Facebook

http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=117241

Verkkoyhteisö Facebookin jäsenet – heidän joukossaan lukuisa määrä suomalaisia – ovat suivaantuneet yhteisön sääntöihin, joiden mukaan he joutuvat luovuttamaan sivuille lataamansa sisällön kaikki käyttöoikeudet Facebookille. Yhteisön sisälle on kasvamassa suuri sääntöä vastustava ryhmä, joka on poikinut myös Facebookista eroon aikovien joukon.
...

Sinänsä oon tottunu siihen että nykyisin ei todellakaan arvosteta satunnaisen kuvaajan eikä kyl aina ammattilaistenkaan oikeuksia kuviinsa(mikä tottuminen ei kyllä vähennä niitä oikeuksia), mut tuommoset menee kyl aina yli käsitykseni.
Onneksi tuonne ei tietääkseni saa ladattua kovinkaan laadukkaita kuvia, et sen kuvan jatkokäyttömahdollisuus jää lähinnä pieniin webbikuviin, mutta se että sekin mahdollisuus on olemassa tekee siitä jo hyvin kyseenalaisen kohdan säännöissä. Tuossa jää myös kuvaajan saavuttamattomiin määritellä kuvien mahdolliset käyttötavat ja fb:n mahdollisesti käyttämiin kuviin voi myös eksyä esim. käyttäjän tuttavien kuvia. Pahinta olisi jos fb jostain syystä päättäisi käyttää niitä yhteydessä joka saattaa kuvassa olevan(esim. kuvan laittaneen tuttavan) huonoon valoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en tajua, miksi helvetissä joku pistää tuonne puhelinnumeronsa, duunipaikkansa ja osoitteensa? Eihän tuossa nyt oo mitään järkeä.
Yhteisön painostuksesta jouduin minäkin liittymään, ja ihmettelen suuresti että ihmiset laittavat oikean koko nimensä tuonne.

Yhteisön painostuksesta jouduin minäkin liittymään, ja ihmettelen suuresti että ihmiset laittavat oikean koko nimensä tuonne.

Minä taas en ymmärrä miksi EI laittaisi?
Profiilin voi sulkea kaikilta paitsi kavereilta. Mitä haittaa siitä omasta nimestä muka on jos siinä näkyy ainoastaan nimi, ehkä joku kuva jos sellaisen jaksaa siihen laittaa?
Musta parasta tuossa palvelussa juuri on se, että vanhat kaverit voi söörtsätä mun nimellä tai minä heidän. Voidaan näin pitää yhteyttä. Jos olisin laittanut nimekseni vaikka Sipsi Superloni, olisin vailla monta ihanaa ystävää jotka ovat ottaneet tuota kautta yhteyttä.

Meitsi lähti vittuhun tuolta kun selvisi, että KAIKEN mitä tuonne uppaa omistaa Facebook ja sillä on oikeus tyrkkää ne eteenpäin kolmannelle osapuolelle. Siis jos laitatte sinne oman lärvikuvanne, niin facebook omistaa sen ja voi tehdä sillä mitä ikinä lystää.

BOIKOTTIIN KOKO PASKA!

Minä taas en ymmärrä miksi EI laittaisi?
Profiilin voi sulkea kaikilta paitsi kavereilta. Mitä haittaa siitä omasta nimestä muka on jos siinä näkyy ainoastaan nimi, ehkä joku kuva jos sellaisen jaksaa siihen laittaa?
Musta parasta tuossa palvelussa juuri on se, että vanhat kaverit voi söörtsätä mun nimellä tai minä heidän. Voidaan näin pitää yhteyttä. Jos olisin laittanut nimekseni vaikka Sipsi Superloni, olisin vailla monta ihanaa ystävää jotka ovat ottaneet tuota kautta yhteyttä.

Itsekin mietiskelin noita yksityityydensuojaan liittyviä seikkoja facebookiin liittyessä, mutta menee kyllä mielestäni tuon idea täysin hukkaan jos alkaa porukka olemaan nimimerkeillä. Itse olen rajoittanut oikeudet niin, että vain valitsemani ihmiset saavat tietojani lukea, enkä laita sivuille mitään kovin yksityiskohtaista tietoa/kuvia itsestäni.

Meitsi lähti vittuhun tuolta kun selvisi, että KAIKEN mitä tuonne uppaa omistaa Facebook ja sillä on oikeus tyrkkää ne eteenpäin kolmannelle osapuolelle. Siis jos laitatte sinne oman lärvikuvanne, niin facebook omistaa sen ja voi tehdä sillä mitä ikinä lystää.

BOIKOTTIIN KOKO PASKA!

Mä kun en usko että mun naamakuvalla voi mitään sen kummempia hämäryyksiä tehdä, niin eipä haittaa.

Itsekin mietiskelin noita yksityityydensuojaan liittyviä seikkoja facebookiin liittyessä, mutta menee kyllä mielestäni tuon idea täysin hukkaan jos alkaa porukka olemaan nimimerkeillä. Itse olen rajoittanut oikeudet niin, että vain valitsemani ihmiset saavat tietojani lukea, enkä laita sivuille mitään kovin yksityiskohtaista tietoa/kuvia itsestäni.

Joo, ihan samoilla linjoilla minäkin. Mä tapaan siellä kavereita, jotka tunnen nimeltä, en nimimerkiltä. Jos tuolla olisi nimimerkit niin en olisi varmana edes liittynyt, en olisi keksinyt mitään käyttöä, kun ei tuo Irc-galleriakaan ole koskaan napannut. Mä olen tosi iloinen nähdessäni kavereita Facebookin kautta, enkä olisi heitä siellä kohdannut, jos he olisivat jollain nimimerkillä liikkeellä.

BOIKOTTIIN KOKO PASKA!
Enpäs moista pointtia ole tiennytkään. Perkules. Nohh, olenpa muutenkin suhtautunut tohon vähän niinkuin kuvallisena modernin ajan puhelinluettelona. Eli olen sielä oikealla nimelläni ja yhdellä naamakuvalla varustettuna jotta vanhat tutut voi bongata mut ja ottaa yhteyttä.

BOIKOTTIIN KOKO PASKA!
Petition to change the Facebook Terms of Use

Lyhyt pätkä groupin kuvauksesta:
The purpose of this group is to try to get Facebook to change their Terms of Use so that users who post any kind of content is still the rightful owner of it.

Tämmönen group on siis perustettu tonne facebookkiin. Saas nähdä tuleeko paljon jäseniä ja tuleeko sääntöihin muutosta. Joinikaa ihmeessä mukaan. Linkki toiminee vaan jos on kirjautuneena facebookkiin.

http://www.facebook.com/group.php?gid=18506859264

Miten tuon profiilin saa noin? Olen yrittänyt, mutta en keksi mistä asetuksista nimen saa näkyväksi vain kavereille?

http://www.omasana.fi/marikoo/113120

"Asian tultua puheeksi (Facebookin status-rivillä, missäs muualla) sain pari yhteydenottoa ystäviltä, jotka kertoivat ihmisten menettäneen jopa työpaikkojaan Facebookin status-rivien tai seinäviestin takia. Toiselle oli tullut lähtö, koska oli statusrivillään ilmoittanut ettei tänään työt oikein tunnu maittavan - työntekijän asenteessa vikaa, siispä ulos. Toinen oli saanut lähteä, koska hänen seinälleen oli joku toinen kirjoittanut että työnteko on perseestä. Erikoisinta ensin mainitussa tilanteessa oli ollut, että pomo ei ollut edes kuulunut hänen kaverilistalleen, vaan oli käyttänyt hänen kaverilistalleen kuuluvan ihmisen tunnusta voidakseen tarkkailla ihmisten tekemisiä. - - -

Onko nyt niin, että sosiaalinen media menee niin vauhdilla eteenpäin, että firmojen luutuneet vanhat patut eivät enää ymmärrä missä mennään? Eivät näe, että esimerkiksi naamakirjan status-merkintä on sama kuin mesettäisi, soittaisi tai kertoisi kadulla kavereilleen, että nyt vituttaa. Tosin mielelläänhän työnantaja varmaan kontrolloisi jo sitäkin? Hymyilkää tai itkekää ja hymyilkää?Ja sitten ihmetellään, miksi ihmiset, niin nuoret kuin vanhat, voivat pahoin."

Hmm, kuulostaa paskanjauhamiselta. Anyway, kannattais varmaan ensin säätää vähän privacy-asetuksia ennen kuin kirjoittelee tuolla yhtään mitään:D

sepäse, asetuksista voi loppujenlopuks aika hyvin säätää kuka näkee ja mitä näkee.

naamakirjaan liityen:
1135231789634.gif

http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=1266281&s=r

Facebookin markkinointitoimet kuohuttavat

[Tuomas Hämäläinen, Jenni Laurila 21.11.2007, 16:36]

Verkkoyhteisö Facebook julkisti pari viikkoa sitten Yhdysvalloissa uusia tekniikoita, joilla se seuraa tarkasti asiakkaidensa nettitottumuksia ja soveltaa informaatiota mainonnassaan. Nyt markkinointitoimet ovat herättäneet närää palvelun käyttäjissä ja kansalaisjärjestöissä, talouslehti Wall Street Journal kertoo.
Facebook lisäsi kuun alussa palveluunsa toiminnon, joka kertoo yhteisön jäsenille muiden jäsenten käyttämistä verkkopalveluista. Esimerkiksi verkosta vuokrattavaa elokuvaa saatetaan mainostaa yhteisön jäsenen naamalla varustetulla bannerilla.

Markkinointia tarkkaileva MoveOn.org-kansalaisjärjestö on luonut Facebookiin ryhmän, joka vaatii verkkoyhteisöä luopumaan röyhkeistä markkinointitempuista. Ryhmä on kerännyt reilussa vuorokaudessa useita tuhansia jäseniä.

Facebook julistaa mainonnan uutta aikakautta

Facebook julkisti pari viikkoa sitten uudenlaisen nettimainontakonseptin, jota 23-vuotias perustaja Mark Zuckerberg tuuttasi mahtipontisin sanoin julkistamistilaisuudessa.

"Seuraavat sata vuotta tulevat olemaan mainostajille erilaiset alkaen tänään", julisti Zuckerberg. "Viimeiset sata vuotta mainontaa on työnnetty ihmisille, mutta nyt markkinoijista tulee osa keskustelua."

Facebookin mainontamullistus on teknologia, jolle on annettu nimi Facebook ads. Se antaa yrityksille mahdollisuuden rakentaa räätälöityjä "sivustoja" Facebookin sisälle. Käyttäjät voivat ryhtyä yrityksen sivuston faneiksi.

Jos käyttäjä esimerkiksi lataa kuvan tai arvostelee tuotteen yrityksen Facebook-sivulla, tämä toimenpide siirtyy käyttäjän kavereille yrityksen logon kera. Näin syntyy "sosiaalisia mainoksia", jotka huutokaupataan.

Zuckerbergin mukaan tämäntyyppinen toimintamalli tekee käyttäjistä eri yritysten tuotteiden "suosittelijoita". Maallikon korviin malli kuulostaa tosin enemmänkin siltä, että käyttäjistä tehdään suorastaan mainostajia.

Tuossa jo ensimmäinen suora esimerkki siitä kuinka Facebook todella käyttää käyttäjien omistamaa materiaalia hyväkseen omien sääntöjensä perusteella.

1135232010533.gif

Tuosta mieleeni, että kerran baarissa numeroa/meseä kysyessä kävikin niinpäin että tytsy kertoi nimensä ja sanoi että pitäisi huudella Facebookissa :D

Pystyykö tota perhanaa edes poistamaan kunnolla vai oonko vaan hukassa kun en löydä kuin tuon deactivointi-mahdollisuuden?

Pystyykö tota perhanaa edes poistamaan kunnolla vai oonko vaan hukassa kun en löydä kuin tuon deactivointi-mahdollisuuden?
Näkyykö se accountti vielä muille deaktivoinninkin jälkeen? Ite oon ollu siinä uskossa, että toi on sama kuin accountin poistaminen, vaikka sen voikin aktivoida vaan kirjautumalla sisään.

edit: kaveri yritti kattoa äsken mun accoa, ei näy.

Näkyykö se accountti vielä muille deaktivoinninkin jälkeen? Ite oon ollu siinä uskossa, että toi on sama kuin accountin poistaminen, vaikka sen voikin aktivoida vaan kirjautumalla sisään.

edit: kaveri yritti kattoa äsken mun accoa, ei näy.

acco ei näy mut kaikki käyttäjän lähettämät viestit ja muut jää sinne näkyviin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom