Facebook

Vanha tuttu oli laittanut joskus viikko sitten viestiä, mutta se ei tullut ikinä perille. Nyt kun laitoin ite viestiä niin tuntia myöhemmin vilkku että 2 uutta viestiä ja ne oli tullut sinne viestiketjuun ajallisestikkin oikein eli ennen tota mun viestiä. Mistähän toi johtuu? Ei oltu Facebook kavereita niin voiko olla siitä kiinni?
Vanha posti mutta vastataan silti. Ennen kuin olitte kavereita, ne tutun laittamat viestit on menny viestikansion "muut"-välilehteen. Näistä viesteistä ei jostain syystä ei tule mitään ilmoitusta. Sitten taas jos vastaat tämmöiseen muut-kansion viestiin, siirtyy se viestiketju automaattisesti muiden viestien joukkoon jo alkaa tulla ne ilmoituksetkin perille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vittu tätä fb paskaa. Sen yhden kerran elämässä kun haluaisin lisätä kuvan tietokoneelta ei se vitun paska muuta kuin hieman pyöräyttää latausta mutta ei tee mitään. Onko kuva liian iso, väärän kokoinen vai mitä vittua. Ei sano mitään virheilmoitusta. Kuinka vitussa tällaiseen paskaan miljardit sijoitetut dollarit ei näy missään.

e: ahaa, sitä pitää muutamia kertoja painella, käydä kiroamassa pakkiksella, hakea lisää kahvia ja sitten vielä kerran painaa lähetä nappia niin sitten...

Mä toivoisin, että Facebookissa voisi piilottaa itsensä näkymästä tiettyjen ihmisten (tai kenenkään) kaverilistoilla tietyille ihmisille (tai kenellekään). Samoin toivoisin, ettei edes yhteisiä kavereita näkyisi jos en niin haluaisi. Nuo kaverilistat ovat merkittävä identiteettisuojan riski ja lisäksi loistava väline suorittaa terrorismia toisille, kokemusta on kummastakin.

Sivupalkissa on tuo eräänlainen "streami" kuka tykkää mistäkin linkistä tai kuvasta tai kommentoi jotakin. Pystyykö sitä rajaamaan mistään, että omat aktiviteetit ei näkyisi muiden sivupalkissa?

Mä toivoisin, että Facebookissa voisi piilottaa itsensä näkymästä tiettyjen ihmisten (tai kenenkään) kaverilistoilla tietyille ihmisille (tai kenellekään). Samoin toivoisin, ettei edes yhteisiä kavereita näkyisi jos en niin haluaisi. Nuo kaverilistat ovat merkittävä identiteettisuojan riski ja lisäksi loistava väline suorittaa terrorismia toisille, kokemusta on kummastakin.
Säähän pystyt käsittääkseni blokkaamaan tietyt tyypit naamakirjasta kokonaan. Silloin tää tyyppi ei näe sua esimerkiksi haulla ollenkaan, eikä pysty lähettämään viestejä sulle.

Tossa uudessa ulkoasussa sen pääsee tekemään suoraan klikkaamalla niitä asetuksia. "How do I stop someone from bothering me?". Sitä en ole kyllä testannut, että pelaako ihan samalla tavalla semmoisen kanssa, joka ei ole ollut frendinä.

Säähän pystyt käsittääkseni blokkaamaan tietyt tyypit naamakirjasta kokonaan. Silloin tää tyyppi ei näe sua esimerkiksi haulla ollenkaan, eikä pysty lähettämään viestejä sulle.

Tossa uudessa ulkoasussa sen pääsee tekemään suoraan klikkaamalla niitä asetuksia. "How do I stop someone from bothering me?". Sitä en ole kyllä testannut, että pelaako ihan samalla tavalla semmoisen kanssa, joka ei ole ollut frendinä.
Joo, paitsi että tämä ei ole toimiva vaihtoehto, koska Facebookista on tullut sellainen juttu ihmisille, että sieltä jonkun blokkaaminen tulkitaan veriseksi loukkaukseksi ja se jo itsessään aiheuttaisi yhtä vittumaisen haloon kuin se, että mut nähdään jonkun "väärän" ihmisen kaverilistoilla. Oon myös skeptinen siitä, että meenkö mä silloin piiloon näiltä tyypeiltä myös muiden kaverilistoilla, vai estääkö se vain sen haun. Enkä mä tosiaan voi blokata random tuntemattomia ihmisiä, jotka päättävät stalkata mut kaverilistojen avulla. Puhun nyt siis netti-identiteetin yhdistämisestä irl identiteettiin, esim. fooruminimimerkin yhdistämisestä oikeaan nimeen ja kuvaan. Vaikka sitä käy miiteissä ja muissa, niin toivoisi silti, että sen jälkeen oma nimi ja naama ei olisi tiedossa about jokaiselle muullekin foorumilaiselle, joka vähän viitsii nähdä vaivaa.

Joo, paitsi että tämä ei ole toimiva vaihtoehto, koska Facebookista on tullut sellainen juttu ihmisille, että sieltä jonkun blokkaaminen tulkitaan veriseksi loukkaukseksi ja se jo itsessään aiheuttaisi yhtä vittumaisen haloon kuin se, että mut nähdään jonkun "väärän" ihmisen kaverilistoilla. Oon myös skeptinen siitä, että meenkö mä silloin piiloon näiltä tyypeiltä myös muiden kaverilistoilla, vai estääkö se vain sen haun. Enkä mä tosiaan voi blokata random tuntemattomia ihmisiä, jotka päättävät stalkata mut kaverilistojen avulla. Puhun nyt siis netti-identiteetin yhdistämisestä irl identiteettiin, esim. fooruminimimerkin yhdistämisestä oikeaan nimeen ja kuvaan. Vaikka sitä käy miiteissä ja muissa, niin toivoisi silti, että sen jälkeen oma nimi ja naama ei olisi tiedossa about jokaiselle muullekin foorumilaiselle, joka vähän viitsii nähdä vaivaa.
Käsittääkseni kyllä.

Muutenhan mä en ymmärrä, mikä tässä on se ongelma. Netissä kun touhuaa, niin siitä jää aina jälki, ja tietyn pisteen jälkeen sut varmaan pystyy jäljittämään, jos viitsii vähän vaivaa nähdä. Sen puolesta ainakin itse koitan välttää semmoisia juttuja, joita en halua itseeni yhdistettävän. Duunijuttujen kanssa on vähän lipsunut, mutta muuten en ihan hirveästi ole sellaista kirjoittanut, mitä en voisi jollekin kasvotustenkin sanoa.

Ei sulla ole oikein muuta vaihtoehtoa, kuin blokata semmoset, joita et halua naamakirjassa nähdä ja toisinpäin, tai sitten lähteä veke koko yhteisöstä.

Yksikään kännykällä tehty tilapäivitys ei tule näkyviin jostakin kumman syystä

Käsittääkseni kyllä.

Muutenhan mä en ymmärrä, mikä tässä on se ongelma. Netissä kun touhuaa, niin siitä jää aina jälki, ja tietyn pisteen jälkeen sut varmaan pystyy jäljittämään, jos viitsii vähän vaivaa nähdä. Sen puolesta ainakin itse koitan välttää semmoisia juttuja, joita en halua itseeni yhdistettävän. Duunijuttujen kanssa on vähän lipsunut, mutta muuten en ihan hirveästi ole sellaista kirjoittanut, mitä en voisi jollekin kasvotustenkin sanoa.

Ei sulla ole oikein muuta vaihtoehtoa, kuin blokata semmoset, joita et halua naamakirjassa nähdä ja toisinpäin, tai sitten lähteä veke koko yhteisöstä.
No ongelma on se, että tällaiset voisi hyvin helposti estää jos ne kaverilistat saisi piiloon, ja silti voisi käyttää sitä sosiaalista mediaa ilman että joutuu kiusaamisen kohteeksi kun joku päättää alkaa paskamaiseksi, ja ilman että muutenkin aina välillä tulee draamaa siitä, kuka saa kenenkin identiteetin selville nyt kun musta ja jostain toisesta tuli kaverit (en puhu vain siis itsestäni).

No ongelma on se, että tällaiset voisi hyvin helposti estää jos ne kaverilistat saisi piiloon, ja silti voisi käyttää sitä sosiaalista mediaa ilman että joutuu kiusaamisen kohteeksi kun joku päättää alkaa paskamaiseksi, ja ilman että muutenkin aina välillä tulee draamaa siitä, kuka saa kenenkin identiteetin selville nyt kun musta ja jostain toisesta tuli kaverit (en puhu vain siis itsestäni).
Muistan yhden tapauksen, joka sai hirveän sätkyn, kun oma identiteetti kaivettiin tän palstan ja naamakirjan kautta selville. Ensin postaillaan ihan mitä sattuu tekstiä ja kuvia palstalle, ja sen jälkeen ollaan kauhuissaan, kun joku kaivaakin sen selville, että mikäs veijari näitä kirjoittelee. Minusta tuommoinen on vaan typerää.

Tohon kyseiseen ominaisuuteen ei taida sun kannaltasi valitettavasti voida vaikuttaa.

Ei tässä nyt ole kyse siitä, että mä jotain häpeäisin, mitä oon tänne kirjoittanut. En mä sanonut niin, mä kerron ihan samat jutut myös ihmisille irl. En nyt viitsi alkaa spesifioimaan, että mitä tarkalleen on tapahtunut, mutta tuo ei ole se juttu.

Ei tässä nyt ole kyse siitä, että mä jotain häpeäisin, mitä oon tänne kirjoittanut. En mä sanonut niin, mä kerron ihan samat jutut myös ihmisille irl. En nyt viitsi alkaa spesifioimaan, että mitä tarkalleen on tapahtunut, mutta tuo ei ole se juttu.
En mä tarkoittanut suoraan suhun tolla viitata.

Muutenhan tossa ei kai voi oikein tehdä kuin valinnan, että mitä kirjoittaa ja minne kirjoittaa, tai että kuuluuko noihin yhteisöihin vai ei. Onko se sitten ikävää, niin en osaa sanoa.

Poistinpa juuri FB- tilini. Ärsyttää kun tutut lisäilevät noloja bilekuvia, joissa meikäläinenkin keikkuu aivan silmät ristissä.

Moni kaverini on poistanut kerran tai useammin profiilinsa. Mutta silti se on aina pakko jossain vaiheessa palauttaa :D Miksi näin? Ei ymmarra. Itsellä ollut 3 vuotta profiili eikä oo kyllä edes käynyt mielessä tilin poistaminen.

Moni kaverini on poistanut kerran tai useammin profiilinsa. Mutta silti se on aina pakko jossain vaiheessa palauttaa :D Miksi näin? Ei ymmarra. Itsellä ollut 3 vuotta profiili eikä oo kyllä edes käynyt mielessä tilin poistaminen.

Koska on muotia poistaa tili ja näyttää että voi olla ilmankin? Totuus on kuitenkin toinen.

Poistinpa juuri FB- tilini. Ärsyttää kun tutut lisäilevät noloja bilekuvia, joissa meikäläinenkin keikkuu aivan silmät ristissä.

Mutta aijai! Mietipä kun saat yllättäen kuulla, että susta on taas lisäilty äärimmäisen noloi bilekuvii kuvatekstien kera Facebookiin, etkä pääse edes näkemään noita, että miten noloja, nyt kun sulla ei oo edes tiliä. Ei muuta kun accountti takas aktiiviseksi, kyylimään ja mieltänsä pahoittamaan.

Onneksi sentäs täggäyksen voi edelleen estää. Kai sekin poistetaan jossain vaiheessa tuon paskalafkan tuntien.

Jaa, multa poistu se uutisnauha -.-

Vaihdoitko kenties selainikkunan leveyttä? Se uutisnauha ilmestyy tohon jos venyttää selainikkunan tarpeeksi leveelle. Ite pidän pöytäkoneella selainta vaan about puolen näytön kokoisena, niin sitä ei tule. Läppärillä usein on selain koko ruudun kokoisena ja sillon se uutisnauha näkyy siinä. Kokeilin just tässä pöytäkoneella venyttää tota ikkunaa ni heti pomppas uutisnauha takasin ku heitti vähän leveemmäksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom