Faijalle uus farmari / maasturi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
2.3.2004
Viestejä
576
Isän muutama vuos vanha Citroen C5 lähtee vaihtoon pian ja ajattelin jeesata hieman uuden etsimistä. Listaan hieman alkuun kriteereitä:
-uusi
-hintaluokka max. 44000e
-kunnon tavaratila ( ford maverickissa oli kuulemma liian pieni )
-automaattivaihteisto
-kykeneväinen vetämään 1500kg venettä
-vakionopeudensäädin
-ilmastointi
-moottoritehot plussaa

Merkin puolesta ei löydy antipatioita.

Seuraavat autot on enemmän tai vähemmän syynissä:
Kia Serato/Sportage
Honda CR-V / Accord

Noista neljästä toi Accord (2.4i Executive AT, 190hv)vaikuttais melko hyvältä. Mitäs pakkislaiset on mieltä?

Nämä eivät käy:
Ford Maverick koeajettu, liian pieni tavaratila.
Ford S-MAX ei taida tarjota automaattilaatikkoa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
-uusi
-hintaluokka max. 44000e
-kunnon tavaratila ( ford maverickissa oli kuulemma liian pieni )
Tämä yhdistelmä jo aiheuttaa sen ettei omasta mielestäni kannata tiirailla maasturia. Lähes kaikki isommat menevät yli 50000 euron, joissa olisi isompi tavaratila kuin Maverickissa. Lähes ainoa poikkeus on Kia Sorento, joka tosin on aivan onneton ajettava. Alusta on huonompi kuin 20 vuotta vanhassa Pajerossa. Suosittelen tosin tutustumaan huvin vuoksi, jos se ei sittenkään isukkiasi häiritsisi hirveästi. Farmareista, jotka jäävät jäljelle, tulee lähinnä Subaru Legacy ja Volvo V70 mieleen joihin saisi alle 45 tuhannella eurolla riittävästi tehoa että jaksaisivat painavampiakin lasteja vetää ja joissa olisi iso tavaratila. Ja jos haluaa lisää maavaraa niin V70:stä olisi olemasssa XC70 ja Legacysta Outback versio. Molemmat ovat n.20cm maavaralla varustettuja. Tosin karkaavat jo hieman kalliimmiksi... Itse ehdottamasi Honda kyllä vaikuttaa ihan hyvältä myös.

Ps. Ylläoleva on ihan mutu-juttua...
 
Skoda octavia 2.0 TDI DPF Elegance DSG Autom. 35 890e (tunnettu julmettoman kokoisesta tavaratilasta) Xenon, automaagi-ilmastointi, vakkari... erittäin paljon tavaraa hintaan nähden. DSG- kaksoiskytkimellä oleva automaattilaatikko, ei nykimistä vaan tasaista ja erittäin nopeaa kyytiä, vaihtaa huomattavasti ihmistä nopeammin sekä pehmeämmin.

Korotettu alusta 230e :)

http://www.skoda-auto.com/fin/model/newoctavia/octaviacombi/prices/
http://www.skoda.fi/files/uusi_octavia_varusteet.pdf

Nelikkokin löytyy mutta siihen ei ole saatavilla automaattia, 2.0 TDI DPF 4x4 Elegance 37 890e

Ilmoitettu teho on 140hp/320Nm mutta todellinen voima on lähempänä 150hp/350Nm... Tuollainen dsg farmari menee videolta katsoen mittarivirhe huomioiden 8,5s 0-100kmh

edit: Accord (2.4i Executive AT, 190hv), kierroskone, ei mikään mukava laitos jos ajatellaan että pitäisi kuormaa vetää, kokoajan saa muuten kierrättää punarajalle asti jos tahtoo edetä.

Itse jos ajattelisin vetäväni vaunua niin ehdottomasti turbokone, saadaan alapäähän vääntöä jolla on suuri merkitys liikkeellelähdöissä jne.
 
- Skoda octavia dsg
Skodat ovat tunnetusti olleet vag-perheen kestävimpiä yksilöitä. Tämä muistaakseni tunnustettu jopa TM:ssä. Hyvä ajaa ja hiljainen. Iso tavaratila. Uudessa versiossa on jopa hieman laatuvaikutelmaa.

- Mitsubishi grandis
Iso ja tilaa löytyy. Vetokyky 1800kg. Saa tuohon hintaan jo 2,4 automaatin.

- Nissan x-trail ja Mitsubishi outlander
vetokykyä löytyy 1500kg eli siinä ja siinä. Mitsuun saa 2,4 automaatin. Ja jos menoa haluaa ja suostuu jättämään tomaatin pois, niin löytyy turbo-versiokin.

Mites pick-upit? Vetokykyä on varmaan riittävästi ja pidennetyllä ohjaamolla mahtuu kyytiin 4 ihmistä ainakin hetkittäin. Automaatillakin luulis noita saavan.


En ole accordia ajanut tuolla koneella, mutta ohjaustuntuma on aika kaksi jakoinen. Toiset pitää ja toiset ei. Hieman tunnoton se mielestäni on. Ja tuo pienempi konekin on tosiaan kierroskone, että luulisin että tuo ei ole paras tuohon käyttöön.
 
Skoda octavia 2.0 TDI DPF Elegance DSG Autom. 35 890e (tunnettu julmettoman kokoisesta tavaratilasta) Xenon, automaagi-ilmastointi, vakkari... erittäin paljon tavaraa hintaan nähden. DSG- kaksoiskytkimellä oleva automaattilaatikko, ei nykimistä vaan tasaista ja erittäin nopeaa kyytiä, vaihtaa huomattavasti ihmistä nopeammin sekä pehmeämmin.

Korotettu alusta 230e :)

http://www.skoda-auto.com/fin/model/newoctavia/octaviacombi/prices/
http://www.skoda.fi/files/uusi_octavia_varusteet.pdf

Nelikkokin löytyy mutta siihen ei ole saatavilla automaattia, 2.0 TDI DPF 4x4 Elegance 37 890e

Ilmoitettu teho on 140hp/320Nm mutta todellinen voima on lähempänä 150hp/350Nm... Tuollainen dsg farmari menee videolta katsoen mittarivirhe huomioiden 8,5s 0-100kmh

edit: Accord (2.4i Executive AT, 190hv), kierroskone, ei mikään mukava laitos jos ajatellaan että pitäisi kuormaa vetää, kokoajan saa muuten kierrättää punarajalle asti jos tahtoo edetä.

Itse jos ajattelisin vetäväni vaunua niin ehdottomasti turbokone, saadaan alapäähän vääntöä jolla on suuri merkitys liikkeellelähdöissä jne.

Taitaa vapari v-kone vääntää paremmin alhasilla kierroksilla
 
Taitaa vapari v-kone vääntää paremmin alhasilla kierroksilla

Mutta ongelmaksi tulee löytää se auto jossa on V-kone ja sitten myös kaikki muut vaatimukset täyttyvät. Toki niitäkin on mutta tuo hinta jo rajaa vaihtoehtoja aika tehokkaasti. Tässä hintaluokassa mielestäni turbodiisseli on käyttötarkoitukseensa paras.
 
Zone-sarja -42%
Ihan pakko postata vielä yksi auto, jossa olisi ainakin iso tavaratila ja tuohon hintaan saisi vieläpä riittävästi tehoa: Opel Vectra Wagon, vaikka merkistä en pidäkkään niin pakko sanoa että tilaa löytyy ja 2.8 litraisen V6 turbon hinnat alkavat 42000 eurosta eli varsin menevän saisi jos Opelin uskaltaa ostaa.
 
No nyt on kuumotettu faijalle varmaan jokainen ton hintaluokan auto. :D
Saa nähdä mihin päätyy, tällä hetkellä taitaa olla Honda CR-V ja VW Passat Variant vaakakupissa. Kriteereissä taitaa olla aika vahvasti myös tuo automaattisesti säätyvä takajousitus.

Passat vois olla esim.
2.0 turbo FSI Comfortline Tiptronic-automaatti 200hv 45380 €
+ Takajousituksen automaattinen tasonsäätö 1185 € = 46565 €

CR-V:stä taisi tulla jo tarjouskin tämmöisestä: 2.0i Elegance Plus 4WD Business.

Saa nähdä millasen tuo ottaa. Toisaalta piristävää huomata, että vielä tossakin iässä tuo auton osto on melko paljon fiilispohjalta. :)

Kiitokset vastauksista, postailen tänne vaikka lisää, kun tiedän.
 
Jättää sen kaupasta ulosajamisen ilon ja rahan pahimman imennän pois ja ostaa muutaman kympin ajetun Pajero 3.2 DID:n.
Ei uusi, mutta ainakin käyttötarkoituksen mukainen.

Uuden Pajero Sportin saa 39.900 hintaan
Wagon 3,2 Intense DI-D 64.300,00

Sitten Land Rover Discovery 3 löytyy 60500€ hintaluokasta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo hondan crv on kuulemma aika traktori ajaa. Ite istunut kyydissä eikä kyllä vakuuttanut mihinkään päin. Ja sen sanon, että Octavian tavaratila on aivan omaa luokaansa. Muutenkin olen tuosta kuullut pelkkää positiivista.

A6 Quattro olisi kyllä aika miellyttävä vaihtoehto.
 
Taitaa vapari v-kone vääntää paremmin alhasilla kierroksilla

Välillä 1000-1500 ehkä, mutta kuka tuollaisia kierroksia käyttää muutenkaan.... se on harhakuvitelmaa, että V-moottori olisi aina väännökäs. Nykyiset turbot lähtee jo melko alhaalta mukaan.
 
ÄLÄ HYVÄ MIES ANNA ISÄSI OSTAA UUTTA MAASTURIA TAI FARKKUA !!!! Käske sen prkl ottamaan nyt järki käteen ja ostaan käytetty! Kun auton vie kaupasta, sen arvo laskee VÄLITTÖMÄSTI muutaman tontun. Menepä www.nettiauto.com
Siellä on maastoautoja ja farkkuja vaikka muille jakaa niin sieltä löytyy varmasti jokin mieleinen.:whip:
 
Omien kokemusten perusteella tuo skoda octavia2 dsg rs farkku on hyvä vaihtoehto kun perheestä löytyy semmonen. Mutta tuossa hinta menee hieman alakanttiin.
Jos vähän käytettyä haet ja haluat kunnon laatua niin itse kyseisellä summalla hommaisisin:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=929089
Näyttävä, kestävä, laadukas, tehoa pitäis olla kohtuullisesti veneen vetämiseen.

edit. otin linkin aivan esimerkkinä, en mainosta. Mutta tuossa audissa on jo kalleimmat kilometrit ajettu :)
 
Tuo hondan crv on kuulemma aika traktori ajaa. Ite istunut kyydissä eikä kyllä vakuuttanut mihinkään päin. Ja sen sanon, että Octavian tavaratila on aivan omaa luokaansa. Muutenkin olen tuosta kuullut pelkkää positiivista.

Ite kävin kattomassa tota crv.tä ja oli todella hieno minusta. Upea oli ajaa ja pidän siitä että istutaan korkeammalla kuin normaalisti. Octavia o kai iha jees mut en pidä niiin sen ulkonäöstä...sellanen perusauton näköinen. mielummi sit A6 mut hinta o vähä eri luokkaa.
 
ÄLÄ HYVÄ MIES ANNA ISÄSI OSTAA UUTTA MAASTURIA TAI FARKKUA !!!! Käske sen prkl ottamaan nyt järki käteen ja ostaan käytetty! Kun auton vie kaupasta, sen arvo laskee VÄLITTÖMÄSTI muutaman tontun.

Jos rahaa on (en puhu miljonääristä), niin miksi ei ostaisi uutta? Jos mä haluaisin (olisi varaa) ostaa melkein 50 tonnin auton, niin kyllä uutena ostaisin.
 
ÄLÄ HYVÄ MIES ANNA ISÄSI OSTAA UUTTA MAASTURIA TAI FARKKUA !!!! Käske sen prkl ottamaan nyt järki käteen ja ostaan käytetty!

Kun ostat uuden niin saat juuri sellaisen auton kuin itse tahtoo, ei tarvitse tyytyä toisen tekemiin valintoihin. Tästä syystä ostin omani uutena. Toki myös on mukava jos takuuta on se 2 vuotta jäljellä.

Omien kokemusten perusteella tuo skoda octavia2 dsg rs farkku...

Räsästä ei ole dsg:tä, joko teillä on 2.0tdi (140hp) dsg tai 2.0tdi (170hp) rs manuaali.

Jos vähän käytettyä haet ja haluat kunnon laatua niin itse kyseisellä summalla hommaisisin:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=929089
Näyttävä, kestävä, laadukas, tehoa pitäis olla kohtuullisesti veneen vetämiseen.

Niin, tuohan on suoraan kuin octavia uutena, tosin vain käytetty, kalliimpi, "huonommalla" laatikolla ja vähemmän varusteita :) Ainoastaan näyttävyydessä ocu häviää. Ylimääräisen 5ke voi sitten käyttää vaikka blingbling vanteisiin niin saadaan ammattikoulun pojat kuolaamaan ocuakin... siis jos on pakko käyttää tuo 42ke jonka audi maksaa.
 
Auton täytyy olla uus ihan vaan veroetuuksien takia, muuten varmaan ostaiskin käytettynä.

Nyt on sitten seuraavanlainen auto tilattu, ens kuun lopulla ilmestynee.

Honda CR-V 2.0i Elegance Plus 4WD Business

-150hv
-automaattilaatikko
-vetokoukku
...
Tekniset tiedot (pdf)

Väri on shampanja ja en kyllä malta odottaa, että tuolla pääsee kruisimaan.
 
Räsästä ei ole dsg:tä, joko teillä on 2.0tdi (140hp) dsg tai 2.0tdi (170hp) rs manuaali.
Niin, tuohan on suoraan kuin octavia uutena, tosin vain käytetty, kalliimpi, "huonommalla" laatikolla ja vähemmän varusteita :) Ainoastaan näyttävyydessä ocu häviää. Ylimääräisen 5ke voi sitten käyttää vaikka blingbling vanteisiin niin saadaan ammattikoulun pojat kuolaamaan ocuakin... siis jos on pakko käyttää tuo 42ke jonka audi maksaa.
Joo sori siis ei rs, 2.0 tidi, ihan hyvin sekin lähtee.
ja tos viimises on pointtia :)
 
Jatketaan tähän ketjuun:

Haussa lapsiperheelle (2-3 lasta) sopiva auto, hinta < 40 000. Farkku tai tila-auto, koska osa lapsista on vielä kärryteltäviä.

Iskä haluaisi Octavia RS:n (perusteena "siinä on iso takaluukku"), äiti Touranin (varmaan 2.0 TDI 103 kW) tai Corolla Verson (jompi kumpi 2.2 D-4D Clean Powereista).

Bemu, MB ja Volvo on liian kalliita, kaupunkimaasturi ei tule kyseeseen. Passat ehkä. Fordeja on ollut jo kaksi, ne voi unohtaa.

Puolesta/vastaan/muita ajatuksia?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom