- Liittynyt
- 17.4.2002
- Viestejä
- 3 110
No eipä ne diisselit nyt ihan mahdottomia kilometrejä vaadi, jos lasketaan pelkkä kulutus+vero. Pari litraa vähemmän satasella ja 25 c/litra halvempi neste tarkoittaa alle 20 000 km vuodessa.
Sitten jos otetaan mukaan dieselauton kalliimpi hankintahinta, mahdollisesti poikkeavat huoltokustannukset ja korkeampi jälleenmyyntiarvo, niin johan alkaa olla laskemista. Jossain auto-ohjelmassa oli laskettu keskikokoisen auton kulut em. tavalla, ja jos en ihan väärin muista, diesel alkoi kannattaa vasta 180 000 km:n jälkeen. Sitä en muista paljonko vuodessa piti ajaa.
Sitten jos otetaan mukaan dieselauton kalliimpi hankintahinta, mahdollisesti poikkeavat huoltokustannukset ja korkeampi jälleenmyyntiarvo, niin johan alkaa olla laskemista. Jossain auto-ohjelmassa oli laskettu keskikokoisen auton kulut em. tavalla, ja jos en ihan väärin muista, diesel alkoi kannattaa vasta 180 000 km:n jälkeen. Sitä en muista paljonko vuodessa piti ajaa.