Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Onko noista "settlementeistä" mitään hyötyä? Joo saahan sinne tehdä kaikkia hienoja rakennelmia, mutta saako ne jotenkin tuottamaan vaikka rahaa tai muuta hyödyllistä?
 
Muokkasin tuo spoilertagiasian otsikkoon.
 
Voi perse että onkin komea peli. Graffat nyt ei yllättäen ole sitä huikeinta mahdollista, mutta järjetön määrä roinaa ympäristössä, maisemat ja yleinen ydintuhon meininki hivelee silmää. Parin kuukauden sisään varmaan paukkuu melkonen määrä modauksia graffapuolellekin. Alun perusteella tekemistä, ympäristöä ja taisteltavaa riittää. Basen rakentelu on kiva pikkujippo ja runsaat ase. ja panssarimodaukset pitää mielenkiintoa yllä. Vaikka tää kahvikuppien, pöytätuulettimien ja ruuvien metästys on hassua, niin antaa ainakin dynaamisemman fiiliksen maailmasta kun tavaralla on oikeasti edes joku merkitys, olkoot sitten vain salvagea varten.

Overall, alkutunnelmat on hyvät. Pitkästä aikaa herää oikeasti vimma käydä koluamassa kaikki nurkat läpi ennen seuraavaan paikkaan siirtymistä, ja aika harakkameininki puskee päälle "kato uus pyss--- MIKÄ TUOLLA HORISONTISSA KIILTÄÄ?! Pakko mennä sinne... Eiku tonne... Katohan uus mesta, mitäs täällä on...".
 
Vielä....yks...teippirulla...jaksaa...jaksaa....

McReady kyselee koko ajan että vittuako sä noita raijaat koko ajan mukana mut PAKKO. Ei voi jättää.
 
Joo itsellä myös lähtee kantoon kaikki tuulettimet, mikroskoopit, globet, KAIKKI. :D
PAKKO.
 
Jospa FO4 onkin vain jälleen yksi Vault-Tecin sosiaalinen eksperimentti, joka testaa pelaajan kykyä luopua sivutehtävistä joissa vaaditaan turhaa roinaa? No, se ja sama. Kaikki vitun kilkkeet kyytiin vaa, varmasti tarttee jossakin näitä. Ja tota. Ihan ehdottomasti tää tulee kyytiin. Ja kyllä sitä nyt jaksaa puoli karttaa kävellä takas baseen kun painorajat paukku enkä osaa mitään tiputtaa lattialle. Kolmesti.
 
Perus aseita ja armoreita olen alkanut jättämään maahan. Painoa kuitenkin, ja niistä saa tyyliin nahkaa ja metallia mitä on jo muutenkin useimmiten. Sit jos on jotain modeja niissä, niin kantoon. Tosin nyt vasta luin, että vissiin modit kantsii poistaa ensin ja sitten scrap? Olen luullut että jos scrappaa aseen missä modeja, niin ne modit tulee pois automagical. :D Kuinkahan monta asiaa vielä on mitä en ole tajunnut, heh.

Muuten itemeistä, niin modien kilkkeet tulee sit kuitenkin kaikista mikroskoopeista, dildoista, yms mitä näitä nyt on.
 
Perus aseita ja armoreita olen alkanut jättämään maahan. Painoa kuitenkin, ja niistä saa tyyliin nahkaa ja metallia mitä on jo muutenkin useimmiten. Sit jos on jotain modeja niissä, niin kantoon. Tosin nyt vasta luin, että vissiin modit kantsii poistaa ensin ja sitten scrap? Olen luullut että jos scrappaa aseen missä modeja, niin ne modit tulee pois automagical. :D Kuinkahan monta asiaa vielä on mitä en ole tajunnut, heh.

Muuten itemeistä, niin modien kilkkeet tulee sit kuitenkin kaikista mikroskoopeista, dildoista, yms mitä näitä nyt on.

Aseista ja armoreista saa ruuveja! Ainakin jos on Scrapper perk http://fallout.wikia.com/wiki/Scrapper_(perk)
 
Perus aseita ja armoreita olen alkanut jättämään maahan. Painoa kuitenkin, ja niistä saa tyyliin nahkaa ja metallia mitä on jo muutenkin useimmiten. Sit jos on jotain modeja niissä, niin kantoon. Tosin nyt vasta luin, että vissiin modit kantsii poistaa ensin ja sitten scrap? Olen luullut että jos scrappaa aseen missä modeja, niin ne modit tulee pois automagical. :D Kuinkahan monta asiaa vielä on mitä en ole tajunnut, heh.

Muuten itemeistä, niin modien kilkkeet tulee sit kuitenkin kaikista mikroskoopeista, dildoista, yms mitä näitä nyt on.

Joo, modit pitää poistaa ensin ja sitten vasta scrapata. Itsekin tuhosin noita ihan kylmästi ilman modien poistoa ennen kuin jossain vaiheessa tajusin, että siinä menee ne modit samalla. En tosin mitään perusmodeja jaksa poistella, ainoastaan sellaiset, joita ei esim. oma ukko vielä osaa tehdä tai ovat resurssien kannalta hankalia.

Tässä pelissä on kyllä pirun hankala saada tehtäviä suoritettua :D Quest lista on mulla jo ihan pirun pitkä ja aina kun tulee lähdettyä suorittamaan questia X, niin matkan varrella tapahtuu jotain mikä vie sivuraiteille ja quest saa taas odottaa. No, samapa tuo, pääasia että on hauskaa :D
 
Aseista ja armoreista saa ruuveja! Ainakin jos on Scrapper perk http://fallout.wikia.com/wiki/Scrapper_(perk)
Aivan, enpä ollut huomannut tuota katsoa. Toi on aivan ehdoton.
Voi pergele, nyt pitää sit kantaa melkeinpä ihan kaikki. Noh, fast travel on keksitty.....................

Joo, modit pitää poistaa ensin ja sitten vasta scrapata. Itsekin tuhosin noita ihan kylmästi ilman modien poistoa ennen kuin jossain vaiheessa tajusin, että siinä menee ne modit samalla. En tosin mitään perusmodeja jaksa poistella, ainoastaan sellaiset, joita ei esim. oma ukko vielä osaa tehdä tai ovat resurssien kannalta hankalia.
Joo, aina sitä oppii.... :F

Tässä pelissä on kyllä pirun hankala saada tehtäviä suoritettua :D Quest lista on mulla jo ihan pirun pitkä ja aina kun tulee lähdettyä suorittamaan questia X, niin matkan varrella tapahtuu jotain mikä vie sivuraiteille ja quest saa taas odottaa. No, samapa tuo, pääasia että on hauskaa :D
Sitten kuulin myös että osa settlementtien antamista questeista failaa jos ei tarpeeksi ajoissa tee. Sekin vielä. :|
Pitää varmaan sanoa osaan että ei nyt, kyllähän sen voi hakea myöhemmin? Meinaan muistaakseni mainittiin tuossa failaamisen yhteydessä että aika rullaa kun ottaa vastaan.
 
Sitten kuulin myös että osa settlementtien antamista questeista failaa jos ei tarpeeksi ajoissa tee. Sekin vielä. :|
Pitää varmaan sanoa osaan että ei nyt, kyllähän sen voi hakea myöhemmin? Meinaan muistaakseni mainittiin tuossa failaamisen yhteydessä että aika rullaa kun ottaa vastaan.

Vielä ei ole tuota käynyt, voi olla, että on ollut tuuri, enkä ole vielä sellaisia questeja hyväksynyt. Pitää kyllä muistaa tuo.
Olisi kyllä hyvä, jos aikarajalla varustetut questit näyttäisi, että koska se pitää olla hoidettu.

edit:
Sen verran tuli googletettua tuota, että jotain selvisi.
Ainakin kidnappaukset ja settlementien puolustamistehtävät on time limitillä. Tuo toki on ihan loogistakin. Noita pystyy myös välttämään, jos on tarpeeksi hyvät defenset. Mulla on ainakin Sanctuary sen verran hyvillä defense arvoilla, että siellä tuskin mitään tapahtuu, mutta niiden muiden settlementien eteen en ole vielä mitään tehnyt... Pitää ottaa sekin, työn alle :D
 
Vielä ei ole tuota käynyt, voi olla, että on ollut tuuri, enkä ole vielä sellaisia questeja hyväksynyt. Pitää kyllä muistaa tuo.
Olisi kyllä hyvä, jos aikarajalla varustetut questit näyttäisi, että koska se pitää olla hoidettu.
Vissiin quest tyypit jotka voi failaa on:

- hostage
- settlement defend

Tosin kirjoiteltiin että ihan questin antavan tyypin dialogissa lukee sitten että tällä on kiire, hurry tjsp. Viittaa varmaan pikemmin noihin hostage hommiin.
Eikö noi settlement defendit on ihan loputonta hommaa? Ja ne on sit vissiin automaagisesti kaikki time sensitive.
 
Jos jotain tiettyä romua etsii niin nehän saa tägättyä niin että tietää mitä etsii. Näin ei tule kannettua niin paljon "turhaa" mukana.
 
Vissiin quest tyypit jotka voi failaa on:

- hostage
- settlement defend

Tosin kirjoiteltiin että ihan questin antavan tyypin dialogissa lukee sitten että tällä on kiire, hurry tjsp. Viittaa varmaan pikemmin noihin hostage hommiin.
Eikö noi settlement defendit on ihan loputonta hommaa? Ja ne on sit vissiin automaagisesti kaikki time sensitive.

Heh, just pistin samat tuonne omaan viestiin + vähän muuta :D
 
Mulla on ainakin Sanctuary sen verran hyvillä defense arvoilla, että siellä tuskin mitään tapahtuu, mutta niiden muiden settlementien eteen en ole vielä mitään tehnyt... Pitää ottaa sekin, työn alle :D
Tähän muuten lisäys minkä kuulin, jota ei ehkä välttämättä halua kaikki lukea. Jos siis häiritsee että tietää miten joku asia toimii pelissä... siis pelimekaanisesti. Liittyy settlementtien mekaniikkaan:

Mulle sanottiin varman kuuloisesti että jos defense on enemmän kuin food + water yhteensä, niin settlementtiin ei hyökätä ollenkaan.
Eli jos on 10 food ja 10 water, niin 21 defensellä ei tule lainkaan hyökkäyksiä. En ole varma riittääkö 20.

EDIT: Tosin nyt luin että *reduces* attacks, ehkä niitä voi silti vielä olla. Itsellä ei kyllä ainuttakaan ole tapahtunut vielä.

Jos jotain tiettyä romua etsii niin nehän saa tägättyä niin että tietää mitä etsii. Näin ei tule kannettua niin paljon "turhaa" mukana.
Tiesin kyllä, mutta tässä on taas se että kuinka jaksaa kokoajan tägäillä noita.
Helpompi vaan kantaa kaikki. I have everything. B*tches. Gimme that desk fan! :D
 
Semmonen fiilis et tänään tulee taas hakattua peliä pitkälle yöhön! Mut niiku ylempänä joku mainitsi et jos oot menos suorittaa questia niin todennäköisyys et lähet seikkailee muualle on kyl pirun suuri :D
 
Mä en tosiaan ole edes erityisen suuri FO fani, viimeeksi 1&2 pelannut vuonna nakki (okei 3 kokeilin hetken), mutta tätä tahkoo ihan hulluna.
Sairaan koukuttavaa, ja itselle toi settlement rakentaminen on äärettömän suuri lisä. Sekä modaus..... sekä.... kaikki... ää..
 
Back
Ylös Bottom