Facebook

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotkut käyttävät nettiä paikkana, jonne voi purkaa salaisuuksiaan, eikä välttämättä kuitenkaan sitten sen enempää henkilökohtaisia tietojaan, joista voisi tunnistaa henkilö ilman että joku asia erikseen osoittaa, että tuo on juuri se mun tuttuni oikeasta elämästä. Mutta, eivät nämä siis mun henkilökohtaisia huoliani ja keksintöjä ole, mä olen melko höveli mun anonymiteetin kanssa, mitä tulee moniin foorumeihin. Kunhan nyt edes jonkinlainen säädyllisyys säilyisi siinä, ettei ihan kuka tahansa random tyyppi mua samantien stalkkaisi, kun foorumin avaa ja vähän mun juttujani lueskelee. Kun joku vähän arempi ihminen tarpeeksi säikähtää, että oma anonymiteetti on vaarassa paljastua, niin ei siinä auta välttämättä asiaa koittaa selitellä ja rationalisoida, ja mä tällaisia ihmisiä tunnen. Musta vain olisi miellyttävämpää monen asian kannalta, jos vielä vähän enemmän voisi kontrolloida tuolla sosiaalisessa mediassa, että mitä tietoja jakaa muiden kanssa.
Jos purkaa salaisuuksiaan netissä niin aina ne jutut jää jonnekin muistiin. Samaten kuvat. Jossain on aina kopsu kuvasta x. Koska tässä maailmassa on aina joku joka kopsaa kuvan jonnekin tai kuvasta jää kopsu jonnekin serverille. Monet kuvat ja tekstit voidaan siis kaivaa vielä vuosienkin jälkeen vaikka mistä muistikätköistä esille. Parempi sitten on olla laittamatta mitään tietoja nettiin jos pelkää että tiedot tulee myöhemmin esille. Tämäkin on tosin aika vaikeaa, koska muutamalla hakusanalla voi päätellä yhdestä asiasta toisen joka tuo taas lisää tietoa jne jne. Vähän ristiriitasta sinäänsä, että esim. ihminen joka tuottaa tietoa nettiin ja jossain tapauksissa haluaa olla esillä päättää olla yhtäkkiä taas ei kukaan ja vetäytyä anonyymiyteen. Tai se, että haluaa purkaa henkilökohtaisia salaisuuksia, mutta ei halua paljastaa kuka on.

Ei tää pakkiskaan sen kummallisempi paikka ole. Kaikkien keskusteluhistoriat vuodesta 2002 tjsp taitaa olla lähimain kaikkien saatavilla.

Facebook launches free calling for all iPhone users in the US
http://www.theverge.com/2013/1/16/3883538/facebook-launches-free-calling-in-messenger-for-iphone-us

:wtf:
Toki ollut jo kauan Viber, Skype, yms., mutta taitaapi olla "hieman" useammalla tuo Facebook appi käytös ja on aika straightforward shittii kun se vaan on tossa mukana.

Jos tuo laajenee muualle, ja muille alustoille, niin aikasta pomppaukset voi olla datan määrässä mikä liikkuu Facebookin kautta. Toki sitä ei (toivottavasti) tallenneta. Senkin varmaan tekevät, puhelut suoraan inboxiin muistiin, jep.

Varmaan ainakin itselleen tallentelevat noita puheluita kuten muitakin tietoja. Haluavat lisää vakoilutyökaluja. Kohta Facebook hallitsee koko maailmaa ja kaikkia ihmisiä. Helvetti, pakko mennä huomenna kaupasta ostamaan lisää foliota ja jatkaa niitä bunkkerin kaivuuhommia.

Toimiiko muilla Facebook normaalisti?

Mulla puuttuu koko yläpalkki, eli se missä on haku, omat asetukset, mahdollisuus kirjautua sivustolta pois ym. Myöskin vasemman laidan läheiset kaverit/uutiset/viestit jne vaihtavat järjestystä ihan randomina, ja eilen hyväksymäni kaveri ei ole muka mun kaveri (näkyy lisää kaveriksi) vaikka kavereita ollaan.

Ei pysty oikein käyttämään koko sivua kun ei pääse kuin nuolella liikkumaan, ja vika on sekä Mozillassa että IE:ssä (duunikoneella nyt olen). Muilla täällä ei oo samaa vikaa mitä nyt parilta kyselin. Ihan tiltissä koko paska. Eilen alkoi vittuilemaan illalla niin että ilmoitteli 15min välein kasasta uusia kommentteja, ja ne oli koko ajan niitä vanhoja viimeisimpiä (viimeisen 10h sisällä tulleita).

Damn... Joo-o. En tiedä sitten mikä mättää mutta aikalailla kaikki. Kiva kun ei FB:stä pääse edes kirjautumaan pois :D

Edit: Jahas. Mulla ei myöskään ole lainkaan kuvia. Ei yhtään albumia, eikä kavereita kuin 3 keskustelussa. FB on todella sekaisin :wtf:

Edit2: Ei myöskään tykkäämisiä, karttaa, eikä omaa statusta voi rajata näkyvyyden osalta (ei anna alasvetovalikkoon mitään jos haluan blokata ihmisiä näkemästä).

Edit3: Koko viestihistoria katosi myös :D

Olen piilottanut omalta sivulta Facebookissa esim. sen tiedon kenen kanssa olen kaveri, ja myöskin vaikkapa sivut joista tykkään, ja viimeaikaisen toiminnan. Itselleni näkyy vain ruudukot joissa on kaverit, tykkäämäni sivut ym kuten kuuluukin (eli ne eivät tietenkään ole salaisia), mutta selvisi juuri että kaikille muille sivuillani näkyy vielä erikseen siinä että:

Eveliina on nyt kaveri X kanssa
Eveliina tykkäsi sivusta X
Eveliina muutti kotisivuaan/tietojaan

Mistähän helvetistä saan nuo sitten näkymään myös itselleni kerran kaikki muutkin näkevät vaikka olen piilottanut vastaavan toiminnan sivultani? Tai millä saan sen piilotettua? Kaverin kanssa tässä 30min etsittiin kaikki paikat, mikään ei muuta mitään. Sillä itsellään esim. näkyy omalla sivullaan ne tykkäämiset ja kaverisuhteiden solmimiset, mutta mulle ne ei näy.

Mä taas en näe omiani mutta kaikki muut näkee mun. Aivan vitun hienoa.

Edit: Eli viimeaikainen toiminta, oman sivun oikeassa laidassa on kaikille muille näkyvissä paitsi itselleni.

Olen piilottanut omalta sivulta Facebookissa esim. sen tiedon kenen kanssa olen kaveri, ja myöskin vaikkapa sivut joista tykkään, ja viimeaikaisen toiminnan. Itselleni näkyy vain ruudukot joissa on kaverit, tykkäämäni sivut ym kuten kuuluukin (eli ne eivät tietenkään ole salaisia), mutta selvisi juuri että kaikille muille sivuillani näkyy vielä erikseen siinä että:

Eveliina on nyt kaveri X kanssa
Eveliina tykkäsi sivusta X
Eveliina muutti kotisivuaan/tietojaan

Mistähän helvetistä saan nuo sitten näkymään myös itselleni kerran kaikki muutkin näkevät vaikka olen piilottanut vastaavan toiminnan sivultani? Tai millä saan sen piilotettua? Kaverin kanssa tässä 30min etsittiin kaikki paikat, mikään ei muuta mitään. Sillä itsellään esim. näkyy omalla sivullaan ne tykkäämiset ja kaverisuhteiden solmimiset, mutta mulle ne ei näy.

Mä taas en näe omiani mutta kaikki muut näkee mun. Aivan vitun hienoa.

Edit: Eli viimeaikainen toiminta, oman sivun oikeassa laidassa on kaikille muille näkyvissä paitsi itselleni.

Voit valita mitä haluat "julkaista" kun klikkaat profiilissasi toimintalokia ja sieltä Omat julkaisut. Sieltä pystyy ainakin manuaalisesti rajaamaan tietyt julkaisut muiden nähtäväksi.

Vai tarkoititko tätä?

Voit valita mitä haluat "julkaista" kun klikkaat profiilissasi toimintalokia ja sieltä Omat julkaisut. Sieltä pystyy ainakin manuaalisesti rajaamaan tietyt julkaisut muiden nähtäväksi.

Vai tarkoititko tätä?

En. Tarkoitan kirjaimellisesti kohtaa "viimeaikainen toiminta" joka näkyy omalla sivullani oikealla yläkulmassa (ja kaikilla muillakin ketkä sallivat sen näkymisen). Se kertoo keiden kanssa on juuri alkanut kaveriksi, mistä tykännyt jne. Sen saa kokonaan pois, olen sen poistanut, mutta se näkyy kaikille muille paitsi itselleni.

Toki statuksia ja omia julkaisuja saa rajattua, mutta tuo on siis "viimeaikainen toiminta".

Menet omaan profiiliin, oikealla ylhäällä "Toimintaloki".

E: Ai sori, hidas, Sitä kautta näet itse sen viimeaikaisen toimintasi, omaan uutisvirtaan omia tekemisiä ei mun mielestä saa mitenkään.

^ Niin siis, esim. mun kaverit on piilottaneet. Juuri kellään ei näy. Mulla näkyy muille, mutta ei itselleni. Olen siis onnistunut poistamaan sen omalta näkösältä vaan en muilta. Perseestä.

Onko teillä kun laitatte profiilikuvia niin tulee sellanen ruutu joka "pienentää" profiilikuvaa normaalista? Miten saa normaalin kuvan ilman skaalaamista ja siirtämistä kuvaksi?

Muutamalle ihmiselle tullut vähän enemmän juteltua facen chatissa aikojen saatossa (viestejä molemmille yli 30 000) niin olisi ihan pirun mielenkiintosta päästä kattoon noi ihan ensimmäiset viestit. Voiko mitenkään kelata niitä viestejä sinne alkuun tms muutakuin scrollaamalla mutta siinähän menis ikuisuus?

En. Tarkoitan kirjaimellisesti kohtaa "viimeaikainen toiminta" joka näkyy omalla sivullani oikealla yläkulmassa (ja kaikilla muillakin ketkä sallivat sen näkymisen). Se kertoo keiden kanssa on juuri alkanut kaveriksi, mistä tykännyt jne. Sen saa kokonaan pois, olen sen poistanut, mutta se näkyy kaikille muille paitsi itselleni.

Toki statuksia ja omia julkaisuja saa rajattua, mutta tuo on siis "viimeaikainen toiminta".

Oletko kokeillut, että klikkaat sitä rastia esim "Tykkää sivusta X" vieressä, sitten voi valita kohdan "Piilota toiminta tykkää Sivusta..." ja sen jälkeen se piilottaa kaikki sun tykkäämiset jatkossa. Saman jutun teet sitten tapahtumien, ystävien lisäämisen, ym kohdalla. Ainakin näin onnistuin itse saamaan esim. tuon tykkäämis-toiminnon piiloon viimeaikaisesta toiminnasta... Nyt en tosin löydä miten saan sen takaisin näkymään. :D

Edit. olihan nyt mahdollisimman epäselvästi? Pitää siis olla se viimeaikainen toiminta -laatikko näkyvillä siinä sun boksissa, ja sitä kautta muokkaat... http://allfacebook.com/hide-recent-activity-facebook_b42210

Ei tota mun juttua pystynyt mitenkään korjaamaan, mutta yhtenä päivänä ne sitten ihan yhtäkkiä pompsahti takaisin näkyviin omassakin profiilissa. Se huojensi mieltä, olkoot vain noin. Vitutti vaan se että jengi näkee mun profiilissa jotain mitä en ite näe, se ei oo ihan oikein :D

Onko fbssä ollut nyt kauanki tollainen uudistus jossa keskustelussa näkyy aika jolloin kännykällä selaileva henkilö on ollu viimeksi paikalla? Ainaki kännykkäikonin kohdalla on pienellä esimerkiksi "45 min".

Suositut

Back
Ylös Bottom