Failuresta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
yleensä bodyhommista voimailuun siirtyminen käsittää myös hieman ajatusmaailman muuttelua. sen takia se näennäisen kevyt treenailu saattaa tuntua hassulta. kun kuitenkin ajattelet, kumpi on kovempi treeni: 7max*85% ja toisena sarjana 5max*85% vai sitten 8*4*85%, voit aatella ensin, että eka, mutta työmäärällisesti se toinen aika selkeesti. toisessa tulee tehtyä yhteensä 12*85% ja toisessa 32*85%. melkonen ero. lisäksi toisessa treenissä tulee 8 kpl ekoja nostoja, mikä auttaa kisatilanteeseen. lisäksi jokanen toisto pysyy hyvänä sekä tekniikaltaan että nopeudeltaan. paljon hyviä juttuja siis.

mutta... kukin tyylillään.

mulla on tapana mennä failureen kahdessa tilanteessa:

1. voimakestävyystreenin apuliikkeissä pienemmille lihaksille, tai isommissa liikkeissä viimeisessä sarjassa jos treeni on tarkoitus pitää mahdollisimman lyhyenä

2. maksimivoimatestissä (jolloin failure yleensä tarkoittaa, että pari kertaa vielä koitetaan kyseisellä painolla)

voimakestävyysjaksoja tosin otan melko harvoin, nytkin oli juuri vuoden tauko...mukavuudenhaluinen kun olen...ja se tuntuu kun taas alkaa tekemään. maitohappo ei ole kivaa oudokseltaan.

muuten en ole kokenut failureen treenaamisesta saavani hyötyä. noissakin tapauksissa tietysti mahdollinen hyöty on varsin marginaalinen.

mulla on tapana mennä failureen kahdessa tilanteessa:

1. voimakestävyystreenin apuliikkeissä pienemmille lihaksille, tai isommissa liikkeissä viimeisessä sarjassa jos treeni on tarkoitus pitää mahdollisimman lyhyenä

2. maksimivoimatestissä (jolloin failure yleensä tarkoittaa, että pari kertaa vielä koitetaan kyseisellä painolla)

voimakestävyysjaksoja tosin otan melko harvoin, nytkin oli juuri vuoden tauko...mukavuudenhaluinen kun olen...ja se tuntuu kun taas alkaa tekemään. maitohappo ei ole kivaa oudokseltaan.

muuten en ole kokenut failureen treenaamisesta saavani hyötyä. noissakin tapauksissa tietysti mahdollinen hyöty on varsin marginaalinen.

Failurena voi pitää myös sitä, että omien voimin ei seuraavalla toistolla tulisi enään täyttä toistoa.

Positiiviseen loppuun treenaaminen on suhteellisen toimiva tapa mutta eri asia kannattaa joka sarjassa vetää siihen pisteeseen asti, että liike jää puoliväliin eli epäonnistuu.

Välillä failure yhdistetään tähän:
että käytetään posiitivinen, negatiivinen, staattinen voima loppuun saakka eli täysi failure.

Tämä onkin oikea "failure", mitä HIT:issä alunperin käytettiin.

Mun mielestä on melko tavanomainen tapa tehdä sarjat tuohon asti, että sarja tehdään siihen asti, että kaikki toistot tulee "omin voimin" mutta tiedetään, että seuraava toisto ei luultavasti tule enään omin voimin.

Teoreettisesti jäädään ehkä yhdestä täydestä toistosta mutta eipä ainakaan epäonnistuta.

kyllä sille failurelle on ihan tilaus ja paikka treeneissä. testit ja kisat nyt nimenomaisesti. sillon ei säästellä, jos absoluuttista ykköstäkin haetaan tms.

voimakestävyydessäkin ihan lopppuun asti meneminen piikkaa aika nopeesti eikä vielä saada riittävää harjotusvaikutusta. ite oon suositellu jakoa kahteen; eka haetaan voimakestävyyspohjaa ja sit piikataan se.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos avustaja nostaa vikan (penkin) ylös rinnalta, on kyseessä positiivinen failure eikä negatiiviinen.

Positiivinen failure on tapahtunut kun painoa ei jaksa nostaa, staattinen kun sitä ei pysty pitämään paikoillaan ja negatiivinen kun painoa ei jaksa laskea kontrolloidusti.

Suositut

Back
Ylös Bottom