Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun mielestä aikuinen ihminen saa vetää mitä jäähdytysnesteitä ja LSD:tä niin paljon kuin sielu sietää, mutta sitten ei pitäisi olla oikeutettu veronmaksajien rahoilla rahoitettuun sairaanhoitoon.
Mun mielestä aikuinen ihminen saa vetää mitä jäähdytysnesteitä ja LSD:tä niin paljon kuin sielu sietää, mutta sitten ei pitäisi olla oikeutettu veronmaksajien rahoilla rahoitettuun sairaanhoitoon.
Olisko toi vertaus tullu sielt huumeiden käyttäjien puolelta??? Joo, ei verrata, ku ei se ny näyttänykää nii hyvältä meiän kannalta...
Viinahan oli paljon vaarallisempi ku kannabis vai mitä? Vai miten se nyt menikään ku rupee oikein laskemaan...
Kaverin kanssa joka veikkaa että 10g kannabista tarvitaan kovaan pilveen, ei voi muuta kuin keskustella vakavasti. Mistä muuten keksit, että 1g budia vastaa 1g viinaa? Enemminkin 1g hyvää kukkaa vastaa kossupulloa. Mieti sitten, kumpi on terveellisempää päivittäiskäytöllä.
Kaverin kanssa joka veikkaa että 10g kannabista tarvitaan kovaan pilveen, ei voi muuta kuin keskustella vakavasti. Mistä muuten keksit, että 1g budia vastaa 1g viinaa? Enemminkin 1g hyvää kukkaa vastaa kossupulloa. Mieti sitten, kumpi on terveellisempää päivittäiskäytöllä.
Niin jos haluu elää niin että ajattelee vaan omaa napaansa. Koska käyttävä adikti ei VÄLITÄ muista ihmisistä jos se vaikka ois sattunu saamaan lapsia niin adikti asettaa itensä myös oman lapsensa edelle. Sillon ihminen on ROTTA toisia selkäänpuukottava jos siitä on vaan hänelle itselle jotain hyötyä. JA mitähän elämää sellanen on EI MITÄÄN. Adikti ei voi rakastaa ketään koska hän asettaa kaiken muun sen edelle että saa päänuppinsa oloihin.
Aika hauskaa, että kaikki pössyttelyn puolestapuhujat näyttävät olevan parikymppisiä valistuneita (=kyl mä tiedän paremmin ku te kalkkikset). Eiköhän se ole ihan turha laillistaa tähän maahan yhtään enempää mitään huumaavia aineita.
Te kaikki jukka-poika-pössyttelijät voitte tulla sitten jakamaan tietoisuuttanne kun olette käyneet läheisen alle 30v sukulaisen hautajaisissa koska hän hyppäsi parvekkeelta amfetamiinipsykoosissa. Ja kyllä, hän aloitti kannabiksella.
Tai no arvaan kyllä vasta-argumentin. Koska viinakin.
Btw tähän alkoholiin vertaamisesta. Jos alkoholi olisi kiellettyä Suomessa, eihän sitäkään missään tapauksessa tulisi laillistaa. Samoin tupakka. Harmi vain että molemmat ovat jo laillisia ja niin vahvasti meidän kulttuurissa että ihan turha kuvitella että ne kiellettäisiin.
Joten miksi laillistaa päihteitä jotka ovat jo kiellettyjä.
En ymmärrä miten kaukaa se pointti voi mennä sun ohi. On valitettavaa mikäli ikä ajaa varsinaisen asian edelle. Se kertoo ehkäpä enemmänkin sinun keskustelutaidottomuudesta ja siitä ettet voi oikeasti esittää mitään vedenpitäviä vasta-argumentteja.
Kun tulet vanhemmaksi niin huomaat silloin miten se ikä vaikuttaa, ja noin pari kmyppisiä jotka neuvovat huumeiden käytöistä on vaikea ottaa kovin vakavasti. Iän myötä tulee nähtyä kaikkea ja viisastuttua muitten virheistä, kuten huumeiden käyttö.
Tiesitkö muuten pienempänä kun vanhempas sano sulle, joitain asioita jotka tuntuivat joltain neuvoilta joita he kertoivat että ymmärrät sitten kun tulet vanhammaksi. Kun ikää tulee niin vaikea ottaa neuvoja parikymppisiltä jotka eivät tiedä kuitenkaan juuri mitään elämästä.
Kahliskin varmaan on samaa mieltä että kummasti sitä kasvaa ihmisenä 20->30- vuotiaaksi jne.
ihmisille ei ole luotu mahdollisuutta kokea samanlaista kokemusta internetin äärellä kuin nuoremman sukupolven.
<off-topic>
Pidä kuitenkin mielessä, että kahliksen, sinun ja muiden nykyisten 30+ -vuotiaiden nuoruus on ollut merkittävästi erilainen kuin nykyisten tiettyjen parikymppisten (ts. nörttien). Jo ylipäätänsä nykynuorten käsillä olevien eri ärsykkeiden määrä on täysin eri luokassa kuin 80-luvulla eläneiden parikymppisten. Nykyisin on ollut aivan erilainen mahdollisuus oppia muiden virheistä, mikäli olet sattunut löytämään niitä.
Ulkomaisia dokkareita, sarjoja, kirjoja etc. ladataan netistä sitä mukaan kun niitä kaapelia pitkin valuu. Löydät myös suosituksia arvostetuista kirjoista, sekä voit tilata niitä lähes mistä tahansa maasta. Mikäli 30v sitten halusit lukea akateemisia julkaisuja tuli sinun varmaankin olla yliopistossa? Ylipäätänsä löydät oman kiinnostuksen kohteesi mukaisia sivustoja erittäin helposti. Ja mitä vaihtoehtoja oli 80-luvulla? Päristeltiin ympäri mantuja ja ehkä televisiota katseltiin josta tuli sisältöä mistä et voinut itse päättää.
Netti kuitenkin tuli vasta laajaan käyttöön tuossa 10v sitten. +30v ihmisille ei ole luotu mahdollisuutta kokea samanlaista kokemusta internetin äärellä kuin nuoremman sukupolven.
Ymmärräthän siis etten voi ottaa elämänohjeitasi vakavissani, koska et voi olla kokenut samanlaista nuoruutta kuin minä. Kaikki mitä tässä postauksessa on kuullostaa sinulle pelkältä sanahelinältä, vaikka minulle se on täyttä totta.
</off-topic>
Kerro sä mitä siellä Portugalissa on tapahtunut ja millaisia asioita sieltä ollaan opittu?? Mä oon lukenu 3:n eri lafkan raportin siitä ja miettinyt mitkä ovat olleet niitä muutoksen tekijöitä siellä ja mikä oli se tilanne verrattuna suomen vastaavaan, mutta kerro tosiaan mihin tulokseen sä olet tullutJa älkää uskoko mun sanaan. Katsokaa itse mitä on tapahtunut Portugalissa
Ihan kaikki asiat ei aina ole opittavissa lukemalla. Toiset on pakko kokea. Veikkaan, että huomaat itsekkin jossain vaiheessa sen asian.
Edit. Tosiaan se kehitys siitä kun oli 20v ja tähän päivään on ollut melkosta. Ehkä se suurin oivallus oli ettei oikeasti tiedäkkään niin paljon asioista. Ihmisenä olen ihan erilainen kuin sillon 20v. Sillon olin kyllä vielä ihan lapsi. Lähinnä naurattaa kuinka aikuisena silloin itseään piti. Käynyt armeijanki jo kaikkea :D
Kerro sä mitä siellä Portugalissa on tapahtunut ja millaisia asioita sieltä ollaan opittu?? Mä oon lukenu 3:n eri lafkan raportin siitä ja miettinyt mitkä ovat olleet niitä muutoksen tekijöitä siellä ja mikä oli se tilanne verrattuna suomen vastaavaan, mutta kerro tosiaan mihin tulokseen sä olet tullut
Sinun on täysin turha jossitella. Alkoholi on ollut jo kertaalleen säädetty laittomaksi. Seuraukset eivät vain yksinkertaisesti ollut toivotunlaiset.