Euroehdokkaat: Kannabis lailliseksi!

No tuo 2 prosenttia ei ole mun keksimä vaan erään pilviveikon arvio.
MuayThain arvio koski käyttäjien - ei siis kannattajien - määrää. Käyttäjät ja kannattajat eivät ole sama asia. En ota tuohon numeroon kantaa, vaikka voi hyvin lähelle osua.

Kyllä kansanäänestyksen aikaansaamiseen nimenomaan liittyy aivan yksi yhteen se, kuinka laajasti asiaa kannatetaan kansan keskuudessa.
Alkaa nyt hukkua pointti varsinaiseen aiheeseen liittyen. Tarkoitan nyt sitä, ettei kaikkia, kuten tällaisia, lakeja voida säätää (kuvitteellisen) kansanäänestyksen tai kannatuksen mukaan. Enemmistön mielipide ei aina takaa, että laki on ok, jos äänestäjillä ei ole tarpeeksi tietoa esimerkiksi. Tässä tarkoitat kummiskin, että enemmistön mielipide ratkaisee:
Pidätkö oikeasti oikeudenmukaisena/realistisena, että vaivaisen kahden prosentin kannatuksella ruvettais muuttaa lakeja?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MuayThain arvio koski käyttäjien - ei siis kannattajien - määrää. Käyttäjät ja kannattajat eivät ole sama asia. En ota tuohon numeroon kantaa, vaikka voi hyvin lähelle osua.

Thanks for the intell!! Mä en kato ite tota tajunnu, enkä varsinkaan käyttäny tota arviota juuri siksi että se voisi osua melko lähelle totuutta?

Alkaa nyt hukkua pointti varsinaiseen aiheeseen liittyen. Tarkoitan nyt sitä, ettei kaikkia, kuten tällaisia, lakeja voida säätää (kuvitteellisen) kansanäänestyksen tai kannatuksen mukaan. Enemmistön mielipide ei aina takaa, että laki on ok, jos äänestäjillä ei ole tarpeeksi tietoa esimerkiksi. Tässä tarkoitat kummiskin, että enemmistön mielipide ratkaisee:

Ihanko totta? Kumpikohan osapuoli täällä puhuu siitä lain muuttamisesta? Minä vaiko huumeiden käyttäjät?

Ja vaikka puhuisinkin lain muuttamisen puolesta niin kummassa tapauksessa pidät lain muuttamista tai kansanäänestyksen järjestämistä todennäköisempänä:
1) asiaa kannattaa 2% väestöstä vai
2)asiaa kannattaa 52% väestöstä?

Niinpä.
 
"Euroopan unioni yrittää yhtenäistää jäsenmaidensa hajanaista huumepolitiikkaa. Unioni on luonut oman poikkitieteellisen huumetyöryhmän, joka on valmistellut jäseniä sitovan toimenpideohjelman." YLE 4.8.2009

"Huumausainelakiin ollaan lisäämässä myös aineiden arviointiprosessia ja mahdollista luvallista käyttöä koskevia säännöksiä. Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelee esitystä. Lakimuutosta on työstetty talven ja kevään aikana STM:n vetämässä huumausainepoliittisessa koordinaatioryhmässä" STM tiedote 165/2010 20.5.2010

Koskien siis syksyllä tapahtuvaa uudistusta.
 
Ihanko totta? Kumpikohan osapuoli täällä puhuu siitä lain muuttamisesta? Minä vaiko huumeiden käyttäjät?

Ja vaikka puhuisinkin lain muuttamisen puolesta niin kummassa tapauksessa pidät lain muuttamista tai kansanäänestyksen järjestämistä todennäköisempänä

Siis, ei kukaan ole mitään äänestystä tosissaan haluamassa, koska asia ei suurta joukkoa hirveästi liikuta, eikä se olisi oikea tapa muuttaa lainsäädäntöä tässä. Sinä aikaisemmin huutelit, kuinka asia ei ole muutoksen tarpeessa pienen kannattajakunnan takia. Yritän sanoa, ettei joissakin tapauksissa se kannattajamäärä - oli se 2, 6 ja 30 prosenttia - ratkaise, onko laki järkevä, oikeudenmukainen ja perusteltu, vaikka totta onkin, että asiat tapahtuvat nopeammin, mitä enemmän porukkaa on takana.

Pidätkö oikeasti oikeudenmukaisena/realistisena, että vaivaisen kahden prosentin kannatuksella ruvettais muuttaa lakeja?

En ole enää varma puhutaanko me vielä samasta asiasta.
 
Tästä keskustelusta tulee jotenkin mieleen aloittelijoiden osion postaukset missä 13-vuotias Pasi haluaisi saada lisäravinteita, mutta vanhempien mielestä ne on hormoneja ja mitkään perusteet eivät vanhempien pääntä käännä, tai saa edes keskustelemaan asiasta järkevästi. Asiasta järkeviä kommentteja antavat tuntuvat olevan kannattajia ja vastassa on Rankkurin tyyliset kaikkitietävät jotka tylyn varmasti kertoo puolestapuhujien olevan pilviveikkoja ja naureskeleen coolin oloisesti ja kertoen miten lakeja suomessa säädetään ja ylipäätään puuttuen kaikkeen sanomiseen missaten pointit puolet ajasta täysin.

Pää pois perseestä ja trollien kanssa täällä turha vääntää tästä asiasta.
 
Kannabista ei todellakaan pidä laillistaa. Eikä se oo mieto huume. Puhun itse kokemuksesta. Aloin polttaa kannabista 15 vuotiaana ja pysyin sen polttelussa siitä seuraavat 5-6 vuotta. Se aihetti mulle psykooseja ja vainoharhoja mitkä ei oo vielläkään kadonnu vaikka oon ollu kauan aikaa putsina. 2005 vuonna painoin 58kg kun jouduin kakolaan istuun vuodeks. se pysäytti ja siellä innostuin kehonrakennuksesta. Aina ku puntilla näkee ittensä peilistä minkä kokonen oon verrattuna siihen mitä painoin 5 vuotta sitten tuntuu todella hyvälle. Kannabiksen käyttö aiheutti mulle myös pysyvän ja pahan masennuksen. Ainut asia mistä nykyään saan todellista iloo on se ku pääsee punttisalille treenaamaaan (mulla on 4-jakonen ohjelma) ja ku tulee kehitystä. oon satsannu viimiset 2vuotta ihan tosissaan kehonrakennukseen ja haaveena ois päästä classic bb kisoihin mut se on kaukanen tavoite viellä puutuu 15kg lihasta. ja siinä menee aianki noin 3 vuotta et saa sellaset määrät lihaa saa ilman roinaa. väilillä elämä on todella vaikeeta ku oon "siirtäny" tän mun adiktio sairauden kehonrakennukseen mut parempi se on ku se et rykisin douppia jossain sellasena 60kg painavana aivottoma ääliönä.
 
Siis, ei kukaan ole mitään äänestystä tosissaan haluamassa, koska asia ei suurta joukkoa hirveästi liikuta, eikä se olisi oikea tapa muuttaa lainsäädäntöä tässä. Sinä aikaisemmin huutelit, kuinka asia ei ole muutoksen tarpeessa pienen kannattajakunnan takia.

Niin, ei olekaan, mikäli marginaalinen osuus väestöstä ja kansanedustajista ei kukaan on/ole asian takana.

Yritän sanoa, ettei joissakin tapauksissa se kannattajamäärä - oli se 2, 6 ja 30 prosenttia - ratkaise, onko laki järkevä, oikeudenmukainen ja perusteltu, vaikka totta onkin, että asiat tapahtuvat nopeammin, mitä enemmän porukkaa on takana.

Joo, mä tiedän ihan itsekin.

En ole enää varma puhutaanko me vielä samasta asiasta.
Ei kai täällä oikein kukaan tajua mitä tapahtuu, ku toinen puoli on pilvessä ja toinen muuten vaan sekasin.
 
Kannabista ei todellakaan pidä laillistaa. Eikä se oo mieto huume. Puhun itse kokemuksesta. Aloin polttaa kannabista 15 vuotiaana ja pysyin sen polttelussa siitä seuraavat 5-6 vuotta. Se aihetti mulle psykooseja ja vainoharhoja mitkä ei oo vielläkään kadonnu vaikka oon ollu kauan aikaa putsina. 2005 vuonna painoin 58kg kun jouduin kakolaan istuun vuodeks. se pysäytti ja siellä innostuin kehonrakennuksesta. Aina ku puntilla näkee ittensä peilistä minkä kokonen oon verrattuna siihen mitä painoin 5 vuotta sitten tuntuu todella hyvälle. Kannabiksen käyttö aiheutti mulle myös pysyvän ja pahan masennuksen. Ainut asia mistä nykyään saan todellista iloo on se ku pääsee punttisalille treenaamaaan (mulla on 4-jakonen ohjelma) ja ku tulee kehitystä. oon satsannu viimiset 2vuotta ihan tosissaan kehonrakennukseen ja haaveena ois päästä classic bb kisoihin mut se on kaukanen tavoite viellä puutuu 15kg lihasta. ja siinä menee aianki noin 3 vuotta et saa sellaset määrät lihaa saa ilman roinaa. väilillä elämä on todella vaikeeta ku oon "siirtäny" tän mun adiktio sairauden kehonrakennukseen mut parempi se on ku se et rykisin douppia jossain sellasena 60kg painavana aivottoma ääliönä.

Ei varmana käyny noin! Pilven polttajathan istuu kotona vain hieman relaksoituneena kuuntelemassa reggaeta vailla mitään haittavaikutuksia! Joka muuta väittää, valehtelee :lol2:
 
Tästä keskustelusta tulee jotenkin mieleen aloittelijoiden osion postaukset missä 13-vuotias Pasi haluaisi saada lisäravinteita, mutta vanhempien mielestä ne on hormoneja ja mitkään perusteet eivät vanhempien pääntä käännä, tai saa edes keskustelemaan asiasta järkevästi.

Niinpä, järkevyys on paikoitellen myös minun mielestäni hyvin kaukana tästä keskustelusta.

Asiasta järkeviä kommentteja antavat tuntuvat olevan kannattajia ja vastassa on Rankkurin tyyliset kaikkitietävät jotka tylyn varmasti kertoo puolestapuhujien olevan pilviveikkoja ja naureskeleen coolin oloisesti ja kertoen miten lakeja suomessa säädetään ja ylipäätään puuttuen kaikkeen sanomiseen missaten pointit puolet ajasta täysin.

Mistähän johtuu se, että mielestäsi järkeviä kommentteja antavat asian kannattajat?? Hmmm...I wonder...ei ainakaan siitä, että sinä olet kyseinen osapuoli :lol2: Ja sillehän mä en voi mitään, että mä tiedän kaiken :) No se on kyllä sunkin hyvä jo oppia, miten lait säädetään. Ja kyllä te huumeiden käyttäjätkin aika tyylikkäästi missaatte pointit.

Pää pois perseestä ja trollien kanssa täällä turha vääntää tästä asiasta.

Kyllä ja jätä nyt nuori mies ne huumeet ennenku sun vanhemmat löytää sut piikki hihassa ammeesta!
 
Ei varmana käyny noin! Pilven polttajathan istuu kotona vain hieman relaksoituneena kuuntelemassa reggaeta vailla mitään haittavaikutuksia! Joka muuta väittää, valehtelee :lol2:

Joo mutta katsos nää aloittelevat viihdekäyttäjät ei koskaan ole niin heikkoja että juuri heille kävisi heikosti eri päihteiden kanssa. ;)
 
Näitä juttuja kun lukee, ei voi olla ihmettelemättä. kumpi on enemän sekaisin, päihteisiin koukuttunut vai vallasta huumaantunut kontrollifriikki.
 
Joo mutta katsos nää aloittelevat viihdekäyttäjät ei koskaan ole niin heikkoja että juuri heille kävisi heikosti eri päihteiden kanssa. ;)

Ai nii joo, en muistanu tota! :D
 
Näitä juttuja kun lukee, ei voi olla ihmettelemättä. kumpi on enemän sekaisin, päihteisiin koukuttunut vai vallasta huumaantunut kontrollifriikki.

Oonks mä toi jälkimmäine? :lol2:
 
Aika hauskaa, että kaikki pössyttelyn puolestapuhujat näyttävät olevan parikymppisiä valistuneita (=kyl mä tiedän paremmin ku te kalkkikset). Eiköhän se ole ihan turha laillistaa tähän maahan yhtään enempää mitään huumaavia aineita.

Te kaikki jukka-poika-pössyttelijät voitte tulla sitten jakamaan tietoisuuttanne kun olette käyneet läheisen alle 30v sukulaisen hautajaisissa koska hän hyppäsi parvekkeelta amfetamiinipsykoosissa. Ja kyllä, hän aloitti kannabiksella.

Tai no arvaan kyllä vasta-argumentin. Koska viinakin.
 
Kannabista ei todellakaan pidä laillistaa. Eikä se oo mieto huume. Puhun itse kokemuksesta. Aloin polttaa kannabista 15 vuotiaana ja pysyin sen polttelussa siitä seuraavat 5-6 vuotta. Se aihetti mulle psykooseja ja vainoharhoja mitkä ei oo vielläkään kadonnu vaikka oon ollu kauan aikaa putsina. 2005 vuonna painoin 58kg kun jouduin kakolaan istuun vuodeks. se pysäytti ja siellä innostuin kehonrakennuksesta. Aina ku puntilla näkee ittensä peilistä minkä kokonen oon verrattuna siihen mitä painoin 5 vuotta sitten tuntuu todella hyvälle. Kannabiksen käyttö aiheutti mulle myös pysyvän ja pahan masennuksen. Ainut asia mistä nykyään saan todellista iloo on se ku pääsee punttisalille treenaamaaan (mulla on 4-jakonen ohjelma) ja ku tulee kehitystä. oon satsannu viimiset 2vuotta ihan tosissaan kehonrakennukseen ja haaveena ois päästä classic bb kisoihin mut se on kaukanen tavoite viellä puutuu 15kg lihasta. ja siinä menee aianki noin 3 vuotta et saa sellaset määrät lihaa saa ilman roinaa. väilillä elämä on todella vaikeeta ku oon "siirtäny" tän mun adiktio sairauden kehonrakennukseen mut parempi se on ku se et rykisin douppia jossain sellasena 60kg painavana aivottoma ääliönä.

Itse olen nuorempana nähnyt yli 5 vastaavaa tapausta, tuon kannabiksen polttelun aloitettua. Joo eihän pilvessä ole mitään pahaa...:wtf: Eikä siihen koukkuun jää... Eipä. Ja pilvi vain "viihdekäytössä" joopa joo, kyllä se menee aina kuten riston tapauksessakin.

Helvin hyvin nää nuoret pilviveikot aina vertaa alkoholiin... Ja siitä sitten aletaan vääntää.

Kyllä siihen pilveen ja rentoon oloon ja jumitukseen jää koukkuun ihan samalla tavalla kuin muihinkin päihteisiin.

Kovan parannuksen oot risto tehny! Joten:thumbs:
 
Aika hauskaa, että kaikki pössyttelyn puolestapuhujat näyttävät olevan parikymppisiä valistuneita (=kyl mä tiedän paremmin ku te kalkkikset). Eiköhän se ole ihan turha laillistaa tähän maahan yhtään enempää mitään huumaavia aineita.

Te kaikki jukka-poika-pössyttelijät voitte tulla sitten jakamaan tietoisuuttanne kun olette käyneet läheisen alle 30v sukulaisen hautajaisissa koska hän hyppäsi parvekkeelta amfetamiinipsykoosissa. Ja kyllä, hän aloitti kannabiksella.

Tai no arvaan kyllä vasta-argumentin. Koska viinakin.

Itse olen tuota samaa aina naureskellut kun tätä topiccia olen lukenut. Kyllä sitä vanhempana huomaa, kuinka vitun pentuja nuo parikymppiset ovat. Ja samoin oli itekkin silloin.
 
Te kaikki jukka-poika-pössyttelijät voitte tulla sitten jakamaan tietoisuuttanne kun olette käyneet läheisen alle 30v sukulaisen hautajaisissa koska hän hyppäsi parvekkeelta amfetamiinipsykoosissa. Ja kyllä, hän aloitti kannabiksella.

Miten piripsykoosi liittyy millään tavalla kannabikseen? Ja oletko aivan varma että hän ei aloittanut keskikaljalla tai tupakalla?
 
Kannabista ei todellakaan pidä laillistaa. Eikä se oo mieto huume. Puhun itse kokemuksesta. Aloin polttaa kannabista 15 vuotiaana ja pysyin sen polttelussa siitä seuraavat 5-6 vuotta. Se aihetti mulle psykooseja ja vainoharhoja mitkä ei oo vielläkään kadonnu vaikka oon ollu kauan aikaa putsina. 2005 vuonna painoin 58kg kun jouduin kakolaan istuun vuodeks. se pysäytti ja siellä innostuin kehonrakennuksesta. Aina ku puntilla näkee ittensä peilistä minkä kokonen oon verrattuna siihen mitä painoin 5 vuotta sitten tuntuu todella hyvälle. Kannabiksen käyttö aiheutti mulle myös pysyvän ja pahan masennuksen. Ainut asia mistä nykyään saan todellista iloo on se ku pääsee punttisalille treenaamaaan (mulla on 4-jakonen ohjelma) ja ku tulee kehitystä. oon satsannu viimiset 2vuotta ihan tosissaan kehonrakennukseen ja haaveena ois päästä classic bb kisoihin mut se on kaukanen tavoite viellä puutuu 15kg lihasta. ja siinä menee aianki noin 3 vuotta et saa sellaset määrät lihaa saa ilman roinaa. väilillä elämä on todella vaikeeta ku oon "siirtäny" tän mun adiktio sairauden kehonrakennukseen mut parempi se on ku se et rykisin douppia jossain sellasena 60kg painavana aivottoma ääliönä.

Teikällä meni vähän kovempaa kun mulla. Kuitenkin hienoa, että olet lopettanut. :thumbs:
 
Btw tähän alkoholiin vertaamisesta. Jos alkoholi olisi kiellettyä Suomessa, eihän sitäkään missään tapauksessa tulisi laillistaa. Samoin tupakka. Harmi vain että molemmat ovat jo laillisia ja niin vahvasti meidän kulttuurissa että ihan turha kuvitella että ne kiellettäisiin.

Joten miksi laillistaa päihteitä jotka ovat jo kiellettyjä.
 
Aika hauskaa, että kaikki pössyttelyn puolestapuhujat näyttävät olevan parikymppisiä valistuneita (=kyl mä tiedän paremmin ku te kalkkikset). Eiköhän se ole ihan turha laillistaa tähän maahan yhtään enempää mitään huumaavia aineita.

Te kaikki jukka-poika-pössyttelijät voitte tulla sitten jakamaan tietoisuuttanne kun olette käyneet läheisen alle 30v sukulaisen hautajaisissa koska hän hyppäsi parvekkeelta amfetamiinipsykoosissa. Ja kyllä, hän aloitti kannabiksella.

Tai no arvaan kyllä vasta-argumentin. Koska viinakin.

Joo, mutku on niiQ koleeta vetää Abdin ja Mehmen kans vähä budii ja spliffii housut puolitangossa ja olla niiQ daddy adi dassleri, chicago...

Tää on vähänku mokuttajien kanssa juttelu. Koska rasismi.
 
Back
Ylös Bottom