Euroehdokkaat: Kannabis lailliseksi!

mulle suurimman "hädän" tässä aiheuttaa se että siitä ei tule sitä korviketta, vaan jengi vetelee pilvee samalla ku kaatelee suomi viinaa kurkkuun. ei siitä ainakaan mitään hyvää seuraa.

Tuo itseasiassa voi vähentää väkivaltaa,koska ihmisestä tulee rennompi..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porttiteoria pitää kyllä tavallaan paikkansa, koska useat pilven polttelijat haluavat kokeilla esim lsd, psilosiinia ja muita hallusinogeenejä, jotka eivät aiheuta RIIPPUVUUTTA eikä fyysisiä haittoja.

lähde?
 
Tuo itseasiassa voi vähentää väkivaltaa..


en usko että pari jointtia "tasoittaa" alkoholin tuomaa harkintakyvyn puutetta ja mielialojen vaihteluita, veikkaisin että saattais pahentaa vaan väkivaltaa, koska harkintakyky ym vaan alenee ku vetästään pössytki kyytipojaksi.

ja eipä se kannabis nyt niin rauhoita, itse on aikanaan tullu riehuttua kyllä pössyissä + kännissä
 
Tuo itseasiassa voi vähentää väkivaltaa,koska ihmisestä tulee rennompi..
Mutta samalla liikakäytettäessä monella eristyminen ulkomaailmasta, normaali elämästä ja lopulta jopa totaalinen syrjäytyminen. Passivoidutaan ja pikku hiljaa lopetetaan kaikki normaalit arkirutiinit. Eihän tässäkään vielä välttämättä mitään pahaa ole, mutta kun päälle alkaa tulla masennusta ja ahdistusta ja lopulta on koko pää jo ihan sekasin.

En missään nimessä tarkoita nyt kaikkia, mutta joillakin ei vaan pysy kohtuus hommassa. Tämä pätee tietysti melkein mihin tahansa päihteeseen. En itsekään ole mitenkään kannabista vastaan, mutta se nyt on vaan niin, että niitä joilla kontrolli pettää, on liikaa. Olen tämän ihan ominkin silmin nähnyt. Sen vuoksi en kannata sitä, että markkinoille päästetään lisää laillistettuja päihteitä.
 
Ei välttämättä lailliseksi, mutta pienimuotoinen kotikasvatus dekriminalisoiduksi. Myynti saisi olla edelleen laitonta ja riittävän suuren määrän hallussapito katsottaisi kaupalliseen tarkoitukseen meneväksi. Kasvatusvaiheen kontrollointia varten selkeät rajat myös esim. kasvien määrän ja valotehon kanssa. Pienentäisi varmasti järjestäytyneeseen rikollisuuteen menevää rahavirtaa ja samalla kontaktit ja maahantuontikeinot huonontuisivat vahvoille huumeille. Tuhlataan ruutia rottiin kun kotikasvattajia kytätään.

Ainakin itse luulen, että tuosta ei olisi mitään haittaa yhteiskunnallisesti. Yksilötasolla joillakin jopa päin vastoin. Tiedän muutamia entisiä juoppoja, jotka ovat päässeet alkoholista eroon pajauttelulla.

Ainoa rajoittava tekijä tällä hetkellä on testausmenetelmän puuttuminen. Nykyisillä testeillä on mahdoton sanoa onko vaikutuksen alainen vai ei (vrt alkometrit). Pikatesteilläkin käyttö näkyy muutamia päiviä ja muilla testeillä jopa useamman kuukauden. Pitäisi olla selvät rajat, tosin ei ole mikään mahdoton homma sekään.
 
Mutta samalla liikakäytettäessä monella eristyminen ulkomaailmasta, normaali elämästä ja lopulta jopa totaalinen syrjäytyminen. Passivoidutaan ja pikku hiljaa lopetetaan kaikki normaalit arkirutiinit. Eihän tässäkään vielä välttämättä mitään pahaa ole, mutta kun päälle alkaa tulla masennusta ja ahdistusta ja lopulta on koko pää jo ihan sekasin.

En missään nimessä tarkoita nyt kaikkia, mutta joillakin ei vaan pysy kohtuus hommassa. Tämä pätee tietysti melkein mihin tahansa päihteeseen. En itsekään ole mitenkään kannabista vastaan, mutta se nyt on vaan niin, että niitä joilla kontrolli pettää, on liikaa. Olen tämän ihan ominkin silmin nähnyt. Sen vuoksi en kannata sitä, että markkinoille päästetään lisää laillistettuja päihteitä.


samaa mieltä, jokusen ihmisen nähnyt jotka viinallakin saa kontrollinsa pois, ja kun otetaan vielä mukavan mieto ja miellyttävä kannabis mukaan elämään, se nyt vaan on niin että tulee olemaan moniakin jotka alkavat vetämään sitä "putkea" kannabiksella pitkiäkin aikoja, ja kun kannabis ei aiheuta sitä krapulaa tai mitään niin sitä voi hyvillä mielin poltella samallatavalla ku tupakoija vetää aamuröökinsä.

sanotaan kokemuksesta, itse menettäny otteeni jossain vaiheessa lyhyttä elämääni ja aikalilla meni niinku rantapantteri kuvaili, tämä sillätavalla että alkoi viina maittamaan, mutta se oli lopetettava koska sisäelimet hajos, tosin jatkui tämä hoidon jälkeenkin mutta tieto sen ekan hajoamisen jälkeen siitä että se on hyvin mahdollista piti edes vähä alkoholin käyttöä kurissa itselläni.

mutta jos taas olis kannabista ollut hyllyillä haettavana niin että tiedän saavani sitä vaikka kokoajan niin olisin ilmeisesti vaihtanut samantien hamppuun ja pössytelly sitä 24/7, varmaan pössyttelisin vieläkin.

ja ku olis 2 päihdettä avoimesti hankittavissa, tänään kännit, huomenna pössyt krapulaan, seuraavana päivänä taas kännit... jne. tulee liian kevyeksi ja helpoksi toi päänsä vituilleen pistäminen.

ja joo valtaväestöönhän tämä ei päde, mutta veikkaanpa että ne jotka ei viinan mentäväksi jostain syystä pysty lankeamaan niin lankeaa sitten tähän. saadaampahan vähä enemmän syrjäytyneitä ja mielenvikaisia ihmisiä :dance:
 
Kannabiksen laittomuus on täysin absurdi asia. Kyseessä ei ole järkiperäinen säädös ensinkään, vaan laittomuus johtuu vanhoillisista, asenteellisista mielipiteistä, joita ei julkisesti uskalleta tuulettaa, koska leimautuu hörhöksi. Koska asiasta ei keskustella järkevästi, paasaa moni ihminen yhä porttiteorioista, "taas yhdestä uudesta huumeesta", kansanterveydestä ja ties mistä höpöhöpöstä, jolla ei ole mitään järkevää pohjaa. Se on harmillista ja mielettömän ärsyttävää.

Usein poliitisissa kysymyksissä on kyse mielipiteistä ja asioiden arvottamisesta. Kannabiskeskustelussa ei kuitenkaan ole kuin oikea ja väärä ratkaisu, jos sitä yleisen länsimaalaisen moraalin pohjalta pohtii. Oikea ratkaisu on laillistaminen, väärä ratkaisu on kriminalisointi. Näin siis, jos asiaa pohditaan ihan rationaalisesti, eikä hössötetä ja jauheta puritaanista paskaa, jolla ei ole mitään pohjaa. Mielestäni lainsäädännön tulisi pohjautua järkiperäisille päätelmille. Argumentteja löytyy tästäkin ketjusta niin paljon, että en laita tähän niitä yhtään.

Minulla ei ole oma lehmä ojassa, koska en juurikaan polta kannabista. En vaan kestä katsoa ja kuunnella keskustelua, jossa toinen on väärässä, eikä edes rautalangan avulla pysty sitä ymmärtämään, koska ei halua ymmärtää. Se on turhauttavaa. Kuin kuuluisa esimerkki shakin pelaamisesta pulujen kanssa.
 
En vaan kestä katsoa ja kuunnella keskustelua, jossa toinen on väärässä, eikä edes rautalangan avulla pysty sitä ymmärtämään, koska ei halua ymmärtää. Se on turhauttavaa. Kuin kuuluisa esimerkki shakin pelaamisesta pulujen kanssa.

Sepäse!
Asiasta kiinnostuneille suosittelen taas kertaalleen:
http://www.medboardwatch.com/marijuana-myths-marijuana-facts.htm
Kirja täynnä tieteellistä faktaa. Sieltä löytyy kunnon referenssejä niitä kaipaaville, niin ei tarvitse turvautua peruskoulun, poliisikoulu jne. valistuksen "faktoihin".
 
Kannatan hallussapidon laillistamista pieniin määriin asti. Asun Berliinissä, jossa alle 10 g hallussapito on ollut sallittua omaan käyttöön nelisen vuotta. Polttelijoita näkyy etenkin nuorten joukossa, mutta eipä noista isompaa haittaa tunnu olevan. Vielä kun aineen itsensä vaikutukset ovat jopa myönteisiä (ainakin viinaan verrattuna), niin en keksi miksei tällainen linja sopisi Suomeenkin.
 
Enpä nyt itse kummemmin haluaisi, että tuota laillistettaisiin. En tosin itse ole edes koskaan käyttänyt, joten en tuon haitoista sen enempää tiedä, eikä edes kiinnosta.

Täällä palstalla on muuten ilmeisesti aika paljon kannabiksen käyttäjiä. Olen hiukan yllättänyt

E: Kaveripiirissä on muutamia tyyppejä jotka käyttävät, ja aivan käsittämättömiä puolustelupuheita alkavat pitämään jos joku on pössyttelyä vastaan. Tosin kyllä mie tuon ymmärrän. Kyllä minnuukin rupeais vituttamaan jos joku alkaisi arvostelemaan viinan juontiani.

Käyttäköön ken haluaa, mutta ite en tykkää siitä jos joku rupeaa oikeen tuputtamalla tuputtamaan, että "polta polta, täähän on terveellistä, ja varsinkin terveellisempää, kun tuo siun juoma viina"
 
Käyttäköön ken haluaa, mutta ite en tykkää siitä jos joku rupeaa oikeen tuputtamalla tuputtamaan, että "polta polta, täähän on terveellistä, tai ainakin terveellisempää, kun tuo siun juoma viina"
Ongelma on juuri tässä. Viinasienet eivät tajua edes kokeilla tätä, vaan tyrmäävät asian ilman että edes tutustuisivat siihen. Viinalla sen sijaan viedään terveys ja rahat sekä itseltä, että kansanterveyteen sponsoroimamme verorahat, joille olis käyttöä vaikka teiden ja muun infran rakentamiseen. Halvemmaksi tulisi jopa, että valtio sponssais röökinisteille nuuskat ja viinaholisteille kannabista.
 
Käyttäköön ken haluaa, mutta ite en tykkää siitä jos joku rupeaa oikeen tuputtamalla tuputtamaan, että "polta polta, täähän on terveellistä, ja varsinkin terveellisempää, kun tuo siun juoma viina"


Ajattelispa suurin osa ihmisistä edes noin.
Suurin osa ihmisistä on niin vitun pahasti väärässä koko asiasta.
En voi sietää sitä kaksinaismoraalia että röökit kädessä tuopin tai drinkin ääressä tuomitaan kannabiksen polttajia. Niin tekopyhää kuin voi olla. En itse puhu puolesta enkä vastaan, toivoisin vain että ihmiset kasvattaisivat aivot ja tutkisivat asioita ennenkuin kertovat mitään suuria totuuksia vaaroista tai hyödyistä.

"The greater the ignorance, greater the dogmatism"
 
Ajattelispa suurin osa ihmisistä edes noin.
Suurin osa ihmisistä on niin vitun pahasti väärässä koko asiasta.
En voi sietää sitä kaksinaismoraalia että röökit kädessä tuopin tai drinkin ääressä tuomitaan kannabiksen polttajia. Niin tekopyhää kuin voi olla. En itse puhu puolesta enkä vastaan, toivoisin vain että ihmiset kasvattaisivat aivot ja tutkisivat asioita ennenkuin kertovat mitään suuria totuuksia vaaroista tai hyödyistä.

"The greater the ignorance, greater the dogmatism"

Itsellä tuo tuomitseminen on juuri toisin päin omassa kaveriporukassa. Kannabiksen käyttäjät ovat ennemminkin näitä ihmisiä jotka moralisoivat alkoholin ja tupakan käyttäjiä. Silti näille pössytteliöille maistuu silloin tällöin myös kalja ja tupakka, vaikka ne ovat heidän mielestään niin epäterveellisiä.

Noh kukin tavallaan.
 
Oli pieni shokki kun teksti tv:ltä luin tuon ja siinä oli että kuudesosa ehdokkaista on laillistamisen kannalla.
Ei hyvää päivää sanon minä, mihin suuntaan tässä ollaan menossa? Mihin kannabista voidaan käyttää lääkkeenä?

Tuota ihmeellistä ainetta on jo nyt saatavilla liian helposti, liian halpaan hintaan ja hinta tulis vain laskemaan. Ongelmat vaan pahentuis, koska niin moni nuori pössyttelee ja usein. Oon kuitenki ite pysyny aineesta ja kaukana.

Äänestäkää sellaista jolla on järki vielä tallella!

Halpaan hintaan? Toki joku voi tarjota ilmaiseksi, mutta kyllä Tallinanan viina on suhteessa halvempi myrkky ja vaivattomamammin käytettevä huume. Millä hinnalla sitten olet ostanut?
 
en usko että pari jointtia "tasoittaa" alkoholin tuomaa harkintakyvyn puutetta ja mielialojen vaihteluita, veikkaisin että saattais pahentaa vaan väkivaltaa, koska harkintakyky ym vaan alenee ku vetästään pössytki kyytipojaksi.

ja eipä se kannabis nyt niin rauhoita, itse on aikanaan tullu riehuttua kyllä pössyissä + kännissä

Mutta, ganjaspöyissä ei usein ole niin energinen olotila (ei ole niin vaarallinen kuin vaikka vetäisi viinaa)... Jos siis saat kunnon effektit hampusta , sitä vaan sammuu...kaiketi riippuu kannabislajista, henkilöstä, mutta olisiko kuitenkin liiallinen alkoholin nauttiminen suurempi syy niihin riehumisiin?

No, alco plus thc - ei se meinaa mitään...Vedä kirkasta viinaa vielä niin kai siitä tulee...:david:
 
Enpä kyllä ole kuullut väkivaltaisista hamppuhipeistä koskaan ja tuon terveellisyydenkin kannalta pidän vihreää linjaa viikonloppujen kännissä örvellystä pienempänä pahana. Nuo vaikutukset pääkoppaan, muistin ja mielisairauksien ongelmat sitten on oma lukunsa että tiedä sitten niistä. Kannabishan sopii bodareillekkin paremmin, ei ole katabolinen myrkky niinkuin alkoholi. :rolleyes: Kai se voitaisiin kontrolloidusti sallia myytäväksi alkossa jos vaan saataisiin joku ratkaisu siihen ongelmaan että milläs valvot autoa ajavien henkilöiden ajokuntoa.
 
Back
Ylös Bottom