Euroehdokkaat: Kannabis lailliseksi!

Kieltolait harvemmin toimii, jos kansalaiset eivät koe kyseisiä lakeja legitiimeinä.

Itse pidän kannabiksen täyskieltoa järjettömänä. Järkevämpi asetelma olisi sellainen, jossa kannabiksen käyttöä koskevat rajoitukset olisivat esimerkiksi sekoitus nykyistä alkoholi- ja tupakkalainsäädäntöä.

Laillistamisessa on etunsa; sen sijaan että tuhlaa verovaroja huumekauppiaiden jahtaamiseen, myy itse tuotteen ja kerää siitä verot. Jakelukanavana vaikkapa apteekit. Valvonta pitää olla tiukkaa ja se nielee rahaa, mutta jos veroaste on vaikka 70% niin jää siitä vielä taloonkin.

Samoilla linjoilla. Tosin ei välttämättä tarvita kovaa veroastetta, jos valmistuksen, jakelun ym. hoitaa 100 % valtio-omisteinen Oy Kannabisliike Ab. Ja valvojaksi STM niinkuin Alkonkin osalta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko ikinä ajatellut kuinka paljon tappiota tupakan ja alkoholin terveyshaitat aiheuttavat valtion kassaan. Sairaspoissaolot, työttömyys, siivouskustannukset, tumpeista tulevat tulipalot, kännissä tehty ilkivalta, kännissä ajetut kolarit, kännissä hakatut ihmiset ym. Näitä voisi luetella vaikka kuinka ja ne kaikki maksavat tavalla tai toisella.



Niin, meikäläinen puhu lähinnä tupakkaverosta. Sen vaan sanon, että jos vaikka huomisesta lähtien kukaan suomalainen ei ostais enää tupakkaa, niin valtion lompsaan tulis aika iso lovi. Siis kultakaivoshan tuo on valtiolle eikä mikään haitta. Hirveet määrät verotuloja, ja ensinnäkin kuinka suuri osa siitä edes menee mihinkään tupakanvastaiseen toimintaan, hoitoihin tms...
 
Oli pieni shokki kun teksti tv:ltä luin tuon ja siinä oli että kuudesosa ehdokkaista on laillistamisen kannalla.
Ei hyvää päivää sanon minä, mihin suuntaan tässä ollaan menossa? Mihin kannabista voidaan käyttää lääkkeenä?

Tuota ihmeellistä ainetta on jo nyt saatavilla liian helposti, liian halpaan hintaan ja hinta tulis vain laskemaan. Ongelmat vaan pahentuis, koska niin moni nuori pössyttelee ja usein. Oon kuitenki ite pysyny aineesta ja kaukana.

Äänestäkää sellaista jolla on järki vielä tallella!

Epätietoisuus lisää ennakkoluuloja vahvasti. Peruskouluopetuksessa kannabis ja muut huumeet lajitellaan samaan kategoriaan, ja jos joku kuuleekin kaverinsa käyttäneen kerran hamppua, leimataan jantteri hulluksi nistiksi. Se, että jokin asia kuulostaa noin kamalta ja hirveeltä, ei tarkoita sitä, että korvat täytyy sulkea siltä ja esittää uppiniskaista. Päinvastoin vieraaseen aineeseen kannattaa tutustua. En nyt tarkoita aineen varsinaista käyttämistä, vaan lähinnä kirjallista tutustumista. Näin ennakkoluulot karisevat ja oma mielikin saa vähän uudemman näkökulman aiheeseen. Itse en käytä kannabista, mutta nykyisessä lainsäädännössä on puutteita kannabiksen osalta. Saa nähdä, kuinka lähivuosina yhteiskunta suhtautuu.

torrenteista löytyy sellainen video kuin syntinen lääke. Piratebaysta esim. Siinä kerrotaan mielestäni hyvin, kuinka kannabista voidaan käyttää lääkeaineena. Oikein hyvä video ennakkoluuloisille. Lisäksi siinä on erilaisa kannanottoja asiasta enemmän tietäviltä ja sit, noh, asiasta vähemmän tietäviltä ;)
 
En koko ketjua jaksanut lukea läpi, mutta päätin kirjotella omista kokemuksistani kyseisestä aineesta. (Toivottavasti mua ei nyt polteta roviolla tästä)

Minä ja moni muu ystäväni tätä vaarallista ja tappavaa huumausainetta polttelemme keskenämme täysin viihdekäyttöä ajatellen. Ystäväni ovat menestyneet todella hyvin kouluissaan kuin muussakin sosiaalisessa kanssakäymisessä; jokaisella joka on lukiosta lakkinsa saanut, on saanut vähintään yhden laudaturin todistukseensa. Lähes kaikki urheilee edes jonkin verran ja pitää kehostaan hyvää huolta. Esimerkkinä itse treenaan 6 päivää viikossa todella kovaa. Kukaan ei kärsi psykooseista, ole piikittänyt ohikulkijaa huumeruiskulla kaulaan, syyllistynyt pahoinpitelyihin tai varastanut yhtään mitään.

Itse kärsin myös nuorempana paniikkikohtauksista, lievästä masennuksesta sekä erinäisistä kivuista aktiviteeteistani johtuen. Alettuani käyttämään tätä niinkin vaarallista ainetta, olen päässyt eroon jokaisesta vaivastani. Ainut vitutuksen aihe nyt onkin aineen laittomuus, töissä tulevat huumetestit ja aineen kallis hinta. Siksi en olen ollut polttamatta noin nelisen kuukautta, enkä kärsi mistään vierotusoireista.

Vapun aikaan vietetyssä hamppumarssissa Helsingissä näkyi koko homman älyttömyys. Poliisitkin ymmärsivät kuinka harmitonta pieni nauttiminen on ja sallivat kaikkien marssijoiden poltella hamppujaan vapaasti. He jopa seurasivat vierestä, kun ihmiset polttivat 2 metrisestä bongista. Taaskaan en nähnyt yhtäkään psykooseista kärsivää vaarallista nistiä, joka raiskailee lapsia nitkuissaan.

Polttaminen ei suinkaan ole ainut tapa nauttia tätä ainetta, mm. syöminen saa saman vaikutuksen aikaan.

Ps. itse en polta tupakkaa tai "nauti" alkoholia ollenkaan, en myöskään syö lihaa.
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Kannabis on laillistettu lääke Suomessa!
 
Viimeksi muokattu:
Oletko ikinä ajatellut kuinka paljon tappiota tupakan ja alkoholin terveyshaitat aiheuttavat valtion kassaan. Sairaspoissaolot, työttömyys, siivouskustannukset, tumpeista tulevat tulipalot, kännissä tehty ilkivalta, kännissä ajetut kolarit, kännissä hakatut ihmiset ym. Näitä voisi luetella vaikka kuinka ja ne kaikki maksavat tavalla tai toisella.

Spekulaatiota on mahdoton budjetoida, tasaista kassavirtaa ei.
 
En koko ketjua jaksanut lukea läpi, mutta päätin kirjotella omista kokemuksistani kyseisestä aineesta. (Toivottavasti mua ei nyt polteta roviolla tästä)

Minä ja moni muu ystäväni tätä vaarallista ja tappavaa huumausainetta polttelemme keskenämme täysin viihdekäyttöä ajatellen. Ystäväni ovat todella hyvin menestyneitä kouluissa kuin muussakin sosiaalisessa kanssakäymisessä, jokaisella joka on lukiosta lakkinsa saanut on omannut vähintään yhden laudaturin todistuksessaan. Lähes kaikki urheilee edes jonkin verran ja pitää kehostaan hyvää huolta. Esimerkkinä itse treenaan 6 päivää viikossa todella kovaa. Kukaan ei kärsi psykooseista, ole piikittänyt ohikulkijaa huumeruiskulla kaulaan, syyllistynyt pahoinpitelyihin tai varastanut yhtään mitään.

Itse kärsin myös nuorempana paniikkikohtauksista, lievästä masennuksesta sekä erinäisistä kivuista aktiviteeteista johtuen. Alettuani käyttämään tätä niinkin vaarallista ainetta, olen päässyt eroon jokaisesta vaivastani. Ainut vitutuksen aihe nyt onkin aineen laittomuus, töissä tulevat huumetestit ja aineen kallis hinta. Siksi en olen ollut polttamatta noin nelisen kuukautta, enkä kärsi mistään vierotusoireista.

Vapun aikaan vietetyssä hamppumarssissa Helsingissä näkyi koko homman älyttömyys. Poliisitkin ymmärsivät kuinka harmitonta pieni nauttiminen on ja sallivat kaikkien marssijoiden poltella hamppujaan vapaasti. He jopa seurasivat vierestä, kun ihmiset polttivat 2 metrisestä bongista. Taaskaan en nähnyt yhtäkään psykooseista kärsivää vaarallista nistiä, joka raiskailee lapsia nitkuissaan.

Polttaminen ei suinkaan ole ainut tapa nauttia tätä ainetta, mm. syöminen saa saman vaikutuksen aikaan.

Ps. itse en polta tupakkaa tai "nauti" alkoholia ollenkaan, en myöskään syö lihaa.
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Kannabis on laillistettu lääke Suomessa!


Onko kannabis siis jonkinnäköistä jumalten ainetta? Ei mitään haittoja, vau!
 
Voi helvetti! :lol2:


Ite en kyllä ihan täysin ymmärrä, miten muiden huumeiden käyttökokeilut vähentyisi, jos tällä hetkellä huumeeksi luokiteltava aine tuleekin lailliseks?

Saatavuus? Huumeet ostetaan huumekauppialta, kovat ja kannabis.
 
Onko kannabis siis jonkinnäköistä jumalten ainetta? Ei mitään haittoja, vau!

Itse en ainakaan ole mitään haittoja huomannut, varsinkin kun sitä voi tosiaan käyttää muutenkin kuin polttamalla. Ainut haitta on se, että valtio ei saa tällä hetkellä yhtään varoja itselleen käyttäjiltä.
 
Muistan lukeneeni että kovien huumeiden valmistus, kuljetus yms. maksetaan hyvin pitkälti kannabiksesta saaduilla tuloilla. Mitä tapahtuisi jos kyseiset tulot kilisisi valtion kassaan?
 
Oletko ikinä ajatellut kuinka paljon tappiota tupakan ja alkoholin terveyshaitat aiheuttavat valtion kassaan. Sairaspoissaolot, työttömyys, siivouskustannukset, tumpeista tulevat tulipalot, kännissä tehty ilkivalta, kännissä ajetut kolarit, kännissä hakatut ihmiset ym. Näitä voisi luetella vaikka kuinka ja ne kaikki maksavat tavalla tai toisella.

Mutta tupakka on aivan eri asia, koska kannabis ei aiheuta keuhkosyöpää eikä muita syöpiä, ja terveyshaitat ovat paljon pienemmät.

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3561686.stm
http://www.foxnews.com/story/0,2933,196678,00.html

Ja muutenkin kannabiksen laillistaminen olisi hyvä asia niille, jotka tahtovat vaihtoehtois tuotteen alkoholille. On täysin käsittämätöntä että suomalaiset lapset kasvatetaan alkoholimyönteiseen yhteiskuntaan, ja sitten jotain pilveä pidetään heroiinin tapaisena huumeena.

380px-Rational_scale_to_assess_the_harm_of_drugs_%28mean_physical_harm_and_mean_dependence%29.svg.png
 
Selvästi ihmisiä kiinnostava aihe kun hetkessä on 11 sivua tullut tekstiä:wtf:. Sen kummemmin viestejä lukematta olen laillistamisen puolella vaikken ko. ainetta ole koskaan edes kokeillut. Onhan tuossa toki riskinsä mutta esim. parin vuoden koeaika ja tarkka seuranta vois olla hyvä homma. Jos homma karkaa käsistä niin kielletään se uudestaan.
 
Ite en kyllä ihan täysin ymmärrä, miten muiden huumeiden käyttökokeilut vähentyisi, jos tällä hetkellä huumeeksi luokiteltava aine tuleekin lailliseks?

Itse olen samaa asiaa pohtinut, mutta lähinnä eri kannalta. Useasti kun kulee kannabiksesta puhuttavan, niin lause alkaa tyyliin "kun on käyttänyt kannabista, haluaa aina aina vain kovempia aineita ja sitten on nisti. jne.."
Kai siinä jotain perää täytyy olla, kun asiaa vouhotetaan niin paljon.

Ja itse näen että kannabiksen helppo saatavuus, mahdollisesti jopa kasvatus ja monen vakuuttelut sen vaarattomuudesta alentavat ihmisen sieto kykyä olla kokeilematta kyseistä kasvia. Ongelma tässä on se että tällöin olet jo ylittänyt sen "rajan" toiselle puolelle, olet syyllistynyt ensimmäisen kerran huumausaine rikokseen. Varsinkin ihmisille jolle huume on vain huumetta, voi olla jo kohtalokasta sortua muihin aineisiin, tuon että on mennyt rajan ylitse sitten vaikka tuon kannabiksen takia.
 
Ehdottomasti ei.

Katsokaa nyt Suomalaisten kykyä tulla toimeen alkoholin kanssa, niin nuorten kuin vanhojenkin osalta. Kannabis siihen vielä päälle niin avot.

Suomalaiset on keskimäärin todella idiootteja kännissä, ja voin kuvitella ettei tilanne ainakaan parane kun pössyttely tulisi lailliseksi. Kokemukseni pohjautuu havaintoihini ison kaupungin yöelämässä poliisin silmin.
 
Itse olen samaa asiaa pohtinut, mutta lähinnä eri kannalta. Useasti kun kulee kannabiksesta puhuttavan, niin lause alkaa tyyliin "kun on käyttänyt kannabista, haluaa aina aina vain kovempia aineita ja sitten on nisti. jne.."
Kai siinä jotain perää täytyy olla, kun asiaa vouhotetaan niin paljon.

Ja itse näen että kannabiksen helppo saatavuus, mahdollisesti jopa kasvatus ja monen vakuuttelut sen vaarattomuudesta alentavat ihmisen sieto kykyä olla kokeilematta kyseistä kasvia. Ongelma tässä on se että tällöin olet jo ylittänyt sen "rajan" toiselle puolelle, olet syyllistynyt ensimmäisen kerran huumausaine rikokseen. Varsinkin ihmisille jolle huume on vain huumetta, voi olla jo kohtalokasta tuo että on mennyt rajan ylitse sitten vaikka tuon kannabiksen takia.

Tekeekö se väärästä asiasta oikean, jos sitä toistetaan riittävän paljon? Eikös monet ole menneet jo tuon "huume" rajan ylitse ollessaan kännissä? Alkoholi on vieläkin huume ja päihde kuten kannabis. Yhdessä asiaan liittyvässä dokumentissa kerrottiin 1-3 pössyttelijän 100:sta käyttävän myös vahvempia aineita pilven lisäksi. Tuossa porttiteoriassa nyt ei ole mitään järkeä, kun eihän alkoholin käyttäjätkään himoitse mitään herskaa.
 
No näitä porttiteorioita voi nyt spekuloida miten pitkään tahansa, tieteellistä näyttöä ei tästä ole.

Se, että siirtyykö henkilö koviin aineisiin, ei riipu kannabiksen käytöstä vaan henkilöstä itsestään. Voihan se olla, että tietynlainen henkinen kynnys madaltuu hieman, mutta samahan kaikessa on, esimerkiksi alkoholissa. Samalla tavalla voidaan ajatella, että alkoholin käytön aloitttaminen johtaa väistämättä kovempiin aineisiin. Se, että tapahtuuko tätä, riippuu käyttäjästä.

Ideaalitilannehan olisi se, että mitään päihdyttävää ainetta ei tarvitsisi käyttää. Eihän sitä tarvitsekaan, mutta jotkut haluavat. Sellasta se elämä vaan on, aina se kuppa täytyy saada joko sekaisin tai sitten rentoutumaan. Kannabis on siihen monta monta kertaa terveempi tapa kuin alkoholi.

Ehkä ei pitäisi verrata kannabista alkoholiin, vaan puhua siitä ihan vain omana päihteenään. Kuitenkin vertaus alkoholiin antaa realistisemman kuvan kannabiksen haitoista epätietoisille. Outo on se, että alkoholia ja nikotiinia pidetään hyväksyttävänä, mutta ganja on suorastaan saatanasta.
 
Kyllä pilvestä on lyhempi matka piriin ku esim tupakasta. Ja tunnen yhden surkean tapauksen joka pilvenpolton kokeilun jälkeen halus saaha pään vielä enemmän sekasin, löysi pirin. Lopetti koulun ja nyt punkkaa missä sattuu kun kämppä meni alta ja vetää aina kun rahat riittää. En yleistä, tää on vain esimerkki.

Tässä syytät aivan turhaan kannabista. Se on IHMINEN, joka tekee päätöksen siirtyä koviin huumeisiin. Ei kannabis aiheuta sulle sellasta tunnetta, että nyt pitää saada kovempaa kamaa. Tollaset ihmiset, jotka haluu saada pollan mahdollisimman sekaisin siirtyy niihin kovempiin aineisiin oli hamppu laillista tai ei. Lisäks koulujen vale... valistustunneilla pitäs tehdä selkeä ero kannabiksen ja oikeiden huumeiden välillä. Itselle ainakin jäi sellanen kuva, että nuo on kaikki yhtä pahoja. Totuus oli kuitenkin toinen kun asiaan tutustui.

Jännää muutenkin miten monet vastustajat heittelee jotain porttiteorioita vaikka ne on jo osoitettu paskapuheeks.
Yhtälailla vois väittää alkoholin aiheuttavan huumeiden käytön, mutta sekin on paskapuhetta.

Ite olin viime viikonloppuna suht kovissa pöllyissä ja voin sanoa, etten ollu läheskään yhtä sekasin ku mitä oon ollu viinasta.
Sitä paitsi sitä on seuraavana aamuna paljon mukavampi herätä ilman krapulaa.

Omasta mielestä käyttö, pienien määrien hallussapito (max ~5-10g) ja kotikasvatus tulisi ehdottomasti sallia. Myymisen vois pitää laittomana edelleen.
Näin monet alkas kasvattamaan omat budit, eikä olis pakko ostaa kadulta. Valtio ei sais verotuloja, mutta poliisit vois keskittyä rikollisten jahtaamiseen.
Muutenkin veronmaksajien rahoja säästyis, sillä jokainen kiinni jäänyt kannabiksen käyttäjä/kotikasvattaja tulee maksamaan valtiolle paljon rahaa.

Mitä tulee tuohon yleisellä paikalla hiisaamiseen niin itse ainakin käytän yleisellä paikalla avoimesti. Kunhan se tapahtuu ulkoilmassa ja siten, ettei savujen välittömässä läheisyydessä ole muita ihmisiä.

Peace! :piis:
 
Selvennykseksi että tuo porsaanreikä teoria oli vastaus nimimerkille "Joo", joka on jatkumoa edellisestä postauksestani, josta huomaa oikean kantani asiaan.

Ehkä ei pitäisi verrata kannabista alkoholiin, vaan puhua siitä ihan vain omana päihteenään. Kuitenkin vertaus alkoholiin antaa realistisemman kuvan kannabiksen haitoista epätietoisille. Outo on se, että alkoholia ja nikotiinia pidetään hyväksyttävänä, mutta ganja on suorastaan saatanasta.

Nyt puhutaan asiaa ja suurimman "hädän" ihmisille tuo kun puhutaan kannabiksen laillistamisesta se että sitä oletettaisiin tulevan jokin alkoholin korvike Suomen katukuvaan. Jolloin kadut täyttyisi hipeistä ja pilven hajusta.
 
Pitäs laillistaa. Ite korvaisin polttelulla vähäisetkin solumyrkkyliuottimen (lue alkoholi) juomisen.
 
Nyt puhutaan asiaa ja suurimman "hädän" ihmisille tuo kun puhutaan kannabiksen laillistamisesta se että sitä oletettaisiin tulevan jokin alkoholin korvike Suomen katukuvaan. Jolloin kadut täyttyisi hipeistä ja pilven hajusta.


mulle suurimman "hädän" tässä aiheuttaa se että siitä ei tule sitä korviketta, vaan jengi vetelee pilvee samalla ku kaatelee suomi viinaa kurkkuun. ei siitä ainakaan mitään hyvää seuraa.

yleensä olen kannabiksen puolesta puhuja, enkä vastusta sitä, mutta en näe mitään suurempaa järkeä siinä että se laillistettaisiin, en toki tiedä mitä tulee ku ollaan umpikännissä ja vedetään parit jointit siinä samalla, tuskinpa suurempaa ja ihmeellisempää mutta näin se tulee menemään

ei sitä jengi valkkaa että kumpaakohan sitä tänään vetäis, pilvee vai viinaa, molempia sitä pääosa tästä uudesta hamppusakista vetää.

itsekkin ihmettelen itseäni nyt ku olen kannabiksen laillistamista vastaan :wtf:
 
Porttiteoria pitää kyllä tavallaan paikkansa, koska useat pilven polttelijat haluavat kokeilla esim lsd, psilosiinia ja muita hallusinogeenejä, jotka eivät aiheuta RIIPPUVUUTTA eikä fyysisiä haittoja. Eiköhän ne oikeet nistit oo juuri niitä viinan, lääkkeiden ja pirin&benzojen sekakäyttäjiä.
 
Back
Ylös Bottom