Euroshopperit ja Pirkat boikottiin?

Tällainen sivu tuli tuossa surffatessa eteen http://www.copycompany.fi/.
Mitäs mieltä te fiksummat ihmiset tuosta olette? Minusta tuo vaikuttaa hieman hämärältä, tuolla ei esim. lue että kuka tuon on teettänyt!

Kyseessä on siis kampanja alkuperäisten tuotemerkkien puolesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo on mainostoimisto Bob Helsingin (sama firma joka leikki Korkeasaaren paviaanien medianäkyvyydellä) oma kampanja..

Neuvostoliitto sanoi:
Tuo on mainostoimisto Bob Helsingin (sama firma joka leikki Korkeasaaren paviaanien medianäkyvyydellä) oma kampanja..

... joka varmaan ajaa Bobin omaa asiaa, "olettaen" että Bobin asiakkaina on isoja brändi-taloja.

Private label -tuotteet ovat brändien tuloksesta pois, mutta moni iso esim. ruuan valmistaja tekee myös "anonyymisti" private label -tuotteita yhtä lailla, katsokaapas esim. joskus kaupassanne, esim. Pirkka/Euroshopper/mitämuitaniitäonkaan -purkin kyljestä valmistajatiedot: vältsysti ei firman nimeä lue, mutta valmistuspaikka, joka on ns. yllättäen sama kuin kilpailevan brändituotteen, löytyy kyllä. ;)

Aika huono kamppanja. Itse olen ihmetellyt noita mainoksia, että onpa kyllä saman näköisiä äijiä ja oln luullut, että kyse tosiaan on tuollaisesta "ohjelmatoimistosta" joka vuokraa noita "näköisäijiä".

Mutta näitä itse tuotteita en laita boikottiin, koska ovat yhtä hyviä ja joskus ehkä parempiakin kuin "merkkituotteetkin" ja hinta on puolet "alkuperäisestä".

No, okei! Kerran sattui kohdalla huono tuote. Se oli riisimurot, enkä muista minkä valmistajan mutta en osta enää kuin aitoja alkuperäisiä riks, raks, poks muroja.

WTA sanoi:
Mutta näitä itse tuotteita en laita boikottiin, koska ovat yhtä hyviä ja joskus ehkä parempiakin kuin "merkkituotteetkin" ja hinta on puolet "alkuperäisestä".

Näin juuri, merkkituotteiden ainoa lisäarvo on, että saat ehkä hienomman pakkauksen. Mitä mä sillä pakkauksella, kun sisältö ratkaisee... Kuten dear_a totesi, niin usein jopa samaa tavaraa eri paketissa.

Itse tosin kyllä katselen kaupan tuotteissakin hinnan lisäksi valmistajaa ja pyrin ostamaan suomalaista jos sellaista on tyrkyllä, mutta näissäkin hinta ratkaisee ei brändi...

So what?

Melkein kaikki Lidlin myymät tuotteet ovat tunnettujen valmistajien tuotteita, mutta ne on paketoitu eri paketteihin ja niitä myydään vain Lidlissä. Esim. hammastahna voi olla samaa kuin Colgatin tai Pepsodentin tuubissa. Lähes poikkeuksetta kaikki maitotuotteet ovat Suomessa valmistettuja, mutta Milbonan nimellä. Missäpäin Suomea on Milbonan tehdas? :jahas:

Itse käytän kyllä pirkkaa/euro shopperia/rainbow... tuotteita todella paljon tosiaan yleensä ihan samaa tavaraa kuin kuin "merkkituoteet" esim. pirkalla lukee valmistaja monissa paketeissa leikkeleissä esim. pouttu ja hk, jäätelöt ovat valion ja ingmannin valmistamia, jauheliha=atria, tuorejuustot(levite)=felix abba jne...

Yksi tuotemerkki, jossa runsas mainostaminen näkyy hinnassa on pyykinpesuaine.

Euroshopperin pesuaine on paljon halvempaa kuin Arielit sun muut, ja kas kummaa pyykkikin on ihan yhtä puhdasta!

Mielikuvituksellisista virtuaalilisäarvoista on turha maksaa.Viisas ihminen maksaa tavarasta, tyhmä ihminen brändistä.

Njooh, itsekkin ostelen sitä halvinta, jos se on kohtalaisen hyvää. Merkillä nyt niin väliä. Sitä vaan mietiskelin pienessä päässäni, että minkähänlaisia vaikutuksia tällaisilla kulutustottumuksilla ja -valinnoilla on Suomen kansantalouteen? Hmph.

Missukka sanoi:
Njooh, itsekkin ostelen sitä halvinta, jos se on kohtalaisen hyvää. Merkillä nyt niin väliä. Sitä vaan mietiskelin pienessä päässäni, että minkähänlaisia vaikutuksia tällaisilla kulutustottumuksilla ja -valinnoilla on Suomen kansantalouteen? Hmph.
Todennäköisesti vaikutus Suomen kansantalouteen on aikalailla positiivinen, sillä lisääntynyt/pakotettu kilpailu pitää hintakehityksen järkevänä. Tällä hetkellä Suomessa on päivittäistavarakaupassa käytännössä duopoli, joka mielestäni tarvitsisi ehkäpä lisää kilpailua, sillä jo pelkkä lidlin Suomeentulo näytti toimivan hyvänä herättäjänä kaupalle. Yksinkertaistaen kansantalous hyötyy kilpailusta, mitä nämä tuotemerkit tuovat Suomeen, sillä suomalaisilla on usein myytti siihen että suomalaiset tuotteet olisivat jotenkin ylivoimaisia ulkomaalaisiin verrattuna. (Älkää suotta hermostuko kommentista, ennen kuin hätäisin avautuu niin miettikääpä rauhassa ensiksi.. En tietysti kiellä etteikö näin joissakin tapauksissa ole).
Ja itse kampanjan näen lähinnä taas tietynlaisena pelotteluna kilpailua kohtaan, vaikka näiden tuotemerkit lähinnä kilpailuttavat suomalaisiakin firmoja kuten Atriaa, HK:ta ja Saarioista tekemään heille tarjouksia. Samaa tavaraahan Pirkkakin on kuin vaikkapa Atriakin joillakin tuotteilla.
Näen tuon jokseenkin turhana kampanjana, mutta näkyvyyttä tuolla kaippa haetaankin, ainakin mainostoimistolla on narut näpeissään ;)

Itse en koskaan osta Pirkkaa tai Euro Shopperia. Olen pitänyt niitä aina jotenkin ei-laadukkaina. Mistä lie moinen johtuu..
Rainbow on ehkä ainoa "halppistuote", jota tulee jonkin verran ostettua. Joskus Rainbow on jopa kehuttavan hyvä.. Mut yleensä suosin "laatumerkkejä". Esimerkiksi Valiosta en luovu mistään hinnasta! Valion tuotteet on ja pysyy mun ostoslistassa. :rock: Avokin oppi tuon, kun tarpeeksi toitotin. :D
Ja Lidleissä käyn harvoin..
Mut minäkin olen kuullut, et noi halvemmat tuotteet olis kuitenkin laatuvalmistajien tuottamia..:rolleyes:

Missukka sanoi:
Heh, tutkimusten mukaan Pirkka-tonnikala on laadukkainta mitä Suomesta saa!
Noissa Pirkka- ja muissa halpistuotteissa saattaa valmistaja vaihtua milloin vain, kun jostakin saadaan halvempaa tavaraa.

Eleonoora sanoi:
Mut yleensä suosin "laatumerkkejä". Esimerkiksi Valiosta en luovu mistään hinnasta! Valion tuotteet on ja pysyy mun ostoslistassa. :rock: Avokin oppi tuon, kun tarpeeksi toitotin. :D

Njaa'a, millähän perusteella Valio on laadukkaampi merkki kuin esim. Ingman tai Maitokolmio...? Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, sano ;)

Brändiuskollisuus sukkaa todentotta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom