Facebook

Varmaan joku on tätä Mikelle ehdottanutkin jo valovuosia sitten, mutta nuo like/dislike-napit (tai peukku ylös/alas) tänne forumille (vähän facebookin like-napin tapaisesti) voisivat olla ihan kätevät. Kirjoittajat tietäisivät vähän millaisena toiset pitävät juttujaan. Kaikki eivät kuitenkaan viitsi/halua kirjoittaa kommenttia, mutta ovat kuitenkin jotain mieltä postauksesta. Taloussanomien kommenttipalstallahan tuollainen taitaa olla käytössä.

Näyttääkö sitten mitkä nimimerkit pitäisivät postauksista? En tiedä... Mikelle kuitenkin mietittävää... ellei ole sitten jo ajat sitten asiaa miettinyt.
Meillä oli reputation systeemi täällä aikaisemmin, siinä sai laittaa plussaa ja miinusta. Ei siitä oikein mitään tullut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi facebookki on hemmetin hyvä jos haluu jonkun tapahtuman pistää esille niin sitä kautta voi heittää kutsuja tai sitten selvittää onko tarpeeksi kiinnostusta vaikka johonkin sählyvuoroon tai vastaavaan. Kyllähän noi kaikki hoituis tekstiviestien,sähköpostin tai mesen kautta mutta toi on vaan niin paljon kätevämpää facebookin avulla.

Tuolla on toi suggestions osio, missä facebook ehdottaa noita kavereita. Siitä kun rastista niitä lätkii pois niin eikö ne tuu enää koskaan uudestaan siihen? Pystyykö sen jotenkin nollaamaan :D On tullu aika ahkerasti naputeltua siitä niitä pois ja nyt miettiny, että varmaan tuttujaki tullu napsittua.

Kysyin jo aikasemmi, muttei vastausta tullu, niin tietääkö kukaan, että miks mulla ei tuu kun tietyiltä tyypeiltä siihen omalle etusivulle ne mitä ne on kirjottanut/tehnyt testejä jne.? Elikkä varmaan 10% kavereista tulee esim. seinäkirjotukset siihe mun etusivulle. Vähän huonosti selitetty, mutten parempaakaan tähän hätään keksi. Ja ite oon kyllä koittanu katella, että miks se tekee noin, mutten oo mitää löytäny :itku:

Tämänpäiväisessä Hesarin kuukausiliitteessä eräs naamakirjan käyttäjä kiteytti homman aikalailla tyhjentävästi:

Facebook on paikka, jossa voi esiintyä itseään parempana ja kiinnostavampana ihmisenä.

Tämänpäiväisessä Hesarin kuukausiliitteessä eräs naamakirjan käyttäjä kiteytti homman aikalailla tyhjentävästi:

Facebook on paikka, jossa voi esiintyä itseään parempana ja kiinnostavampana ihmisenä.

Ai se onkin noin. Eiks nämä kaikenkarvaiset keskustelufoorumit ole niitä paikkoja joissa voi esiintyä nimimerkillä ja huudella kaikkea mahdollista ns. puskista.

FB:ssä ollaan kuitenkin omalla nimellä ja naamalla, ja ainakin ne ihmiset jotka omalta kaverilistalta löytyy, päivittelee tilaansa hyvinkin normielämään liittyvillä jutuilla.

Tosin ainakin osa kavereistani ei ole ihan normityyppejä, hulluuden ja nerouden ero on niin häilyvä.

Ja saattahan se olla, että olen itse ymmärtänyt koko FB:n idean ihan väärin.

Loppu.

Osittain kyllä samaa mieltä. Osa ihmisistä muistaa nimittäin päivittää tilapäivitykseensä kaikki mahdolliset päivän tapahtumat, oli se sitten roskien lakaisua tai sonnalla käymistä. Niin ja suurin osa näistä päivityksistä on tehty puhelimella. :thumbs:
Luulen että kaverit ja muut hyvänpäiväntutut selviävät päivästään hengissä ilman näitä tietopaketteja, ehkä.

E. Kannattaakohan muuten Rolf Ingdahl Jenseniä lisätä kaveriksi?

p.s. ;)

Eiköhän se juuri noin ole eli jotain profiilia katsomalla ei oikeasti näe, että millainen henkilö on kyseessä vaan millainen hän haluaisi olla. Kaikki varmasti laittavat jossain määrin valikoitua tietoa tuonne jolloin vaikutelma varmasti vääristyy.

Missä tuola facebookissa voin määrittää että ketkä mun kavereista pystyy nähäd mun statuspäivitykset, kuvat ym yksityisen tiedon.En löydä kun kohdan missä voi rajaa profiilin näkyvyyden "vain kavereille" mutta kun en halua että edes kaikki kaverit näkis tiettyjä asioita

Missä tuola facebookissa voin määrittää että ketkä mun kavereista pystyy nähäd mun statuspäivitykset, kuvat ym yksityisen tiedon.En löydä kun kohdan missä voi rajaa profiilin näkyvyyden "vain kavereille" mutta kun en halua että edes kaikki kaverit näkis tiettyjä asioita

Settings
Privacy Settings
Profile
Status and Links
Custom

Käyttäjätili ei käytettävissä: Käyttäjätilisi on väliaikaisesti poissa käytöstä sivun ollessa huollossa. Tilin pitäisi olla käytössä muutaman tunnin sisällä. Pahoittelemme häiriötä. :(

Tullu parin päivän ajan monta kertaa samat status-päivitykset ja jotain vanhojakin sekaan?? "19 new posts" sit ku klikkaat, niin tulee samoja, mitä oli jo aiemmin siinä ja jotain viikon vanhoja?! Tosi ärsyttävää.

Tullu parin päivän ajan monta kertaa samat status-päivitykset ja jotain vanhojakin sekaan?? "19 new posts" sit ku klikkaat, niin tulee samoja, mitä oli jo aiemmin siinä ja jotain viikon vanhoja?! Tosi ärsyttävää.
Mä vedän ihan kylmästi Ctrl-F5, kun tulee uusia statuksia. Ei tunnu mikään muu toimivan kunnolla ainakaan mun Firefoxissa. IE:tä ei tunnetusti kukaan käytä...

Olen alkanut kyllästymään Facebookiin. Olen saanut useasti IRL kommentteja siitä miten mun pitäisi päivittää accounttia useammin ja lisätä kuvia jne. En todellakaan ole mitenkään erityinen tai kiinnostava kaveri. Enkä todellakaan tajua miksi sinne pitäisi pistää kaikki elämän tapahtumat ja dokumentoida tarkasti kuka olet ja mitä teet. Ihan kuin yksityisyyttä ei enää olisi vaan sun pitää olla "kiinnostava" ja sellainen joka nostaa muiden sosiaalista arvoa.

Facebook on paikka, jossa voi esiintyä itseään parempana ja kiinnostavampana ihmisenä pitää kyllä täysin paikkansa.

Facebook on paikka, jossa voi esiintyä itseään parempana ja kiinnostavampana ihmisenä pitää kyllä täysin paikkansa.

Näinpä. Parasta on mun elämäntapatyötön kaveri, joka on päässyt työkkärin harjoitteluun eli "työtä" on kolmena päivänä viikossa neljä tuntia kerrallaan. Jokaisena työpäivänä on status "N menee taas töihin" :D

En juurikaan enää jaksa päivitellä statuksiani. Enkä muutenkaan halua, että kaikki listallani olevat 150 ihmistä tietävät, mitä minä teen - yleensä sille, ettei pidetä yhteyttä, on joku hyvä syy. Oikeesti tuosta listasta on varmaan kymmenen ihmistä sellaisia, joiden elämästä minä haluan tietää ja joiden haluan tietävän minun elämästäni. Oikeesti mulle on ihan sama, ajatteleeko joku, että oon säälittävä vätys, jolla ei oo kavereita. Ehkä olenkin?

Paras kysymys on "Mikset kertonu siitä Facebookissa mitää?" NIIIIIIIIIIINPÄ.:curs:

Niin ja mikä tuo Fan Check on? Mulla siinä listassa on kuitenkin ihmisiä, joiden en muista koskaan kirjoittaneen seinälleni yhtään mitään...

Niin ja mikä tuo Fan Check on? Mulla siinä listassa on kuitenkin ihmisiä, joiden en muista koskaan kirjoittaneen seinälleni yhtään mitään...

Fan check softan jättäisin pois. Tsekkaa ettei sulla oo semmosta sovellusten puolella. On meinaan hieman epäilyttävä..

Ja olen samaa mieltä, en jaksa enää päivitellä statustani kun keitän kahvia tai käyn toiletissa. Riittää että kerran viikossa toteaa, taas olevan perrrrjantai!

Kysyin jo aikasemmi, muttei vastausta tullu, niin tietääkö kukaan, että miks mulla ei tuu kun tietyiltä tyypeiltä siihen omalle etusivulle ne mitä ne on kirjottanut/tehnyt testejä jne.? Elikkä varmaan 10% kavereista tulee esim. seinäkirjotukset siihe mun etusivulle. Vähän huonosti selitetty, mutten parempaakaan tähän hätään keksi. Ja ite oon kyllä koittanu katella, että miks se tekee noin, mutten oo mitää löytäny :itku:

Oisko kellään mitään ideoita tähän? :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom