Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Argh tää peli on nyt loppua kohden ärsyttävä. :D
En tiedä mitä päättäisi tehdä. :D :D

...pitäisi nyt päättää tuosta Bunker Hill hommasta. Tehdä vaan homma eli valita Institute, vai kertoa joko Railroad tai Brotherhood. Äääää...
Ainakin oletan että tämä jo katkaisee jotain välejä..

...pitäisi nyt päättää tuosta Bunker Hill hommasta. Tehdä vaan homma eli valita Institute, vai kertoa joko Railroad tai Brotherhood. Äääää...

I feel you. Juuri tuon tein, ja oon vähän siitä edennytkin. Tällä hetkellä palloilen ympäri karttaa ja tutkiskelen josko ois jotain jääny huomaamatta/näkemättä.

I feel you. Juuri tuon tein, ja oon vähän siitä edennytkin. Tällä hetkellä palloilen ympäri karttaa ja tutkiskelen josko ois jotain jääny huomaamatta/näkemättä.
Joo, ihan tuossa ei päätöstä vielä tullutkaan, mutta vähän eteenpäin yksi semmonen tehtiin sitten. Vielä edessä ainakin yksi valinta.
Katsotaan nyt, en vieläkään tiedä. Saa nähdä kauan menee että teen päätöksiä, tein samaa nyt että lähdin duunaa aivan muuta kunnes osaan päättää. :D

Nyt veti brotherhoodin main questi semmosen bugin, et pelin pelaaminen tais loppua siihen. "Mene katolle" ja hissistä kun astuu katolle, niin putoo aina 100m alaspäin maahan ja delaa. On resetoitu, pelattu muita tehtävii välissä jne. Tosta vois melkein kuulua saada pelistä rahat takas.

Jos PC:llä pelaisit voi tommoset bugit kiertää konsolikomennolla. :david:
Itsellä ei tosin vielä tarvetta ole ollut, hjyvä.

Joudut varmaan hetken venailee pätsiä tohon.

Hei!

Haluaisin vastauksia, ilman mitään spoilereita FO4 tarinasta. Kysymyksiin tuskin hirveän helposti saa spoilauksia mutta silti.
En koskaan ole ennen pelannut yhtään Fallouttia, en tiedä näistä mitään. Nyt ostin FO4:n tarjouksesta pleikkarille.

Kysymyksiä:
Mitään juonijatkumoa? Pitääkö tietää kuka teki mitäkin, kuka kuoli ja kuka petti kenet Fallout 3 pelissä?
Kuhiseeko peli tuttuja hahmoja aiemmista osista? Vai onko nämä FO3 ja 4 aivan kaksi eri tarinaa?

Mitä ei kannata tehdä, ja mitä kannattaa tehdä? Roolipelit ei juuri ole se oma pala kakkua. Tahtoisin mahdollisimman brutaalin ja julman pelikokemuksen, onko järkeä aloittaa suoraan vaikeimmalla vaikeustasolla, jos tässä edes sitä voi valita? Luin ylhäältä että jengiä harmittaa kun on max upitut super-aseet ja kaikki vihut kuolevat yhdestä osumasta, tähän pisteeseen en halua. Onko siis aseita/varusteita jotka kannattaa jättää käyttämättä jos haluaa hieman vaikeamman kokemuksen? Dying Light peli esim meni IMO aivan paskaksi kun sait aseet jotka tappavat lähes kaiken heti, ja mitkään zombilaumat eivät aiheuttaneet enää mitään ongelmia.

Näihin varmaan löytyisi guuglella nopeasti vastauksia mutta spoilauksien pelossa jätän guuglettamisen väliin. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

Mitään juonijatkumoa? Pitääkö tietää kuka teki mitäkin, kuka kuoli ja kuka petti kenet Fallout 3 pelissä?
Ei.

Kuhiseeko peli tuttuja hahmoja aiemmista osista? Vai onko nämä FO3 ja 4 aivan kaksi eri tarinaa?
Tässä on ihan oma stoori.
Eli eri tarinat, mutta edellisiä pelanneet voi tunnistaa juttuja ja tietenkin moni konsepti on jo tuttu. Joitain hahmoja löytyy samoja, mutta se nyt on ihan sama tunnistatko vai et... jos on pelannut aiempia ja tunnistaa, niin onhan se ihan hauska.

Mitä ei kannata tehdä, ja mitä kannattaa tehdä? Roolipelit ei juuri ole se oma pala kakkua. Tahtoisin mahdollisimman brutaalin ja julman pelikokemuksen, onko järkeä aloittaa suoraan vaikeimmalla vaikeustasolla, jos tässä edes sitä voi valita? Luin ylhäältä että jengiä harmittaa kun on max upitut super-aseet ja kaikki vihut kuolevat yhdestä osumasta, tähän pisteeseen en halua. Onko siis aseita/varusteita jotka kannattaa jättää käyttämättä jos haluaa hieman vaikeamman kokemuksen? Dying Light peli esim meni IMO aivan paskaksi kun sait aseet jotka tappavat lähes kaiken heti, ja mitkään zombilaumat eivät aiheuttaneet enää mitään ongelmia.
Toki voit aloittaa esim. Hard tai Very Hard. Sen jälkeen on vielä yksi taso, Survivalist, mutta se eroaa Very Hardista vain health regenin osalta kun käytät jotain parantavaa. Muutamat ei ole enää Very Hard ylemmäs mennyt koska Survivalistilla on lähinnä vaan rasittanut toi healin hitaus... eli kesken matsin sitä melko turha edes käyttää, ja sitten sen loputtua kun käytät niin kökit siinä odotellen että ukko healaa. Onhan sillä toki iso vaikutus tulitaistelussa.

Peli käytännössä toimii niin, että jos alkuun laitat vaikeustason ylös peli on oikeasti hankala. Se saattaa olla sitä jo Normalilla, jos ei tämmösiä juuri pelaile.
Tietyssä kohtaa, ellet itse rajoita mitä käytät, peli muuttuu helpoksi oli vaikeustaso mikä tahansa. Tuo johtuu juurikin kamoista.

Power armor on kuin vetäisi tankin niskaan, ja ilman sitä on olemassa yksi "normaaliin" vaatteeseen ja hattuun laitettava armor modifikaatio joka tekee ukosta todella kestävän. Se tulee questistä, jota et välttämättä edes tee.
Aseissa sitten on muutamia järjettömiä, eli tietyt legendary erikoisominaisuudet tekee niistä melko övereitä. Wounding ja Explosive ainakin, etenkin jos yhdistää haulikkoon.
Tietenkin pelissä saa myös tietyt perkit valitsemalla ukosta todella tehokkaan, esimerkiksi jos nostat critical damaget tappiin sekä asetyypin perkit tappiin yms niin hiippailusta lähtevä kuti voi olla melko järjetön.

Itse en erityisen Fallout fani ole, mutta peli on kyllä ollut mahtava.
Alkuun voi mennä nuppi sekaisin käyttöliittymän kanssa paikoin, ja pelissä on monia asioita mitä se ei selitä yhtään. Eikä nyt puhuta siitä että se selittäisi miten teet jonkun tehtävän tms, vaan ihan käyttöliittymästä eli kyseessä rasite ja huono asia. Käyttöliittymä omasta mielestä pelin suurin ongelma, mutta eihän sitä enää huomaa kun menty jo sadan tunnin yli ekaan pelikertaan.
Noh, dialogi on myös vähän sekundaa... tai ei se dialogi, vaan se että sen merkitys on usein nolla.

Isot kiitokset tekstistä TML.

Aloitin pelin suoraan vaikeimmalla, survivalist tasolla. Pysyn irti noista eniten helpottavista armoreista ja asemodeista/aseista. Joku 6h takana ja jokusen kerran kuollut. Vaikuttaa ainakin alussa sopivan haasteelliselta.

Mielenkiintoinen peli kyllä! Pitää kirjoitella tarkemmin ja enemmän kunhan etenen pelissä edes vähän.

Eilen aloitin pelaa tätä. Ei oo ollut koskaan Fallouteista mitään kokemuksia. Ku päästiin niistä alun asetelmista itse pelin juttuun, olin vähän pihalla, mut kyllä se siitä sit ku pelas ja luki tätä ketjua niin lähti sujumaan paremmin. Itekin niinkuin moni muukin innostui siitä talon rakentamisesta ennenkuin lähti sen hirveämmin seikkailemaan. Tein/suunnittelin koko viime yön sitä taloa.:D:D Ruma se on ku mikä mut pysyy se pystyssä.:hyper:Kyllä mä vielä siitä sellaisen linnan kehittelen. Siinä meinasin aluksi vähän hermostua ku en oikein halllinut sitä. Millaiset seinäkappaleet jne, jäi rakoja sinne väliin ja pelkäsin et yön möröt tulee vielä sieltä välistä sisään. Oven saamisen paikoilleen kanssa meinasin ihan oikeasti vittuuntua. Kunnes huomasin miten yksinkertaisesta asiasta se oli kiinni.:david:

Nyt oon jättänyt talon rakennuksen vähäksi aikaa ja lähdin tutkimaan paikkoja, tekee questeja ja kehittämään ukkoa, aseita jne. Ei oo koskaan mikään peli aiheuttanut näin pahaa koukkua. Siis ikinä. Aika menee ihan hirveetä vauhtia ku pelaa. Niinkuin koko viime yö sen kuin hujahti vaan.:D Vähän sain myös jo pelätä pelissä ja repeilin ku joku kirjoitti täällä, taisi olla TML joka sanoi että istuu yöt sisällä tuolissa.:hyper:Ei hitto että repesin.:D Ymmärrän siis kyllä, itsekin ahdistun pelottavista peleistä. Ohimennen sanon että hyvä esimerkki on Bloodborne joka aiheutti niiiiiin pahaa pakokauhua ja säikähdyshuutoja ja paskahhalvauksia, että peli oli täysin pakko laittaa aina pauselle ja lähtee ulos hermosauhuille rauhoittumaan. Jäi muuten Bloodbornen peluu kesken...

Mahtava fiilis nyt on pelissä se kun lähtee tutkii paikkoja tehden kaikkia asioita ja sit aina palata takas välillä kehittää omaa kotiansa.

Nyt veti brotherhoodin main questi semmosen bugin, et pelin pelaaminen tais loppua siihen. "Mene katolle" ja hissistä kun astuu katolle, niin putoo aina 100m alaspäin maahan ja delaa. On resetoitu, pelattu muita tehtävii välissä jne. Tosta vois melkein kuulua saada pelistä rahat takas.

Jos arvaan oikein missä kohdin tuo tapahtuu, niin tämä tapahtuu silloin ku olet menossa siihen ydinvoimalaan vai mikä lie. Jos teet kaiken mitä tarvitsee siellä ylhäällä niin sun ei tarvitse mennä siellä ylhäällä käymään välissä. Itsellä ainaki tämä kohta jumi. Eli kun hyppäsi takas hissiin ja lähti menee ylös. Sit tuli latauskatko ja kun peli taas käynnisty niin hissi jatkoi matkaa mutta ite jäit johonkin tyhjälle seisoo. Jos liikahti niin tippu ja kuoli. Onneksi oli tallennus kun saavuin sinne tornin yläosaan.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Vähän sain myös jo pelätä pelissä ja repeilin ku joku kirjoitti täällä, taisi olla TML joka sanoi että istuu yöt sisällä tuolissa.:hyper:Ei hitto että repesin.:D Ymmärrän siis kyllä, itsekin ahdistun pelottavista peleistä. Ohimennen sanon että hyvä esimerkki on Bloodborne joka aiheutti niiiiiin pahaa pakokauhua ja säikähdyshuutoja ja paskahhalvauksia, että peli oli täysin pakko laittaa aina pauselle ja lähtee ulos hermosauhuille rauhoittumaan. Jäi muuten Bloodbornen peluu kesken...
Tässä on itsellä nyt takana jotain päälle sadan tunnin, ja jonkin verran laantunut jo omat reaktiot pimeissä mestoissa tyyppeihin. Silti, välillä sitä edelleen tapahtuu kun ei vain odota jotain. Vaikka ei tapahtuisikaan, joissain paikoissa vain on niin creepy fiilis.

Yöt nukun pelissä edelleen, tai istun tuolissa. :D
Toisaalta on se sitäkin, että päivällä on paljon helpompaa tutkia uusia mestoja.

Mahtava fiilis nyt on pelissä se kun lähtee tutkii paikkoja tehden kaikkia asioita ja sit aina palata takas välillä kehittää omaa kotiansa.
Joo, katsotaanko tuleeko sulle sama että jokainen settlement minkä saat pitää rakentaa ainakin jonkinlaiseen kuntoon. :)
Itse rakennan kaikki, ja aika usein vielä ajatuksella.
Tuossa tosin alkaa oikeasti loppumaan matskut kesken, vaikka joka kertaa suppy linet pistää pystyyn.

Useampi päivä nyt breikkiä, pitäisi taas jatkaa taivallusta.
Tosin oon pohtinut tän ajan valintaa mikä on edessä, sekä sitä että painanko vaan main questin enimmäkseen enää läpi vain tutkinko vielä. Mulla on edelleen aika iso osa karttaa tutkimatta.
Locations discovered (löytyy pip-boy:sta) taitaa mulla olla jotain 2xx alkupäätä, ja kuulemani mukaan vastaa n. 2/3 lokaatioista.

Jaahas. Toi mun ukko on homo.
Kun Piperin kanssa keskustelee niin tulee se "romance" vaihtoehto siihen välillä. Sitä klikkaillu ja pakit tulee aina.
Noh, muuten klikkailen menee ne keskustelut muiden kanssa klikklikklik meiningillä enkä niinkään kuuntele niitä tylsiä höpötyksiä. Mut mut, näköjään ku klikkailee sokeasti niin voi käydä hassusti.
Sen preston garveynkin kohdalla tuli se "romance" vaihtoehto. Ja sehän vastas että joo ei tienny että määki siitä tykkään. Voiiii helvetti.
En oo ennen pelannu peliä, missä oon homoks tullu. :D

Lopetin tähän koko pelaamisen koska menin ihan jäihin. Ja kuulemma moni kaverikin.

Lopetin tähän koko pelaamisen koska menin ihan jäihin. Ja kuulemma moni kaverikin.
Tosin
tuo ei ainakaan tietääkseni vielä lukinnut mitään.... koska tein vielä lisää ainakin parille ton jälkeen. Siitä vähän eteenpäin katkesikin sitten yhdet välit........NYT se tenkkapoo vasta onkin, meinaan olen melkein varma että seuraava homma minkä teen jättää enää yhden kaverin. :(

En olekaan sitten viikkoon pelannut. :D
I don't know what to do.

Kommentoin nyt itsekin tänne, en varmaan ole ainut nainen? Ei ole hirveesti kokemusta Fallouteista mullakaan eikä sen kummemmin muistakaan roolipeleistä pl. Skyrim, jota sitäkään en ole vielä loppuun asti pelannut, kun meni niin älyttömäksi se touhu, että piti vetää vähän jarrua. Pirun koukuttava peli ja näin naisen näkökulmasta myös hauska. Tykkään roolipeleistä muutenkin tälläkin vähäisellä kokemuksella, sillä sen hahmon kehittäminen on palkitsevaa, mutta mun mielestä tässä pelissä ehdottomasti hauskinta on kerätä sitä romua ja rakennella, vaikka PCllä se rakentaminen onkin välillä aivan anaalista, modeja odotellessa. En olisi varmaan itse ostanut koko peliä, ellei mies olisi ostanu sitä mulle lahjaksi, mutta onneksi osti. Se vaan harmittaa, kun pitää rajoittaa pelaamista pääsykokeiden, töiden ja kouluhommien takia :D Eipä tästä varmaan ollut mitään iloa kenellekään, kunhan teki mieli ilmoittaa, että on täällä joku nainenkin, joka tykkää tästä pelistä eikä nalkuta ukolle sen pelaamisesta ;)

Peli pelattu ja aikoja sitten läpi ja jäi kyllä melko laimea fiilis. Mene, tapa tuu kertoo siitä minulle-questeja oli aivan liikaa. Survival-moodi oli päällä, mutta silti peli aivan liian helppo. Tuolla taisinkin kirjoittaa että jano,nälkä ja uni olisi ollut kiva pakollinen lisä tuohon kuten New vegasissa. Rakentelua en jaksanut kun se ei lopulta hyödyttänyt mitään. Lopusta jäi kuva että tiimille on tullut melkoinen kiire tehdä tämä loppuun. Läpipelanneet varmaankin tietänee mistä puhun.

Miten toi peli alkaa oikeen etenemään? Olen nyt kerinnyt muutaman tunnin pelaamaan, aloin rakentamaankin mutta mitään tietoa ei ole mitä sitten pitää tehdä.
Vaellan ympäri erämaata heikoilla aseilla niin heti kun jossain tulee joku raideria pahempi vihollinen niin kuolen. Aseita ei voi kehittää koska ei ole oikeastaan mitään rakennusmateriaaleja. Pelaan hardilla.

Mihin kaikki tavarat yms voi tyhjentää?

Miten toi peli alkaa oikeen etenemään? Olen nyt kerinnyt muutaman tunnin pelaamaan, aloin rakentamaankin mutta mitään tietoa ei ole mitä sitten pitää tehdä.
Vaellan ympäri erämaata heikoilla aseilla niin heti kun jossain tulee joku raideria pahempi vihollinen niin kuolen. Aseita ei voi kehittää koska ei ole oikeastaan mitään rakennusmateriaaleja. Pelaan hardilla.

Mihin kaikki tavarat yms voi tyhjentää?

Juttele kaikkien kanssa ja käy läpi kaikki keskustelu vaihtoehdot. Peli ohjaa kyllä alussa melko paljon alkuun. Muista aktivoida pip-boysta questit ja seuraa kompassia. Peli lähtee tossiaan käyntiin kun löydät Diamond cityn. Tämäkin peli näyttää sinulle kädestä pitäen n

Taitaa olla ostamisen arvoinen peli? Nyt olen tässä viikon pähkäillyt että raaskiiko sitä.. Luin koko Fallout 4 osion läpi ja kyllä tää vaan aika vahvasti nyt näyttää siltä.
Kai se on haettava vaikka just tuli ostettua Dying Light & Batman Arkham Knight. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom