Facebook

sekava tuo kyl on vieläkin :)

Oikeestaan aika ärsyttävää ku monet semmoset ketkä tunnen, mut ei oo kuitenkaan kavereita, haluu lisääntyy miun ystävälistaan. Pitäs jotain löytää joku lisäkikkare tonne mihin vois lisäillä noi kaikki random nobodyt ku kuitenki joskus olis kiva et pääsis taas yhteyksiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sekava tuo kyl on vieläkin :)

Oikeestaan aika ärsyttävää ku monet semmoset ketkä tunnen, mut ei oo kuitenkaan kavereita, haluu lisääntyy miun ystävälistaan. Pitäs jotain löytää joku lisäkikkare tonne mihin vois lisäillä noi kaikki random nobodyt ku kuitenki joskus olis kiva et pääsis taas yhteyksiin.

Laitas sellainen kuin top friends. Näissä tosin voi syntyä hauskoja tilanteita jos tyyppi luulee olevansa hyväkin ystävä eikä kuitenkaan näe itseään tuolla top friend listalla :)

Törmäsimpä oikeesti ihan mielenkiintoiseen ohjelmaan nimeltä" 6 degrees of separation". Ohjelman avul voi kattoa miten linkittyy ihan johonki random kaveriin.

toi on kyl ihan läppä ku kaikilla tuntuu olevan ties mitä ihmeen lisäyksiä, jotain piraatti, vampyyri yms. skeidaa ja jotain top friendsejä. voiko enää sekavammin asioita tehdä?

toi on kyl ihan läppä ku kaikilla tuntuu olevan ties mitä ihmeen lisäyksiä, jotain piraatti, vampyyri yms. skeidaa ja jotain top friendsejä. voiko enää sekavammin asioita tehdä?

:jahas::jahas::jahas:

reminder.jpg

Laitas sellainen kuin top friends. Näissä tosin voi syntyä hauskoja tilanteita jos tyyppi luulee olevansa hyväkin ystävä eikä kuitenkaan näe itseään tuolla top friend listalla :)

Nimenomaan tota kikkaretta en tule asentamaan(en näe järkeä pitää sekä ystävälistaa et tosihyväystävä -listaa). Normi ystävälista riittää, tarvitsisi enemminkin "tuttavalistan" noille random nobody -tyypeille.

hmm... Facebookista tuli kumma invite, jossa kutsujan nimen oli Facebook sössinyt. Koska olen jo Facebookissa, en pääse invitellä katsomaan kuka kutsui ja koska en tiedä kutsujasta kuin etunimen(ei voi nyt hahmottaa/muistaa että millä sukunimellä se mahdollisesti olisi), en voi myöskään tietää kuka kutsui.

edit:
henkilö löytyi kun selasi annettujen vihjeiden(:D) avulla ~10s profiileja.

Joo, esim foorumin Weak pisti mut listalleen :jahas:
;) :lol2:

Mulle oli tullut sähköpostiin jotain facebook-kutsuja ihmisiltä mitä en tunne. Tuohan ei vielä sinällään ole omituista vaan se, että ne oli tullut jo ennen kuin edes joinasin tuonne koko facebookkiin ja en ole mun mailiosoitetta jaellut.

En mä kyllä vieläkään ymmärrä kaikkien toimintojen ja painikkeiden funktiota, mutta kivahan niitä on klikkailla ja arpoa mitä seuraavaksi tapahtuu. Pakkisgrouppiin sentään osasin liittyä. Käytettävyydessään ja käyttöliittymältään tuo on toteutettu kyllä huonosti. Varsinainen joulukuusi koko sivusto. Jotenkin olen skeptinen sen suhteen, että joku muu, kuin sellainen ihminen jota näen usein ottaisi yhteyttä.

Mulle oli tullut sähköpostiin jotain facebook-kutsuja ihmisiltä mitä en tunne. Tuohan ei vielä sinällään ole omituista vaan se, että ne oli tullut jo ennen kuin edes joinasin tuonne koko facebookkiin ja en ole mun mailiosoitetta jaellut.

En mä kyllä vieläkään ymmärrä kaikkien toimintojen ja painikkeiden funktiota, mutta kivahan niitä on klikkailla ja arpoa mitä seuraavaksi tapahtuu. Pakkisgrouppiin sentään osasin liittyä. Käytettävyydessään ja käyttöliittymältään tuo on toteutettu kyllä huonosti. Varsinainen joulukuusi koko sivusto. Jotenkin olen skeptinen sen suhteen, että joku muu, kuin sellainen ihminen jota näen usein ottaisi yhteyttä.

Muistaakseni aina uuden jäsenen rekisteröityessä ehdottaa defaulttina, että kutsu lähtee kaikille kontakteille mitä sähköpostissa (näin ainakin itsellä gmailissa) on ollut. MOnet varmaan klikkaavat vain tuon ohi ja kutsu lähtee jokaiselle kenen kanssa olet ollut yhteydessä. Näin ainakin muistelisin.

Toi kyl aivan huippu, tuossahan voi valita kenet tahansa kun kirjoittaa sen nimen....

http://apps.facebook.com/six_degrees_app/

Kellään muulla kömähtäny tuo kikkare siihen että google analytics ei vastaa? Muuten toimii ihan ok, näyttää vaikka että suoraan kaverilistassa olevalla ihmisellä on ihan suora yhteys, yms.jne.

Perjantaisin tunti yhteyksien ylläpitoon
Ohjelmistotalo maksaa Facebookin käytöstä työajalla

Kuinka tutustua työtovereihin, kun yritys on iso ja toimii useissa maissa? Kansainvälinen ohjelmistotalo kehottaa henkilöstöään Facebookin käyttöön.

Kansainvälinen ohjelmistoyritys Serena Software kannustaa työntekijöitään käyttämään perjantaisin tunnin Facebook-profiilinsa päivittämiseen ja yhteydenpitoon kollegoiden, asiakkaiden, perheen ja ystävien kanssa. Käytäntö tunnetaan nyt nimellä Facebook Friday.
Koko juttu:
http://www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/...k%E4yt%F6st%E4+ty%F6ajalla/200727670/66?rss=6

Facebookin huolimaton käyttö on tietoturvariski

Suomalaisten uusi internetvillitys, sähköinen ystäväkirja Facebook voi olla varomattomalle käyttäjälle tietoturvariski.

Facebookiin kirjoitetaan paljon henkilökohtaista tietoa, joka on tarkoitettu vain omien ystävien luettavaksi. Tietoturva-asiantuntijat varoittavat, että käyttäjän tiedot voivat päätyä vääriin käsiin esimerkiksi ystävälistalle hyväksyttyjen ventovieraiden tai Facebookiin liitettävien sovellusten kautta.

Omaa profiilisivua ei ole syytä näyttää kaikille Facebookin käyttäjille. On turvallisempaa, että vain omat ystävät näkevät sen.

Tuntemattomia ei kannata koskaan hyväksyä ystävälistalle. He voivat olla esimerkiksi murtovarkaita, jotka pistäytyvät kylään luettuaan Facebookista, että heidän "ystävänsä" on matkoilla.

Tuntemattomien ystäväpyynnöt on parasta hylätä ignore-toiminnolla eikä vastata heille mitään. Jos lähettää tuntemattomalle viestin, hän pääsee seuraavan kuukauden ajan lukemaan viestin lähettäjän profiilisivua.

On tärkeää pitää mielessä, että kaikki Facebookiin syötetty tieto jää sinne talteen vuosikymmeniksi. Myös sivuilta poistetut tiedot jäävät talteen.
http://www.kaleva.fi/plus/juttu691970_page0.htm

Tuon takia itse ei pidäkään omaa profiilia näkyvissä kuin omille kavereille. Myös nuo kaikki typerät softat on tullut automaagisesti ignoorattua. Eds syntäpäivää, puh. numeroa tai osoitetta ei ole tuonne halunnut laittaa.

Mutta tuohon poistamiseen. Eli jos profiilin poistaa niin tiedot jäisivät silti talteen vai?

Kyllähän ne tiedot periaatteessa aina jossain välityspalvelimella on, jos ne on kerran nettiin laittanut. Mutta ei ne siellä kaikenkansan nähtävissä ole, kaivettavissa mahdollisesti kyllä.

Tuon takia itse ei pidäkään omaa profiilia näkyvissä kuin omille kavereille. Myös nuo kaikki typerät softat on tullut automaagisesti ignoorattua. Eds syntäpäivää, puh. numeroa tai osoitetta ei ole tuonne halunnut laittaa.

Mutta tuohon poistamiseen. Eli jos profiilin poistaa niin tiedot jäisivät silti talteen vai?

Mä en tajua, miksi helvetissä joku pistää tuonne puhelinnumeronsa, duunipaikkansa ja osoitteensa? Eihän tuossa nyt oo mitään järkeä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom