Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Toi radiation storm on muuten aika kuumottava iltahämärässä kun on sopivassa paikassa.
Itse eilen tyhjentelin vanhan puoliksi rikkinäisen kartanon ghouleista, ja sitten perään rakentelin mestaa kun sai omaksi. Semmonen mesta vielä että toisella puolella meri ja kallio missä pudotusta, ja toisen puolen horisontissa kiilsi hylättyjä puutaloja lisää. Siellä vielä näkyi kauempana lisää ghouleja.
Rakentelin äkkiä perushommia vähäsen, sitten sängyn rakentamisen jälkeen tirsat että oli taas aurikoinen päivä ja rakentamista pysty taas jatkamaan mukavammin mielin. Diamond city radio vaan pauhaa auringossa ja homma pelitti taas. :D

View: https://youtu.be/acMqxcdxE0E

Tuosta L35 tuli mieleen, että jotain varmaan teen väärin mun ukolla tai vaihtoehtoisesti olen vain huono. L38 nyt, ja Hard pelaan.
Tuntuu että edelleen noi Sentry bot ja Deathclaw on kamalan haastavia. Behemotheja vasta pari kaatanut, ja olihan nekin melko keijoja ilmestyksiä. Joo, ei ole välttämättä pahoja jos sopivasti osuu Fat Boy:lla jotain kolmisen kertaa, mutta kumpikin käy päälle aika nopeaa ja ilman maastossa olevaa suojaa se on aika karua hommaa ainakin ilman power armoria miten nyt pelaan.

Tuossa hämää vielä se, että moni sanoo Very Hard sekä jopa Survival olevan myös helppoja joskus L30 jälkeen. Heh.

Damageen liittyvää perkkiä mulla on neljännet levelit sekä non-auto rifle että non-auto pistol. Viidennet tosin uupuu.
Tarvis vielä viimeisen tason tuohon ase craftaukseen, mutta sen vaatimus on joku L46. :D
Tällä hetkellä käytän jotain ~120 dmg snipua aina tappelun alkuun 2x damagella (pitäskö ottaa Ninja), ja lähempään mäiskintää jotain 100 dmg luokan pistooleja ja combat rifle.

Tuosta on muuten hauska versio, eli stealth melee ja Blink perk. Esimerkki: http://gfycat.com/AnchoredIdealisticEthiopianwolf

Juu tulee välillä itelläki semmosia hetkiä ku joku glowing lege tulee vastaan että yrittää perse eellä kiivetä karkuun ku vaikka lippaan tyhjentää ni ei mitään vaikutusta :D

Ja tuohon save hommaan piti vielä sanoa että aikanaan mulla meni new vegasissa joku 7-8 tuntia peliä pilalle ku en ollu savettanu ja quick save teki jonku errorin ja peli tilttas samalla... oli kyllä semmoset raivot päällä jonku aikaa että jäi seikkailut hetkeksi tauolle. Nykyään mulla on tuommosissa peleissä 3 tai 4 save tiedostoa mitä kierrätän koko ajan :)

Asiasta toiseen, onko kaikki huomannut että pip-boy valikoiden värin voi vaihtaa? Settings > Display.
Suurimpana juttuna tuossa on se, että tuo väri on suoraan se väri minkä pip-boy taskulamppu puskee ulos.
Itsellä nyt valkoinen, videolla esimerkki kun oranssi. Pitää testaa tuota oranssia:

View: https://www.youtube.com/watch?v=xD9QZGLkvFQ

Sitten eri asiaa, tässä on rakentaminen vähän eri levelillä. Hommasta tekee uskomattomampaa että tuo on konsolilla, eli ei modeja tai console kautta resursseja yms. What.
Kattokaa detaljeja, mm. roskiksiin on tungettu moldy food? Toolboxissa on oikeasti iso kasa työkaluja, baarissa on täydet varustukset viinaa, yms.

View: https://www.youtube.com/watch?v=7J_W13nOZYA

Juu tulee välillä itelläki semmosia hetkiä ku joku glowing lege tulee vastaan että yrittää perse eellä kiivetä karkuun ku vaikka lippaan tyhjentää ni ei mitään vaikutusta :D
Joltain glowing lege ghoul tai muulta normaalilta sentään saa helposti jalat alta. :D Deathclaw ja Robot sentry on sitten eri tarina.
Sain ei-niin-pienen-slaagin kun oli tyhjää questiin jotain kämppää, ja lopussa ihmettelin kauan että missä muka joku raider vielä huutelee. Noh, tajusin et oli semmonen kuoppa talon sisällä... ei kai muuta kuin hyppy sinne.
Olivat sitten johtaneet Deathclawn:n pienen pieneen huoneeseen... ei terve..... paniikkihaulikkoa heti kehiin.

Joltain glowing lege ghoul tai muulta normaalilta sentään saa helposti jalat alta. :D Deathclaw ja Robot sentry on sitten eri tarina.
Sain ei-niin-pienen-slaagin kun oli tyhjää questiin jotain kämppää, ja lopussa ihmettelin kauan että missä muka joku raider vielä huutelee. Noh, tajusin et oli semmonen kuoppa talon sisällä... ei kai muuta kuin hyppy sinne.
Olivat sitten johtaneet Deathclawn:n pienen pieneen huoneeseen... ei terve..... paniikkihaulikkoa heti kehiin.

Mulle kävi pikkaisen samalainen episodi.
Löysin sellaisen kuopan, jonka pohjalla oli romua ja vettä. Pakkohan se oli mennä tutkimaan, mutta hiukan epäröin, kun kuuntelin, että sieltä kuuluu epämääräistä murahtelua ja kuopan reunat näyttää siltä, että sieltä ei välttämättä ihan helpolla pääse pois.

No, hyppy alas ja katsomaan, että mitä sieltä löytyy. Sieltähän rynnisti auton romun sisältä deathclaw ja lisäksi muutama niitä helvetin stingwingejä. Ottivat onneksi keskenäänkin matsia, joten sain kuin sainkin ne kaikki kylmäksi.

Ja pääsi sieltä lopulta poiskin:
Kuopan pohjalla oleva vesi virtasi sisälle luolaan, josta löytyi ihan kivasti lootattava + jokunen legendary radroach ja nippu ghouleja. Luola johti taloon, johon ei muuten olisi edes päässyt sisälle, oli ovi teljetty sisäpuolelta.

Peli kyllä onnistuu vähän väliä luomaan oikeasti kunnon paniikkia. Mie romahan. :D

Kattelin yhtä let's playta, niin voin kompata, että talojen keskellä olevat kuopat eivät ehkä ole niitä turvallisimpia paikkoja. :D

Itellä eka kaoottinen kohtaaminen oli mirelurk queen. Tuli syötyä ja viskottua reput ja taskut tyhjiksi siinä tappelussa, ja piti hakea power armorikin ekaa kertaa tosikäyttöön. Hemmetin suohirviöperkele.

Level 43. 1d 17h pelattuna. Yrittäny täs vähä armoreita parantaa. Onko tuo Combat armor paras perus panssari vai löytyykö samantyylisiä muita hyviä? Nyt vasta hokasin että Vault suittia pystyy myös modaamaan :o

Tuli vähän ähky tuohon samoilemiseen ja vedin pääjuonen läpi eilen, joka oli loppupeleissä aika mitäänsanomaton, mitä kyllä odotinkin. Lvl 63 olin loppupeleissä. Vielä hieman tekisi mieli lähteä samoilemaan lisää, mutta ehkä pienen pieni tauko on paikallaan tässä välissä.

Rakentamista en muuten tehnyt yhtään enempää mitä oli pakollista noissa tehtävissä. Tuli pelattua Ark: Survival Evolvedia männä kuukausina 450 tuntia niin ei hirveästi kiinnostanut alkaa tässä enää rakentelemaan :D

Viimeksi muokattu:
Tuli vähän ähky tuohon samoilemiseen ja vedin pääjuonen läpi eilen, joka oli loppupeleissä aika mitäänsanomaton, mitä kyllä odotinkin. Lvl 63 olin loppupeleissä. Vielä hieman tekisi mieli lähteä samoilemaan lisää, mutta ehkä pienen pieni tauko on paikallaan tässä välissä.

Rakentamista en muuten tehnyt yhtään enempää mitä oli pakollista noissa tehtävissä. Tuli pelattua Ark: Survival Evolvedia männä kuukausina 450 tuntia niin ei hirveästi kiinnostanut alkaa tässä enää rakentelemaan :D
Oho! Mä oon säästelly tota päätehtävää ku pelkään että se loppuu liian nopsaan. Paljon sulla on pelitunteja?

:eek:

orzPKSf.png

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Oho! Mä oon säästelly tota päätehtävää ku pelkään että se loppuu liian nopsaan. Paljon sulla on pelitunteja?

Ei mitään hajua pelitunneista. Itseasiassa en edes ole huomannut niitä PS4:llä missään, mutta tuskin ne muutenkaan paikkaansa pitää, kun olen aika paljon idlannut start valikossa jotain muuta touhutessani ja se ilmeisesti laskee nekin niihin tunteihin mukaan.

Ei mitään hajua pelitunneista. Itseasiassa en edes ole huomannut niitä PS4:llä missään, mutta tuskin ne muutenkaan paikkaansa pitää, kun olen aika paljon idlannut start valikossa jotain muuta touhutessani ja se ilmeisesti laskee nekin niihin tunteihin mukaan.
Olen itse huomannut että PC:llä Steam sanoo eri tunnit kuin aika save tiedostoja selatessa. En tiedä onko saveissa noita aikoja PS4:lla?
Steam laskee myös ESC valikossa idlaamisen, ne tallennuksien näyttämät tunnit ei laske. Mulla Steamin tunnit on joku 25h enemmän, kun annan Fallout 4 olla pausella usein pitkän aikaa kun teen muuta.

Olen itse huomannut että PC:llä Steam sanoo eri tunnit kuin aika save tiedostoja selatessa. En tiedä onko saveissa noita aikoja PS4:lla?
Steam laskee myös ESC valikossa idlaamisen, ne tallennuksien näyttämät tunnit ei laske. Mulla Steamin tunnit on joku 25h enemmän, kun annan Fallout 4 olla pausella usein pitkän aikaa kun teen muuta.

Saveista löytyi info valikko PS4:llä kun tuon oman postauksen jälkeen vilkaisin ja siellä näytti 4 päivää, 3 tuntia ja 40 minuuttia. Voisin kyllä helposti uskoa, että tuo n. 100 tuntia tehokasta peliaikaa pitää paikkansa.

Helposti tuossa menee se 100 tuntia.

Tosiaan PC:llä jos idlaa valikossa, missä save/load jne, niin ei laske sitä aikaa tallennuksen näyttämään aikaan.

Ihan hauskoja juttuja tapahtuu tässä pelissä välillä. Lähdin huvikseni seurailemaan kahta Brotherhood of Steelin Power Armoreissa olevaa jannua, jotka yöaikaan olivat partioimassa. Jonkin tovin päästä toinen näistä sankareista päätti lähteä järven pohjaan hoitelemaan legendary mirelurk hunteria, mutta sille tielle jäi. Ei vissiin BoS-koulutuksessa mainittu mitään teräksen painosta. Seuraavaksi mirelurk kävi raivokkaan taistelun kuivalla maalla jäljellä olevan BoS-jannun kanssa. Mirelurk voitti, mutta tappelu vaan sattui erään robottimestan vieressä, joten Mr. Gutsy -robotit sitten viimeistelivät kyseisen mirelurkin ja palasivat omille teilleen. Lopulta nousin jonkun autonromun takaa ja kävin poimimassa legendary-dropit ja power armorin osat. :)
Lähin kanssa käpöttelemään parin knightin perässä halki Bostonin, ne tasoittaa gunner- ja mutant-kylän ennen kun ehtii kissaa sanoa (kävin noukkimassa legendary superilta explosive gauss sniperin, yay!) mutta kolaavat kummatkin kahteen hyttyseen koska eivät osu niihin sitten kirveelläkään.

Mulla kans tuli tänään vastaan se monttu deathclaw, meinas tulla paska housuun ku se mönki sieltä kulman takaa näkyville :D mut gauss rifle + psycho gem + critti shotti vatsissa on aika pätevä lääke ölleille.

Tuli käytyä tossa varmaan pelin kuumottavimmassa paikassa, mutta sen ois voinu tehdä vielä astetta paremmaksi jollain Legendary Deathclawilla. Yliluonnollisia flashbackeja ja ghoulit hyppii silmille. Harmi vaan etten mennyt aiemmin paskemmilla kamoilla niin olis ollut hieman parempi kokemus kun ei kaikki taitukkaan parilla laakilla.

Hugo's Holen vieressä oleva kaivos.

ittellä yks mieleen painuvista hetkistä oli kun hyppäsin The Slog?(olikoha se tämä nimi) settlementtiin ja sinne hyökkäs raiderit steelworksin puolelta. Ei siinä mitään mutta takaa tuli legendery deathclaw. Kyllä siinä hetki meni kun 10 settlerin kanssa sitä vastaan väännettiin.

Oon nyt levulla 41, kaksi companionia lover statuksella, kohta Valentine on täydet myös. Macready on hanurista. En oikein saanu sitä tyytyväiseks millään. Dumppasin sen mun kälysimpään settlementtiin. Keräilköön siellä porkkanoita saatana.
Sivu questejä tehny pääasiassa. Ei oo hirveesti aikaa pelailla niin käytän harvat tuntini haahuiluun ja paikkojen tutkimiseen.

Aseisiin vähä pettynyt. Periaatteissa samoilla pyssyillä menny nyt 10 viimesintä leveliä. modit täysillä niin ei oikein korvaavia löydy.
Erikoismaininta "telekineettisestä" pyssystä joka ampuu jotain painovoima aaltoja. En oo viel hirveesti testaillu mutta vaikuttaa hassulta.

Oon nyt levulla 41, kaksi companionia lover statuksella, kohta Valentine on täydet myös. Macready on hanurista. En oikein saanu sitä tyytyväiseks millään. Dumppasin sen mun kälysimpään settlementtiin. Keräilköön siellä porkkanoita saatana.

Sun pitää valita keskusteluissa se "No" tai se oikeanpuoleisin keskusteluvaihtoehto. Toisekseen, pitää varastella kamaa sen kanssa kaikkialta muualta PAITSI Goodneighborista. Siellä se vetää herneen nokkaan ja ampuu jos varastelet :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom