Faijalle uus farmari / maasturi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jatketaan tähän ketjuun:

Haussa lapsiperheelle (2-3 lasta) sopiva auto, hinta < 40 000. Farkku tai tila-auto, koska osa lapsista on vielä kärryteltäviä.

Iskä haluaisi Octavia RS:n (perusteena "siinä on iso takaluukku"), äiti Touranin (varmaan 2.0 TDI 103 kW) tai Corolla Verson (jompi kumpi 2.2 D-4D Clean Powereista).

Bemu, MB ja Volvo on liian kalliita, kaupunkimaasturi ei tule kyseeseen. Passat ehkä. Fordeja on ollut jo kaksi, ne voi unohtaa.

Puolesta/vastaan/muita ajatuksia?

Miten ois C5 farkku 2.2HDI:llä....
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten ois C5 farkku 2.2HDI:llä....
Varteenotettava vaihtoehto sekin. Jostain syystä tosin noi ranskalaiset tökkii. Faija on niillä ajanut kun töistään sellaisia on saanut, ja ei oikein iske. Mutta lisätään listoille, kuten myös Honda Accord Wagon.

edit: hassua, että sattui tämä mahdollinen autonhankinta kohdalle (vrt. viestini ed. sivulla 22.12.). Uutta olen siis ostamassa.
 
Jatketaan tähän ketjuun:

Haussa lapsiperheelle (2-3 lasta) sopiva auto, hinta < 40 000. Farkku tai tila-auto, koska osa lapsista on vielä kärryteltäviä.

Iskä haluaisi Octavia RS:n (perusteena "siinä on iso takaluukku"), äiti Touranin (varmaan 2.0 TDI 103 kW) tai Corolla Verson (jompi kumpi 2.2 D-4D Clean Powereista).

Bemu, MB ja Volvo on liian kalliita, kaupunkimaasturi ei tule kyseeseen. Passat ehkä. Fordeja on ollut jo kaksi, ne voi unohtaa.

Puolesta/vastaan/muita ajatuksia?

Isäsi on oikeassa:), toisaalta Corolla Versossa mahdollisuus pikkuvikoihin on pienempi kuin VW-konsernin tuotteissa nim. kokemusta on:jahas:
 
Opel Vectra 2.8 V6 Turbo Wagon?

Iso ja tehokas... Ei tietenkään saa naapureiden ja muiden autotietäjien hyväksyntää.:rolleyes:
 
Opel on hyvä, mutta mulla on sen verta iso jalka, että polkimisto on Opelissa sopimaton. Isoja Opeleita en ole ajanut, mutta Astraa ja Vectraa, niin uusia kuin vanhoja.
 
Uskon, mutta mun kohdalla kaksi vaatimusta menee pieleen: on citymaasturi, ja halvinkin malli on melkein 50 000.
 
Opel on hyvä, mutta mulla on sen verta iso jalka, että polkimisto on Opelissa sopimaton.
Oho. Enpä oo tollasta kuullu, että Opelissa olisi jonkun mielestä polkimet liian lähellä toisiaan. Itselläkin on Vectra ja kyllä onnistuu ihan hyvin tollasilla kauheilla traktorinpohjakengilläkin. On meinaan leveät monot. Sen sijaan vanhan Escortin kanssa oli ongelmia, kun jarrua painaessa painaa samalla kaasun pohjaan.
 
Jos ulkonäköpuolen unohtaa, niin toyota avensis farmari. Saa tuohon hintaan jo automaattilla ja 2.0L myllyllä helposti. Itse on kokemusta tuosta sen verran faijalla oli tuollainen kaksi vuotta ja ihan ilman ongelmia tuo aika kuljettiin. Hyvä ajaa ja hiljainen. Lisäksi vielä tilava. Jos corolla verso on vaihtoehtona, niin katsokaapa silti vielä tuo avensis. Dieselitkin menevät vielä tuohon hinta-rajaan. Itse olen myös ajanut tuolla versolla ja itse en tykännyt ollenkaan. En kyllä muutenkaan tuo tyyppisistä autoista panosta juurikin ajoasennon takia. Ja ei noissa pikkutilakärryissä ole tavaratila sen suurempi kuin farkuissakaan, mutta tavaratilan malli on vain toisenlainen. avensiksessa on itse asiassa suurempi tavaratila kuin tuossa versossa.

Jos itse olisin hankkimassa autoa, niin suunta olisi skoda(octavia tai superb( iso sedan)), toyota avensis tai mitsubishi grandis(menee bensakoneisena hintarajoihin).
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Opel on hyvä, mutta mulla on sen verta iso jalka, että polkimisto on Opelissa sopimaton. Isoja Opeleita en ole ajanut, mutta Astraa ja Vectraa, niin uusia kuin vanhoja.

Käys ihmeessä koeajamassa farmari Vectra. On muuten hirveät tilat ja ajotuntuma mielestäni paljon parempi kuin japseissa (tämä lienee tottumiskysymys, koska olen ikäni Saksalaisilla ajanut). En tiedä kuinka vanhoja Vectroja olet ajellut mutta eikös Opelin normaaleista henkilöautoista tuo Vectra ole isoin.
 
Vai täytyy Honda Accord 2.4:sella kierrättää punaviivalle asti että jaksaa jotain vetää.. :anssi: ..

Olet siis sitä mieltä että tuo moottori on parempi ja mukavampi kuin diesel jos perässä on puolitoista tonnia rautaa vedettävänä?

Esimerkkinä voidaan myös mainita tilanne jossa ajetaan molemmilla autoilla maantiellä 2500 kierroksella ja vastaan tulee ylämäki. Näillä kierroksilla 2.0TDi tarjoaa 85kw vastaan accordin 52kw, lienee selvää että jos ylämäessä tahtoo pysyä diisselin perässä niin accordin kuljettajan on vaihdettava pienempi pykälä silmään ja nostettavat kierrokset lähemmäksi 4000...

Varsinkin jos ajatellaan miten skodan 2.0TDI moottori on välitetty, ykkösvaihde on erittäin lyhyt joka mahdollistaa erittäin helpot liikkeellelähdöt. Skodan ykkösvaihde vääntää noin 2x niin paljon kuin accordi vastaavassa tapauksessa.

Jos ajatellaan matka-ajoa sekä käytännön tilanteita vaunua vedettäessä niin mukavuudessa diisseliä ei voita mikään.
 
Jotenkin arvasin että alat vänkäämään jotain volkkarin pumppusuutin diisseliä missä paras vääntö löytyy matalilla kierroksilla. En tätä kielläkkään. Mutta turha ruveta vänkää että kyseinen accorddi olisi joku kierroskone ja tarvii punaselle kierrättää että pystyy kärryä vetää:lol2:. Aivan varmasti kyseisellä 190hp accordilla pystyy kevyesti vetämään kärryä perässä. Ja tämä sinun "kierroskone" on jäänyt mieleesi kummittelemaan vanhemmista civikeistä, joissa todella tarvitsi kierrättää että auto kiihtyi edes jotenkin. Ajat kuitenkin ovat pikkuisen muuttuneet ja nykyään accordissa löytyy aika kivasti vääntöä jo alemmilla kierroksilla.

Ja kyllä niissä uusissa hondissa taitaa mazdan ohella olla vähiten vikoja kaikista uusista autoista että senkin takia kääntyisin vahvasti hondan kannalle
 
Olet siis sitä mieltä että tuo moottori on parempi ja mukavampi kuin diesel jos perässä on puolitoista tonnia rautaa vedettävänä?
En mä sitä ihan noin ymmärtänyt. Kaikkihan riippuu siitä mihin vertaa, ja mun mielestä dieselin ja bensakoneen vertaaminen on vähän huonoa tolla tavalla. Hyvin vääntävä bensakone kun usein kuitenkin vääntää vähemmän kuin tavallinen diesel. Tottakai se bensakone on silloin "kierroskone". Musta siis Nixsu tarkoitti ennemminkin, että bensakoneeksi kyseinen kone vääntää hyvin, ja on siten kaukana kierroskoneesta.
 
Oho. Enpä oo tollasta kuullu, että Opelissa olisi jonkun mielestä polkimet liian lähellä toisiaan.

Usko pois. Kun tossu on jenkkinumeroinnilla 13-14½ (47-49), niin Opelin polkimisto on pieni...

Jännitys tiivistyy. Budjettia viilattu vähän ylös, ja loppusuoralla on 2.0 dsg Passat (kiitos Sumu :)) ja (joku) Accord.
 
Jos nyt herra yrittäisi lukea rivienvälistä mikä oli kirjoitukseni pointti...

Diesel ja bensakone vertailussa "punaviivalle asti" voidaan myös ymmärtää että joudutaan käyttämään huomattavasti suurempia kierroksia kuin dieselillä, ei lukea kirjaimellisesti että tarvitsee ajaa siellä 7000 kierroksessa...

Tarkoitus olikin hieman laittaa miettimään kumpi näistä on miellyttävämpi tapa vetää kuormaa, käyttää kierrosalueena dieselillä 1500-3500rpm väliä vaiko bensakoneella 2500-5000 kierrosta jolta löytyy dieseliä vastaava teho.

Huipputehoille en antaisi mitään arvoa koska vaunua vedettäessä ei varmaankaan ole tarkoitus ajaa rallia, käytännön voima ratkaisee.

Rototestin mittaustulokset 2.4 bensa
Rototestin mittaustulokset 2.0TDI

Tuossa nuo käytännön tilanteessa vaikuttavat arvot molemmille moottoreille
 
Zone-sarja -42%
sama ku vertaisi lamboa ja ladaa viivoille. Niillä o aivan eri koneet. dieselis o hyvii puolii mut nii on bensakoneissaki.
 
Olen aivan samaa mieltä että molemmissa moottoreissa on omat hyvät ja huonot puolensa.. Tarkoitukseni ei ollut alkaa vääntämään kättä näitten moottoreiden eroista ja paremmuuksista. Vaan todeta ettei kyseinen honda ole mikään kierroskone. Ja diisseli autoa valitessa täytyy ottaa huomiooon myös vuotuiset kilometrit se diisselivero kun ei kuitenkaan tuon kokoisissa autoissa ole ihan halpa. Mutta se siitä.

Ps. itsellä on sekä bensa että diisseli autot:)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom