Facebook

^ Mulla reilu kuukauden ollu, ja onhan tuo nyt täysin turha päivitys joka taas auttaa joitakin ihmisiä stalkkaamaan toista helpommin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ylipäätään Facessa lukee nykyään mm. ryhmissä että koska viesti on nähty ja kuka sen näki.

Miten kaverilistan pysty laittamaan ns. salaiseksi, jolloin muut näkevät vaan mahdolliset yhteiset kaverit? Eli silleen ettei omalla kaverilistalla olevat pääse selailemaan mun kavereita, ulkopuoliset ei nyt pääse.

Miten kaverilistan pysty laittamaan ns. salaiseksi, jolloin muut näkevät vaan mahdolliset yhteiset kaverit? Eli silleen ettei omalla kaverilistalla olevat pääse selailemaan mun kavereita, ulkopuoliset ei nyt pääse.

Mee kaverilistaan -> muokkaa -> valitse ketkä voivat nähdä kaverilistasi.

Facebook on mennyt todella oudoksi, itse koen olevani aika hyvä tietokoneiden, järjestelmien ja ohjelmien kanssa, mutta tuolta en löydä millään kielellä oikeita asetuksia. Eikä kukaan muukaan. En ymmärrä miten maailman suurimman(?) sosiaalisen verkoston käytettävyyssuunnittelu, varsinkin yksityisyyteen liittyvissä asioissa, on niin perseestä. Omituisin piirre taitaa olla siellä seinän alareunassa olevat valikot, joiden klikkaaminen on taidetta koska se sivu päivittyy ja siirtyy alemmas koko ajan.

Sitä huomaa selaavansa parempien piirien sivuja, kun kansikuvana on cannonballin logoa ja paikkana ilmoitettu riihimäen keskusvankilaa...
Jotenkin en ymmärrä tota facessa avoimesti rikollisena esiintymistä, mutta ehkä ei tarvikaan. Kun ei tuota pahistelua ymmärrä muutenkaan.

No nyt onkin naamakirjassa kuvien suhteen pari erikoista ongelmaa meikäläisellä...:wtf:

Eli minulta on runsaasta kolmestakymmenestä albumista hävinnyt muutama joita en ole itse poistanut. En ole päivittänyt kyseisiä albumeita vähään aikaan, en siis tiedä tarkkaan milloin tuo on tapahtunut. Nyt oli tarvetta käydä tsekkaamassa paria vanhaa kuvaa ja törmäsin tähän.

Mutta mikä tuosta tekee ihmeellistä on se että jos selaan "kuvalistaa" joka siis näyttää sivulla kaikki kuvat kaikista albumeista niin kyseiset noissa albumeissa olleet kuvat kommentteineen jne. löytyvät tuosta listasta. Ne eivät siis vaan enää kuulu mihinkään albumiin!

No tuohan tekee nyt sitten sen että noita on pirun paha löytää ellei kahlaa sitten tuota kuvalistaa läpi jossa ne ovat sikin sokin satojen "normikuvien" eli albumiin kuuluvien kanssa. Albumilistaa selatessa noita kuvia ei voi luonnollisesti nähdä tai löytää koska ne eivät kuulu mihinkään albumiin. Tuollaisia kuviahan ei pitäisi edes olla olemassa, ainahan noiden pitäisi kuulua vähintään aikajanakuviin jos olen oikein käsittänyt? Nämä eivät siis kuulu nyt niihinkään..

Ongelma on myös siinä etten voi siirtää noita kuvia esim. mihinkään uuteen tekemääni albumiin koska kuvien siirrothan tehdään albumien hallinnasta eikä ole albumia mitä hallita. Vai onko yksittäisen kuvan muokkauksessa toiminto jossa sen voi siirtää haluamaansa albumiin? Ei tekisi mieli ladata noita kokonaan uudelleen sinne koska siinähän sitten häviävät kommentit jne.

Kellään ollut samaa ongelmaa tai kuullut moisesta?

Toinen ongelma joka varmaan liittyy tähän samaan on se että eräässä albumissakin minulla lukee että siellä on 193 kuvaa ja tuo onkin pitänyt aikanaan paikkansa. Nyt kun avaan ko. albumin niin siellä on kolme kuvaa?? Vaikka albumin tiedoissa lukee siis edelleen että 193...

Voisin kuitenkin kuvitella että löydän nuokin kuvat sieltä albumittomien joukosta... mutta ei hyvä siltikään :(

Tietoa kellään vastaavista hässäköistä? Kokeiltu monelta koneelta ja tututkin käyneet katselemassa että tilanne näyttää samalta heillekin. En nyt usko että tuossa on mistään yksityisyysasetuksistakaan kysymys kun näkyy tuolla lailla minullekin. Vai?

- H

Saman huomasin muutama päivä sitten. Satunnaisesti albumeja ilmestyi näkyviin sivua uudelleen lataamalla. Profiilikuvat-kansioon ei voi myöskään kuvia enää lisätä. Todella surkeaan suuntaan menee kehitys fb:ssä.

Oon muutamia kertoja huomannut kun selaan sitä keskustelujuttua missä näkyy kaikki ketkä online, niin välillä jonkun nimi lukee mustalla tekstillä vähän aikaa ja muuttuu sitten normaaliksi harmaan väriseksi. Mikähän juttu tää o?

Oisko kellään linkkiä antaa siihen ohjelmaan millä saa ton FB timelinen siivottua kertaheitolla? Alkaa tympimään tämä yksitellen poistaminen kun sitä paskaa on tonne kertyny liki 4 vuoden sisään ihan kiitettävästi.

Oisko kellään linkkiä antaa siihen ohjelmaan millä saa ton FB timelinen siivottua kertaheitolla? Alkaa tympimään tämä yksitellen poistaminen kun sitä paskaa on tonne kertyny liki 4 vuoden sisään ihan kiitettävästi.

Siellä asetuksissa on sellainen kuin "limit past posts" tms eli rajoita aikaisempia psoteja. Sitä kun klikkaa niin sieltä häviää jotain jostain.. :D Koita sitä jos vaikka toimisi.

Vai että oikein Androidille home screen replacement eli launcheri tuo Facebook Home... http://www.engadget.com/2013/04/04/facebook-home-official-replaces-your-app-icons-with-social-info/
Jos joku ei tiedä mikä on launcheri, niin käytännössä se korvaa Android puhelimessa käyttöliittymän uudella.
http://blog.androidsuomi.fi/2013/04/facebook-julkaisi-facebook-home-tyopoytasovelluksen-androidille/

En olisi koskaan uskonut että joku Facebook softa tehdään Android edellä. Tietty muiden alustojen rajoitukset on syynä, mutta silti. Tuo perus Facebook softakin Androidille kun on surkea.

Mutta joo, pitkälti tämä ainoa ajatus koko softasta: http://gigaom.com/2013/04/04/why-facebook-home-bothers-me-it-destroys-any-notion-of-privacy/

Miten voin piilottaa oman toiminnan tuosta chatin yläpuolela olevasta lokerosta, misä näkyy kaikki sen hetkinen tapahtuma, esim. joku tykkää kuvasta tai kommentoi kuvaa.?

Saanko jostain asetuksesta niin, että jos kommentoin sivun x tilaa y- että aina kun teen niin, se ei näkyisi kaikkien kavereiden seinällä näin: Counterfeith kommentoi sivun x tilaa y:.

Kun yritän kirjoittaa viestiä, tulee ilmoitus että toiminto on poistettu käytöstä koska yritän lisätä loukkaavaa sisältöä. Tuen kautta olen ilmoittanut ongelmasta, mutta ei sieltä kukaan vastaa mitään. Kyseessä on varmasti jonkunlainen virhe, koska en ole ikinä julkaissut Facebookissa edes kaukaisesti loukkaavaa sisältöä. Ei vissiin ole muuta mahdollisuutta, kuin odottaa jos joku joskus vastaa, tai luoda kokonaan uusi profiili itselle jos ongelma ei poistu?

Kun yritän kirjoittaa viestiä, tulee ilmoitus että toiminto on poistettu käytöstä koska yritän lisätä loukkaavaa sisältöä. Tuen kautta olen ilmoittanut ongelmasta, mutta ei sieltä kukaan vastaa mitään. Kyseessä on varmasti jonkunlainen virhe, koska en ole ikinä julkaissut Facebookissa edes kaukaisesti loukkaavaa sisältöä. Ei vissiin ole muuta mahdollisuutta, kuin odottaa jos joku joskus vastaa, tai luoda kokonaan uusi profiili itselle jos ongelma ei poistu?

Tähän edelliseen viestiini liittyen. Tietääkö kukaan mitä kautta olisi mahdollista saada jotakin vastausta palautteeseensa Facebookin ylläpidolta? Tuntuu että tuolta onglema- ja tukikeskuksen kautta kukaan ei edes lue palautteita. Oma profiilini ei siis toimi edellenkään, välillä pitää varmistaa omaa henkilöllisyyttä tektiviestikoodeilla ja viestien ja kommenttien kirjoitus ei toimi.

Ajattelin dellaa kokonaan ton henkilökohtaisen facen ja 1586 kaveria ja siirtyä kokonaan käyttämään vain tota valokuvaus-pagea kun omalla nimellä sekin on. Onko kukaan täällä pelkän pagen käyttäjä? Mitä ongelmia tiedossa? Viestit kulkee normaalisti, mutta kavereita ei ole sitten yhtään, vaan kaikki on vain ns. fanittajia.

Hajottaa teinit Facebookissa. Mullakin teini-ikäinen serkkulikka lykkää jatkuvasti jotain paskapäivityksiä:

Tykkää niin laitan sulle chättii !
ulkonäkö 4-10? :
tärkeys 4-10? :
pari positiivista asiaa :
hot, semi vai not? :
haluisinko olla sun kaa joku päivä? :

Voi vittu sentään. Ja mikä pahinta niin yleensä noi kysymykset on toisin päin. "Tykkää jos oon söpis, tykkää jos voisit halata mua, tykkää sitä ja tykkää tätä." Ja 50 tykkää. Just tollasta epävarman teinin kusipaskaa. En vaan henno estää sen kirjoituksiakaan, vaikka eihän se sitä tietäisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom