oo vasta ku levelillä 15 niin ei oo vielä myöhästä varmaankaan alkaa päivittää erilailla :D

nyt kun oon rampannu wastelandia pitkinpoikin niin on tullut vahingossa tehtyä jotain tehtäviä etukäteen :) Fatman on ehkä pelihistorian hienoin ase! :D

Semmonen vinkki kaikille jotka pelaa STR painotteisella buildilla, että menkää Museum of Witchcraftiin HETI kun saatte sinne questin (muistaakseni Diamond Citystä). Spoilaamatta enempää, tehkää vaan se questi heti, eikä esimerkiksi kolmen levelin päästä.

(Ja vastaus on Fragmentation Mine)
Hyvä questi...senkin tein ns etukäteen :D Multa myös pikku tipsi....älkää härnätkö joutsenta ;)

Back
Ylös Bottom